Vaihdoitteko itse autonne renkaat?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan itse molempiin autoihin. Kaikki halpamarketit mainostaa taas hallitunkkeja ja mutterinvääntimiä siihen malliin että aika moni taitaa vaihtaa edelleen itse.
Aina niitä on mainostettu. Taitaa sisältyä alansa markkinointioppaaseen mallituotteina sesonkimarkkinointiin :D...
Vaihdoin ja naapurinkin renkaat mieheni kanssa yhdessä duunasimme, terkuin lonkkavikainen, säästöä tuli 80 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin, ja vaihdan niin kauan kun käsissä voimaa riittää. Ja sitähän toistaiseksi riittääääää. M 70💪
Lehdestä saa sukulaiset lukea kun jäit auton alle puristuksiin. Vanhenemiselle ei mitään voi ja aivot rapistuu. Näitä sattuu joka vuosi.
Rengasta vaihtaessa ei tarvi mennä auton alle missään vaiheessa. Ne alle jäämiset johtuu ihan muista korjaustoimenpiteistä.
:D Missä maailmassa oikein elämme, että täytyy erikseen tuoda esille, että rengasta vaihtaessa ei jäädä puristukseen auton alle. Jännittäviä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
3 autoa niin jos kaikkiin ostaisi rengashotellin palvelut niin renkaanvaihdot ja säilytykset maksaisi 600€ vuodessa.
Kun on lämmin autotalli ja hyvät työkalut niin yhteen vaihtoon menee reilu puoli tuntia ja on ihan mukavaa hommaa. Siinä samalla tulee tarkastettua jarrupalat ja katsottua muutenkin vähän auton alle että kaikki on kunnossa jne.
Hyvä puoli itse vaihtamisessa on myös se, että renkaat saa tarvittaessa irti jos joutuisi tien päällä vaihtamaan rengasta. Useimmat rengasfirmat vetävät pyörät liian tiukkaan kiinni pulttipyssyllä. Liian tiukasta kiristyksestä ei ole mitään hyötyä, se vain rasittaa kierteitä turhaan ja tekee renkaan irrottamisesta vaikeaa.
Kannattaa hankkia momenttiavain ja laittaa pultit sillä oikeaan kireyteen. Ns rannemomentti on lähes aina viturallaan.
Rengashotelli ja vaihdot 80e vai käytkö merkkiliikkeessä? Minäkin ennen 😆
Vaihdan itse koska on työkalut ja oma piha + talli jossa tehdä. Myös renkaiden säilytys on helppoa.
Jos asuisin kerrotalossa tai kaupungissa jossa pitäisi vaihtaa jossain kadun varressa niin mielummin käyttäisin rengashotellin palveluja.
Renkaanvaihto on sellainen homma missä rutiini ja hyvät työkalut vaikuttavat todella paljon. Hyvä tunkki, pitkävartinen avain löysytykseen ja ristikkoavain irroitukseen, pala liitua ja matala penkki ettei tarvitse kyykistellä. Lisäksi oma kompressori että saa ilmanpaineet kohdalleen.
ja hyvät vaatteet. Itse käytän aina housuja joissa on polvisuojat. Tekee kylmässä maassa kyykistelystä noin 25x mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
En vaihtanut, kitkat alla kesät talvet.
Karsea ajotuntuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin, ja vaihdan niin kauan kun käsissä voimaa riittää. Ja sitähän toistaiseksi riittääääää. M 70💪
Lehdestä saa sukulaiset lukea kun jäit auton alle puristuksiin. Vanhenemiselle ei mitään voi ja aivot rapistuu. Näitä sattuu joka vuosi.
Rengasta vaihtaessa ei tarvi mennä auton alle missään vaiheessa. Ne alle jäämiset johtuu ihan muista korjaustoimenpiteistä.
Näissä tapauksissa on varmaan renkaanvaihdon yhteydessä lähdetty jotain muuta tutkimaan samalla kun auton kulma on "kätevästi" ilmassa.. virhe.
Norjassa pihi ukko vaihtoi itse sähköautoonsa renkaat. Tunkkasi akkukoteloon lommon ja uusi akkukotelo 45k€. Lommo akkukotelossa niin ei mene katsastuksesta läpi. Kannattaa miettiä jos kallis ja uusi auto nuukaileeko sen 100€ takia.
Apee miksi tämmöstä kyselet . Tämä ei tarvit muuta taitoa kun ottaa ruuvitit pois. talvirengas tilalle ja ruuvit takaisin paikoilleen.... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kyllä vaihdan. On oma piha ja renkaille on säilytystilat. Onneksi ei tarvitse maksaa tästäkään ulkopuoliselle taholla
Vierailija kirjoitti:
Norjassa pihi ukko vaihtoi itse sähköautoonsa renkaat. Tunkkasi akkukoteloon lommon ja uusi akkukotelo 45k€. Lommo akkukotelossa niin ei mene katsastuksesta läpi. Kannattaa miettiä jos kallis ja uusi auto nuukaileeko sen 100€ takia.
Kerropa vielä miten pihillä ukolla ylipäätään on sähköauto jonka akkukotelon vaurio olisi tuon hintainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Miten niin. En minäkään olen vaihtanut 10 vuoteen. Yksi rengaskerta riittää mainiosti. Ajot on lähinnä Lidlissä ja viinakaupassa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Miten niin. En minäkään olen vaihtanut 10 vuoteen. Yksi rengaskerta riittää mainiosti. Ajot on lähinnä Lidlissä ja viinakaupassa käynti.
Varmaan eri järjestyksessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää.
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Eikös niitä oo menny kaks väärinpäin, vai onko ne hionut sen nuolen pois ja maalannut uuden nuolen toisinpäin tilalle?
Eikö renkaita ole vain yhdenlaisia? Vai onko pyörimissuunnan lisäksi olemassa vasemman ja oikean puolen renkaita nykyään? Tarkoitan renkaan laittoa vanteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Todella surkeat kesärenkaina, kesän jälkeen surkeat myös talvella. Ja tuskin vaihtelet niiden paikkoja niin kuluvat epätasaisesti.
Vaihdoin itse itselleni ja isäni autoon.
n47
Vierailija kirjoitti:
Vianor säilyttää ja vaihtaa. Lopetin vaihtamisen 15 v sitten. N56
Olen käyttänyt rengashotellia 21 vuotta. Miksi helvetissä pitäisi omaa aikaani siihen haaskata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää.
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Eikös niitä oo menny kaks väärinpäin, vai onko ne hionut sen nuolen pois ja maalannut uuden nuolen toisinpäin tilalle?
Uusi rengas on voitu asentaa vanteelle väärinpäin.