Mediassa yritetään kovasti inhimillistää huumeiden käyttäjiä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on huume? Riippuuko se kulloinkin vallitsevasta lainsäädännöstä? Oliko esimerkiksi alkoholi huume Suomessa 1919-1932, ja onko esimerkiksi kannabis huume Suomessa mutta ei Californiassa? Onko reseptilääke huume sellaisen hallussa, jolla ei ole siihen reseptiä, mutta ei sellaisen hallussa, jolla resepti on?
Siinäpä huumeistä itkeville pohtimista. Suomessakin sai aikanaan morfiinia apteekista ja sitä myös käytettiin. Entä olivatko Pervitiini-päissään sotivat veteraanit narkkareita?
Osa jäi koukkuun varsinkin opioideihin ja jatkoi käyttöä sotien jälkeenkin. Ylijäämä Pervitiniä käytettiin Suomessa sotien jälkeen esim. hiihdossa. Dopingista ei tuohon aikaan välitetty. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kannabiksesta mitään, enkä oikein välitäkään. Saan hyvän olon lenkkeilystä, liikunnasta, hyvästä seurasta ja ruoasta. Lasi skumppaa ja viiniä on paikallaa joskus ja se riittää. Aivojeni välittäjäaineet ovat kunnossa juuri näin. Siihen olen pyrkinyt ja olen tyytyväinen.
Myönnät ettet tiedä kannabiksesta mitään niin ei sinulla ole syytä kieltää sen käyttöä muilta. Muutenkaan mitään oikeaa syytä kannabiksen kieltoon ei ole. Se on kaikin tavoin niin vähähaittainen päihteenä että sen pitäisi olla laillinen päihde.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. "He ovat kuin me" ja sitten kerrotaan viihdekäytöstä, pitkäaikaiskäytöstä, täysin harmittomasta huumeidenkäytöstä ja ihan käsittämättömästi käyttäytyvistä ihmisistä, jotka eivät halua käyttöhuoneita naapuriinsa, koska pelkäävät harmitonta harrastusta! Moniko viihdekäyttäjä menee käyttöhuoneeseen valvottuun ympäristöön "vaarattoman huumeensa" kanssa? Ja paljonko ympäristössä lisääntyvät huumekauppa, varkaudet ja pahoinpitelyt?
Eihän noin tyhmää voi olla että luulee käyttöhuoneita viihdekäyttötarkoitukseen.
Ap ei siis pidä huumeiden käyttäjiä ihmisinä? Wtf?
Miten media kehtaakin inhimillistää ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt liity suoraan huumeisiin, mutta katkolla on kaikenlaisia ihmisiä, kaikenlaisista lähtökohdista. Jokaisen tarina on erilainen, vaikka lopputulos on samanlainen. Siellä on tohtoreita ja vihtoreita. Luuletko että ei voi osua omalle kohdalle. HAH HAH, olet tyhmä kuin saapas. Se voi osua sun lapsen kohdalle, tai muun sukulaisen. Menetkö silloin vittuilemaan, kuinka ääliöitä ovatkaan olleet. Varo, tää elämä on on katalaa, voit löytää omat mielipiteet edestäsi.
Tästä päästäänkin siihen kysymykseen, onko ihmisella omaa vapaata tahtoa vai toteuttaako hän jotain isompaa ideaa, jossa mitä tahansa voi osua omalle kohdalle, huumeidenkäyttöä ei voi itse päättää. Jos tuo viimeksimainittu on vallalla oleva ajatus, niin ei ole mitään hyötyä yrittää tarjota käyttöhuoneita tai valistusta tai hoitoa, koska niillä ei ole mitään merkitystä, ne ovat joutavaa rahantuhlausta tila
Ymmärsitköhän nyt tahallasi väärin? Tuossahan puhutaan siitä, että se voi osua omalle kohdalle siten, että joku läheinen alkaa käyttää huumeita. Siinä ei sitten auta vaikka itse olisi kuinka huumevastainen. Tottakai voi päättää omasta puolestaan, mutta ei toisten puolesta. Ei edes omien lasten puolesta. Toivoa voi parasta, mutta itse hekin lopulta omat päätöksensä tekevät.
"Yritetään inhimillistää" huumeiden käyttäjiä, mitä käyttäjät muka ap:n mielestä ovat jos eivät ihmisiä? C oc aine Bearia ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kannabiksesta mitään, enkä oikein välitäkään. Saan hyvän olon lenkkeilystä, liikunnasta, hyvästä seurasta ja ruoasta. Lasi skumppaa ja viiniä on paikallaa joskus ja se riittää. Aivojeni välittäjäaineet ovat kunnossa juuri näin. Siihen olen pyrkinyt ja olen tyytyväinen.
Miksei. Poistetaan sulta hyvä seura ja kyky lenkkeillä/liikkua, niin riittääkö lasi viiniä ja ruoka silloin tällöin pitämään sut tyytyväisenä?
Jostain syystä ihmiset ei millään suostu hyväksymään sitä, että suuri osa narkeista oli "rikkinäisiä" jo ennen mitään huumeitakaan. Tällä pallolla ei ole yhtäkään niin tyhmää ihmistä, että ajattelisi huumeiden tms ratkaisevan heidän ongelmiaan. Niillä pyritään vain helpottamaan sitä miltä ne ongelmat tuntuu.
-eri
Kyllä on myös niitä, jotka ymmärtämyyttään ja kokeilunhaluisina nuorina aloittavat huumeiden käytön, kun sitä heille tarjotaan. Ihan vaan uteliaisuuttaan, ja koska kaveritkin. Samalla tavalla, kuin nuoria helposti kiehtoo vähän kaikki missä on kielletyn hedelmän maku.
Pitää kunnioittaa samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä, muttei todellakaan tarvitse ymmärtää (sen enempää kuin muitakaan), jos sekoilee, käyttäytyy huonosti, rötöstelee jne. Huumeet ei takaa mitään erivapauksia ihmiselle, päinvastoin ne vähätkin on syytä viedä, jos ei osaa olla ihmisiksi.
Aijaa, luin vain aloituksen, mutta itse olen ajatellut että ne jutut on ennemminkin varoituksia. Raadollisia kuvauksia huumemaailmasta ja etenkin naisten osasta siellä. Ja varoituksia, kuinka helposti viaton bilekäyttö/lääkkeiden viihdekäyttö voi johtaa riippuvuuteen.
Naurattaa, kun nykyään puhutaan kuinka nuoret on raittiimpia kuin koskaan. Nuoret on enemmän sekaisin kuin koskaan. Tupakka ja alkoholi on vaihtunut bentsoihin ja pössyyn. Ja puhun nimenomaan alaikäisistä. Mun mielestä täysin aiheellista varoittaa.
Oon jo pitkään ollut sitä mieltä, että vanhanaikainen huumevalistus on tehotonta. Muistan mun yläasteajoilta, että se pikemminkin kannusti kokeilemaan. Oikeasti pitäis viedä nuoret johonkin kunnon narkkiluolaan, jossa on vain patjoja lattialla ja neuloja. Ei mitään huonekaluja tai mitään. Ja kysyä, onko tää siistiä? Tosiaan kun monet nuoret kuvittelee, että huumeiden vetäminen ja lääkkeiden väärinkäyttö olis jotenkin siistiä. Mun mielestä on aiheellista varoittaa mihin se voi johtaa ja vielä aiheellisempaa kertoa, kuinka helposti kelle tahansa voi käydä niin.
Etenkin me aikuiset tarttettais valistusta ettei tuomittais niin herkästi ja että pidettäis silmät auki kun omat lapset kasvaa. Moni ei tajua kuin herkästi se tapahtuu. Ja sitten on jo menoa. Monet kuvittelee, ettei hyvien perheiden lapsille kävis niin.
Tää maailma on sairas ja huumeriippuvuus on sairaus. Siihen voi sairastua kuka vaan, mutta erityisen alttiita on alaikäiset ja just täysi-ikäistyneet. Mun pikkuveli kuoli vuosi sitten huumeisiin. Kaikki kävi todella nopeasti. Alkoi lääkkeiden väärinkäytöstä ja kukaan ei ehtinyt edes tajuta, et sillä oli opiaattiriippuvuus ennen ku se kuoli.
Tahallista väärintulkintaa sanoisin. Taidat olla kovin nuori vielä, saat anteeksi. Muista, mitä tahansa, koska tahansa, kenelle tahansa. Hieman kärjistettynä ehkä, mutta totta silti. Ei tarkoita, että näin myös käy. Vaikuttavia tekijöitä on kamalasti. Luulet hallinnoivasi elämääsi täydellisesti. No sehän jää nähtäväksi.