Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (41544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin, jos veisit. Jos en tykkäsi, ilmoittaisin, mutta muuten mentäisiin sinäjohtoisesti.
Sama. Tosin en olisi vielä valmis.
- Mina.
Ja minäjohtoisesti myös.
Tykkään vaan, kun viedään.
- Mina.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee mieli sua.
Kokoajan.
Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?
Joo miten ihmiset saakin ton kirjoitettua yhteen, huvittaa joka kerta.
Nyt oikeesti kaipausketjuun tiedoksi, se on koko ajan. Koko_ajan. Ei kokoajan. Miten ikinä se olis edes mikään kokoajan, kirjoittaisitteko te kokokesän, kokopizzan, kokotalven, kokotapahtuman, kokolautasen, kokotyön jne jne jne??En kirjoittaisi mutta joskus kokoajan voisin kirjoittaa. Samoin ehkä kokotyönkin. Koska puhekielen vaikutus kirjoitukseen on täysin luonnollista, kieli muuttuu ja on tuo ja nuo yhteen kirjoitettunakin myös esteettisen näköinen.
Eivät tod ole esteettisen vaan ihan vammaisen näköisiä, eikä niitä edes lausuta yhteen.
Joissakin murteissa puhutaan hyvin nopeasti, jolloin sanojen väliset tauot katoavat ja ne voivat kuulostaa yhdyssanoilta. Esimerkiksi nopeassa puheessa ”koko ajan” saattaa kuulostaa ”kokoajan”, mikä voi johtaa virheelliseen kirjoitus asuun. Kokeile lausua tuota kokoajan nopeasti. Sitten sano sama sana hitaasti, tauolla. On vammaisen kuuloista ja epäloogista pitää niitä erillissanoina. Emme me, asu enää missään Mikael Agricolan aikakaudella.
Suomen kielessä paino on aina sanan ensimmäisellä tavulla, murteesta riippumatta. Tuossa tulee kaksi ensimmäistä tavua, ei vain yhtä, edelleenkin murteesta riippumatta.
Nyt ei ole kyse Agricolasta vaan Kotuksesta.
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.
No se on juurikin näin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee mieli sua.
Kokoajan.
Ai kokoajaa tekee taas mieli? Mitä se kokoaa?
Joo miten ihmiset saakin ton kirjoitettua yhteen, huvittaa joka kerta.
Nyt oikeesti kaipausketjuun tiedoksi, se on koko ajan. Koko_ajan. Ei kokoajan. Miten ikinä se olis edes mikään kokoajan, kirjoittaisitteko te kokokesän, kokopizzan, kokotalven, kokotapahtuman, kokolautasen, kokotyön jne jne jne??Koko ajan, voi vaihtaa myös --> kaiken aikaa
Kokeilkaa tuota
Eiköhän nää kirjoittele sit kaikenaikaa 🙃
Täytyypäs alkaa tekemään omenapiirakkaa. Omenat ovat muhineetkin pöydällä viikon ja näyttävät mukavasti pehmentyneiltä. Runsaasti kanelia ja hyvin maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?
Vierailija kirjoitti:
Potuttaa ja surettaa.
No mikä nyt sillein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?
Happi vähissä ja otsikko unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lomaa pojan kanssa. Jee jee jee.
Hyvää lomaa! Koita sietää vapaa-aikaa jatkossa paremmin. -Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potuttaa ja surettaa.
No mikä nyt sillein.
Kaivatun puute
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?
Ainakaan kenenkään toisen sisältä tai kenenkään toinen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Miksi luulet että sisältä kirjoitellaankaan?
Happi vähissä ja otsikko unohtunut.
Höpsis, aurinkoa ottaessa vain liikaa aikaa.
Kesä on parasta aikaa. Vain sinä nainen puutut 💙💕
Vierailija kirjoitti:
Menkää ulos, kokoajat! Koko ajan ei pidä asua ketjussa, vain osan aikaa päivästä.
Menechtet ulos, te cocoajat! Ei pidä inhimisen oleman cahleisa eli ketjuisa osacani aica päiuestä. Sentähden wastatan teille näin: ei pidä keneungän ketjusa oleman eli asuman laincan, waan ketjun pitä andaman olla ty ty tyhjänä ja maasa macaman, ja inhimisen pitä wapa ol ketjusa iän ikuna.
Hahhah 😄
Heipparallaa nyt sitten taas surulliset tapaukset!
Koko ajan, voi vaihtaa myös --> kaiken aikaa
Kokeilkaa tuota