Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (41544)

Vierailija
41161/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli sua. 

Kokoajan. 

Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?

Joo miten ihmiset saakin ton kirjoitettua yhteen, huvittaa joka kerta.


Nyt oikeesti kaipausketjuun tiedoksi, se on koko ajan. Koko_ajan. Ei kokoajan. Miten ikinä se olis edes mikään kokoajan, kirjoittaisitteko te kokokesän, kokopizzan, kokotalven, kokotapahtuman, kokolautasen, kokotyön jne jne jne?? 

Koko ajan, voi vaihtaa myös --> kaiken aikaa

Kokeilkaa tuota

Vierailija
41162/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin, jos veisit. Jos en tykkäsi, ilmoittaisin, mutta muuten mentäisiin sinäjohtoisesti.

Sama. Tosin en olisi vielä valmis. 

 

- Mina.

Ja minäjohtoisesti myös. 

 

Tykkään vaan, kun viedään.

 

- Mina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41163/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.

Vierailija
41164/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli sua. 

Kokoajan. 

Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?

Joo miten ihmiset saakin ton kirjoitettua yhteen, huvittaa joka kerta.


Nyt oikeesti kaipausketjuun tiedoksi, se on koko ajan. Koko_ajan. Ei kokoajan. Miten ikinä se olis edes mikään kokoajan, kirjoittaisitteko te kokokesän, kokopizzan, kokotalven, kokotapahtuman, kokolautasen, kokotyön jne jne jne?? 

En kirjoittaisi mutta joskus kokoajan voisin kirjoittaa. Samoin ehkä kokotyönkin. Koska puhekielen vaikutus kirjoitukseen on täysin luonnollista, kieli muuttuu ja on tuo ja nuo yhteen kirjoitettunakin myös esteettisen näköinen.

Eivät tod ole esteettisen vaan ihan vammaisen näköisiä, eikä niitä edes lausuta yhteen.

Joissakin murteissa puhutaan hyvin nopeasti, jolloin sanojen väliset tauot katoavat ja ne voivat kuulostaa yhdyssanoilta. Esimerkiksi nopeassa puheessa ”koko ajan” saattaa kuulostaa ”kokoajan”, mikä voi johtaa virheelliseen kirjoitus asuun. Kokeile lausua tuota kokoajan nopeasti. Sitten sano sama sana hitaasti, tauolla. On vammaisen kuuloista ja epäloogista pitää niitä erillissanoina. Emme me, asu enää missään Mikael Agricolan aikakaudella.

Suomen kielessä paino on aina sanan ensimmäisellä tavulla, murteesta riippumatta. Tuossa tulee kaksi ensimmäistä tavua, ei vain yhtä, edelleenkin murteesta riippumatta.


Nyt ei ole kyse Agricolasta vaan Kotuksesta.

Vierailija
41165/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Vierailija
41166/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.

No se on juurikin näin. 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41167/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli sua. 

Kokoajan. 

Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?

Joo miten ihmiset saakin ton kirjoitettua yhteen, huvittaa joka kerta.


Nyt oikeesti kaipausketjuun tiedoksi, se on koko ajan. Koko_ajan. Ei kokoajan. Miten ikinä se olis edes mikään kokoajan, kirjoittaisitteko te kokokesän, kokopizzan, kokotalven, kokotapahtuman, kokolautasen, kokotyön jne jne jne?? 

Koko ajan, voi vaihtaa myös --> kaiken aikaa

Kokeilkaa tuota

Eiköhän nää kirjoittele sit kaikenaikaa 🙃

Vierailija
41168/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypäs alkaa tekemään omenapiirakkaa. Omenat ovat muhineetkin pöydällä viikon ja näyttävät mukavasti pehmentyneiltä. Runsaasti kanelia ja hyvin maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41169/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potuttaa ja surettaa.

Vierailija
41170/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41171/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulesi huulillani

Vierailija
41172/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potuttaa ja surettaa.

No mikä nyt sillein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41173/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?

Happi vähissä ja otsikko unohtunut.

Vierailija
41174/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.

Hyvää lomaa! Koita sietää vapaa-aikaa jatkossa paremmin. -Sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41175/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potuttaa ja surettaa.

No mikä nyt sillein.

Kaivatun puute

Vierailija
41176/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?

Ainakaan kenenkään toisen sisältä tai kenenkään toinen sisällä.

Vierailija
41177/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?

Happi vähissä ja otsikko unohtunut.

Höpsis, aurinkoa ottaessa vain liikaa aikaa.

Vierailija
41178/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on parasta aikaa. Vain sinä nainen puutut 💙💕

Vierailija
41179/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.

Menechtet ulos, te cocoajat! Ei pidä inhimisen oleman cahleisa eli ketjuisa osacani aica päiuestä. Sentähden wastatan teille näin: ei pidä keneungän ketjusa oleman eli asuman laincan, waan ketjun pitä andaman olla ty ty tyhjänä ja maasa macaman, ja inhimisen pitä wapa ol ketjusa iän ikuna.

Vierailija
41180/41544 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah 😄 

 

Heipparallaa nyt sitten taas surulliset tapaukset!