Kristinuskolle naureskelijat, jotka uskovat horoskooppeihin, energioihin jne.
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä. Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Kommentit (326)
"Miksi ei Jumala, joka on meidät tehnyt ja joka rakastaa meitä Isänä, haluaisi myös kieltää epäedullisia asioita?"
Koska sitä ei ole olemassa. Lääketiede ja poliittiset puolueet sen sijaan ovat todellisia.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä vaan sinä uskot vahvasti omaan näkemykseesi. Näillä on ero. Varma tieto tarkoittaisi sitä, että pystyt myös konkreettisesti todistamaan asian todenmukaisuuden.
Moi. Olen eri kenelle vastasit mutta haluan nopeasti todeta tähän väliin että uskomisessa ei ole kyse onko asiat todistettavissa Sinulle tai ylipäätään kenellekään vaan uskotko ja saatko sen puolesta välittömästi käyttöösi kaikki uskomisen hyödyt. Hyödyt ovat saatavilla heti kun uskoo ja sen jälkeen ei ole mitään väliä uskotko Sinä tai Minä.
Jatkakaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en usko mihinkään mainituista, niin horoskoopeissa sentään on olevinaan joku logiikka, mikä perinteisistä uskonnoista puuttuu kokonaan.
Horoskoopeissa ei ole toivoa ja armoa. Et ole - vielä - kärsinyt tarpeeksi. Sekin hetki koittaa.
viimeistään helvetin loimussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä vaan sinä uskot vahvasti omaan näkemykseesi. Näillä on ero. Varma tieto tarkoittaisi sitä, että pystyt myös konkreettisesti todistamaan asian todenmukaisuuden.
Moi. Olen eri kenelle vastasit mutta haluan nopeasti todeta tähän väliin että uskomisessa ei ole kyse onko asiat todistettavissa Sinulle tai ylipäätään kenellekään vaan uskotko ja saatko sen puolesta välittömästi käyttöösi kaikki uskomisen hyödyt. Hyödyt ovat saatavilla heti kun uskoo ja sen jälkeen ei ole mitään väliä uskotko Sinä tai Minä.
Saan välittömästi käyttööni kaikki uskomattomuuden hyödyt, kun vaan olen uskomatta. Esimerkiksi helvettiä ei tarvitse pelätä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kaikki buddhistit, horoskooppifanit ja kivien ja puiden halailijat, että ihan yhtä lailla TE TUPUTATTE ajatuksianne työpaikoilla ja koulutuksissa kuin kristityt ovat tehneet?
Olen kristittynä tottunut että ok, töissä en saa puhua asiakkaille uskonasioista. Mutta olisko hieman reilua että kaikki muutkin pysyisivät neutraalilla linjalla?
Miksi Terttu-Annikin buddjoogahalentelyt on iiiiih, haaahhh niin ihanaa, mutta Jeesuksesta puhuminen ärsyttävää hihhulointia?
Ihan oikeasti. Kukaan ei tuputa noituutta tai luonnonuskontoja. Jooga puolestaan on liikuntaa eikä mikään uskonto.
Selaapa vähän tätä palstaa. Kumpaa täällä tuputetaan enemmän kristinuskoa vai KAIKKIA muita uskontoja ja uskomuksia YHTEENSÄ? (vastaus: kristinuskonotoa, moninkertaisesti)
et taida tietää joogasta paljoakaan?
Itku pitkästä ilosta, kun Jeesus heitättää nämä naureskelijat ja noituutta harrastavat naiset Helvettiin, joka itsessään heitetään Tuhatvuotisen Kristuksen hallitseman valtakunnan lopulla S a a t a n a n kanssa Tuliseen järveen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän mikä on totuus. En ole raamatun kantaja mutta voin tukea raamattua.
Totuus on synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan välittömästi käyttööni kaikki uskomattomuuden hyödyt, kun vaan olen uskomatta. Esimerkiksi helvettiä ei tarvitse pelätä. :)
Juuri näin. Mutta tenniksen pelaamattomuuttani en lähtisi markkinoimaan tenniksen pelaajille vaan olisin rauhassa omassa tenniksen pelaamattomuudessani ja nauttisin tenniksen pelaamattomuuden hyödyistä kuten tenniskyynärpään riskin olemattomuudesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kaikki buddhistit, horoskooppifanit ja kivien ja puiden halailijat, että ihan yhtä lailla TE TUPUTATTE ajatuksianne työpaikoilla ja koulutuksissa kuin kristityt ovat tehneet?
Olen kristittynä tottunut että ok, töissä en saa puhua asiakkaille uskonasioista. Mutta olisko hieman reilua että kaikki muutkin pysyisivät neutraalilla linjalla?
Miksi Terttu-Annikin buddjoogahalentelyt on iiiiih, haaahhh niin ihanaa, mutta Jeesuksesta puhuminen ärsyttävää hihhulointia?
Ihan oikeasti. Kukaan ei tuputa noituutta tai luonnonuskontoja. Jooga puolestaan on liikuntaa eikä mikään uskonto.
Selaapa vähän tätä palstaa. Kumpaa täällä tuputetaan enemmän kristinuskoa vai KAIKKIA muita uskontoja ja uskomuksia YHTEENSÄ? (vastaus: kristinuskonotoa, moninkertaisesti)
Ai ei tuputa? Ainakin pari kertaa kuussa törmään naisvaltaisessa työssä ja koulutuksissa tuputtamiseen. Yliopistomaailmassa buddhalaisuuden kehujia riittää.
Jos tutkitaan tieteellisesti kiviä tai puita, niin niissä ei ole sen enempää energiaa kuin niiden vieressä olevassa hirvenpskassa.
Jos jooga on vaaraton, niin otetaanpa kaikki energia-sanat pois ja nimetään jooga vain hengitys-, rentoutus- ja keskittymisharjoituksiksi. Niihin mäkin voin osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pilkkaa uskontoja mutta AP:n kaltaiset kieltämättä vähäentövät kunnioitustani kristittyjä kohtaan.
Kunnioituksella ei ole yhäkään merkitystä, koska kyse on opista. He kilökohtaisesti hämmästyttää, kuinka vaikea ihmisten on mieltää itseään _syntisiksi_. Syntiä on varastaminen, valehtelu, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, aviorikos tai homous. Ja moni muu asia. Minä olen läpeensä syntinen ja paska ihminen, ja tarvitsen armoa. Jos ihminen ei oikeasti narsismissaan halua tai pysyy näkemään ja tunnustamaan syntiään, ei hän myöskään voi olla Kristuksen seuraaja tai kristitty.
En ala kantamaan mitään perisyntien taakkaa vain jos olen hölmöyksissäni mennyt tekemään tyhmiä asioita. Jotkut tekevät synnistä ihanteen fanittamalla omenatarua paratiisista mutta Jeesus ei se
Jeesus toki armahti syntisen naisen, mutta vaati tätä olle enää tekemättä syntiä. Sinä toki voit larpata kristittyä ilman syntioppia, mutta tottahan tuo ei ole millään muotoa. Meidän on tehtävä parannus, pyrittävä parempaan ja noudatettava oppia.
"et taida tietää joogasta paljoakaan?"
Olen käynyt joogatunneilla ainakin 15 v. ja koodannut joogasovelluksen.
Suurin osa harrastajista ei liitä siihen mitään uskontoa. Käyvät joogatunneilla samalla tavalla kuin pilateksessa ja kehonhuoltotunneilla.
Siitä vaan todistamaan, että sinun uskosi on totta. Siksi näitä juuri kutsutaan uskon asioiksi, koska sinulla ei ole mitään konkreettisia todisteita, että juuri sinun uskosi olisi totta, joten on olemassa täysi mahdollisuus että sinä olet käsittänyt väärin.
Minä tiedän, enkä usko. En aio enkä voi todistaa, että Jumala on olemassa. Kuitenkin asia on niin, että minä tiedän, että Jumala on olemassa. Ei se minua haittaa, jos et usko.
Saatana panettelija eksyttää ihmisiä, mutta ihmiset eivät tajua sitä.
Minä tiedän, eikä minua haittaa se, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sä et usko, ei tee Jumalaa tai saatanaa olemattomiksi.
Jeesus on olemassa, elää ja vaikuttaa tosi monien ihmisten elämässä.
Yliopisto-opettajani hehkuttaa buddhalaisuutta. Muistaa lähes joka luentokerta irvailla kristinuskoa patavanhoilliseksi ja ankeaksi.
Ei ole neutraalia opetusta käynyt kyydissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Saatana panettelija eksyttää ihmisiä, mutta ihmiset eivät tajua sitä.
Tämän vuoksi on oltava erittäin tarkkana millaista varjoisuutta päästää elämäänsä. Vaikka hengellinen jooga, tarot ja ties mikä meditaatio tuntuisi kuinka viehättävältä, eivät ne ole osa kristillisyyttä. Ei, vaikka kansankirkkomme eksyy yhä syvemmälle. Minusta on ollut karua, että joudun etsimään kristinuskon perustaa aivan muualta nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on ap:lla siitä, miksi toiseen uskontoon tai luonnonuskontoihin suhtaudutaan maireasti, mutta kristinuskoa haukutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on ap:lla siitä, miksi toiseen uskontoon tai luonnonuskontoihin suhtaudutaan maireasti, mutta kristinuskoa haukutaan?
Kristinusko on uskonto, jonka avulla (Jeesuksen opetuksia noudattamalla) voi pelastua.