Uskovainen anoppi tuputtaa uskoaan
Kohta menee hermo. Anoppi tietää, että en kuulu kirkkoon, enkä usko mihinkään yliluonnolliseen. Nykyisin hänen oma uskovaisuutensa on vaan kiihtynyt ja hän on alkanut käännyttämään minua. Aina kun tavataan, hän ottaa uskonnon jotenkin puheeksi ja houkuttelee minua kirkkoon. Ei auta sanominen. Kohta ärähdän kunnolla. Onko muiden anopit tyrkymässä uskoaan? Mitähän tuolle tekisi?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti anoppi ehtii ottamaan Jeesuksen sydämeensä ennenkuin saa kutsun Taivaan kotiin, ettei hän joudu kadotukseen ja viettämään iäisyyttään Tulisessa järvessä suippomunaisten demoonien raiskattavana.
Eiköhän anopin asiat ole ihan kunnossa. Kuinkahan miniällä?
Mitä tuliseen järveen tulee, niin se on valmistettu Paholaiselle ja hänen enkeleilleen rangaistukseksi. Myös herjaavat heitetään sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuputa kun olen todennut ettei v i t t u voisi moinen paska vähempää kiinnostaa. Toiste jos on joku koittanu, niin olen surutta katkaissut välit ja asia on ollut sillä selvä.
Näin toimii todellinen ateisti!
Ei ole tapana puhua kuin omasta puolestani, muista ateisteista en tiedä. Koittaisit sinäkin samaa. Mä en kuuntele länkytystä ja jankutusta sen jälkeen tippaakaan, kun olen kerran todennut että ei kiinnosta, ole hyvä ja lopeta asiasta minulle puhuminen. Sen jälkeen todellakin sanon ainoastaan rumasti (oli kyse mistä asiasta hyvänsä) ja katkaisen välit.
Mulla appiukko yritti samaa. Sanoin, että omilla 150 000€ vuosituloilla (jotka appiukko myös tietää todella hyvin...) minulla ei ole varaa kuulua kirkkoon.
1500€ vuodessa kirkon palveluista. En ehkä ihan saa vastinetta...
Uskoi ja asiasta ei ole sen koommin puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuputa kun olen todennut ettei v i t t u voisi moinen paska vähempää kiinnostaa. Toiste jos on joku koittanu, niin olen surutta katkaissut välit ja asia on ollut sillä selvä.
Eipäs nyt hermostuta. Missä muuten ajattelit viettää iäisyytesi?
Itse vietän osana universumin energivirtoja. Energiahan ei katoa vaan ainoastaan muuttaa olomuotoaan. Palava kroppani vapauttaa lämpöä, mikä taas muuttaa ilmassa muotoaan toiseen energiamuotoon jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla appiukko yritti samaa. Sanoin, että omilla 150 000€ vuosituloilla (jotka appiukko myös tietää todella hyvin...) minulla ei ole varaa kuulua kirkkoon.
1500€ vuodessa kirkon palveluista. En ehkä ihan saa vastinetta...
Uskoi ja asiasta ei ole sen koommin puhuttu.
Siis luuliko appiukko että kirkon jäsenyys pelastaa ihmisen ikuiselta kadotukselta? Voi voi, kun nyt ei joutuisi pettymään sitten kun viimeinen tuomio koittaa.
Monet oikeasti uskossa olevat eivät kuulu enää kirkkoon, koska kirkko on paatunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti anoppi ehtii ottamaan Jeesuksen sydämeensä ennenkuin saa kutsun Taivaan kotiin, ettei hän joudu kadotukseen ja viettämään iäisyyttään Tulisessa järvessä suippomunaisten demoonien raiskattavana.
Eiköhän anopin asiat ole ihan kunnossa. Kuinkahan miniällä?
Mitä tuliseen järveen tulee, niin se on valmistettu Paholaiselle ja hänen enkeleilleen rangaistukseksi. Myös herjaavat heitetään sinne.
Ai kamala, kun alko pelottamaan!!!
Ainakin anoppi yritti. Sama kuin varoittaisi heikoista jäistä. Vaarasta varoittaminen on jokaisen velvollisuus, mutta on sitten kuulijan asia että ottaako tosissaan vai ei.
Hauskintahan olisi, jos lopulta olisikin joku jumala vastassa.
Kristityillä omansa - useina eri koulukuntina, hinduilla useita omia, muslimeilla omansa...
Siinä aina moni tulee pettymään, kun on väärän jengin värit päällä portilla!
Jos siellä hallin aulassa olisikin sattumalta kristittyjen jumala, niin varmaan se jotain pesäeroa joutuisi tekemään mm. entisten sotilaiden osalta. Moni kuitenkin puolellaan taistellut "jumalan nimeen ja johdattamana", niin sitten pitäisi tulla se lopullinen linjaus, että kannattiko se nyt ukrainalaisia vai venäläisiä.
Toiset sitten helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kadotus voi olla kai jotain muutakin kuin tulinen järvi? Esim. Narsisti voi joutua viettämään ikuisuutensa katsellen vaikka lasin läpi, kun muut ihmiset iloitsee keskenään, näkemättä tai kuulematta häntä. Pahin rangaistus narsistille, joka tarvitsee muita ihmisiä ympärilleen. Hänelle tulinen järvi on toimimaton pelote.
Vierailija kirjoitti:
Kysy anopiltasi, miltä hänestä tuntuisi jos sinä tai joku toinen alkaisi tuputtaa hänelle esim. satanismia.
Nuo ei ole sama asia. Toinen on hyvä ja toinen paha.
Vierailija kirjoitti:
Kysy anopiltasi, miltä hänestä tuntuisi jos sinä tai joku toinen alkaisi tuputtaa hänelle esim. satanismia.
Tämä. Eivät sietäisi sitä ollenkaan. Jännä kuin jotkut ovat niin sokeita omalle toiminnalleen. Uskovaisiksi itseään mainostavat ovat kaikkein pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Suippumunainen demoni kuullostaa 1-tierin impiltä. Korkeammilla tasoilla nillä on terskan sijasta kunnon piikkinuija. Eikä mikään ihan pieni olekaan.
Tuputtaa? Taas törmään tähän huvittavaan termiin.
Käännyttää? Ihminenhän ei käännytä tai käännä kenenkään päätä yhdenkään jumalan puoleen. Jos on olemassa Jumala, Hän sen uskoontulon antaa.
Uskonto? Jep, jep, taas tätä uskontolässytystä. Jos on olemassa Jumala, eikö hän ole totuus eikä uskontoa.
Siis joo, mullakin hermo menisi jos joku tulisi jatkuvasti iholle soittamaan korvaani joululauluja joita en halua kuunnella. Olen saanut karstettua jehovantodistajat pois luotani sanomalla että kuulun jo vapaaseurakuntaan jossa mulla on paikka, älä tuhlaa aikaasi minuun.
Anoppi välittää siitä, mihin päädyt kuolemasi jälkeen.
Siitä syystä me uskovat uskonasiaa "tuputamme" muille. Se on ainut syy ainakin Jeesuksen seuraajille.
Erilaisilla seurakunnilla ja uskonnollisilla järjestöillä voi olla muita syitä haalia jäseniä lisää, mutta kun kysymys on aidosta uskovasta, joka tuputtaa evankeliumia Jeesuksesta, hänen motiivinsa on pelkästään se, että Jeesus käski kertomaan evankeliumin kaikille, jotta ihmiset pelastuisivat Jumalan tulevilta tuomioilta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi välittää siitä, mihin päädyt kuolemasi jälkeen.
Siitä syystä me uskovat uskonasiaa "tuputamme" muille. Se on ainut syy ainakin Jeesuksen seuraajille.
Erilaisilla seurakunnilla ja uskonnollisilla järjestöillä voi olla muita syitä haalia jäseniä lisää, mutta kun kysymys on aidosta uskovasta, joka tuputtaa evankeliumia Jeesuksesta, hänen motiivinsa on pelkästään se, että Jeesus käski kertomaan evankeliumin kaikille, jotta ihmiset pelastuisivat Jumalan tulevilta tuomioilta.
Evankeliumi tarkoittaa armon julistamista. Miksi joku ei halua ottaa armoa vastaan, kun se on annettu KAIKILLE. Sinut armahdetaan tekemistäsi virheistä, tahattomista tai tahallisista, jos kadut ja pyydät anteeksi. Ylpeys usein estää ottamasta armon lahjaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä hallin aulassa olisikin sattumalta kristittyjen jumala, niin varmaan se jotain pesäeroa joutuisi tekemään mm. entisten sotilaiden osalta. Moni kuitenkin puolellaan taistellut "jumalan nimeen ja johdattamana", niin sitten pitäisi tulla se lopullinen linjaus, että kannattiko se nyt ukrainalaisia vai venäläisiä.
Toiset sitten helvettiin.
Ei sitä mistään sotilaspassista katsota, vaan siitä että onko ottanut Jeesuksen vapahtajakseen. Jos on, niin saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen, jos ei, niin edessä on ikuinen kadotus. Siinä ei puolueet, valtiot, kirkot, tai muutkaan jäsenyydet auta mitään.
Kuulostaa siltä että tuputuksen on jatkuttava 😎
Eipäs nyt hermostuta. Missä muuten ajattelit viettää iäisyytesi?