Kristinuskolle naureskelijat, jotka uskovat horoskooppeihin, energioihin jne.
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä. Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
En usko oikeasti mihinkään new ageen tai noituuteen tai energiakiviin, mutta eivät ne minua häiritsekään. Kaikkia uskontoja sen sijaan vastustan kiivaasti. Syynä on se, että noidat ja luonnonhenget eivät yritä määrätä muiden elämästä, vaan touhuavat omia rituaalejaan ihan omassa rauhassaan.
Uskikset ovat jatkuvasti muiden kimpussa, rajoittamassa ja määräämässä ja paheksumassa ja moralisoimassa toisten tekemisiä. Eivät vaan tajua, että voivat aivan vapaasti jättää abortit ja homosuhteet ja eutanasian väliin omalta kohdaltan, mutta miksi pitää olla kieltämässä ne kaikilta muilta?
Noitdaksi itseään väittävät menomaan yrittävät määrätä muiden elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kaikki buddhistit, horoskooppifanit ja kivien ja puiden halailijat, että ihan yhtä lailla TE TUPUTATTE ajatuksianne työpaikoilla ja koulutuksissa kuin kristityt ovat tehneet?
Olen kristittynä tottunut että ok, töissä en saa puhua asiakkaille uskonasioista. Mutta olisko hieman reilua että kaikki muutkin pysyisivät neutraalilla linjalla?
Miksi Terttu-Annikin buddjoogahalentelyt on iiiiih, haaahhh niin ihanaa, mutta Jeesuksesta puhuminen ärsyttävää hihhulointia?
Ihan oikeasti. Kukaan ei tuputa noituutta tai luonnonuskontoja. Jooga puolestaan on liikuntaa eikä mikään uskonto.
Selaapa vähän tätä palstaa. Kumpaa täällä tuputetaan enemmän kristinuskoa vai KAIKKIA muita uskontoja ja uskomuksia YHTEENSÄ? (vastaus: kristinuskonotoa, moninkertaisesti)
Ai ei tuputa? A
Niinpä, miksi se jooga-sana täytyy sinne ympätä, jos ei sillä ole edes mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä vaan sinä uskot vahvasti omaan näkemykseesi. Näillä on ero. Varma tieto tarkoittaisi sitä, että pystyt myös konkreettisesti todistamaan asian todenmukaisuuden.
Minä tiedän, eikä minua haittaa se, jos et usko.
Kyse on ap:lla siitä, miksi toiseen uskontoon tai luonnonuskontoihin suhtaudutaan maireasti, mutta kristinuskoa haukutaan?
Kristinusko on uskonto, jonka avulla (Jeesuksen opetuksia noudattamalla) voi pelastua.Kristinusko ei ole uskonto, eikä yhdenkään uskonnon opeilla voi pelastua.
Vaikka uskonnon voi määritellä monella tavalla, kristinusko sanana viittaa minusta kuitenkin siihen, että uskomusjärjestelmässä on jollain lailla keskeisenä henkilönä Jeesus (perustuen UT:iin). Jos joku käyttää käsitettä kristinusko siten, ettei se millään lailla liity Jeesukseen, niin se on mielestäni aika omaperäistä käsitteiden käyttöä. Jos uskomusjärjestelmän perustana on Jeesus, silloin olennaista pitäisi olla se, kuka Jeesus oli ja mitä hän sanoi. Jeesuksen opetusten lukeminen ja sitä kautta sen ymmärtäminen, että Jeesus opetti, miten ihminen voi pelastua, on hyvä perusta sille, että ihmisellä on mahdollisuus pelastua.
Vierailija kirjoitti:
"et taida tietää joogasta paljoakaan?"
Olen käynyt joogatunneilla ainakin 15 v. ja koodannut joogasovelluksen.
Suurin osa harrastajista ei liitä siihen mitään uskontoa. Käyvät joogatunneilla samalla tavalla kuin pilateksessa ja kehonhuoltotunneilla.
Voi olla, että jooga vaikuttaa eri tavoin uskoviin ja ei-uskoviin, joihin sen ei siis ole todettu vaikuttavan. Voi olla kuitenkin niinkin, että se jooga vaikuttaa jollain tasolla, mutta mikä ilmenee vasta myöhemmin? Kun siihen liitetään jotain mantraa, jota ei ymmärrä, niin mistä tietää,mitä siinä hymistään? Notkeaksi se tekee, ja siksi siihen monet hurahtaa.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ei Jumala, joka on meidät tehnyt ja joka rakastaa meitä Isänä, haluaisi myös kieltää epäedullisia asioita?"
Koska sitä ei ole olemassa. Lääketiede ja poliittiset puolueet sen sijaan ovat todellisia.
Ei vaan siksi koska epäedullisetkin asiat kuuluvat osana elämäämme. Jumala päättää myös lääketieteen kehityksestä kuten kaikesta muustakin. Koko elämä on todellista Jumalaa myöten. Nämä asiat ovat juuri näin yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Saatana panettelija eksyttää ihmisiä, mutta ihmiset eivät tajua sitä.
Ihmiset haluavat hyvesinglata itseänsä, siksi eivät kuuntele hyviä asioita vaan egoistisia oppaitansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana panettelija eksyttää ihmisiä, mutta ihmiset eivät tajua sitä.
Tämän vuoksi on oltava erittäin tarkkana millaista varjoisuutta päästää elämäänsä. Vaikka hengellinen jooga, tarot ja ties mikä meditaatio tuntuisi kuinka viehättävältä, eivät ne ole osa kristillisyyttä. Ei, vaikka kansankirkkomme eksyy yhä syvemmälle. Minusta on ollut karua, että joudun etsimään kristinuskon perustaa aivan muualta nykyisin.
Ei syy ole nuo vaan oma ajatusmaailma ja egoismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en usko mihinkään mainituista, niin horoskoopeissa sentään on olevinaan joku logiikka, mikä perinteisistä uskonnoista puuttuu kokonaan.
Horoskoopeissa ei ole toivoa ja armoa. Et ole - vielä - kärsinyt tarpeeksi. Sekin hetki koittaa.
Mistä sinä tiedät kenenkään kärsimykset ? Mikä koston enkeli luultet olevasi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko oikeasti mihinkään new ageen tai noituuteen tai energiakiviin, mutta eivät ne minua häiritsekään. Kaikkia uskontoja sen sijaan vastustan kiivaasti. Syynä on se, että noidat ja luonnonhenget eivät yritä määrätä muiden elämästä, vaan touhuavat omia rituaalejaan ihan omassa rauhassaan.
Uskikset ovat jatkuvasti muiden kimpussa, rajoittamassa ja määräämässä ja paheksumassa ja moralisoimassa toisten tekemisiä. Eivät vaan tajua, että voivat aivan vapaasti jättää abortit ja homosuhteet ja eutanasian väliin omalta kohdaltan, mutta miksi pitää olla kieltämässä ne kaikilta muilta?
En tunne ketään noitaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ei Jumala, joka on meidät tehnyt ja joka rakastaa meitä Isänä, haluaisi myös kieltää epäedullisia asioita?"
Koska sitä ei ole olemassa. Lääketiede ja poliittiset puolueet sen sijaan ovat todellisia.
Ei vaan siksi koska epäedullisetkin asiat kuuluvat osana elämäämme. Jumala päättää myös lääketieteen kehityksestä kuten kaikesta muustakin. Koko elämä on todellista Jumalaa myöten. Nämä asiat ovat juuri näin yksinkertaisia.
Yksinkertaisia ovat ne, jotka siihen heppuun uskovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en usko mihinkään mainituista, niin horoskoopeissa sentään on olevinaan joku logiikka, mikä perinteisistä uskonnoista puuttuu kokonaan.
Horoskoopeissa ei ole toivoa ja armoa. Et ole - vielä - kärsinyt tarpeeksi. Sekin hetki koittaa.
Mistä sinä tiedät kenenkään kärsimykset ? Mikä koston enkeli luultet olevasi ?
Uskikset lempiharrastuksensa parissa. Hekumoimassa pöksyt märkänä toisten kärsimyksistä. Sairasta sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅😁 Kuinka todistat tuon ? Kukaan ei vielä ole sitä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä vaan sinä uskot vahvasti omaan näkemykseesi. Näillä on ero. Varma tieto tarkoittaisi sitä, että pystyt myös konkreettisesti todistamaan asian todenmukaisuuden.
Kyse on ap:lla siitä, miksi toiseen uskontoon tai luonnonuskontoihin suhtaudutaan maireasti, mutta kristinuskoa haukutaan?
Kristinusko on uskonto, jonka avulla (Jeesuksen opetuksia noudattamalla) voi pelastua.Kristinusko ei ole uskonto, eikä yhdenkään uskonnon opeilla voi pelastua.
Olen iloinen, että edes yksi ihminen maailmassa ymmärtää uskon ja uskonnon/uskontojen välisen eron. Uskovaisillehan nämä ovat sama asia. Mitä ne eivät ole.
Jeesuksen tehtävästä on tärkeää ymmärtää, että hän ei todellakaan tullut maan päälle perustamaan uskontoa.
Jeesus tuli näyttämään esimerkin ja tuomaan sanoman. Jeesus oli kova jätkä. Niin kova jätkä, että hänen seuraajinaan esiintyvät pölvästit eivät edes ymmärrä kuinka kova jätkä Jeesus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noidaksi itseään väittävä ei ole koskaan yrittänyt vaikuttaa minun elämääni millään tavoin, toisin kuin uskovaiset. Noidat eivät omaa vakaumustaan tuputa heille, jotka eivät siitä halua kuulla, toisin kuin uskikset. Touhuilevat vaan omia noitajuttujaan, jotka eivät ole keltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisia ovat ne, jotka siihen heppuun uskovat
Sinä et ymmärrä mitä tarkoittaa Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅😁 Kuinka todistat tuon ? Kukaan ei vielä ole sitä tehnyt
Monikin on täyttänyt tehtäväänsä. En tiedä miten todistaisin, yritän aina parhaani mukaan todistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen, että edes yksi ihminen maailmassa ymmärtää uskon ja uskonnon/uskontojen välise
Raamatusta:
17Jeesus sanoi hänelle: Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noidaksi itseään väittävä ei ole koskaan yrittänyt vaikuttaa minun elämääni millää
Noidatkaan eivät kuuntele mutta puhuvat mielellään kyllä itsestään ja omasta uskostaan.
En ole tavannut vielä yhtäkään ihmistä jonka kanssa voisi oikeasti keskustella keskenään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tuollaiseen törmännyt mutta ihminen on tietysti vapaa uskomaan mitä haluaa. Kristinusko on yksi uskonto muiden joukossa. Horoskoopit tai energiakivet sen sijaan eivät ole uskonto.
Mutta käytännössä ovat, kaikki mainitut on huuhaata ja niihin pitää vaan uskoa vaikka mitään todellisuusperää ei ole.
Kristinusko ei ole uskonto, eikä yhdenkään uskonnon opeilla voi pelastua.