Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä suomennos Raamatusta on Se Oikea?

Vierailija
11.11.2025 |

Niitä on kolme. 1642, 1933/38 ja 1992. Mitä niistä käytätte?

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea ehtoollinen ei ole se paperinpala ja lusikallinen viiniä/marjamehua. Jeesuksen asettama Ehtoollinen on seurakuntalaisten yhdessä syömä rakkausATERIA. 

Se on jeesuksen liha ja veri, ei mikään ateria.

Vierailija
142/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ehtoollinen ei ole se paperinpala ja lusikallinen viiniä/marjamehua. Jeesuksen asettama Ehtoollinen on seurakuntalaisten yhdessä syömä rakkausATERIA.  Onko tämmöistä enää missään?

Jeesuksen muistoateria  ei ole mikään ateriakokonaisuus, vaan pelkästään leipä ja viini.

Lue 1kor. 10

Niin, se osa juutalaisesta seder-ateriasta, kun syödään leipäpala ja tietty pikarillinen viiniä. Olen kyllä perehtynyt asiaan.

Emme ole juutalaisia.

Jeesus kumminkin oli, ja asetti muistosanat juutalaisella seder-aterialla. Et voi faktoja muuksi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ehtoollinen ei ole se paperinpala ja lusikallinen viiniä/marjamehua. Jeesuksen asettama Ehtoollinen on seurakuntalaisten yhdessä syömä rakkausATERIA. 

Uskotko kerettiläisesti, kuten katoliset, että se pahvinpala muuttuu mysteerinomaisesti Jeesuksen lihaksi? 

Ota selvää asioista, ennen kuin kirjoittelet tyhmyyksiä.

Vierailija
144/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on oikeita. Koko raamattu on ihmisten kokoama kertomus joten ei ole mitään väliä millä kielellä ja minä versiona sen lukee. Usko on tärkein, jumalan henki koskettaa uskovaa ilman kirjojakin.

Raamattu on Jumalan ilmoitusta ihmiskunnalle. Sieltä löytyy Jumalan tahto. Ei sellaista voi kukaan uskova sivuuta, vaan haluaa tutkia Jumalan tahtoa aina vain tarkemmin. 

Vierailija
145/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko kerettiläisesti, kuten katoliset, että se pahvinpala muuttuu mysteerinomaisesti Jeesuksen lihaksi? 

Ota selvää asioista, ennen kuin kirjoittelet tyhmyyksiä.

Johanneksen evankeliumi:

6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. 

6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Vierailija
146/146 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea ehtoollinen ei ole se paperinpala ja lusikallinen viiniä/marjamehua. Jeesuksen asettama Ehtoollinen on seurakuntalaisten yhdessä syömä rakkausATERIA.  Onko tämmöistä enää missään?

Jeesuksen muistoateria  ei ole mikään ateriakokonaisuus, vaan pelkästään leipä ja viini.

Lue 1kor. 10

Niin, se osa juutalaisesta seder-ateriasta, kun syödään leipäpala ja tietty pikarillinen viiniä. Olen kyllä perehtynyt asiaan.

Emme ole juutalaisia.

Jeesus kumminkin oli, ja asetti muistosanat juutalaisella seder-aterialla. Et voi faktoja muuksi muuttaa.

Tietysti asetti mutta sentähden ei tarvitse kaikkialla maailmassa viettää sederateriaa ja ehtoollista.