Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoitteko itse autonne renkaat?

Vierailija
15.11.2025 |

Vai veittekö jonnekin vaihdettavaksi

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rengasliikettä paikkakunnalla joista kaikki ovat yrittäneet huijata tai tehneet virheitä. Vaihdan siis itse.

Vierailija
82/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse vaihdoin. Muutenkin huollan autoni itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtanut, kitkat alla kesät talvet.

Karsea ajotuntuma.

Totta, kitkat eivät ole kesärenkaat, vaan vaaralliset kesällä. Lisäksi lamellit kuluu liian nopeasti.

Mites niillä voi ajaa yleensäkään kun nytkin on ollut tähän saakka kesäkeliä...? Vai vaaralliset? Miten? Näissä nopeuksissa jos ei pärjää niin on syytä lopettaa autoilu. Rengaskauppiaiden propaganda uppoaa tietämättömiin. Tietysti jos on epävarma ja kokematon niin kannattaa nyt jo olla talvirenkaat alla, ei ne vaaralliset ole vaikka vettä tuleekin harva se päivä.

Kitkat toimii huonommin kosteassa kelissä.

Vierailija
84/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että mieluummin maksan siitä rahalla kuin ylläpidän luuseriäijää joka kuvittelee saavansa vastineeksi ruumistani ja jonka mielestä pillua pitää saada kahvikupillisen ja voileivän hinnalla.

Te miehet olette vähäjärkisiä kun ette tajua, että miellyttämällä naisia tarpeeksi saisitte ilmaiseksi. 

Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
85/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
86/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vaihtanut, vaan mies on tehnyt sen aina. 

Vierailija
87/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että mieluummin maksan siitä rahalla kuin ylläpidän luuseriäijää joka kuvittelee saavansa vastineeksi ruumistani ja jonka mielestä pillua pitää saada kahvikupillisen ja voileivän hinnalla.

Te miehet olette vähäjärkisiä kun ette tajua, että miellyttämällä naisia tarpeeksi saisitte ilmaiseksi. 

Noh, menehän takaisin keittiöön siittä.

Vierailija
88/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työautossa sopimusvaihto. Omaani vaihdoin itse maanantaina.

Vierailija
89/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain h-rat ottavat maksun.

Vierailija
90/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi?

Vierailija
91/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää. 

Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.

Ei voi laittaa vain yhtä rengasta väärään pyörimissuuntaan. Ellei sitten ollut renkaiden vanteille laitto 

Vierailija
92/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarvitset terapiaa etkä renkaiden vaihtajaa  💅

Naurahdin :D

Vierailija
93/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi?

Opittu avuttomuus ja "feminiininen energia"?

Vierailija
94/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vianor säilyttää ja vaihtaa. Lopetin vaihtamisen 15 v sitten. N56

Olen käyttänyt rengashotellia 21 vuotta. Miksi helvetissä pitäisi omaa aikaani siihen haaskata?

Jos perustelet asiaa ajankäytöllä niin mihin sen säästyneen ajan siis käytät? Itse pidän renkaiden vaihtoa itse huomattavasti parempana ajankäyttönä kuin tätä palstalla provoilua.

Vierailija
95/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsea ajotuntuma.

Totta, kitkat eivät ole kesärenkaat, vaan vaaralliset kesällä. Lisäksi lamellit kuluu liian nopeasti.

Mites niillä voi ajaa yleensäkään kun nytkin on ollut tähän saakka kesäkeliä...? Vai vaaralliset? Miten? Näissä nopeuksissa jos ei pärjää niin on syytä lopettaa autoilu. Rengaskauppiaiden propaganda uppoaa tietämättömiin. Tietysti jos on epävarma ja kokematon niin kannattaa nyt jo olla talvirenkaat alla, ei ne vaaralliset ole vaikka vettä tuleekin harva se päivä.

Kitkarenkaiden löysä ajotuntuma on ihan hanurista verrattuna kunnon kesärenkaisiin, siis silloin kun keli ei edellytä talvirenkaita. Sen tuntee jokaisessa kaistanvaihdossa esim. motarinopeuksissa. Jos et tätä tiedosta niin ei kannattaisi hirveästi pullistella omilla ajotaidoilla.

Vierailija
96/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsea ajotuntuma.

Rakenne on löysä. Jarrutusmatka oikeisiin kesäkumeihin verrattuna järkyttävä. Lamellit kuluu ja kuumenee kesällä, voit vaikka kokeilla kädellä motariosuuden jälkeen. Ajotuntuma epätarkka.

Kaikkeen tottuu ja jos ei vielä ole vaaratilanteita osunut kohdalle, mutta riskipeliä säästää noin.

Vierailija
97/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kevennys tähän väliin:

Liikkeessä on vaikea vaihtaa renkaita. Kannattaa auto pysäköidä siksi aikaa.

Vierailija
98/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt rengashotellia 21 vuotta. Miksi helvetissä pitäisi omaa aikaani siihen haaskata?

Jos perustelet asiaa ajankäytöllä niin mihin sen säästyneen ajan siis käytät? Itse pidän renkaiden vaihtoa itse huomattavasti parempana ajankäyttönä kuin tätä palstalla provoilua.

Tämä. Kolme varttia meni vaihtaessa lämpimässä autotallissa. Tuskin olisin paljon pienemmällä vaivalla päässyt kun olisin alkanut varailemaan aikaa, ajamaan paikanpäälle ja odottelemaan/maksamaan lystistä ja ajamaan kotiin. Nyt se kävi niin näppärästi omassa autotallissa. Meillä on muuten monttu autotallissa joten vaihdan öljytkin itse.

Vierailija
99/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kolme varttia meni vaihtaessa lämpimässä autotallissa. Tuskin olisin paljon pienemmällä vaivalla päässyt kun olisin alkanut varailemaan aikaa, ajamaan paikanpäälle ja odottelemaan/maksamaan lystistä ja ajamaan kotiin. Nyt se kävi niin näppärästi omassa autotallissa. Meillä on muuten monttu autotallissa joten vaihdan öljytkin itse.

Niin ja olen nainen. 

Vierailija
100/138 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 autoa niin jos kaikkiin ostaisi rengashotellin palvelut niin renkaanvaihdot ja säilytykset maksaisi 600€ vuodessa. 

Kun on lämmin autotalli ja hyvät työkalut niin yhteen vaihtoon menee reilu puoli tuntia ja on ihan mukavaa hommaa. Siinä samalla tulee tarkastettua jarrupalat ja katsottua muutenkin vähän auton alle että kaikki on kunnossa jne. 

Hyvä puoli itse vaihtamisessa on myös se, että renkaat saa tarvittaessa irti jos joutuisi tien päällä vaihtamaan rengasta. Useimmat rengasfirmat vetävät pyörät liian tiukkaan kiinni pulttipyssyllä. Liian tiukasta kiristyksestä ei ole mitään hyötyä, se vain rasittaa kierteitä turhaan ja tekee renkaan irrottamisesta vaikeaa. 

Kannattaa hankkia momenttiavain ja laittaa pultit sillä oikeaan kireyteen. Ns rannemomentti on lähes aina viturallaan. 

Meillä on neljä autoa ja iso talli. Rengashotellit noille maksaisi 600€. Sen verran tienaan neljän tunnin työllä vuodessa. Netto. Helppoa rahaa 159€/h. Työsuhdeautossa rengashotelli kuuluu liisariin, onhan se vähän säälittävää jonotella aikoja, mut mennään sillä kun joutuu siitä maksamaan Eiköhän pihasta aina joku auto löydy jossa on oikeat renkaat jos tarvitsee lähteä.

Jos renkaat on rengasliikkeen jäljiltä, löysään niitä kotona kunnon avaimella ja kiristän oikeaan momenttiin. Sitten ne saa tarvittaessa tien päälläkin auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi