Vaihdoitteko itse autonne renkaat?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin, ja vaihdan niin kauan kun käsissä voimaa riittää. Ja sitähän toistaiseksi riittääääää. M 70💪
Lehdestä saa sukulaiset lukea kun jäit auton alle puristuksiin. Vanhenemiselle ei mitään voi ja aivot rapistuu. Näitä sattuu joka vuosi.
Rengasta vaihtaessa ei tarvi mennä auton alle missään vaiheessa. Ne alle jäämiset johtuu ihan muista korjaustoimenpiteistä.
Köntysäijät jää jumiin jalastaan/kädestään ja vuotaa kuiviin. Ihan voit persluuseri jatkossakin vaarantaa itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin, ja vaihdan niin kauan kun käsissä voimaa riittää. Ja sitähän toistaiseksi riittääääää. M 70💪
Lehdestä saa sukulaiset lukea kun jäit auton alle puristuksiin. Vanhenemiselle ei mitään voi ja aivot rapistuu. Näitä sattuu joka vuosi.
Ei pyöriä vaihtaessa ole mitään tarvetta mennä auton alle. Ja kokemus on opettanut miten tunkkia käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rengasta vaihtaessa ei tarvi mennä auton alle missään vaiheessa. Ne alle jäämiset johtuu ihan muista korjaustoimenpiteistä.
Köntysäijät jää jumiin jalastaan/kädestään ja vuotaa kuiviin. Ihan voit persluuseri jatkossakin vaarantaa itsesi.
Puhut varmaan itsestäsi. Rengashotelli sopii sinunlaisillesi tumpeloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaihtanut, kitkat alla kesät talvet.
Karsea ajotuntuma.
Totta, kitkat eivät ole kesärenkaat, vaan vaaralliset kesällä. Lisäksi lamellit kuluu liian nopeasti.
Totta kai vaihdan aina. Laiska täytyy olla, jos ei sen vertaa pysty näkemään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää.
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Eikös niitä oo menny kaks väärinpäin, vai onko ne hionut sen nuolen pois ja maalannut uuden nuolen toisinpäin tilalle?
Eikö renkaita ole vain yhdenlaisia? Vai onko pyörimissuunnan lisäksi olemassa vasemman ja oikean puolen renkaita nykyään? Tarkoitan renkaan laittoa vanteelle.
Renkaat ovat samoja, mutta pyörimissuunnan mukaan niistä tulee vanteilla vaan joko vasemman tai oikean puolen renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vaihdan aina. Laiska täytyy olla, jos ei sen vertaa pysty näkemään vaivaa.
Niin olenkin laiska. So?
Itse vaihdoin. Samalla opetin vaihtamista tyttärelleni.
N43
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihto on sellainen homma missä rutiini ja hyvät työkalut vaikuttavat todella paljon. Hyvä tunkki, pitkävartinen avain löysytykseen ja ristikkoavain irroitukseen, pala liitua ja matala penkki ettei tarvitse kyykistellä. Lisäksi oma kompressori että saa ilmanpaineet kohdalleen.
Korvaisin tuossa ristikkoavaimen sähkökäyttöisellä pulttipyssyllä. Ei ole kovin kallis, ja helpottaa hommaa todella paljon kun kyykkimisaika lyhenee. Pulttien alkulöystytys täytyy silti tehdä käsin, silloin kun pyörä on vielä maassa.
Ei ne ole ruuveja hölmö. Ne on pultteja. Eipä sinunkaan kannattaisi vaihdella , jos olet noin sekaisin .
Sanotaanko näin, että mieluummin maksan siitä rahalla kuin ylläpidän luuseriäijää joka kuvittelee saavansa vastineeksi ruumistani ja jonka mielestä pillua pitää saada kahvikupillisen ja voileivän hinnalla.
Te miehet olette vähäjärkisiä kun ette tajua, että miellyttämällä naisia tarpeeksi saisitte ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Eikös niitä oo menny kaks väärinpäin, vai onko ne hionut sen nuolen pois ja maalannut uuden nuolen toisinpäin tilalle?
Eikö renkaita ole vain yhdenlaisia? Vai onko pyörimissuunnan lisäksi olemassa vasemman ja oikean puolen renkaita nykyään? Tarkoitan renkaan laittoa vanteelle.
Renkaat ovat samoja, mutta pyörimissuunnan mukaan niistä tulee vanteilla vaan joko vasemman tai oikean puolen renkaita.
Meillä ei ole samoja. Takarenkaat ovat leveämmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Miten niin. En minäkään olen vaihtanut 10 vuoteen. Yksi rengaskerta riittää mainiosti. Ajot on lähinnä Lidlissä ja viinakaupassa käynti.
Olen ajellut nastattomilla renkailla yli 30 vuotta tyyliin syksyllä uudet alle loppuunajettujen tilalle. Näihin päiviin saakka on ollut kesäkelit silti jotkut on ajaneet joidenkin mielestä " vaarallisilla talvirenkailla". Sitten kun tulee talvi, vaihan uudet kitkat alle. Jäi omasta autohuollosta hyvät laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin, että mieluummin maksan siitä rahalla kuin ylläpidän luuseriäijää joka kuvittelee saavansa vastineeksi ruumistani ja jonka mielestä pillua pitää saada kahvikupillisen ja voileivän hinnalla.
Te miehet olette vähäjärkisiä kun ette tajua, että miellyttämällä naisia tarpeeksi saisitte ilmaiseksi.
Sinä tarvitset terapiaa etkä renkaiden vaihtajaa 💅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sitten ne käy vaan yhteen nurkkaan aina, jos pyörimissuunta merkattu. Ei niin hyvä.
Toistakymmentä vuotta olen käyttänyt luotettavan rengashotellin palveluita, ei selkä rasitu, eikä kädet likaannu. Kaiken lisäksi eihän renkaita saa lain mukaan säilyttää asuintalon kellarissa/vintissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsea ajotuntuma.
Totta, kitkat eivät ole kesärenkaat, vaan vaaralliset kesällä. Lisäksi lamellit kuluu liian nopeasti.
Mites niillä voi ajaa yleensäkään kun nytkin on ollut tähän saakka kesäkeliä...? Vai vaaralliset? Miten? Näissä nopeuksissa jos ei pärjää niin on syytä lopettaa autoilu. Rengaskauppiaiden propaganda uppoaa tietämättömiin. Tietysti jos on epävarma ja kokematon niin kannattaa nyt jo olla talvirenkaat alla, ei ne vaaralliset ole vaikka vettä tuleekin harva se päivä.
Tiedätkö missä ja miten ne säilytetään?
Se voi olla kylmä kontti pihalla, jossa renkaat lappeellaan isoina torneina.