Olin koulukiusaaja, tämä sai minut lopettamaan kiusaamisen..
Kiusattujen vanhemmat, unohtakaa kiusaajien vanhemmille tai opelle puhuminen, menkää puhumaan niille kiusaajille! Vähän kovistelemaan. Itse lopetin kiusaamisen kun kiusaamani tytön äiti tuli läksyttämään. Se oli noloa.
Kiusattiin kaverini kanssa yhtä tyttöä kun hän oli niin ärsyttävä. Aina väitetään että kiusaajalla itsellään on paha olla, mutta ei minulla ainakaan ollut. Kotona oli asiat hyvin, minulla oli ystäviä ja rakas harrastus. Elämässä olen menestynyt ihan tavallisesti.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että kiusaajalla on koskaan kaikki ok. Jotain ongelmaa on, kun pitää kiusata.
Narsistinen persoonallisuushäiriö tai psykopatia. Tosin näillä häiriöillä pääsee varsinkin työelämässä todella hyviin ja rahakkaisiin pesteihin.
Poliittisilla suhteilla usein.
Meidän koulun kiusaaja kiukutteli sitä kun oli jäänyt orvoksi ja joutunut tekemisiin sosiaaliviranomaisten ja lastensuojelun kanssa. Olihan se varmaan aika noloa.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisen lähtökohdat ovat erinäisiä. Sun kokemus ei päde kaikkiin.
Roni bäck. Samat kaverit, jotka kiusasivat koulussa. Olivat harrastuksessa kavereita.
Kelaa ja tyyppi on somejulkkis.
Mitä mitä?
Siis Roni kiusaaja?
Oma kiusaamiseni taas loppui siihen, kun aloin kivenkoveen väittää kaikkeen olevani oikeassa, ja muut väärässä. Kuulostaa vähän narsistiselta, mutta käytin vain kiusaajien omia kikkojaan heitä vastaan.
Vedätte vaan rehellisesti turpaan kiusaajia niin se loppuu siihen. Tatpeeksi lujaa ja odottamatta.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kiusaajalla on koskaan kaikki ok. Jotain ongelmaa on, kun pitää kiusata.
Oma "ongelmani" oli tylsyys. Vastaavasti toki voisi sanoa, että jotain ongelmaa ihmisellä on, kun pitää hankkia netflix.
Kiusaajien ongelma on se, että ei osata reflektoida omaa itseään. Syy löytyy Aina ulkopuolelta. Mitäpä, jos kiusaaja tai muu ikävä ihminen, miettisit joskus mitä parantamisen varaa sinussa itsessäsi on.
Kiusaajien on hankala nähdä heikkoutta itsessään. On kasvatettu tai kasvettu kieroon, nähdään haavoittuvuus heikkoutena.
Siksi esimerkiksi kiusaamista harrastava ihminen sanoo esim näin "Kiusaajilla ei Koskaan ole paha olla!".
Poliisille soitto niin tuollap@skalla ei ole enää mitään käyttöä yhteiskunnassa. Mitä suurempi pelote, sen suurempi ennaltaehkäisevä vaikutus. Koko rikosjärjestelmämme on rakentanut kommunistit aikanaan.
Kiusaajalla ei ole kehittynyt empatiakyky.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajalla ei ole kehittynyt empatiakyky.
Parhaat kiusaajat ovat keskitasoa empaattisempia. Hienovarainen henkinen kiusaaminen vaatii hyvät empatiataidot.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajien ongelma on se, että ei osata reflektoida omaa itseään. Syy löytyy Aina ulkopuolelta. Mitäpä, jos kiusaaja tai muu ikävä ihminen, miettisit joskus mitä parantamisen varaa sinussa itsessäsi on.
Kiusaajien on hankala nähdä heikkoutta itsessään. On kasvatettu tai kasvettu kieroon, nähdään haavoittuvuus heikkoutena.
Siksi esimerkiksi kiusaamista harrastava ihminen sanoo esim näin "Kiusaajilla ei Koskaan ole paha olla!".
Niin näen minäkin. Oman haavoittuvuuteni.
Mutta en kiusaa.
Niin huonot kokemukset vain, että vihaan itkeä kenenkään edessä. Haluan hoitaa omat tunnejuttuni itse, eipä kukaan silloin ainakaan vähättele.
Kiva, että olet oppinut läksysi. En usko että kiusaamisesi oli kovin valtavaa (toki en tiedä yksityiskohtia), mutta ajattelin kirjoittaa kaikille, pahoille ja lievemmille, mutta myöhemmin katuneille kiusaajille mielipiteeni, jos he vaikka lukevat kommenttini ja rohkaistuvat siitä.
Uskovaisena ihmisenä näkisin sen Jumalan kasvattamisena. Hänen henkensä on toiminut katuvissa ihmisissä ja he ovat halunneet jättää lapselliset kiusaamiset pois, koska eivät enää ole sellaisia.
Jumala on suuri ja vain hänen voimastaan ihminen tulee järkiinsä. Toki myös omantunnon, mutta sekin on meille annettu. Joillakin omatunto ei esim. Rankan lapsuuden takia ole yhtä otollinen hengen ohjaukselle, mutta melkein kaikilla se teini-ikään mennessä on terveellä tasolla.
Hienoa myös se, että kerrot täällä kaikkien kiusattujen vanhemmille, että miten aidosti se loppuu. Se on tärkeää tietoa.
Toivon että molemmat, sinä, ystäväsi ja tyttö ketä kiusasit, ovat hyvässä elämäntilanteessa ja että teillä kaikilla on onnellisuutta, siunauksia edessänne! <3
Yleensä kyllä kiusaajat eivät ole niin fiksuja, päinvastoin.