Olin koulukiusaaja, tämä sai minut lopettamaan kiusaamisen..
Kiusattujen vanhemmat, unohtakaa kiusaajien vanhemmille tai opelle puhuminen, menkää puhumaan niille kiusaajille! Vähän kovistelemaan. Itse lopetin kiusaamisen kun kiusaamani tytön äiti tuli läksyttämään. Se oli noloa.
Kiusattiin kaverini kanssa yhtä tyttöä kun hän oli niin ärsyttävä. Aina väitetään että kiusaajalla itsellään on paha olla, mutta ei minulla ainakaan ollut. Kotona oli asiat hyvin, minulla oli ystäviä ja rakas harrastus. Elämässä olen menestynyt ihan tavallisesti.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulun typerin kiusaaja kuoli tsunamissa, koululla järjestetty hiljainen hetki oli aika turha.
Karma?
Luulen niin.
Lapsena opettajat antoivat varakkaiden/menestyneiden perheiden lasten kiusata heikompiosaisia. Muistan sen liiankin hyvin.
Yleensä kiusaaja itse lopettaa kiusaamisen kun tajuaa toimintansa typeryyden.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulun typerin kiusaaja kuoli tsunamissa, koululla järjestetty hiljainen hetki oli aika turha.
Ajatella, siellä se on olla möllöttänyt. No, kenelläkään tuskin oli ikävä.
Minäkin jaksan ihmetellä sitä lässytystä kuinka pitää ymmärtää, kun sillä kiusaajalla on niin paha olla, niin huonot kotiolot jne. Ei tosiaan läheskään aina ole! Psykopatia ja narsismi näkyy jo lapsuudessa. Pershäiriöinen saa nautintoa muiden fyysisestä ja/tai henkisestä satuttamisesta. Useimmiten uhri on jollain tavalla heikompi ja näin ollen helposti nujerrettavissa. Harvemmin ne kiusaajat valitsee uhriksi vahvatahtoisen ja voimakkaan henkilön, joka voisi olla uhka ja vastus eikä uhri.
Vierailija kirjoitti:
Tunneäly ja empatia puuttuvat AINA siltä, joka kiusaa! Kunpa ihmiset uskaltaisivat puuttua asioihin ja pistää kiusaamiselle stopin.
Kyllä, mutta tunneälyltään puutteinen eli narsisti, psykopaatti, sosiopaatti tms. ei välitä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jaksan ihmetellä sitä lässytystä kuinka pitää ymmärtää, kun sillä kiusaajalla on niin paha olla, niin huonot kotiolot jne. Ei tosiaan läheskään aina ole! Psykopatia ja narsismi näkyy jo lapsuudessa. Pershäiriöinen saa nautintoa muiden fyysisestä ja/tai henkisestä satuttamisesta. Useimmiten uhri on jollain tavalla heikompi ja näin ollen helposti nujerrettavissa. Harvemmin ne kiusaajat valitsee uhriksi vahvatahtoisen ja voimakkaan henkilön, joka voisi olla uhka ja vastus eikä uhri.
Ei kiusaaminen ole tosiaankaan näin yksinkertaista. Kiusaajaa saattaa myös ihan yksinkertaisesti vaan ärsyttää jokin asia, mikä saa kiusaajan yksinkertaisuuttaan kiusaamaan. Se asia saattaa olla vaikka sellainen, että kiusaajalle sanotaankin vastaan, hänen kanssaan ei olla samaa mieltä.
Omalla kohdallani kävi juuri näin, en suostunutkaan kiusaajan pomotteluyrityksiin ja yrityksiin määräillä toisia lapsia. Toisin sanoen, en toiminut niin kuin hän halusi, mitä hän ei sietänyt sitten niin yhtään. Tämän seurauksena hän alkoi keksiä minusta perättömiä asioita, nimitteli, yritti kiusata esimerkiksi perheestäni, vanhempieni työstä ja niin edelleen, ja yritti saada toiset mukaan tähän touhuunsa. Lopulta jotkut lähtivätkin mukaan, jotkut ehkä siksi etteivät itse joutuisi kiusaajan uhreiksi, mutta onneksi eivät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiusaaminen ole tosiaankaan näin yksinkertaista. Kiusaajaa saattaa myös ihan yksinkertaisesti vaan ärsyttää jokin asia, mikä saa kiusaajan yksinkertaisuuttaan kiusaamaan. Se asia saattaa olla vaikka sellainen, että kiusaajalle sanotaankin vastaan, hänen kanssaan ei olla samaa mieltä.
Omalla kohdallani kävi juuri näin, en suostunutkaan kiusaajan pomotteluyrityksiin ja yrityksiin
Niin eli persoonallisuushäiriöinen. Eihän narsisti siedä sitä, että hänelle sanotaan vastaan tai ollaan eri mieltä. Ei tietenkään asiat ole yksinkertaisia tai toista aina samaa kaavaa, mutta kyllä hyvin moni kiusaaja on tunne-elämältään häiriintynyt ja osa ihan luonnostaan eli ei ole mitään varsinaista syytä käytökselle.
Kunnon turpaanveto auttaa myös kiusaamiseen. Eräs tunnettu kiusaajapoika hakattiin kiusatun tytön isoveljen toimesta koulun pihalla näyttävästi.
Homma loppui siihen, ja vuosia myöhemmin tämä luuseri kiusaaja tappoi itsensä. Tuskin edes äitinsä jäi kaipaamaan. Yhteiskunnalle säästöt olivat joka tapauksessa huomattavat.
Myös ns. parempiosaisille kiusaajille osuu usein takaiskuja kohdalle myöhemmässä elämässä. Parempi ihminen -syndrooma kerää huonoa karmaa, kun itseluottamus alkaa muita talloessa kasvaa suhteettomiin mittoihin. Sitten jossain vaiheessa kosahtaa ja palataan taas lähemmäs maan pintaa.
ongelma on se, ettei aikuiset ymmärrä, ettei lapset osaa käsitellä sellaista, että jos näkee ihmisen joka katsoo lattiaan kädet taskussa ja on outo tai erillainen ja se ärsyttää. aikuisenakin ärsyttää jotkut ihmiset, mutta aikuinen osaa käsitellä sitä paitsi ettei kaikki. työpaikoissa on kiusaamista ei se ole vain lasten ongelma.
itseäni on kiusattu tiedän syyn nyt ei se ollut minun vikani, mutta silti tiedän, että se johtui siitä että se johtui siitä miltä ulospäin näytin.
itse halusin kiusata yhtä toista oppilasta joka oli aina hiljaa ja sillä oli toinen mykkä kaveri ja ne puhu keskenään käytävällä niin ettei kukaan kuullut ja tunnilla ne puhu jotain tekstiä niin hiljaa, että teki mieli karjua, että lopeta se perhanan mutina ja puhu oikein.
mä luulen, että mun kiusaajani halusi vain, että olisin massaan sopivampi en ollut ja tämä on se syy.
ja en kyllä itsekkään usko tuohon kiusaajalla ln vakn paha olla teoriaan mua kiusasivat kaiki hymy poika patsas tytöt ja pojat ja kympin oppilaat.
miksi sitä kiusaajaa pitää aina paapoa ja ymmärtää ja kiusattua syyllistää.
mutta ei tule kiusaaminen loppumaan vaikka kuinka valistetaan . enemmin pitäisi valmentaa itsepuolustusta siis henkistä, että miten suojautua kiusaamiselta .
ja kiusaajalle oma terapia sessio missä yritetään opettaa haitallisen käytöksen lopettaminen.
mutta ei ne opettajat sitä näe tai kuule usein kääntyy kuulusteluissa niin, että ryhmä väittää kiusatun olevan kiusaaja tai että oli vaan läppä ja opettajat ainakin mun kohdallani uskoi jopa koulu psykologi sanoi että " susta voi tuntua, että sinua kiusataan, mutta se ei välttämättä ole niin".
vai että kuvittelen ne kaikki netti kuvat minusta ja nauramisen ja huutelun ja kamppaamis yritykset just joo .
lopuksi psykiatri vielä huomautti jos pukeutumiseni olisi enemmän massaan sopivaa niin ehkä ei kiusattaisi.
enmpä usko että on muuttunut miksikään kiusattu on kaikkien mielestä aina itse syyllinen kiusaamiseen ja se on se ongelma ei ole syyllisiä on vaan idioottimaista käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani kävi juuri näin, en suostu
Niin eli persoonallisuushäiriöinen. Eihän narsisti siedä sitä, että hänelle sanotaan vastaan tai ollaan eri mieltä. Ei tietenkään asiat ole yksinkertaisia tai toista aina samaa kaavaa, mutta kyllä hyvin moni kiusaaja on tunne-elämältään häiriintynyt ja osa ihan luonnostaan eli ei ole mitään varsinaista syytä käytökselle.
Vaikea sanoa, en ehkä kuitenkaan lähtisi diagnosoimaan terveystietoja tuntematta.
Sen verran toki tiesin, että oli lapsena ollut lastensuojelun asiakas, oli sijoitettu toiseen perheeseen. Ilmeisesti siitä oli jotain ongelmaa, kun ainakin itse puhui biologisesta vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
ei aina tarvitse oikeasti olla heikko, vaan näyttää siltä esimerkiksi.
huono ryhti
hiljainen puhe
kädet taskussa ja välttää katse kontaktia
tai liian energinen
outo poikkeava käytös tai liikehdintä.
joku sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiusaajilla on monesti jollainlailla huono olla itsensä kanssa.. :)
Totta.
Kukaan henkisesti terve ei edes mieti kenenkään kiusaamista. Täytyy olla jotain vikaa päässä, että voisi kiinnostua kiusaamisesta.
Meidän koulun kiusaaja oli sitä mieltä että kiusaaminen on luonnollista ja oikeutettua. Kävi ilmi, että häntä itseään oli kiusattu vanhempiensa toimesta.
jokainen on joskus kokenut tulleensa kiusatuksi jossain kohtaa. mutta yleensä jatkuvaa kiusaamista kokee vaan jollakin tavalla neuroepätyypilliset tai jollakin muulla tavalla erilaiset.
erilaiset mielenkiinnon kohteet tai erillainen pukeutuminen.
myös jos koulussa on esimerkiksi poika joka julkisesti tuo esiin pitävänsä jostain mikä muita saattaa jopa pelottaa.
meidän koulussa esimerkiksi animesta pitäviä kiusattiin ja nythän se on jopa muotia pitää siitä.
tai jos joku tulee musta nahkatakki päällä kouluun täynnä pinssejä fruittari aikana, niin se provosoi kiusaamaan .
erilaisuus on syy aina. joko käytös tai ulkonäkö tai molemmat.
kouluissa pitäisi sen siljaan että puhutaan ettei saa kousata opettella hyväksymään erimlaisuus, mutta ei tule onnistumaan ei iki maailmassa.
aikuiset näyttää mallia kuinka erillaiset ihmiset pitää roviolla polttaa . oli sitten kyse vähemmistöistä tai uskonnoista tai köyhät ja työttömät.
kaikki mikä ei ole hyväksyttyä yleisesti.
tämä on syy mutta ilmeisesti kaikki on sokeita asialle.
minua aina kisataan täälläkin kun en osaa kirjottaa mutta paskaakaan en välitä kirjoitan miten haluan. ei ole mun Ongelma jos joku ei ymmärrä tekstiäni vaan sen takia että olen kehitys vammainen ja en osaa kirjoittaa .. mulla on oma tyyli kirjoittaa kun en muuta osaa ja se ei tarkoita sitä ettenkö saisi sitten kirjoittaa ollenkaa. hää hää . ärsyttääkö? tekisikö mieli haukkua kyllä tekee noniin ymmärrät varmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani kävi juuri näin, en suostunutkaan kiusaajan pomotteluyrityksiin ja yrityksiin
Ei tuommoinenkaan kiusaaja normaali ole. Joku persoonallisuushäiriö sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vedätte vaan rehellisesti turpaan kiusaajia niin se loppuu siihen. Tatpeeksi lujaa ja odottamatta.
tein sen paheni vaan ja tuli ongelmia. joten en suosittele. olen tyttö löin poikaa joka kiusasi minua ja kaveria . itse jouduin psykiatrille ja hirveä soppa.
väkivalta ei ole ratkaisu koskaan
Eli siis asiasi eivät ole tarpeeksi hyvin joten kiusaat.
Kiusaaminen on merkki persoonallisuushäiriöstä. Kiusaajilla aivojen kehitys on vaillinainen ja osoitus siitä, että heillä järki on alemmalla tasolla kuin normaaleilla ihmisillä.
Karma?