Vaihdoitteko itse autonne renkaat?
Kommentit (151)
Ostan uuden auton kolmen vuoden välein ettei tarvi ostaa uusia renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mies on just siirtämässä mun autoa talliin ja vaihtaa renkaat. Omansa vaihtoi jo torstai-iltana. Osaisin tuon tehdä itsekin.
Mun pitäis mennä laittamaan talvikomposti käyttökuntoon, pääsi talvi yllättämään tässä asiassa.
Mikä on talvikomposti? Meillä on kompostori jota ei mitenkään tarvitse laittaa talvikuntoon.
No se lämpöeristetty malli, kesäaikana käytän isompaa kun on kaikkea puutarhajätettäkin sinne. Enkä kääntele kompostia vaan siirrän kompostista toiseen tavaraa samalla kun sitä pöyhii.
Mies vaihtaa tai vaihtuu jos ei vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin loppukesästä tätä samaa taktiikkaa, mutta valitsemassani uudemmassa autossa oli paskemmat talvirenkaat kuin itsellä alunperin. Ei sitten jäänyt kaupat renkaista kiinni, vaan syyskuussa hain jo uudet talvikumit odottelemaan.
Itse vaihdoin kuten jo vuodesta 1993.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää.
Voi käyttää, mutta ei kuulu.
Rengasliikkeessä pitäisi olla töissä myös verottajan, ja verottaja vaihtaisi yhden niistä neljästä renkaasta, koska alv = 25,5%. Lisäksi verottajan hommana olisi renkaiden ilmanpaineet, että se puolen prosentinkin verolle saisi vastinetta.
Toiseen vaihdatin, toiseen vaihdoin itse.
Vierailija kirjoitti:
Ja seisotat puolet vuodesta?
Tietenkin vaihdoin. Aina vaihdan. Äkkiä ne on vaihdettu.
Työn verotus niin kova että menee valtiolle ihan liika iso siivu siitä. Jos teettäisi jollain firmalla. No toki voi maksaa kaverille käteisellä (ja pitääkin, jos viinapulloa ei oo) jos ei jaksa ite tehä.
Ite kun tekee, niin tulee kerralla kunnolla. Ei sorvaannu kierteet ja jälkikiristyskin tulee tehtyä. Menee max tunti kun on kaikki vaihdettu. Laiskan selityksiä, jos ei jaksa. Ei siinä kauan nokka tuhise.
Mitäs ovat nostaneet alvit, yel:t, jne jne jne kaikki maksut niin että tää on kuoliaaksi verotettu kansa. En minä hyväntekeväisyyttä harrasta. Kahta kauhiammin teen satavarmasti kaiken ite mitä voin ja loput sitten kaverille vastapalveluksin.
Alentakaa verotusta ja korjatkaa yrittäjien kyykytys, niin ihmiset enemmänkin viittii työllistää ja kuluttaa