Häiritseekö sinua, jos ihminen asuu yksin omakotitalossa?
Meillä töissä minulta kysytään usein, "mitä sä teet siellä?" Mitä siihen kuuluu vastata?
Kommentit (27)
Mitä se minulle kuuluu millaisessa talossa sitä kukaan asuu😂 pääasia että toisella on katto pään päällä
Ei häiritse, muutenhan olisin muuttanut pois kodistani betonikuutioon.
Ei häiritse, jos ei ihminen itse jotenkin valita tilannettaan. Eli jos valittaa vaikka kalliita asumiskustannuksia, niin silloin voi ärsyttää kuunnella sitä, koska omakotiasuminen on oma valinta. Aina voi muuttaa edullisempaan asumismuotoon.
Miten työkaverisi tietävät, että asut yksin omakotitalossa? Itse en tiedä työkavereideni asumismuodoista yhtään mitään.
Ei häiritse. Asuisin itsekin jos olisi rahaa.
Mulla samoja kysymyksiä. On asuttu puolison kanssa eri osoitteissa jo vuosia. Lomat ja vapaat vaan yhdessä.
On se vähän epäekologista. Mutta jos hän pärjää omillaan, niin koen ettei kuitenkaan ole minun asiani sanoa mitään. Sitä kyllä ihmettelen, kun lehdissä ja Facessa on välillä kirjoituksia vanhuksilta ja heidän omaisiltaan, jotka vaativat julkisista rahoista apua pihatöihin, lähinnä lumitöihin. Minusta pitää muuttaa kerrostaloon, jos ei enää itse pysty eikä ole varaa maksaa.
Ei häiritse, en edes harkitse kerrostaloon muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse, jos ei ihminen itse jotenkin valita tilannettaan. Eli jos valittaa vaikka kalliita asumiskustannuksia, niin silloin voi ärsyttää kuunnella sitä, koska omakotiasuminen on oma valinta. Aina voi muuttaa edullisempaan asumismuotoon.
Miten työkaverisi tietävät, että asut yksin omakotitalossa? Itse en tiedä työkavereideni asumismuodoista yhtään mitään.
Asun ok-talossa. Edullisempaa asumismuotoa ei ole olemassakaan. Niin halpaa vuokra-asuntoa ei löydy, että kuukausittainen vuokra olisi pienempi kuin taloni asumiskustannukset kuukaudessa.
Asumiskustannukset vuodessa/12 kk ovat n. 300 euroa
Vastaisin että se mitä teen on normaalia asumista, elämistä ja olemista.
Sanoisin varmaan, että mitä se sulle kuuluu? Teen mitä tykkään, oma tupa,oma lupa😊jotain tälläistä sanoisin
Äitini asuu nykyisin. Meidän lasten pitää auttaa vähän. Koti on hänelle rakas, on asunut siinä kymmeniä vuosia. Ennemmin ihmettelen ihmisiä, jotka muuttavat pieneen koppiin, kun lapset eivät enää asua kotona. Siinäpä on hieno mummola sitten.
Kyllä häiritsisi, jos iso ok-talo. Erittäin epäekologista.
No ei häiritse. Ei mulle kuulu muiden asumismuodot.
Jos itse pärjää ja kykenee huolehtimaan talosta, pihasta ja on tyytyväinen, niin ei sen pitäisi kenenkään prsttä kutittaa.
Olen itsekin asunut eron jälkeen yksin 122m ok-talossa. Totesin vain pääseväni helpommalla, kun muutan ydinpommin kestävään betonikuutioon.
Toki tässäkin on 79m.
Ei. Ehkä hälytyskelloja voi virittää tai jonkun hätäsysteemin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ok-talossa. Edullisempaa asumismuotoa ei ole olemassakaan. Niin halpaa vuokra-asuntoa ei löydy, että kuukausittainen vuokra olisi pienempi kuin taloni asumiskustannukset kuukaudessa.
Asumiskustannukset vuodessa/12 kk ovat n. 300 euroa
En edes halua tietää millaisessa perunakellarissa mahdat asua. Mulla on jo pelkkä kiinteistövero vähän vajaa 1000e vuodessa.
Ei häritse. - Enemmän häiritsee ja saa kokemaan myötähäpeeä se, kuinka joku tai jotkut haluavat pitää esimerkiksi tällä palstalla kaikkia vuokralla auvia (myös omakotitalossa voi asua vuokralla) luusereina ja varattomia reppanoina. Tai kuinka heistä kukaan, joka haluaa pitää itseään vakavasti otettavana ja rehellisenä ja luoettuna ei ikinä asu vuokralla.
Toiseksi kummastelen heitä, joillekin esimerkiksi omakotiasuminne edustaa jotain yli maallista ja kaikki muut, kuten kerros tai rivitalossa asumien on säälittävää ja luusereiden hommaa, Tai sellaisren jotka eivät ole päässeet paratiisiin, jota heille edustaa omakotitalossa asuminen.
Sinkkumies
Omakotitalo on ainut järkevä asumismuoto, jos haluaa elää rauhallista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on ainut järkevä asumismuoto, jos haluaa elää rauhallista elämää.
Riippuu enemmän naapureista kuin asumismuodosta.
🤣