Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työkkäri tarkistaa sen, että työtön on oikeasti hakenut neljää työpaikkaa?

Vierailija
09.11.2025 |

Pitääkö haut todistaa jotenkin vai onko koko homma vain työttömän oman kertomuksen varassa?

Kommentit (108)

Vierailija
101/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hankala löytää edes neljää kunnon paikkaa. Suurin osa näyttää olevan vuokrafirmojen kautta. Jos on jo ilmoittaunut vuokrafirman listalle niin joka kertako pitäisi ilmoittautua uudelleen. Eikä niistä nyt mitään työtä muutenkaan saa.

Kävin taannoin yhden pienen vuokrafirman haastattelussa (ilmoituksessa tietenkin oli ollut tarjolla työpaikka, johon olin hakenut) ja päädyin kuuntelemaan ja suunnilleen terapoimaan tätä haastattelijaa, joka vuodatti sitä miten surkea työtilanne on ja ettei todellakaan ole tarjota mitään keikkaa, tilanne huonoin sitten 90-luvun. Kyllä kannatti hakea.

Vierailija
102/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet 4 paikka eikä niitä tarvitse sen kummemmin selitellä .Ei niitä kukaan tutki jos et mokaile mitenkään.

Joo mutta niihin on tietty aika kun ne pitää kuitata että haettu on, ainakin mulla oli kohdat työkkärin sivulla ja siinä päivämäärä jolloin se pitää ilmoittaa sainko töitä, keneltä kysyi ja koska.En tiedä mitenkä teillä mutta mulla meni näin.Kaupunkilaisilla taitaa olla eri säännöt siinäkin.

Kuittaat haetuksi ja milloin&mistä ja ettet saanut töitä. Ei niitä tutkita sen enempää.

No näin tein mutta kun täällä selitetään että soitin ja se on siinä, ei koira perään hauku ja tuskin sitä tekee onhan se valtava määrä ottaa selvää kuka teki mitä ja kirjoitteliko omia loruja vaan hakematta yhtäkään työpaikkaa.Sitten jauhetaan hakekaa töitä kuinka moni oikeasti hakee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet 4 paikka eikä niitä tarvitse sen kummemmin selitellä .Ei niitä kukaan tutki jos et mokaile mitenkään.

Joo mutta niihin on tietty aika kun ne pitää kuitata että haettu on, ainakin mulla oli kohdat työkkärin sivulla ja siinä päivämäärä jolloin se pitää ilmoittaa sainko töitä, keneltä kysyi ja koska.En tiedä mitenkä teillä mutta mulla meni näin.Kaupunkilaisilla taitaa olla eri säännöt siinäkin.

Kuittaat haetuksi ja milloin&mistä ja ettet saanut töitä. Ei niitä tutkita sen enempää.

No näin tein mutta kun täällä selitetään että soitin ja se on siinä, ei koira perään hauku ja tuskin sitä tekee onhan se valtava määrä ottaa selvää kuka teki mitä ja kirjoitteliko omia loruja vaan hakematta yhtäkään ty

Niin soitti työpaikkaan ja kuittaa sitten te toimiston järjestelmiin että teki niin.

Vierailija
104/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Itse aina kaivoin randomilla vapaat työpaikat n. 50:n kilometrin säteellä, laitoin tiedot ylös ja lähetin työkkärille. Sillä selvä. Yhtäkään paikkaa en siis hakenut, kuka niitä muka tarkistaisi ja miten? Onneksi työkkäritoiminta siirrettiin kunnille vuodenvaihteessa, luvattiin, että uusi virkailija ottaa yhteyttä alkuvuodesta. Vielä ei ole kuulunut mitään eikä työnhakupakkoa siis enää ole. Parempi näin, saan rauhassa itse etsiä kiinnostavaa paikkaa missä kunnollinen palkka.

Vierailija
105/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menkää heti aamulla töihin.

Vierailija
106/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto, ja jos ei muuta kerrota niin omani on soveltuva.

Vierailija
107/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna hain esim. kahteen pitäjään kunnanjohtajaksi. Ei ole työllistymisen pelkoa.

Ajanhaaskausta ei minkään takia. Raportoiminen että olit muka tehnyt niin, sekin olisi riittänyt ja olisi säästänyt kahden pitäjän aikaa.

Miksi työttömän pitäisi ajatella kaikkia muita? Ei nämä hullutukset lopu, jos muitakin ei laiteta kärsimään. 

Vierailija
108/107 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi perustaa pöytälaatikkofirma jonka ainoa tarkoitus on hakemusten vastaanottaminen.

Tai jos sattuu olemaan muutamia pienyrittäjäkavereita jotka voi aina mainita että töitä on niiltä haettu. Itsellä on enää yksi paikka haettava kuussa ja samat paikat aina ilmoittelen kun ei mitään muutakaan eikä sopivaa ole tarjolla.