Mikä on oudoin asia, jolla ihmiset yrittävät keulia?
Minua jaksaa hämmästyttää, miten moni aikuinen nainen ajattelee, että on maailman hienointa olla mahdollisimman pienikokoinen. Ja että esim. ainoa syy liikunnan harrastamiseen on painon pudotus.
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla tietämättömyydellään tai osaamattomuudellaan ylpeily.
"Ketä se on? Ikinä kuullukkaan. En osaa sanaakaan ruotsia."
Entäs jos sanon etten osaa swahilia tai tupi-guarania? Onko se yhtä noloa?
Ymmärtänet tuon ruotsi-viittauksen? Jos on kyse kielestä jota kaikki kuitenkin koulussa lukee, niin miten mähiaivo on jos ei yhtään mene perille? Samoin englanti, jota luulis oppivan väkisinkin kun sitä joka tuutista kuulee ja näkee, ja about kaikilla se kouluaineenakin on.
Ymmärrän, että ruotsin opiskelu on täysin turhaa ja se pitää yllä bättre folk -tekokulttuuria tässä maassa.
- eri
Olen mieluummin tottakai pienehkö ja siro kun mastorontti.
Jokainen saa kehua millä kehuu, kuuntelen ja ihastelen. Toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Ei heidän tyhmyytensä minusta huonompaa tai heikompaa tee.
. Hmmm paitsi yksi ystävä, aina puhuu miten paljon ja hyvin kotonaan siivoaa. En häntä omaan kotiini päästäkään.
Monelle se toisen tyytyväisyys omaan elämäänsä näyttäytyy keulimisena.
Tiedän kyllä itsekin ihan selviä keulimisia ja ne ovat yleensä muutenkin noloja ja heikkoitsetuntoisia, jotka sitä tekevät, mutta muuten harva ns normaali ihminen keulii, ellei ole epävarma itsestään jollain tasolla.
Olen huomannut, että monet pitävät ihan vaan korkean koulutuksen mainitsemista keulimisena, mutta se on ammatinvalinnan kertomista siinä missä kaivurikuskin tai lähihoitajankin ammatti ja työ- ei siihen pidä liittää mitään oletusta ylemmyyden tunteesta jos se mainitaan silloin kun asia tulee puheeksi.
Asuimme aiemmin hienossa kodissa ja sekin tuntui olevan monille liikaa- lopetimme ihmisten kutsumisen sinne, koska moni tuntui kuvittelevan että halusimme keulia asialla. Samalla tavalla olisimme kutsuneet mihin tahansa kotiin vaikka kerrostalolähiössä.
Älkää olettako keulimista jos sitä ei ole.
Itsestään epävarmat ja elämäänsä tyytymättömät ihmiset näkevät herkästi keulimista ihan vaan siinä, että jollain menee paremmin- vaikka ei sitä toisi mitenkään esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ja omaisuus
Hyvä koulutus on kelpo syy keulia.
Koulutusta on niin monenlaista, että siitä on vaikeaa sanoa juuta tai jaata. Vanhan sanononnan mukaan korkeakoulutettu idiootti on edelleen idiootti.
Koulutuksella keulimisessa ei yleensä ole kysymys osaamisesta, vaan tutkinnosta tai tittelistä. Jos niillä pitää keulia, keulija tarvitsisi lisäkoulutusta ja sisäistä kasvua.
kaikesta maksat hintaa
Vierailija
16.11.2025 | 08:56
paitsi sosiaalietuuksilla koko elämän elämisestä.
siinä ollaan saama puolella ilman mitään omaa panosta.
muuten sitten miehelle, se että vaimo käy töissä - jaetut kustannukset = jaetut kotityöt jne. taaakat ja marmatus
+ nainen ei tarvitse miestä taloudellisesti eli voi kaapata lapsen ja laskuttaa elarit.
raha resurssina on mahtava, koska mies voi mennä ja tehdä mitä huvittaa ja ottaa puolison maasta, jossa resursseja arvostetaan, saat aivan erilaisen kohtelun. tämähän ei suomi femakoille sovi, joten vaimon tuominen ulkomailta suomeen onkin jo hankalaa, jos ei ole jossain erittäin hyvä palkkaisessa työssä.
suomi miehen suomi kohtalo, vaikka olisit hyvätuloinen = vaimo kontrolloi kaikkea, maksat jäätävät verot, rahat valuvat asuntolainaan olet koko ajan tekemässä kotitöitä tai vaihtamassa vaippaa tai tekemässä asioita, joista hiljaa mietit mielessä kuuluuko nämä oikeasti miehelle. Jos sanot jotain tai valittelet saat potkut perseelle elarit maksettavaksi ja menentät isosti rahaa kun asunto eli ansa menee pakkomyyntiin.
Tämä kaikkien unelma sulha diplomi-insinööri mies on todellisuudessa betha jonka naiset ansoittaa resurssikseen. Alpha mies taas tekee fyrkat itselleen ja menee minne nenävie. Tekee lapsia ehkä monenkin naisen kanssa jos nyt niikseen. Monessakin maassa.
Jos ei ansoitukseen herää ajoissa, siitä ei pääse koskaan irti, koska ihminen tuppaa ehdollistumaan ja laitostumaan ja kelpuuttamaan huonot vaihtoehdot sellaisenaan.
Paras siis olla 1) rikas ja vapaa 2) sossupummi (ja vapaa)
Vierailija kirjoitti:
Että syövät alle 100€:lla kuukaudessa
Mä syön alle 200 e kk puolisoni kanssa elo-marraskuu. Mustikoita poimin yli 200 l, varastossa on omenoita, porkkanoita ja perunoita, kalaa nousee lammesta ja vihanneksista tehtyä sosetta pakkasessa. Kaupasta ostan maitoa, kikherneitä,jne hyvin pientä. Ennen meni kauppaan n 100 e kk, nyt alle 20 e. Pakkanen tyhjenee kovaa vauhtia ja kovta en enää viitsi mennä nostamaan katiskaa. Keväällä taas
Sairastamisilla ja vastoinkäymisillä keuliminen. Vai mitä se on, kun aina itsellä on vähän rankempia kokemuksia kuin muilla?
Kehuskelee sillä, että ovat puolisoidensa ainoat seksikumppanit.
Ihmettelen ja säälin ihmisiä, jotka näkevät lähes missä tahansa sanomisessa keulimista ja pätemistä. Jokin syvä arvottomuuden tunne varmaan pohjalla.
Minusta nolointa on: "En katso tv:tä" ja "Matkustelen kyllä, mutta vältän turistikohteita" Käy siis eri maiden kouvoloissa? Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
kaikesta maksat hintaa
Vierailija
16.11.2025 | 08:56
paitsi sosiaalietuuksilla koko elämän elämisestä.
siinä ollaan saama puolella ilman mitään omaa panosta.
muuten sitten miehelle, se että vaimo käy töissä - jaetut kustannukset = jaetut kotityöt jne. taaakat ja marmatus
+ nainen ei tarvitse miestä taloudellisesti eli voi kaapata lapsen ja laskuttaa elarit.
raha resurssina on mahtava, koska mies voi mennä ja tehdä mitä huvittaa ja ottaa puolison maasta, jossa resursseja arvostetaan, saat aivan erilaisen kohtelun. tämähän ei suomi femakoille sovi, joten vaimon tuominen ulkomailta suomeen onkin jo hankalaa, jos ei ole jossain erittäin hyvä palkkaisessa työssä.
suomi miehen suomi kohtalo, vaikka olisit hyvätuloinen = vaimo kontrolloi kaikkea, maksat jäätävät verot, rahat valuvat asuntolainaan ole
Mikäs pikkupili siellä ulisee?
Täällä kerrotut jutut ei mielestäni kuulosta miltään keulimiselta vaan aivan tavalliselta jutustelulta. Itsestään ja elämästään kertomiselta.
Veikkaankin, että määrittävä tekijä näissä jutuissa on, että niiden kuulija on jotenkin tuntenut niiden seurauksena alemmuudentunnetta joka kumpuaa yleensä huonosta itsetunnosta.
Jos mä kerron ihmisille iloisia asioita, ja asioita joista olen ylpeä, odotan heidän ilahtuvan puolestani, enkä tuntevan kateutta. Minusta suurin osa näistä jutuista on nimenomaan sellaisia, että kokisin niistä iloa (tai myötätuntoa) jos joku näitä minulle kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ja säälin ihmisiä, jotka näkevät lähes missä tahansa sanomisessa keulimista ja pätemistä. Jokin syvä arvottomuuden tunne varmaan pohjalla.
Minusta nolointa on: "En katso tv:tä" ja "Matkustelen kyllä, mutta vältän turistikohteita" Käy siis eri maiden kouvoloissa? Huvinsa kullakin.
Ylemmästä samaa mieltä, alemmasta en.
Mä olen näitä jotka eivät katso tv:tä, ja matkustaa turistialueiden ulkopuolella. Ei niiden sanominen minulle ole mitään keulimista, ihan vain asioiden toteamista. Nautin enemmän lukemisesta (jopa vauvapalstan) kuin tv:n katselusta, ja matkustellessa haluan päästä luontokohteisiin nauttimaan rauhasta ja kauniista maisemista, pidän patikoimisesta. Ruuhkaisista turistikaduista en pidä, niitäkin tullut testattua, mutta eivät ole minun juttuni.
Kaupungeissa matkustaessa pysyn myös pois pahimmilta turistialueilta, tavallisen elämän tarkkailu on minulle mielenkiintoisempaa. Yhtenä matkakohteena minulla aina kaupungeissa ovatkin kauppahallit ja tavallisten alueiden ruokakaupat. Ovat mielenkiintoisia! Ja niistä löytyy usein uusia herkkuja testattavaksi. 😊
Tuossa ei ole mitään keulimista, vaan ihan omista mieltymyksistäni kerron ilman taka-ajatuksia.
Liekkö niin erikoista mutta pienenä yritin keulia nelipyöräisellä lelulla ja vähän isompana polkupyörällä sitten mopolla ja moottoripyörällä ja ajokortin saatuani pikku corollalla, mutta eihän siinä riittänyt tehot alkuunkaan
Juuri vasta kuulin kun työkaveri kertoili piiiiitkänn sairaskertomuksen suht vakavillakin vaivoilla ja lopuksi: mutta yhtään päivää en ollut saikulla!
Ei oo minusta kehun paikka vaan kertoo että pidät itseäsi korvaamattomana ja et ymmärrä muutenkaan mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset. Lyhythiuksinen on alempaa kastia, aina.
Kyllä kauniit hiukset on naisen kruunu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset. Lyhythiuksinen on alempaa kastia, aina.
Kyllä kauniit hiukset on naisen kruunu!
Pitkät hiukset voivat olla myös rumat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kerrotut jutut ei mielestäni kuulosta miltään keulimiselta vaan aivan tavalliselta jutustelulta. Itsestään ja elämästään kertomiselta.
Veikkaankin, että määrittävä tekijä näissä jutuissa on, että niiden kuulija on jotenkin tuntenut niiden seurauksena alemmuudentunnetta joka kumpuaa yleensä huonosta itsetunnosta.
Jos mä kerron ihmisille iloisia asioita, ja asioita joista olen ylpeä, odotan heidän ilahtuvan puolestani, enkä tuntevan kateutta. Minusta suurin osa näistä jutuista on nimenomaan sellaisia, että kokisin niistä iloa (tai myötätuntoa) jos joku näitä minulle kertoisi.
Ymmärrän pointtisi, mutta sinä et ole ollut noissa tilanteissa mukana. Et tiedä mitään muuta kuin mitä sanallisesti tänne on kerrottu. Sanaton viestintä kertoo paljon, ja ilmeet, asiayhteys sekä äänensävy voivat vaikuttaa siihen, että puheet on tulkittu keulimiseksi.
Esimerkiksi tuo tv:n katselemattomuus tai turistialueiden ulkopuolella matkustaminen ei minustakaan ole keulimista lähtökohtaisesti, mutta jos samalla tuhahtelee kaverin Teneriffan matkalle ja ilmoittaa, ettei itse koskaan alentuisi moiseen, niin kyllähän siinä asettaa itsensä toisen yläpuolelle.
Ei tuo oo kyllä keulimista. Se on minusta selvästi vihjaus siitä miten köyhiä ovat.