Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (41544)

Vierailija
41201/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Kehoitamme silti kirjoittamaan ii:lla koska ”i:ttömät muodot, jotka ovat kouluttamatonta arkipuhetta, eivät tunnu  niin kauniilta ja ’jalostetuilta’ kuin i:lliset –  Arvon kansakunnan eläköitynyt suomenkielen lehtori. 

 

On kyllä hauskaa että osaat mennyttä kielihistoriaa. Mutta kun tahdot määrätä kannan johonkin suomenkielen oikeinkirjoituskysymykseen, jätät koko suomenkielen yhteissuomalaisen kielikannan ja sen kehittymisen kielenä kokonaisuutena syrjemmälle ja otat vain mielivaltaisesti lähtökohdaksi menneen puhutun ja kirjotetun yleiskielen johon olet fakkiintunut.

Vierailija
41202/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisaa iltaa kaivatulleni !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41203/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tämä sairaskin pelleily loppuu, kun tässä käyn syksystä alkaen ahkerasti salilla ns. vuoden ympäri  ja vietän ensi kesän tavoistani poiketen rannoilla ja sosialisoiden.

 

Paras sinkkukesä-27 ehkä siis edessä. 

 

- Mina.

Ja kas kun ei edes ketään etsi, kuin kukaan voisikaa löytää.

Niinkö... Monella naisella taitaa olla päinvastoin kokemuksia siitä, että heidät on löydetty juuri silloin, kun eivät ole itse etsineet ketään vaan ovat olleet tyytyväisiä itsekseen... Ehkä miehet vaistoaa, että "tuolta ei puutu mitään"?

Vierailija
41204/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli sivusta

Vierailija
41205/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Samoin hesa ja hese sekoitetaan. Kaikki tietävät, että hese = Helsinki, ja hesa = Hesburger.

Ei todellakaan tiedä. Osa luulee että Helsinkiä kaupunkina esm. voi kutsua Hesuliksi. Tai että Tampere on Tampesteri.

Vierailija
41206/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava läähättäjä! Hyi.

Kumpikohan meistä on läähätellyt oikein livenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41207/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvoton olo. Moni samaistuu. Luulen niin.

Miksi? 

En mä vaan jaksa enää. Terveys on mennyt niin pahasti. Vielä 5-6 vuotta sitten oli suhteellisen hyvin asiat. 

Sivusta tsempit ja hali, tiukka rutistus! Terveys on yksi keskeisimmistä hyvinvoinnin kulmakivistä. Mikä saa sinut onnelliseksi? -sivu HeadDr

En mä jaksa vastata. Antaa olla. Tai no meren rannalla, kun näen miten se vesi liplattaa ja aaltoilee. Se muodostaa ja muovaa rantoja, säätelee ilmastoa ja kierrättää vettä luonnonlakien mukaan. Meri elää omaa elämäänsä muuttumatta ihmisen toiveiden mukaan.

 

Vaikka mun keho ei enää ole terve ja lepääminen on äärimmäisen vaikeaa, niin voin luottaa siihen, että mun elämä päättyy siten kuten on tarkoitettu. Se on osa elämän kiertokulkua. 

 

Hämmästyttää kuinka pienestä voi lähteä sarja tapahtumia, jotka johtavat huonoon lopputulokseen. Olin liian herkkä ja pelokas, heikko. 

 

Mutta tämä ei ole mitenkään ainutlaatuista. Näitä tapahtumia käy ympäri maailman ja vielä toinen toistaan raaempia tapahtumia. Mun kohtalo ei ole oikeastaan raaka ollenkaan, jos pohtii tarkemmin. 

Vierailija
41208/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul ei kyl arvoton, mut vähän yksinäinen toisinaan ja jotkut asiat vetää mielen matalaksi.

Ai vaikka on kesä ja kaikkea ihanaa?? Tänäänkin ihan täydellinen päivä, olin aamusta asti liikkeellä ja vielä mennään!


Elämä on täydellistä just nyt!

Ei se toimi noin, jos elämä on muuten sellasta, et ei elä ihan omannäköistä elämää.

No järjestä oman näköiseksi sun wlämä! Sustahan se vain on kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41209/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Samoin hesa ja hese sekoitetaan. Kaikki tietävät, että hese = Helsinki, ja hesa = Hesburger.

Toi on niitä lautalaisten lapsellisuuksia, vähän samanlaista öllöttelyä kuin kontinkielen käyttö. 

Vierailija
41210/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli sua. 

Kokoajan. 

Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?

Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41211/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Kehoitamme silti kirjoittamaan ii:lla koska ”i:ttömät muodot, jotka ovat kouluttamatonta arkipuhetta, eivät tunnu  niin kauniilta ja ’jalostetuilta’ kuin i:lliset –  Arvon kansakunnan eläköitynyt suomenkielen lehtori. 

 

On kyllä hauskaa että osaat mennyttä kielihistoriaa. Mutta kun tahdot määrätä kannan johonkin suomenkielen oikeinkirjoituskysymykseen, jätät koko suomenkielen yhteissuomalaisen kielikannan ja sen kehittymisen kielenä kokonaisuutena syrjemmälle ja otat vain mielivaltaisesti lähtökohdaksi menneen puhutun ja kirjotetun yleiskielen johon olet fakkiintunut.

Ei suomen kieli ole mikään yhdyssana. Miksi ikinä edes olisi? Sivusta

Vierailija
41212/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvoton olo. Moni samaistuu. Luulen niin.

Miksi? 

En mä vaan jaksa enää. Terveys on mennyt niin pahasti. Vielä 5-6 vuotta sitten oli suhteellisen hyvin asiat. 

Sivusta tsempit ja hali, tiukka rutistus! Terveys on yksi keskeisimmistä hyvinvoinnin kulmakivistä. Mikä saa sinut onnelliseksi? -sivu HeadDr

En mä jaksa vastata. Antaa olla. Tai no meren rannalla, kun näen miten se vesi liplattaa ja aaltoilee. Se muodostaa ja muovaa rantoja, säätelee ilmastoa ja kierrättää vettä luonnonlakien mukaan. Meri elää omaa elämäänsä muuttumatta ihmisen toiveiden mukaan.

 

Vaikka mun keho ei enää ole terve ja lepääminen on äärimmäisen vaikeaa, niin voin luottaa siihen, että mun elämä päättyy siten kuten on tarkoitettu. Se on osa elämän kiertokulkua. 

 

Hämmästyttää kuinka pienestä voi lähteä sarja tapahtumia, jotka johtavat huonoon lopputulokseen. Olin liian herkkä ja pelokas, heikko. 

 

Mutta tämä ei ole mitenkään ainutlaatuista. Näitä tapahtumia käy ympäri maailman ja vielä toinen toistaan raaempia tapahtumia. Mun kohtalo ei ole oikeastaan raaka ollenkaan, jos pohtii tarkemmin. 

Arvostan asennoitumistasi. Olet varmasti tuntemisen arvoinen ihminen. 

Lämmin halaus sinulle tähän hetkeen. 

Toivottelee toinen (osan) terveytensä menettänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41213/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Kehoitamme silti kirjoittamaan ii:lla koska ”i:ttömät muodot, jotka ovat kouluttamatonta arkipuhetta, eivät tunnu  niin kauniilta ja ’jalostetuilta’ kuin i:lliset –  Arvon kansakunnan eläköitynyt suomenkielen lehtori. 

 

On kyllä hauskaa että osaat mennyttä kielihistoriaa. Mutta kun tahdot määrätä kannan johonkin suomenkielen oikeinkirjoituskysymykseen, jätät koko suomenkielen yhteissuomalaisen kielikannan ja sen kehittymisen kielenä kokonaisuutena syrjemmälle ja otat vain mielivaltaisesti lähtökohdaksi menneen puhutun ja kirjotetun yleiskielen johon olet fakkiintunut.

Kyllä jokaisen pitäisi hanskata oman äidinkielensä oikeaoppinen kirjoittaminen edes auttavasti. Sinä selvästi et osaa, minkä arvosanan kirjoitit äikästä?

Vierailija
41214/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

``Sä ehkä tiedätkin sen ,kun joskus löydät rakkauden.Ellät niin haaveillen,onnen sen tuntien...``

Kauniita unia, otapa viereen😁😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41215/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään sanassa kehottaa ei ole iitä. Tämäkin kirjoitetaan usein väärin.

Kehoitamme silti kirjoittamaan ii:lla koska ”i:ttömät muodot, jotka ovat kouluttamatonta arkipuhetta, eivät tunnu  niin kauniilta ja ’jalostetuilta’ kuin i:lliset –  Arvon kansakunnan eläköitynyt suomenkielen lehtori. 

 

On kyllä hauskaa että osaat mennyttä kielihistoriaa. Mutta kun tahdot määrätä kannan johonkin suomenkielen oikeinkirjoituskysymykseen, jätät koko suomenkielen yhteissuomalaisen kielikannan ja sen kehittymisen kielenä kokonaisuutena syrjemmälle ja otat vain mielivaltaisesti lähtökohdaksi menneen puhutun ja kirjotetun yleiskielen johon olet fakkiintunut.

Ei suomen kieli ole mikään yhdyssana. Miksi ikinä edes olisi? Sivusta

Ymmärtäkää ketjun urvot otsikko! Ei tämä ole mikään SUOMEN KIELEN OPETUSTILA!!!!!!!!!! Saati keskustelutilaisuus, jossa jaaritellaan ohi aiheen siitä mihin kuuluu pilkku, piste ja mikäkin kirjain.

Vierailija
41216/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettava läähättäjä! Hyi.

Kumpikohan meistä on läähätellyt oikein livenä?

Hän. Sivusta

Vierailija
41217/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

We could go on and on, but in the end, who are we kidding? :P

Vierailija
41218/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 MilkyWay

Vierailija
41219/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit, jos mikään ei pidättelisi?

Soittaisin ovikelloa. Kun avaisit, antaisin hiljaa pienen rasian ja lähtisin. Avaisit rasian uteliaana ja yllättyisit: siellä ois mun sydän pehmustetulla patjalla. Pieni kortti jossa kysyttäisiin se suuri asia.

Vierailija
41220/41545 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit, jos mikään ei pidättelisi?

Olisimme tiukasti kiinni toistemme lämmössä.