Miten työkkäri tarkistaa sen, että työtön on oikeasti hakenut neljää työpaikkaa?
Pitääkö haut todistaa jotenkin vai onko koko homma vain työttömän oman kertomuksen varassa?
Kommentit (108)
Yksi pois jäävä työntekijä kysyi minulta olenko edes hakenut haetut työpaikat. Oletus ettei edes hae. Hieman ihmettelen, hän olisi voinut soittaa ja tarkistaa mutta ei. Minulta kuluu noin 3-9min. Täyttää hakemus. Ei ole työttömien syy jos ei oteta kaikkia. Olen saanut jopa vastauksia. Niissä usein lukee hakijoita oli satoja, jopa tuhansia. Pk-seudulla. Ja voisihan ne tuolla Te-toimistolla myös ehdottaa mitä hakea/tarjota, eikä vain tuomita. Koskaan eivät tarjoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi tsekattavissa tekoälyn kautta, mutta työkkäri on tyhmä. Me työttömät osataan käyttää tekoälyä paremmin.
Ne ei tajua, mitä me osataan j ovat siksi alkynnesä
Lisäksi luulevat meidän olen palvelutarpeen piirissä. Emme ole. Ainut ongelm on, että valinta ei kohdistunut minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Siinä tulee jo GDPR vastaan jos yrittäisivät.
Miten niin? Työkkäri on viranomainen, jolla on oikeus saada tietoa esim. työnhausta.
Niin, voi kysyä hakijalta todistusta että on hakenut, vaikka sähköpostia.
Entä jos sellaista ei ole? Olen käynyt paikan päällä kysymässä töitä. Ei niistä jää mitään sähköistä jälkeä.
No sitten annat viranomaiselle esim. henkilön nimen jolta olet kysynyt töitä, ei voi olla liian vaikeaa.Ja jos sinne soitetaan ja vastaus on ei tämän niminen henkilö ole käynyt meillä työtä kysymässä niin käry kävi.
Mikä käry
Eli olet työtävieruksuva luuseri paska jatka juopottelua ja peukuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Valheenpaljastuskokeella
Kiduttamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valheenpaljastuskokeella
Kiduttamalla?
Muuria vasten ja siinä vaiheessa on viimeinen hetki aikaa tunnustaa kusetus työnhakuhommasta joita ei ole tehty ja sarja perk.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pois jäävä työntekijä kysyi minulta olenko edes hakenut haetut työpaikat. Oletus ettei edes hae. Hieman ihmettelen, hän olisi voinut soittaa ja tarkistaa mutta ei. Minulta kuluu noin 3-9min. Täyttää hakemus. Ei ole työttömien syy jos ei oteta kaikkia. Olen saanut jopa vastauksia. Niissä usein lukee hakijoita oli satoja, jopa tuhansia. Pk-seudulla. Ja voisihan ne tuolla Te-toimistolla myös ehdottaa mitä hakea/tarjota, eikä vain tuomita. Koskaan eivät tarjoa mitään.
Kyllä minäkin haen ne neljä paikkaa vaikkei juuri mitään sopivia olekaan. Aluksi hain kymmeniä mutta sillä keinolla loppuvat pakkohakupaikat, eikä tulosta tullut joten alkoi masentaa. Ja sitten suhtautuminen on juuri tuollaista "haetko edes oikeasti", ihan kuin sitä ei oikeasti haluaisi töihin tienaamaan enemmän kuin jonkun helvetin 600 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin haen ne neljä paikkaa vaikkei juuri mitään sopivia olekaan. Aluksi hain kymmeniä mutta sillä keinolla loppuvat pakkohakupaikat, eikä tulosta tullut joten alkoi masentaa. Ja sitten suhtautuminen on juuri tuollaista "haetko edes oikeasti", ihan kuin sitä ei oikeasti haluaisi töihin tienaamaan enemmän kuin jonkun helvetin 600 euroa kuussa.
Ei kannata hakea enempää kuin vaaditut neljä. Olet ongelmissa myöhemmin kun paikat loppuvat eikä viitsi samoihin laittaa uusia hakemuksia.
Kuinkahan paljon säästettäisiin sillä että lopetettaisiin turhat kyttäykset ja pakotukset. Lisäksi ehkä niitä työpaikkailmoituksia alkaisi ilmaantua avoimeen hakuun kun jokaista työtöntä ei laitettaisi pakkohakemaan ja floodaamaan firmojen järjestelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hakea enempää kuin vaaditut neljä. Olet ongelmissa myöhemmin kun paikat loppuvat eikä viitsi samoihin laittaa uusia hakemuksia.
Niin, juuri sitä tarkoitin kun sanoin että loppuvat ne pakkohakupaikat. Mutta olisin halunnut lähes mitä vain työtä enemmän kuin joutua kelan ja työkkärin pompoteltavaksi joten aluksi hain aika vimmalla. Sitten kun tuli tämä neljän haun pakko, aloin hakea neljää paikkaa Suomesta ja muualle menee sitten niitä kunnon hakemuksia.
On hankala löytää edes neljää kunnon paikkaa. Suurin osa näyttää olevan vuokrafirmojen kautta. Jos on jo ilmoittaunut vuokrafirman listalle niin joka kertako pitäisi ilmoittautua uudelleen. Eikä niistä nyt mitään työtä muutenkaan saa.
Hakeeko joku töitä rähhää, minä en, lasken tässä rahoja ja teen puukauppoja, työkkärin osalta sieltä ei löydy minun nimeä enää se on historiaa ja tiedot pyyhitty pois, koittakaa pärjätä ja hakekaa ahkerasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
On hankala löytää edes neljää kunnon paikkaa. Suurin osa näyttää olevan vuokrafirmojen kautta. Jos on jo ilmoittaunut vuokrafirman listalle niin joka kertako pitäisi ilmoittautua uudelleen. Eikä niistä nyt mitään työtä muutenkaan saa.
Vapaita työpaikkoja on niin vähän, että ei voi valita mitään tiettyä ammattia, vaan haen pelkän paikkakunnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko joku töitä rähhää, minä en, lasken tässä rahoja ja teen puukauppoja, työkkärin osalta sieltä ei löydy minun nimeä enää se on historiaa ja tiedot pyyhitty pois, koittakaa pärjätä ja hakekaa ahkerasti töitä.
Minulla on of-tili, eikä tarvitse mitään puukauppas edes käydä. Muutama video ja kuva peffasta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaita työpaikkoja on niin vähän, että ei voi valita mitään tiettyä ammattia, vaan haen pelkän paikkakunnan perusteella.
Periaatteessa näin, mutta ongelmaksi tulevat vaatimukset. Kaipa sitä periaatteessa voisin hakea vaikka rakennusalan töitä ja olen niitä katsonutkin, mutta kuinkahan todennäköisesti sinne pääsen ilman mitään vaadittavia kortteja ja lupia? Eipä toki sillä että mihinkään muuallekaan pääsisi, olen kuitenkin yrittänyt hakea vähän realistisemmin jos mahdollista.
Haet 4 paikka eikä niitä tarvitse sen kummemmin selitellä .Ei niitä kukaan tutki jos et mokaile mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoavat palkattomia harjoittelupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa näin, mutta ongelmaksi tulevat vaatimukset. Kaipa sitä periaatteessa voisin hakea vaikka rakennusalan töitä ja olen niitä katsonutkin, mutta kuinkahan todennäköisesti sinne pääsen ilman mitään vaadittavia kortteja ja lupia? Eipä toki sillä että mihinkään muuallekaan pääsisi, olen kuitenkin yrittänyt hakea vähän realistisemmin jos mahdollista.
Todennäköisesti ei pääse ilman kortteja, mutta ei ole mahdotonta. Eli täyttää työkkärin ehdot, jos edes teoriassa voisit päästä. Työpaikka voi järjestää korttikoulutukset, jos muuta ehdokasta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Haet 4 paikka eikä niitä tarvitse sen kummemmin selitellä .Ei niitä kukaan tutki jos et mokaile mitenkään.
Joo mutta niihin on tietty aika kun ne pitää kuitata että haettu on, ainakin mulla oli kohdat työkkärin sivulla ja siinä päivämäärä jolloin se pitää ilmoittaa sainko töitä, keneltä kysyi ja koska.En tiedä mitenkä teillä mutta mulla meni näin.Kaupunkilaisilla taitaa olla eri säännöt siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta niihin on tietty aika kun ne pitää kuitata että haettu on, ainakin mulla oli kohdat työkkärin sivulla ja siinä päivämäärä jolloin se pitää ilmoittaa sainko töitä, keneltä kysyi ja koska.En tiedä mitenkä teillä mutta mulla meni näin.Kaupunkilaisilla taitaa olla eri säännöt siinäkin.
Kuittaat haetuksi ja milloin&mistä ja ettet saanut töitä. Ei niitä tutkita sen enempää.
Itse onlyfanssissä ja tienaan kuukaudessa enemmän kuin te sossupummit koko elämänne aikana. Miettikää sitä.