Mikä idea ns. Tunnin junassa?
Ei siis pysähdy Espoon Leppävaaran jälkeen kuin seuraavan kerran Turussa. Sama aikaasäästö tulisi nykyään jos jätetään vaan kaikki asemat väliin.
Kommentit (77)
Rakennetaan ensin kallis rata (tuhotaan ihmisten kodit ja luonto) ja todetaan vasta sitten, että näin kävi.
Ei mittään, yhtikäs mittään, kerrassa mittään järkee.
Jakaa valtion rahaa Petterin kavereille.
Investointi ei ikinä maksa itseään takaisin tai tuota yhteiskunnalel yhtään mitään. Kouralliselle jengiä se on ehkä hyödyllinen liikenneyhteys. Kouralliselle omistajia, johtajia ja poliitikkoja se on makoisan lisätienestin lähde. Jonkin verran se työllistää alueella. Mutta se ei siis koskaan maksa itseään takaisin yhteiskunnalle vaan vastaa setelien repimistä.
Sellainen idea siinä. Suomen historian suureellisin siltarumpupolitikointi. Hintalappu maksetaan tietenkin valtionvelkaa kasvattamalla.
Orpolla sukulaisia hankeyhtiössä. Muuta selitystä en keksi.
Edes EU ei myöntänyt tukea kun radan hyöty negatiivinen.
Onhan tuo aivan helvetin typerä projekti vartin säästön takia. Mieluummin tuon rahan voisi käyttää rataverkon yleiseen parantamiseen. Pääradallakin on osuuksia jotka vaatisivat remonttia, puhumattakaan muista huoltovarmuudeltaankin tärkeistä osuuksista.
Hitaammat junat ilmeisesti pysähtyvät. Eihän olisi muuten mitään järkeä rakentaa junaa esim. Lohjan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Hitaammat junat ilmeisesti pysähtyvät. Eihän olisi muuten mitään järkeä rakentaa junaa esim. Lohjan kautta.
yli 5 km lohjan keskustaan
Helpottaa Turun seudulta liikkumista pääkaupunkuseudulle todella paljon! Voisin jopa alkaa kulkea päivittäin eikä tarvis pitää pikkukämppää Helsingissä.
Myös yritystoiminta täällä saa tästä hyötyä. Ja samalla me muutkin hyödymme kun talous rullaa hyvin.
Varsinais-Suomi on tärkeä alue Suomessa, ja todellakin tarvii mahdollisimman sujuvat yhteydet pääkaupunkiseudulle.
Olen kuullut että "tunninjuna" ei jostain syystä sovellu edes tavaraliikenteelle.
Voiko joku kertoa miksi?
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa Turun seudulta liikkumista pääkaupunkuseudulle todella paljon! Voisin jopa alkaa kulkea päivittäin eikä tarvis pitää pikkukämppää Helsingissä.
Myös yritystoiminta täällä saa tästä hyötyä. Ja samalla me muutkin hyödymme kun talous rullaa hyvin.Varsinais-Suomi on tärkeä alue Suomessa, ja todellakin tarvii mahdollisimman sujuvat yhteydet pääkaupunkiseudulle.
moi petteri
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa Turun seudulta liikkumista pääkaupunkuseudulle todella paljon! Voisin jopa alkaa kulkea päivittäin eikä tarvis pitää pikkukämppää Helsingissä.
Myös yritystoiminta täällä saa tästä hyötyä. Ja samalla me muutkin hyödymme kun talous rullaa hyvin.Varsinais-Suomi on tärkeä alue Suomessa, ja todellakin tarvii mahdollisimman sujuvat yhteydet pääkaupunkiseudulle.
Petteri hei, älä enää jaksa. Bluffi on katsottu, kortit levällään ja jokerit pudonneet pöydän alle.
Kyseessä on härski tulonsiirto muulta suomelta Varsinais-Suomeen ja ette te siellä yhtään sen tärkeämpiä ole kuin muut.
Tunnin junahan se ei ole, vaan tuhon juna.
Turun kauppakamarin 10 vuotta ajama hanke. Kiittää tukijoitaan. Kannattavuus laskelmia ei ole, myönteisiä.
Radanvarren kokoomuslaiset tukevat. Veronmaksajat kustantavat. 3000 miljoonaa hinta alkuarvio
Junalla on väärä nimi, aika ei ole se pääasia vaan uudet asemat eli ne paikkakunnat joihin juna ei nyt pysähdy
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aivan helvetin typerä projekti vartin säästön takia. Mieluummin tuon rahan voisi käyttää rataverkon yleiseen parantamiseen.
Juuri niin. Tätä on toivonut ääneen muun muassa VR. Olettaisin heidän olevan asiassa jossain määrin kartalla, mitä raideliikenne Suomessa tarvitsee.
Mutta kun Petteri lupasi ponssareilleen ennen vaaleja että tuo junavaunullisen fyffeä kavereille niin sitten on vaan tehtävä näin. Viis siitä, että mm. EU totesi hankkeen olevan täyttä hulluutta.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa Turun seudulta liikkumista pääkaupunkuseudulle todella paljon! Voisin jopa alkaa kulkea päivittäin eikä tarvis pitää pikkukämppää Helsingissä.
Myös yritystoiminta täällä saa tästä hyötyä. Ja samalla me muutkin hyödymme kun talous rullaa hyvin.Varsinais-Suomi on tärkeä alue Suomessa, ja todellakin tarvii mahdollisimman sujuvat yhteydet pääkaupunkiseudulle.
Tuosta vartin ajansäästöstäkö se Turun seudulla on siis kiinni? Ja kuten ap kertoi, niin sama ajansäästö saadaan aikaiseksi kun juna jättää pysähtymättä väliasemilla kuten tunnin junakin tekee. Eikä maksa mitään.
Tää valtion liian suuri velkataakka taisikin olla vaan tekosyy sille, että voidaan leikata tavalliselta kansalta ja laittaa ylijäävät omaan taskuun. ja tunnin junaan 😁
Montako ihmistä kulkee junalla Turusta Hesaan töihin päivittäin?
10?
orvon märkä uni
syytä emme tiedä