Kysymysuskovaisille: Miksi Jumala on luonut pahuuden ja kärsimyksen?
Ihmisenhän olisi voinut luoda myös hyväntahtoiseksi joka ei luontaisesti halua tehdä millekään pahaa.
Sairauksia ja kipuakaan ei olisi tarvinnut luoda. Miksi emme voisi elää ja kuolla aina onnellisena ja kivuttomasti.
Maapallo luonnonkatastrofeineen ja pahuuksineen vaikuttaa sadistiselta leikkikentältä. Kaiken lisäksi pitäisi vielä palvoa ja rukoilla tätä hirmuhallitsijaa joka on halunnut luoda juuri tällaisen sekasorron ja kärsimyksen. Täytyy olla pahimman luokan sadisti joka haluaa jotain tällaista.
Jos sinulla olisi kaikki valta maailmankaikkeudessa, olisitko itse luonut ihmiset ja maailman tällaiseksi mitä se on.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon tehdä hyvää tai pahaa. Ihmiset valitsevat mielellään pahan. Heitä ei pakoteta siihen, vaan he tekevät sen omasta tahdostaan.
Tämänkö menisit kertomaan vaikka vanhemmille, joiden vauva kärsii syöpäkivuissa?
Koitapas nyt pohtia mitä Raamattu opettaa sairauksista.
Sairauksista? Nyt ei muistu mieleen, voitko valaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala ole pahuutta ja kärsimystä luonut. Silloin kun Aatami ja Eeva söivät itse pahantiedon puusta luotiin heidän taholtaan pahuus ja kärsimys.
Oikeasti uskot tuohon? Missä kohtaa päässäsi on "delete" - nappula?
Kerro perustelut tuolle ON-nappulallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala ole pahuutta ja kärsimystä luonut. Silloin kun Aatami ja Eeva söivät itse pahantiedon puusta luotiin heidän taholtaan pahuus ja kärsimys.
Paha tuli syntiinlankeemuksesta. Jumala antoi valinnanvapauden. Ihminen on: Luotu, Langennut ja Lunastettu.
Miksi Jumala loi synnin?
Miten väität, että Jumala loi synnin? Perustele, vai oletatko?
No minun käsitykseni mukaan Jumala loi aivan kaiken taivaan ja maa välillä. Kuka sen sitten loi jos ei Jumala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen lankesi syntiin."
Taas tämä. Siis kuka ihminen "lankesi syntiin"? Se, josta satu kertoo, että hänen nimensä olisi ollut "Adam"? Vai hän, jonka nimi olisi ollut "Eeva"? (mistähän nämä nimetkin ovat tulleet, jokuhan nekin on joskus keksinyt) Ja mitä lailla lankesi? Viitataanko tässä Eevaan ja omenaan? Eli samalla pitäisi uskoa johonkin puhuvaan käärmeeseen? Nooan arkkiin? 900 vuotiaiksi eläneisiin ihmisiin? Maan päällä asuneisiin jättiläisiin? Ja mitä kaikkea VT:n tarinoihin nyt sisältyykään.
Kysytkö koska haluat oikeasti ymmärtää vaan vain kiusata uskiksia?
Jos olet tosissasi, rukoile että Luoja avaisi aivoissasi tätä asiaa ja vajavaista ymmärrystäsi.
Ei kai uskisten "kiusaaminen" näin helppoa ole...heidänhän olisi vain h
Mistä keksit, että olisi helppo vastata? Ei tietenkään ole.
Minä uskovaisena en ole kaikkitietävä, enkä osaa selittää, miksi pahuutta on maailmassa. Siis siinä mielessä, että miksi Jumala ei estänyt sitä. Se taas että ymmärrykseni on vajavainen ei ole syy kiukutella Jumalalle tästä pahalta ja epäreilulta tuntuvasta asiasta. Hän tietää syyt, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha tuli syntiinlankeemuksesta. Jumala antoi valinnanvapauden. Ihminen on: Luotu, Langennut ja Lunastettu.
Miksi Jumala loi synnin?
Eri
Ihmisen ymmärrys on rajallista, mutta Jumalan tahdon noudattamisessa onnistumalla voi saada lisää ymmärrystä.
Jumala on siis tiennyt aikojen alusta lähtien kaikki ne hirveydet ja suunnattoman tuhon mitä esimerkiksi vuonna 2025 tulee tapahtumaan. Mutta hän halusi sen tapahtuvan. Hän halusi aiheuttaa kärsimystä. Jos ei olisi halunnut, niin olisi luonut asiat tapahtumaan eri tavalla. Niin yksinkertaista se on. Eittämättä todella sadistista, mutta minkäs mahdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen lankesi syntiin."
Taas tämä. Siis kuka ihminen "lankesi syntiin"? Se, josta satu kertoo, että hänen nimensä olisi ollut "Adam"? Vai hän, jonka nimi olisi ollut "Eeva"? (mistähän nämä nimetkin ovat tulleet, jokuhan nekin on joskus keksinyt) Ja mitä lailla lankesi? Viitataanko tässä Eevaan ja omenaan? Eli samalla pitäisi uskoa johonkin puhuvaan käärmeeseen? Nooan arkkiin? 900 vuotiaiksi eläneisiin ihmisiin? Maan päällä asuneisiin jättiläisiin? Ja mitä kaikkea VT:n tarinoihin nyt sisältyykään.
Kysytkö koska haluat oikeasti ymmärtää vaan vain kiusata uskiksia?
Jos olet tosissasi, rukoile että Luoja avaisi aivoissasi tätä asiaa ja vajavaista ymmärrystäsi.
Ei kai uskisten "kiusa
Kysymys kuului: uskotko paitsi "syntiinlankeemukseen" pahuuden selittäjänä myös aivan kaiken muun kirjaimellisesti, mitä luet Vanhasta testamentista? Kyllä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon tehdä hyvää tai pahaa. Ihmiset valitsevat mielellään pahan. Heitä ei pakoteta siihen, vaan he tekevät sen omasta tahdostaan.
Tämänkö menisit kertomaan vaikka vanhemmille, joiden vauva kärsii syöpäkivuissa?
Geneettinen järjestelmä on vanhemmilta peritty. Ihmettelen miten paljon syöpälajeja on ihan pienillä lapsilla.
Kaikkia autetaan. Tiede kehittyy liian hitaasti. Kun mitättömiin kuulentoihin ja ylenmääräiseen tuhlaamiseen käytetään rahat. Ei tähän voi Jumala auttaa kun tuhlataan niin hirveästi ja vakavasti sairaat eivät saa apu, kun tutkijoille ei riitä määrärahoja. Näin se sitten on, että lapset ja aikuiset joutuvat kärsimään.
Lue raamatusta vaikka vaan ensimmäinen kappale. Jumalahan loi ihmisen paratiisiin ja lähetti maan päälle kärsimään, koska ihminen ei osannut olla hyvä.
Olen siuntiona suntion kaupungissa ja olen huomannut, että luomiskertomus on suomennettu raamattuun väärin. Se menee oikeasti näin "Ensin Jumala loi maan ja sitten Loimaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon olla hyvä tai paha. Pahat ihmiset rahan ym himossa sotii ja tappaa. Jos ihminen itse aiheutta itselleen rikoksien tekemisen ...se on oma valinta. Hyvyys ja pauus on meidän jokaisen itse päätettävissä ja seuraukset kärsittävä.
Entä luonnonmullistikset? Ne eivät ole ihmisen valittavissa. Ne ovat sitä jumalan sadismia.
Ihminen voi valita rukoilla ja elää jumalan tahdon mukaista elämää. Jumala pelasti seuraajansa sodomastakin ennen kuin tuhosi sen, ja rukoileva pelastui.
Väitätkö, että jokainen 2004 tsunamissa kuollut ansaitsi kuolla? Sodomahöpinä on tarua.
Meistä ihan jokainen on syntinen ja ansaitsee kuolla.
Toisaalta, miksi kuolema on niin kauheaa? Sen jälkeen pääsee taivaaseen kun vain haluat ja uskot Jeesukseen. Turhaa takertua tähän viheliäiseen elämään kuin se olisi ainoa.
t. tästäkin elämästä nauttiva onnellinen u skis
Koeta ymmärtää, heillä armosta osattomina ateisteina ei ole mitään toivoa paremmasta. Siksi heidän ajatuksensa pyörii vain maallisissa asioissa. Heille ajattelevat että kuoleman jälkeen ei olisi mitään, joten siksi se peljättää ja kauhistuttaa.
Tämä maallinen elämä on ateistin ainoa taivas ja uskovan ainoa helvetti.
Vieläkö ihmetyttää miksi masentuneita on niin paljon?
Joku esittää kysymystä uskotko vai et. Niin, juu tai ei. Eihän tämä olekaan keskustelupalsta vaan juupas eipäs vastattava.
Vierailija kirjoitti:
Lue raamatusta vaikka vaan ensimmäinen kappale. Jumalahan loi ihmisen paratiisiin ja lähetti maan päälle kärsimään, koska ihminen ei osannut olla hyvä.
Voi sinua. Se on satu. joten ei se paljoa auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitapas nyt pohtia mitä Raamattu opettaa sairauksista.
Sairauksista? Nyt ei muistu mieleen, voitko valaista.
Sitä että syövät ja muut sairaudet kuuluu elämään ja johonkin sitä aikaanaan kupsahtaa, ihan jokainen. Sellaista elämä on.
Sinähän pahaa teet . Itselle ja toisille. Jätetään jumalat myös ihmisten pahuuden keksinnöiksi. Luoja toki on .
Vierailija kirjoitti:
Jumala on siis tiennyt aikojen alusta lähtien kaikki ne hirveydet ja suunnattoman tuhon mitä esimerkiksi vuonna 2025 tulee tapahtumaan. Mutta hän halusi sen tapahtuvan. Hän halusi aiheuttaa kärsimystä. Jos ei olisi halunnut, niin olisi luonut asiat tapahtumaan eri tavalla. Niin yksinkertaista se on. Eittämättä todella sadistista, mutta minkäs mahdat.
No, haluatkos että kärsimys jatkuu ikuisesti?
Minä uskaon Jumalaan Isään kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen...
MOOSES NIIN MOOSES LAIN RIKKOJA. MIKSI TEET PAHOJA TEKOJA ????
Vierailija kirjoitti:
Minä uskaon Jumalaan Isään kaikkivaltiaaseen Taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen...
Niin me muutkin. Mutta pahuus on ihmisen lihassa.
Meistä ihan jokainen on syntinen ja ansaitsee kuolla.
Toisaalta, miksi kuolema on niin kauheaa? Sen jälkeen pääsee taivaaseen kun vain haluat ja uskot Jeesukseen. Turhaa takertua tähän viheliäiseen elämään kuin se olisi ainoa.
t. tästäkin elämästä nauttiva onnellinen uskis