Ruoka sulaa nykyään paljon hitaammin. Mistä voi johtua? Kerran jouduin oksentamaankin.
Huomaan, että tulen täyteen paljon nopeammin ja kylläisyys kestää kauemmin kuin ennen. Olen ennen syönyt helposti isoja annoksia, ei ole ollut mitään ongelmia. Nykyään en jaksa enää.
Tässä taannoin halusin kuitenkin pitää herkkupäiväni kun syön mitä halua ja kuinka paljon haluan. Se johti sitten siihen, että söin kyllä aika paljon ja tulin täyteen mutta ruoka ei sulanut. Kesti tunteja mutta lopulta oli pakko mennä oksentamaan, olisin muuten varmaan yöllä tukehtunut sulamattomaan ruokaan.
Olen vielä nuori. En ole kai laihtunut. Vatsaoireita kyllä on muutenkin ollut jo pitkään.
Mutta mitä tuo voi olla? Välillä olisi kiva vaan syödä, joinakin päivinä enemmän ja nauttia mutta tosiaan ei pysty enää paljoa tai sitten ei useampaan tuntiin pysty syömään mitään koska on vaan vielä niin täynnä.
Kommentit (12)
Vierailija wrote:
Onko kiire lihoa?
No ei tietenkään. Kyse oli vain siitä etten nykyään enää pysty syömään paljoa.
Voin arkena syödä vähemmän mutta kyllä joskus nautin esim kebabilasta tilausta annoksesta. Ennen pystyin syömään helposti, nykyään jää paljon yli.
Ap
Syöpä, varma tieto, puolisolla oli samaa ja niin kuoli alle vuodessa syöpään.
Lääkärissä se selviää, netissä kun ei oteta verikokeita eikä röntgeneitä eikä silleen....
Jossain vaiheessa ylensyöminen ja huonon ravinnon syöminen alkaa kostautua. Todennäköisesti huono bakteerifoora/hapoton vatsa ja ehkä refluksiakin. Ei ihmisen vatsaa ole tehty sulattamaan nopeita hiilareita/sokeria tai jotain valtavaa kebabannosta.
Vierailija wrote:
Syöpä, varma tieto, puolisolla oli samaa ja niin kuoli alle vuodessa syöpään.
Olen pahoillani.
Oliko hänellä muita oireita? Itse en ole kai laihtunut eikä ole verta ulosteessa. Vatsan toiminta on kyllä huonoa. Joskus on ihan suirua tai löysää. Harvemmin normaalia. Useamman kerran aamuisin joudun käymään vessassa.
Huomaan myös joutuvani keskittymään enemmän syömiseen. Joskus voin syödä enemmän mutta kyllä huomaan että en nykyään jaksa puolia siitä mitä ennen. Täytyy vielä seurailla tilannetta.
Ap
Siis työnsit sormet kurkkuun vai oksensit spontaanisti? Oli miten oli suhtautumisesi syömiseen kuullostaa addiktiiviselta
Onko kiire lihoa?