Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi uhkaa tehdä perinnöttömäksi, jos ei saa lapsenlapsia (hän ei hyväksy lapsettomuutta)

Vierailija
11.11.2025 |

Miten olette ratkaisseet tällaisen?

Onko laki kenen puolella?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuollut on perinyt esim. vanhempansa ennen  kuolemaansa, kyllä  leski voi saada esim tasinkona  sitä omaisuutta, mikäli vanhemmat eivät  ole määränneet ettei  puoliso saa

Vierailija
122/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisellä on oikeus tuohon ja samalla oikeus myös tukea niitä lapsia, joilla on jälkikasvua ja suoraan myös niitä lastenlapsia.

Kyllä mulla vanhempana on paitsi oikeus, myös velvollisuus tukea kaikkia lapsiani. Oli heillä omia lapsia tai ei. Lapsenlapsia tuen vanhempiensa kautta ja sillä tavalla kuin he tahtoivat ja valitsevat. En suoraan vanhempien ohi ja ohittaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kun että, sun vanhempi on ihan seko päästään. Miten jollain voi olla oikeus päättää toisen elämästä.

Hänellä on oikeus päättää omista rahoistaan.

Eihän kaikki lapset suinkaan saa yhtä paljon perintöä. Jonkun vanhemmat tuhlaavat kaiken ja toisen sijoittavat ja jättävät hirveät massit.

Mutta kyllähän tuo todella ikävältä kuulostaa, että vanhempi on mulkku.

Vierailija
124/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan perintöä ei ole pakko jättää. Toki jos noin uhkailevat voit sanoa ettet olisi huolinutkaan 

Vierailija
125/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaa itse rahasi. Mihin edes tarvitset suuria summia, kun sinulla ei ole perhettä elätettävänä? Vai haluatko, että lopulta valtio perii miljardit dollarisi (eli ne vanhempiesi rahat)?

Die with zero, eli rahat käytetään omana elinaikana.

Tossa on kuitenkin hieman haasteita. Entä jos katujyrä liiskaa sut siinä vaiheessa, kun tilillä on vielänparisataatuhatt? Tai jos rahojen loppuessa oletkin vielä hyväkuntoinen ja sitkuttelet minimieläkkeellä 32 vuotta 4kk?

Vierailija
126/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko täällä joku meinaa tehdä testamentteja, joissa ohittaa jonkun lapsistaan sen vuoksi, että hänellä ei ole lapsia? Siis jättää vain lakiosan ja sille, jolla on lapsia, enemmän? 

Aivan kamala teko. Ihan kuin lapsi olisi jotain velkaa vanhemmilleen. Mä olen onnellinen, että mun lapset on hyvinvoivia ja tyytyväisiä aikuisia ja tulevat toimeen keskenään. Rakastavat toisiaan, auttavat, oli lapsia tai ei.

Vierailija
127/127 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko täällä joku meinaa tehdä testamentteja, joissa ohittaa jonkun lapsistaan sen vuoksi, että hänellä ei ole lapsia? Siis jättää vain lakiosan ja sille, jolla on lapsia, enemmän? 

Aivan kamala teko. Ihan kuin lapsi olisi jotain velkaa vanhemmilleen. Mä olen onnellinen, että mun lapset on hyvinvoivia ja tyytyväisiä aikuisia ja tulevat toimeen keskenään. Rakastavat toisiaan, auttavat, oli lapsia tai ei.

No en usko, että monikaan itse ajattelee näin tekevänsä. Sen sijaan taitaa olla useampi, joka on sitä mieltä, että olisi ok jos omat vanhemmat tekisi näin, eli heidän ja lastensa vuoksi ohittaisivat sisaruksen.