Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rengaspaineet: tarkista itse

Vierailija
15.11.2025 |

Jos vaihdatte renkaat liikkeessä, ei kannata luottaa, että kyllä ne ammattilaiset osaa laittaa paineet kohdilleen. Osaa ne, mutta ei ehdi joka autosta erikseen tutkimaan. 

Jos renkaat ovat vaikkapa huoneenlämpöiset asennettaessa, niin näin nollakeleillä paineet putoaa 0,2 bar ulkona. Lisäksi turvallista ja ihan suositeltavaakin on laittaa 0,2 - 0,3 bar yli auton oman ohjearvon, kylmänä. Siten myös varautuu siihen, että ei 20 asteen pakkasilla tarvitse pakosti mennä niitä nostamaan, kun paineet taas vajonneet 0,2 baaria lisää.

Ja muistakaa nollata paineseuranta, jos sellainen löytyy. Jokaisen muutoksen jälkeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ aluvanteille jälkikiristys eli tarkastus että ei ole löystynyt.

Nyt voi sitten miehet joille ei koskaan tapahdu mitään kehua että ei ole koskaan löystynynyt.

Vierailija
2/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta tuokin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ aluvanteille jälkikiristys eli tarkastus että ei ole löystynyt.

Nyt voi sitten miehet joille ei koskaan tapahdu mitään kehua että ei ole koskaan löystynynyt.

Ei ole koskaan löystynyt.

N

Vierailija
4/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten renkaat voi täyttää typellä. Typpi ei reagoi lämpötilan vaihteluihin. Tämän jälkeen venttiiliin laitetaan vihreä hattu kertomaan että älä laita ilmaa, vaan typpeä.

Ei sitten se rengaspaine anturi herjaa jatkuvasti.

Typpi ei myöskään pala, vaan nimenomaan sammuttaa paloa. Eli taas vähän parempi ratkaisu sinne taloyhtiön verkkovarastoon.

Vierailija
5/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten renkaat voi täyttää typellä. Typpi ei reagoi lämpötilan vaihteluihin. Tämän jälkeen venttiiliin laitetaan vihreä hattu kertomaan että älä laita ilmaa, vaan typpeä.

Ei sitten se rengaspaine anturi herjaa jatkuvasti.

Typpi ei myöskään pala, vaan nimenomaan sammuttaa paloa. Eli taas vähän parempi ratkaisu sinne taloyhtiön verkkovarastoon.

Sama millä täytetty.  Ei siellä renkaita saa silti yleensä säilyttää.

Vierailija
6/6 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten renkaat voi täyttää typellä. Typpi ei reagoi lämpötilan vaihteluihin. Tämän jälkeen venttiiliin laitetaan vihreä hattu kertomaan että älä laita ilmaa, vaan typpeä.

Ei sitten se rengaspaine anturi herjaa jatkuvasti.

Typpi ei myöskään pala, vaan nimenomaan sammuttaa paloa. Eli taas vähän parempi ratkaisu sinne taloyhtiön verkkovarastoon.

Sama millä täytetty.  Ei siellä renkaita saa silti yleensä säilyttää.

Monessa taloyhtiössä saa säillyttää yhden sarjan irtainvarastossa.

Ei ole ihan sama millä täytetty. Jos siinä autossa on se rengaspainevahti, se toimii parhaiten kun renkaat on täytetty typellä. Koska se ei reagoi lämpötilaan.

Toki ihmiset täyttelevät ilmalla ja tyhjentelevät renkaita mieltymyksiensä mukaan, jolloin saa sitten jumpata sen auton painevaroittimen kanssa alinomaa.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan