Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työkkäri tarkistaa sen, että työtön on oikeasti hakenut neljää työpaikkaa?

Vierailija
09.11.2025 |

Pitääkö haut todistaa jotenkin vai onko koko homma vain työttömän oman kertomuksen varassa?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittelemalla niitä työnantajia läpi tietenkin!

Firmat hukkuu ensin kyselijöihin ja sit kyselijöiden kyselijöihin

Ja siksi melkein kaikki työntekijät palkataan nykyisin suhteilla. Jotta olisi mahdollisimman vähän kyselijöitä.

Vierailija
122/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8 vuotta työttömänä. Ajanjaksoon sisältyi kaksi aktiivimallia. Kertaakaan minulle ei määritelty haettavien työpaikkojen määrää, eikä kysytty, olenko hakenut X määrää työpaikkoja. Arvelen tämän johtuvan siitä, että asun Helsingissä ja sukunimeni alkukirjain on aakkosjärjestyksen viimeisimpiä.

Aina kun hallitus vaihtuu ja uusi aktiivimalli alkaa, aloittavat te-viranomaiset työllistämistoimenoiteensä A:sta eli aakkosten alkupäästä. Koskaan ei ehditä loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa löytyi 2 paikkaa, joka on duunia johon voisin päästä ja ottaisin mielelläni vastaan.

2 klikkihakua. Kyllä voin tehdä, mut en ole se paras valinta.

Joskus niitä löytyy 1 ja harvinaista joskus 6. Joista osa sen jälkeen. Kun olen jo kirjannut nuo neljä. Silti niihin haen. Mutta joutuu vekslaamaan. Jos työn hakemusaika päättyy 5.11 ja se menee seuraavalle jaksolle.

Sitä miettii haenko nyt heti vai seuraavan jakson puolella.

Työmarkkinatorin hakuajan loppumisiin on turha luottaa. Käyn ne läpi kerran viikossa ja klikkaan 8-10 kirjanmerkkiä. Viimeksi, kun pääsin töihin hakuaika oli työkkäristä loppu, mut firman sivuilla vielä päivän. Sen jakson duunitkin oli jo kirjattu.

Tota 4 paikan pakkohakua pitäs fiksata. Nois mun 10 kirjanmerkissä on osa aikatöitäkin. Kun työmarkkinatorilla osa on merkitty kokoaikasiksi ja firman sivuilla osa aikasiksi ja toistepäin.

Osa aika duuniakin voisin alkaa tehdä talvet. Kun omia hommia on täyspäiväisesti kesällä. Mutta en ala maksamaan siitä rahaa, et saan tehdä 10-20 tuntia töitä. Jääköön opiskelijoille.

Mut aloitukseen. Tietoturva ja yksityisyyden suojien vuoksi. Työkkäri ei voi firmoilta kysellä. Ainoastaan. Jos paikkaa hakee nolla. Ja virkailija vahingossa tämän asiakkaan tiedoissa huomaa. Lähtee selvityspyyntö. Jos on soittanut. Sitä ei voi firma eikä työkkäri kieltää.

Vierailija
124/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi melkein kaikki työntekijät palkataan nykyisin suhteilla. Jotta olisi mahdollisimman vähän kyselijöitä.

Ja siksi ilman suhteita ei pääse töihin. Ja koska ei pääse töihin, ei saa suhteita. Ymmärrätkö ongelman? Kirjaimellisesti työnantaja kusee omiin lahkeisiin tolla toiminnalla. Lyhytaikaisen hyödyn takia uhraa tulevaisuuden.

Vierailija
125/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi ilman suhteita ei pääse töihin. Ja koska ei pääse töihin, ei saa suhteita. Ymmärrätkö ongelman? Kirjaimellisesti työnantaja kusee omiin lahkeisiin tolla toiminnalla. Lyhytaikaisen hyödyn takia uhraa tulevaisuuden.

Ei se työnantajan ongelma ole jos joku on työttömänä. Firmojen tehtävänä on tehdä rahaa eikä edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
126/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamukaljojen oston lomassa myyjälle huiskaistu onko työtä? -kysymys lasketaan yhden työmahdollisuuden hakemiseksi. Ilmoitat nettilomakkeeseen että työ haettu Lidlistä avoimella haulla suullisesti. Ja PAM! Yksi työnhaku tehty. Kolme jäljellä.

Juuri noin olen toiminut vuoden ajan tosin nyt olen taas töissä ja voin sanoa että noilla työpaikka hauilla ei ollut mitään virkaa työpaikan saannissa.

Vierailija
127/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työantaja voi tietoturvaan perustuen kaiketi kertoa, kuka heille on soitellut tai töitä hakenut. Eli työkkärin on vain luotettava, mitä työnhakija ilmoittaa. 

Vierailija
128/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se työnantajan ongelma ole jos joku on työttömänä. Firmojen tehtävänä on tehdä rahaa eikä edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta.

Ei ole minun ongelmani että firma menee konkkaan oman tyhmyytensä takia. Ansaitseekin mennä.

Vierailija
129/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun ongelmani että firma menee konkkaan oman tyhmyytensä takia. Ansaitseekin mennä.

Miksi ihmeessä menisi konkkaan?

Vierailija
130/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä menisi konkkaan?"

Koska siellä on tyhmä, laiska toimari, joka ei halua tehdä työtä...

Vierailija
131/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmeessä menisi konkkaan?"

Koska siellä on tyhmä, laiska toimari, joka ei halua tehdä työtä...

Julkinen työpaikkahaku teettää lähinnä vain turhaa työtä. Palkkaaminen suhteilla on helpompaa, nopeampaa ja yleensä myös riskittömämpää.

Vierailija
132/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on oman kertomuksen varassa. Imoitat kiltisti hakeneesi. Älä hae fantastisia työpaikkoja vaan uskottavia. Neljä paikkaa kuukaudessa riittää. 

Mä haen kaikkia päälliköidenkin paikkoja jos ei mitään muuta oman alan läheltä liippaava ole eikä ole koskaan kukaan kyseenalaistanut.

Uuno Turhapurokin on ammatiltaan toimitusjohtaja.

Uuno on johtaja. Ei toimitusjohtaja. Toimitusjohtajat ovat juoksupoikia johtajiin nähden.

Vierailija
133/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaiset hakee vain 1 per 3 kk.

Vierailija
134/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut samaan paikkaan 6 kertaa koska ei ole muuta työtä.

Vierailija
135/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on oman kertomuksen varassa. Imoitat kiltisti hakeneesi. Älä hae fantastisia työpaikkoja vaan uskottavia. Neljä paikkaa kuukaudessa riittää. 

Mä haen kaikkia päälliköidenkin paikkoja jos ei mitään muuta oman alan läheltä liippaava ole eikä ole koskaan kukaan kyseenalaistanut.

Uuno Turhapurokin on ammatiltaan toimitusjohtaja.

Uuno on johtaja. Ei toimitusjohtaja. Toimitusjohtajat ovat juoksupoikia johtajiin nähden.

Toimitusjohtajan SIJAINEN. Ja niin, kauanko sijaisuus kesti, yhden päivän?

Vierailija
136/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hakenut yhteenkään työpaikkaan, koska tiesin että haluan työllistyä etätöihin pelkästään. Hyvin sinne pystyy ilmoittamaan mitä vaan hakuja, vaikkei olisi hakenutkaan. Työllistyin itse lopulta pohjoisamerikkaiseen firmaan 100% etätöihin, joita teen Suomesta käsin.

Vierailija
137/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Siinä tulee jo GDPR vastaan jos yrittäisivät. 

Ei tule. Gdpr ei estä viranomaisia toimimasta.

Ei viranomaisella ole mitään automaattista oikeutta rikkoa yksityisyydensuojaa. 

Vierailija
138/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap kyttää toisten tekemisiä. Jokainen työtön kyllä tietää miten tuo menee.

En ole ap, mutta itse olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta, ja olen miettinyt miten ihmeessä tämä systeemi mahtaa toimia siitä lähtien kun se otettiin käytäntöön. Joskus kun tod.näk. joudun tuon velvoitteen piiriin itsekin, niin tästä ketjusta on oikeasti ollut paljon hyötyä.

Vierailija
139/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haen itselle ihan realistisia paikkoja noin 10 kuussa, mutta joskus ei riitä kaikkeen neljään, joten ilmoitan vain pakollisen määrän ja tarvittaessa kerron toisena kuuna mihin olen hakenut vaikka olenkin hakenut niihin jo aikaisemmin.

Vierailija
140/142 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 3 per kuu ja aina tekaisin jotain ihan typerioä paikkoja jonnekin hevonkuuseen. Kerran valitettavasti omaan kaupunkiin ja jouduin jopa haastatteluun, mutta se siitä.

ja kerran 3. kuussa työkkärin pimutsu soitti aina ja tarkisti tilanteen. Nyt se oli ite kekannut viime tapaamisen jälkeen kun asun tuossa työkkärin vieressä niin menin tapaamiseen ihan ite, sanoin että !"tyrä on kipeä aina jos teen töitä", osin tottakin koska kun kesällä tein naapurille yhden maalauskeikan, niin kyllähän siinä seisoskellessa tyrä kipeytyy ja lääkäri-homo ei suostunna sitä leikkaamaan viime vuonna , bardard! niin että se soitti se työkkiksen pimutsu sitten myöhemmin ja sanoi että hänpä vapauttaapi minut kokonaan työnhausta tyrän takia! hallelyyjah! minun ei tarvii hakea siis ollenkaan töitä pakolla eikä ole niitä soittoja ja tapaamisiakaan enää! olen VAPAA! voin matkustella ja olla Aasiassa ja kerran kuussa täyttää sen työkkislomakkseen "työtön työtön"...ou jee! luulen että meen silti Japaniin, koska siellä on korkeakulttuuri ja alkoholi halvempaa kuin Thaimaassa ja Suomessa!

A. Anders. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä