Rikkaat jaksavat väittää, että raha ei tuo onnea
Mutta köyhänä tiedän, että tuo väite ei todellakaan pidä paikkaansa! Olisin paljon onnellisempi, jos mulla olisi rahaa hoitaa terveyttäni tai vaikka opiskella.
Kommentit (80)
No siis se on osatotuus. On toki totta että onnellisuuden edellytyksiä pystyy rahalla lisäämään huomattavasti, mutta mitään takeita siitä ei ole. Sulla voi olla rahaa muttei tyytyväisyyttä tai itsevarmuutta, esimerkkinä minä. Ei sillä rahalla pysty korvaamaan henkisiä aukkoja, jos ei osaa tai ne ovat liian isoja.
Hoida terveyttäsi liikunnalla ja terveillä elämäntavoilla ja opiskele netissä ilmaiseksi. Ihmiskunnan kollektiiviinen tietämys on täysin veloituksetta saatavillasi.
Vierailija kirjoitti:
No siis se on osatotuus. On toki totta että onnellisuuden edellytyksiä pystyy rahalla lisäämään huomattavasti, mutta mitään takeita siitä ei ole. Sulla voi olla rahaa muttei tyytyväisyyttä tai itsevarmuutta, esimerkkinä minä. Ei sillä rahalla pysty korvaamaan henkisiä aukkoja, jos ei osaa tai ne ovat liian isoja.
Rahalla voi ostaa myös terapiaa, jolla korjata näitä aukkoja. Harvassa on ne ongelmat, joita ei voi ratkaista rahalla.
Ap
Vanha totuus:
On helpompi itkeä mersussa kuin raitiovaunussa.
Valettahan se on, pidetään köyhät kurissa ja nuhteessa latelemalla tuollaista soopaa siitä kuinka ei rikkaillakaan hyvin mene.
Toki tietyn pisteen jälkeen raha ei enää lisää onnellisuutta, kukaan ei todellakaan tarvitse miljardia eikä edes useita kymmeniä miljoonia. Jos ei koe syyllisyyttä siitä että rohmuaa itselleen moninkertaisesti sen mitä yksi ihminen edes ehtii kuluttaa ihmiselämän aikana samalla kun toiset nääntyvät nälkään, on jonkinlainen sosio- tai psykopaatti. He eivät tule onnellisiksi mistään eikä heille riitä mikään määrä omaisuutta.
Voit hoitaa terveyttäsi vaikka paastoamalla ja säästät samalla rahaa. Noin, homma selvä
Jos olet masentunut, istut pullo kädessä ja haudot itsemurhaa, sillä rahalla ei ole mitään merkitystä. Vaikka olisi kaikki maailman rahat.
Rahan myötä tulee uudet ongelmat, kuten stressi siitä että se raha katoaa ja tulee köyhäksi. Siksi rikkailla on se vimma haalia aina vaan lisää rahaa eikä mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Hoida terveyttäsi liikunnalla ja terveillä elämäntavoilla ja opiskele netissä ilmaiseksi. Ihmiskunnan kollektiiviinen tietämys on täysin veloituksetta saatavillasi.
Miten hoidat sisäkorvaperäistä huimausta liikunnalla ja terveillä elämäntavoilla? Silmälääkärin tutkimusta, purentaongelmia tai luomenpoistoa ei voi hoitaa noilla.
En halua opiskella "vain jotain" opiskelun ilosta. Yliopiston sivuopintoja ei voi opiskella ilmaiseksi.
Ap
Joopajoo, ei oo hyviä miehiä missää...
Itse olen saanut koottua 100k sijoitussalkun ja mielenrauha on tälläkin summalla jo aivan valtava, vaikka rikkaasta olen kaukana. Haaveilen, että saisin sen verran kasaan että voin hypätä eläkkeelle aikaisemmin kuin 70-vuotiaana.
Miksi ne rikkaat sitten vinkuvat aina korkeita veroprosenttejaan jos kerran se lisäraha ei tee heitä yhtään onnellisemmiksi?
Voisin kokeilla tuoko onnea vai ei. Nyt täytyy vaan luottaa rikkaiden sanaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se olennaisin juttu tulikin. Köyhän on tyydyttävä sellaisiin asioihin, jotka ovat saatavilla ilmaiseksi, huolimatta siitä ovatko ne oikeasti juuri ne mitä siinä tilanteessa tarvitsisi.
Rahalla ei saa Jumalan rakkautta.. Se on kaikille.
Ja sit rahalla saa ihmisiltä "rakkautta".
Terapialla pystyy korjaa jotain psyykkisiä ongelmia, mut harvemmi henkisiä. Eli just jos ei oo uskoa Jumalaan niin sitä ei terapiassa saa.
Rahalla ei saa onnelisuutta mutta sitä on helpompi etsiä rahalla kun ilman.
Jos rahaongelmat poistuvat, niin aina ilmaantuu uusia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet masentunut, istut pullo kädessä ja haudot itsemurhaa, sillä rahalla ei ole mitään merkitystä. Vaikka olisi kaikki maailman rahat.
Köyhänä ja masentuneena on paljon enemmän jumissa kun ei ole rahaa terapiaan. Sitten jos on vielä jotkut velat niskassa niin köysihän siinä houkuttaa.
Rikkaalla on aina mahdollisuuksia vaikka kokeellisiin hoitoihin.
Rahalla ei saa rakkautta.