Sormet puutuu jatkuvasti?!
Mulla kihelmöi/puutuu vasemman käden sormet melkein jatkuvasti. Ihan millon vaan saattaa alkaa, selaan puhelinta, oon suihkussa, ihan sama mitä teen tai en tee niin saattaa alkaa sormissa puutumaan/kihelmöimään.
Alussa tätä tapahtu öisin ja aamulla kun oon nukkunu käden päällä mutta nyt on ollu ihan muutenki pitkin päivää! Oikeassa kädessä ei koskaan oo ollu.
Alan jo pelkäämään jotain ALS:ää 🤦 Oon 34v jos sillä merkitystä. Ja nainen.
Kommentit (12)
Foolihapon puute. Selviää verikokeella.
Jätä kokeeksi alkoholi pois kokonaan jos ei hieronnasta riittävästi apuja.
Vierailija kirjoitti:
Niska-hartia seutu jumissa. Tiedän kokemuksesta. Käy säännöllisesti hierojalla kunnes helpottaa ja sitten kuntosalille vahvistamaan lihaksia.
Tämä se todennäköisin syy ja apu.
Ei puutu. Kaikki sormet on tallella.
Kyynärhermoissa pinne. Hiero siitä kyynärpään luun molemmin puolin. Työnnä sormet sinne koloihin ja pyörittele. Tee muutaman kerran päivässä. Yritä lepuuttaa käsiä suorana äläkä jumitu kännykälle. Pitäisi helpottaa tosi äkkiä.
Yritä ehkäistä, ettei kroonistu. Kännykkää vähemmälle ja korjaa ergonomia.
Itteltänki puuttuu muutama. Sirkkelöin puita männävuonna.
Joku pinnetila tai tulehdus. Olkapäät, niska-hartia, kaula-alueella. Koita lisätä liikuntaa ja varsinkin tällä alueella. Katso auttaako ihan se.
Ei tuo ALS:ltä kuulosta. Joltain hermopinteeltä kuulostaa kaikkein eniten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hermopinne. Ranteessa, kyynärpäässä tai sitten lavan seudulla
Niska-hartia seutu jumissa. Tiedän kokemuksesta. Käy säännöllisesti hierojalla kunnes helpottaa ja sitten kuntosalille vahvistamaan lihaksia.