Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoitteko itse autonne renkaat?

Vierailija
15.11.2025 |

Vai veittekö jonnekin vaihdettavaksi

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon uusavuttomia. Uusi auto on liian painava? Itse hommasin järeämmän tunkin. Työkalut töiden mukaan, tietenkin.

Vierailija
122/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään vaihtaa itse. En siihen pystyisi, enkä osaisi. Tänhän sä halusit kuulla, ap. 

t. Pienikokoinen naiskuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ihan itse. Naapuri kiroili että kuka saa ta na on varastanut hänen renkaat? Seuraavaksi voisi vaihtaa vaimon...

Vierailija
124/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää. 

Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.

Jos yksi rengas on ollut väärin päin, niin eikö silloin jonkun toisenkin renkaan ole täytynyt olla väärinpäin? Vai oliko se laitettu ihan vanteelle väärin päin? 

Vierailija
125/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi itse, vaikka osaisin. Tuskin vakuutus korvaa mitään, jos tuon säheltäisi jotenkin väärin. 

Vierailija
126/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä itse vaihtanut enkä vaihda. En edes osaisi tai viitsisi, vaikka osaisinkin. Renkaat on ns. rengashotellissa vuoden ympäri ja vien auton, niin vaihdetaan. 2 x 112 euroa. Ei pahasti tunnu kukkarossa.

N54

Vierailija
127/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi hyväksyä miestä, joka ei osaa vaihtaa autoon renkaita. Ei herranisä.

Onko osaamisesta kiinni? Yleensä he käyttävät palveluita joilla on rahaa. Tietty joihinkin pikku kotteroihin voi renkaat vaihtaa itse. Niin mekin aikoinamme teimme. Nykyään aina rengashotellin palvelut säilytyksineen. Olisi järjetöntä alkaa nykyisen auton isoja ja painavia renkakaita itse laittamaan.

Kysymys oli teknisesti "osaamisesta". Toki jos on rahaa, niin voi käyttää palveluita ja säilöä renkaitaan vaikka Kämpin hotellissa jos haluaa, mutta en hyväksy miestä, joka seisoo kumin puhjettua tien poskessa peukku suussa tai pepussa "mitäs nyt".

Osaatko itse vaihtaa? 

Vierailija
128/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi hyväksyä miestä, joka ei osaa vaihtaa autoon renkaita. Ei herranisä.

Onko osaamisesta kiinni? Yleensä he käyttävät palveluita joilla on rahaa. Tietty joihinkin pikku kotteroihin voi renkaat vaihtaa itse. Niin mekin aikoinamme teimme. Nykyään aina rengashotellin palvelut säilytyksineen. Olisi järjetöntä alkaa nykyisen auton isoja ja painavia renkakaita itse laittamaan.

Kysymys oli teknisesti "osaamisesta". Toki jos on rahaa, niin voi käyttää palveluita ja säilöä renkaitaan vaikka Kämpin hotellissa jos haluaa, mutta en hyväksy miestä, joka seisoo kumin puhjettua tien poskessa peukku suussa tai pepussa "mitäs nyt".

Ei sitä silti tartte talvirenkaita itse vaihtaa, vaikka tien päällä osaisikin renkaan vaihtaa. 

Vierailija
129/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja myös auton kytkimen. Hallitus leikkaa, ei ole korjaamoon rahaa. YouTubessa on hyviä ohjeita. 

Vierailija
130/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihtaa tai vaihdattaa, niin pitääkö muttereita kiristää tietyn kilometrimäärän jälkeen? Tutullani irtosi ajon aikana rengas autosta renkaanvaihdon jälkeen talviolosuhteissa ja se pyöri karkuun alamäkeen. Rengas löytyi hangesta kaikki mutterit tallella ja onneksi tiellä ei ollut muuta autoliikennettä tapauksen aikana.

Pitää. Jälkikiristys vaikka 150 km jälkeen. 

Harvoin löystyy, mutta voi niin käydä erityisesti aluvanteille

Minä en ole koskaan jälkikiristänyt, vaikka on alumiinivanteet. 

Vierailija
131/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria kolmea kertaa lukuunottamatta olen aina vaihtanut itse.

Vierailija
132/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihtaa tai vaihdattaa, niin pitääkö muttereita kiristää tietyn kilometrimäärän jälkeen? Tutullani irtosi ajon aikana rengas autosta renkaanvaihdon jälkeen talviolosuhteissa ja se pyöri karkuun alamäkeen. Rengas löytyi hangesta kaikki mutterit tallella ja onneksi tiellä ei ollut muuta autoliikennettä tapauksen aikana.

Pitää. Jälkikiristys vaikka 150 km jälkeen. 

Harvoin löystyy, mutta voi niin käydä erityisesti aluvanteille

Minä en ole koskaan jälkikiristänyt, vaikka on alumiinivanteet. 

Tiedätkö mikä on momenttiavain?

Vierailija
133/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vianor säilyttää ja vaihtaa. Lopetin vaihtamisen 15 v sitten. N56

Olen käyttänyt rengashotellia 21 vuotta. Miksi helvetissä pitäisi omaa aikaani siihen haaskata?

Jos perustelet asiaa ajankäytöllä niin mihin sen säästyneen ajan siis käytät? Itse pidän renkaiden vaihtoa itse huomattavasti parempana ajankäyttönä kuin tätä palstalla provoilua.

Itse luovuin rengashotellista juuri ajanpuutteen takia. Jos haluat vaihtaa renkaat silloin kun oikeasti tarvitsee niin tarvitset kristallipallon varataksesi ajan juuri oikeaan aikaan.

Lisäksi käynti rengashotellissa vei 30-45min  + matka-aika 10min suuntaansa kun itse vaihdan renkaat alle noin 20 minuutissa.

Itse en pidä suurena luksuksena sitä että istuu vianorin aulassa halvalla muovituolilla juomassa pahaa automaattikahvia halvasta muovimukista

Luksusta on sen sijaan se, että kun aamulla sää näyttää siltä että nyt tarvitsee renkaanvaihdon niin omasta lämpimästä tallista löytyy hyvät työkalut, kunnon valaistus ja nostin jolla saa auton riittävän ylös että renkaanvaihto on mukavaa. Kahvi ja taustamusiikkikin on parempaa, ja bonuksena voi tuntea itsensä mieheksi kun pesee rasvat käsistä ja lähtee itse vaihdetuilla renkailla töihin..

Nyt voi tehdä renkaanvaihdon juuri silloin kuin itse haluaa tai tarvitsee, eikä silloin kun rengashotellilla sattuu olemaan seuraava vapaa aika. 

Vierailija
134/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vaihda itse.

Asun kerrostalossa ja meille kennostolaisille on kunnia-asia ettei itse tee mitään.

Vierailija
135/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on erikseen talvi- ja kesäautot. Talviautossa on nastarenkaat alla vuoden ympäri ja se jätetään kesäksi talliin. Miksi renkaita pitäisi vaihta, kun on varaa vaihtaa aina oikeilla renkailla olevan uusi auto  käyttöön puolen vuoden väleini?

Ajatteko te useamman kauden SAMALLA autolla? aika köyhää. 

Vierailija
136/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vianor säilyttää ja vaihtaa. Lopetin vaihtamisen 15 v sitten. N56

Olen käyttänyt rengashotellia 21 vuotta. Miksi helvetissä pitäisi omaa aikaani siihen haaskata?

Jos perustelet asiaa ajankäytöllä niin mihin sen säästyneen ajan siis käytät? Itse pidän renkaiden vaihtoa itse huomattavasti parempana ajankäyttönä kuin tätä palstalla provoilua.

Itse luovuin rengashotellista juuri ajanpuutteen takia. Jos haluat vaihtaa renkaat silloin kun oikeasti tarvitsee niin tarvitset kristallipallon varataksesi ajan juuri oikeaan aikaan.

Lisäksi käynti rengashotellissa vei 30-45min  + matka-aika 10min suuntaansa kun itse vaihdan renkaat alle noin 20 minuutissa.

Itse en pidä suurena luksuksena sitä että istuu vianorin aulassa

Tähän voi hyvin samaistua paitsi, että sitä pahaa automaattikahvia saa nykyisin jo pahvimukeista. ;-)

Siellä voi toisten samalla asialla olevien kanssa istua mykkänä ja tuimana ja samalla toivoa, että ns. ammattilaiset eli sesonkityöntekijät eivät sössi hommaa. Mutta kun se kuuluu soppariin, niin siksi.

Vierailija
137/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto on liisattu ja siihen kuuluu renkaanvaihdot. Siinä on niin isot ja painavat renkaatkin, ettei tulisi mieleenkään vaihtaa itse. Vaimon autoon vaihdan itse, jos saan pultit auki käsipelillä. Jotkut korjaamot ja rengasliikkeet laittavat pultit säännönmukaisesti ylikireälle. Ei paljon naurata, jos pitäisi tienpäällä vaihtaa vararengas alle. Rengasliikkeet ja korjaamot toimivat vastuuttomasti. Autonvalmistajat ovat määritelleet pulteille momentit, joihin ne pitäisi kiristää eikä yhtään kireämmälle. Silloin ne saa käsinkin auki.

Vierailija
138/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin eilen. Liikkeessä asensivat uudet talvikumit vanteille ja itse vaihdoin käsipelillä, hallitunkki + ristikkoavain. Säästöä tuli 30€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän