Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä meillä keski-ikäisillä työttömillä on tarkoitus tehdä kun uudelleenkouluttautuminen on tehty käytännössä mahdottomaksi?

Vierailija
14.11.2025 |

Saunan taakse vaan? 

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako tuon huoltajakorotuksen vaikka puoliso on töissä?

Minulla on kaksi alaikäistä ja olisin saanut viime vuonna vain jonkun parinsadan tuen, tämä laskettiin Kelassa, ja ei yksinkertaisesti ole varaa sillä rahalla opiskella. Nyt tuki on alle 600 Euroa neljässä viikossa, tälläkin on ihan kituuttamista mutta ei taritse päivittäin mennä esim. koululle ja tekemällä ruuat itse säästää melkoisen summan.

Kävin lyhyen koulutuksen aiemmin ja siinä huomasi miten kalliiksi tuli koulutuksessa käyminen ja sen lisäksi ruoka, kun ei ollut aikaa tehdä itse niin paljoa. Tuli ostettua kaupan leipää (minulla on keliakia, joten yleensä olen leiponut leivät itse, joka tulee todella paljon edullisemmaksi) ja lapsille tuli ostettua nopeampaa puolivalmisteruokaa. 

Eli kyllä siihen opiskeluun pitää varata rahaa, ellei asu kävely- tau pyöräilymatkan päässä.

Kyllä. Kyseessä ei ole tulosidonnainen eikä yksinhuoltajakorotus.

Ammattikoulussa opiskelevalle alaikäisen lapsen huoltajalle opintorahaa maksetaan 420 euroa kuukaudessa. Opintotuki kokonaisuudessaan on 1 270 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan