Kristinuskolle naureskelijat, jotka uskovat horoskooppeihin, energioihin jne.
Tähän törmää paljon pari-kolmekymppisten naisten keskuudessa. Naureskelevat ja halveksivat kristinuskoa, pitävät kristittyjä yksinkertaisina ja typerinä. Sitten taas jos joku kertoo olevansa vaikka buddhalainen, niin se onkin todella mielenkiintoista ja henkevää.
Sitten nämä kristinuskon halvelksujat itse ihan pokkana uskovat horoskooppeihin, käyvät energiahoidoissa jne. Mukava deittikumppani saatetaan hylätä "väärän" horoskooppimerkin vuoksi, aistitaan toisten ihmisten energioita ja sen perusteella tehdään päätöksiä, miten toiseen suhtaudutaan. Uskotaan voimakiviin ja voimaeläimiin. Käydään kaikenlaisissa energiahoidoissa ja äänimaljahoidoissa, mutta samaan aikaan naureskellaan kristityille ja heidän tavoilleen.
Minun on vaikea ymmärtää tätä: miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Sisäänhengitys aikana:
*Herra Jeesus Kristus Jumalan Poiks*
Ulkoshengityksen aikana:
*Armahda minua syntistä!*
Älä anna egolle tai omille ajatuksille tilaa! Keskity!
Kokeilin. Mutta kun tuli toi Poiks, repesin nauramaan.
Muuttui siis naurujoogaksi. Ei haittaa.
Huh huh.
Jos kristityt uskovaiset ovat näin ilkeitä ja sekaisin, pysyn heistä kaukana.
Mitäs se höpinä rakkaudesta olikaan? Nämä kirjoittajat eivät ole rakkautta nähneetkään
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Mitäs se höpinä rakkaudesta olikaan? Nämä kirjoittajat eivät ole rakkautta nähneetkään
Noup. Rakkaus ei ole kaikkihyväksyvää jaksuhalia. Kristinusko on _oppia_. On käsittämätöntä ettei sitä ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Noup. Rakkaus ei ole kaikkihyväksyvää jaksuhalia. Kristinusko on _oppia_. On käsittämätöntä ettei sitä ymmärretä.
Tämä! Odotan innolla että muslimeille tulee sateenkaarimessut ja turvalliset tilat! Miten niin ei?
No mulla vaikuttaa vahvasti myös ne kadonneen perheen puolustajat ja piilottelijat.
On kyllä veemäistä ja kovaa porukkaa. Vastauksistaan päätellen.
Perusjamppa ei samaan kylmyyteen yllä.
Sama, joka kyseenalaisti täällä kirjoittavien rakkauden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuvaamasi henkilö. En halveksi kristinuskoa, mutta en usko että se Jumala löytyy mistään kirjasta vaan ihan sieltä ihmisen sisältä hiljentyessä meditointiin ja rukoukseen. Raamatussa on paljon hyvääkin kuten Jeesuksen opetukset, mutta vanhan testamentin Jumala oli varsin helposti nokkaansa ottava ja usein jopa väkivaltainen, eikä lainkaan sellainen kuin se rakastava Jumala, jonka minä koen omaksi. Samaten järjestäytyneillä uskonnoilla on tapana kontrolloida ihmisiä. Kun pelotellaan Saatanalla niin on helpompi pitää kansa kurissa.
Jumala on sellainen kuin on siitä riippumatta, mitä sinä toivoisit.
Rakkaus on ainoa oikea Jumala. Se, että Jumala lähettää vedenpaisumuksia sun muita katastrofeja ei ole rakkautta eikä si
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Siitä vaan todistamaan, että sinun uskosi on totta. Siksi näitä juuri kutsutaan uskon asioiksi, koska sinulla ei ole mitään konkreettisia todisteita, että juuri sinun uskosi olisi totta, joten on olemassa täysi mahdollisuus että sinä olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Koska ihmiset ainakin alitajuisesti tietävät että Jumala on ja että he tarvitsisivat pelastusta mutta heissä oleva pimeys kaihtaa totuutta.
Taustalla on ehkä monella jonkinlainen pelko, että jos Jeesus on sittenkin totta.
Luulevaisilla on pelko, että jeesus ei olekaan totta. Siksi huutavat ja julistavat, jotta sisäinen epäilys vaimenisi.
EriOn Jeesus totta.
Saitko epäilystäsi nyt vähän vaimennettua.
Katsos, minä olen sillä tavalla mukavassa tilanteessa, että minulla ei ole enää lainkaan epäilystä tai epätietoisuutta, vaan minä tiedän.
Sinä et tiedä vaan sinä uskot vahvasti omaan näkemykseesi. Näillä on ero. Varma tieto tarkoittaisi sitä, että pystyt myös konkreettisesti todistamaan asian todenmukaisuuden.
Minä tiedän mikä on totuus. En ole raamatun kantaja mutta voin tukea raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi kristinuskoa pilkataan niin hanakasti, mutta kaikki muu on ok?
Koska ihmiset ainakin alitajuisesti tietävät että Jumala on ja että he tarvitsisivat pelastusta mutta heissä oleva pimeys kaihtaa totuutta.
Taustalla on ehkä monella jonkinlainen pelko, että jos Jeesus on sittenkin totta.
Luulevaisilla on pelko, että jeesus ei olekaan totta. Siksi huutavat ja julistavat, jotta sisäinen epäilys vaimenisi.
EriOn Jeesus totta.
Saitko epäilystäsi nyt vähän vaimennettua.
Katso
Muista kuunnella ja ymmärtää. Sivusta
Ei voi ymmärtää totuutta jos ei halua ymmärtää sitä. Turhia ketjuja nämä kaikki.
Arvon New Age-naiset.
Kivissä ja puissa ei ole energioita. Kiveä rouhitaan soraksi, puut poltetaan takassa - hui kauhea, pistetäänkö tällöin jumaluus palasiksi?
Horoskooppinaisille taas voisi sanoa, että tähtien asennot ovat muuttuneet satojen ja tuhansien vuosien aikana. Ja kuka nyt viitsii jotain syyskuussa syntyneen Pertti-Einarin luonnetta arvailla sen perusteella, miten tähdet (jotka on valovuosien päässä toisistaan ja summittain) näyttäytyvät Maapallolle?
Sen sijaan Jeesuksessa on voimaa, kuka Häneen haluaa tutustua.
En pilkkaa uskontoja mutta AP:n kaltaiset kieltämättä vähäentövät kunnioitustani kristittyjä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en usko mihinkään mainituista, niin horoskoopeissa sentään on olevinaan joku logiikka, mikä perinteisistä uskonnoista puuttuu kokonaan.
Horoskoopeissa ei ole toivoa ja armoa. Et ole - vielä - kärsinyt tarpeeksi. Sekin hetki koittaa.
Kyse ei ollutkaan armosta ja toivosta, vaan LOGIIKASTA.
Siinä kohtaa, kun kiljut kivuissasi terveyskeskuksen nurkassa paskat vaipoissa eikä kukaan tule paitsi kuolema hyvin hitaasti, on logiikka turhaa.
Niin? Rukoillako pitäisi?
En usko oikeasti mihinkään new ageen tai noituuteen tai energiakiviin, mutta eivät ne minua häiritsekään. Kaikkia uskontoja sen sijaan vastustan kiivaasti. Syynä on se, että noidat ja luonnonhenget eivät yritä määrätä muiden elämästä, vaan touhuavat omia rituaalejaan ihan omassa rauhassaan.
Uskikset ovat jatkuvasti muiden kimpussa, rajoittamassa ja määräämässä ja paheksumassa ja moralisoimassa toisten tekemisiä. Eivät vaan tajua, että voivat aivan vapaasti jättää abortit ja homosuhteet ja eutanasian väliin omalta kohdaltan, mutta miksi pitää olla kieltämässä ne kaikilta muilta?
Vierailija kirjoitti:
En pilkkaa uskontoja mutta AP:n kaltaiset kieltämättä vähäentövät kunnioitustani kristittyjä kohtaan.
Kunnioituksella ei ole yhäkään merkitystä, koska kyse on opista. He kilökohtaisesti hämmästyttää, kuinka vaikea ihmisten on mieltää itseään _syntisiksi_. Syntiä on varastaminen, valehtelu, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, aviorikos tai homous. Ja moni muu asia. Minä olen läpeensä syntinen ja paska ihminen, ja tarvitsen armoa. Jos ihminen ei oikeasti narsismissaan halua tai pysyy näkemään ja tunnustamaan syntiään, ei hän myöskään voi olla Kristuksen seuraaja tai kristitty.
Ymmärrättekö kaikki buddhistit, horoskooppifanit ja kivien ja puiden halailijat, että ihan yhtä lailla TE TUPUTATTE ajatuksianne työpaikoilla ja koulutuksissa kuin kristityt ovat tehneet?
Olen kristittynä tottunut että ok, töissä en saa puhua asiakkaille uskonasioista. Mutta olisko hieman reilua että kaikki muutkin pysyisivät neutraalilla linjalla?
Miksi Terttu-Annikin buddjoogahalentelyt on iiiiih, haaahhh niin ihanaa, mutta Jeesuksesta puhuminen ärsyttävää hihhulointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioituksella ei ole yhäkään merkitystä, koska kyse on opista. He kilökohtaisesti hämmästyttää, kuinka vaikea ihmisten on mieltää itseään _syntisiksi_. Syntiä on varastaminen, valehtelu, avoliitto, avioliiton ulkopuolinen seksi, aviorikos tai homous. Ja moni muu asia. Minä olen läpeensä syntinen ja paska ihminen, ja tarvitsen armoa. Jos ihminen ei oikeasti narsismissaan halua tai pysyy näkemään ja tunnustamaan syntiään, ei hän myöskään voi olla Kristuksen seuraaja tai kristitty.
Tämä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En usko oikeasti mihinkään new ageen tai noituuteen tai energiakiviin, mutta eivät ne minua häiritsekään. Kaikkia uskontoja sen sijaan vastustan kiivaasti. Syynä on se, että noidat ja luonnonhenget eivät yritä määrätä muiden elämästä, vaan touhuavat omia rituaalejaan ihan omassa rauhassaan.
Uskikset ovat jatkuvasti muiden kimpussa, rajoittamassa ja määräämässä ja paheksumassa ja moralisoimassa toisten tekemisiä. Eivät vaan tajua, että voivat aivan vapaasti jättää abortit ja homosuhteet ja eutanasian väliin omalta kohdaltan, mutta miksi pitää olla kieltämässä ne kaikilta muilta?
Kyllä jokainen ihminen on kieltämässä jotain asiaa muilta. Unohdat esim. poliittiset puolueet, Suomen lain jne.joiden sisältönä on sallia/kieltää.
Ihan lääkäritkin kieltää, tai ainakin haluaa suositella vaarantamatta omaa terveyttä. Poliisi kieltää vaikka ja mitä.
Miksi ei Jumala, joka on meidät tehnyt ja joka rakastaa meitä Isänä, haluaisi myös kieltää epäedullisia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala kantamaan mitään perisyntien taakkaa vain jos olen hölmöyksissäni mennyt tekemään tyhmiä asioita. Jotkut tekevät synnistä ihanteen fanittamalla omenatarua paratiisista mutta Jeesus ei sellaisesta puhunut.
Tämän opin kieltää evlutikirkko. Uskomatonta.