Millainen paikka Helsinki on asua?
Nykyisellä paikkakunnalla (pohjoisessa) on huonosti töitä tarjolla, ainoastaan keikkatöitä.
Helsingissä näyttäisi olevan jopa vakituisia paikkoja tarjolla omalla alalla. Mietin että hakisin noita paikkoja.
Minkälaista Helsingissä on asua?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Älä pilaa elämääsi muuttamalla Helsinkiin!
Koko pk-seutu ihan pilalla. Täällä jo enemmistö kylttyyrinrikastuttajia.
Ei ole
Asun keskustassa. Maamerkkinä olkoon, että Johanneksen kirkko on lähin kirkko. Olen tykännyt, reilut 20 vuotta keskustaelämää takana.
Olen asunut Tampereella, Oulussa ja Helsingissä. Helsingissä viihdyn parhaiten. Talvi on lyhyempi ja aivan aina on jotain kivaa tekemistä. Museokortti on aivan ehdoton hankinta! Paljon mielenkiintoisia vaihtuvia näyttelyitä, ja ravintolatarjonta tietysti Suomen paras.
Helsinki on todella vihreä kaupunki, paljon ulkoilureittejä ja kauniita maisemia.
Asuinalue kannattaa valita hyvin, siirtymät paikasta toiseen voivat viedä aikaa. Itse asun Munkkiniemessä ja rakastan aluetta. Kaunis ja vihreä, rauhallinen. Ja yhdeydet loistavat.
Täällä on valinnanvaraa niin paljon, että jokaiselle löytyy jotain mieleistä tekemistä ja myös mieleinen asuinpaikka. Kannattaa paneutua asuinpaikan valintaan.
Riippuu tosiaan paljon missä päin Helsinkiä asuu. Usein muualta muuttavat tekevät sen virheen että muuttava täällä suoraan kaukaiseen lähiöön, jossa on sitten esillä Helsingin surkeimmat piirteet: pitkät työmatkat, sijainnista huolimatta kalliit hinnat, ajoittain masentava lähiömeininki, joka ei eroa siitä mistä lähti. Joissakin huonommissa lähiöissä on myös ongelmia nuorison ja m-muuttajien kanssa, mutta ei siinä määrin kuitenkaan mitä uskotellaan.
Helsingissä kannattaakin muuttaa suunnilleen sille alueelle, johon raitiovaunut kulkee tai sen liepeille. Alue on kuitenkin iso. Hinnat ei ole edulliset, mutta ne ei ole edulliset missään. Kuitenkin, paria poikkeusta lukuunottamatta, kantakaupungin alue on sitä mukavampaa Helsinkiä, josta on todella nopeat yhteydet joka paikkaan ja jossa on palvelut ihan nurkan takana.
Töitä Helsingissä piisaa ja onhan tämä varakas kaupunki kaikesta huolimatta. On siis varaa jopa valita. Jos on erilaisia harrasteita, erikoisiakin, aina löytyy porukka/yhteisö jossa sitä voi harjoittaa. Helsingissä on myös se hyvä puoli, että täällä saa olla hyvin oman näköisensä, eli ei ole sellaista ryhmäpainetta jos sellainen ahdistaa.
Huonoja puolia mielestäni on nimenomaan asumisen hinta, mutta se on täällä vaan hyväksyttävä. Sen jälkeen avautuu mahdollisuudet. Tervetuloa. Itse muutin 30 vuotiaana, eli suht myöhään. Olen viihtynyt jo 20 vuotta.
Mä olen asunut nyt 18 vuotta Helsingissä, kun täältä sain työn opiskelun jälkeen. En viihdy yhtään. Mä olen henkeen ja vereen luonto- ja maaseutuihminen. Kaupungin palveluilla en tee mitään, käyn vain töissä ja Prismassa ja kuntosalilla. Keskustassa en ole edes käynyt 10 vuoteen, ei ole sinne mitään asiaa. Työpaikkakin on Pitäjänmäessä. Asunnot täällä on kalliita ja liikaa ihmisiä joka paikassa. Kaupunginosa jossa itse asun, Viikin Eko-Viikin puoli, on siedettävä, koska täällä on vieressä Vanhankaupunginlahden luonnonsuojelualue, eli peltoja ja metsää ja merenrantaa. Mutta kyllä täälläkin autoliikenteen jyrinä kuuluu kehä ykköseltä ja lahden motarilta yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paloheinä hyvä alue ja ei kalleimmasta päästä.
Joo jos harrastaa golfia. Eihän siellä muuten ole käytännössä mitään.
Onhan siellä käytännössä Helsingin parhaat ladut. Paloheinä ei ole halvimmasta päästä. Puolen miljoonan omakotitaloja.
Ladut edellyttää lunta ja Helsingissä sitä ei kovin kauaa ole jos on ollenkaan, joten tuon takia en sinne muutaisi.
Helsingissä näyttäisi olevan jopa vakituisia paikkoja tarjolla omalla alalla. Mietin että hakisin noita paikkoja.
Mieti pois.
"Kiitoksia hakemuksestasi. Saimme tähän paikkaan yli 500 erittäin kovatasoista hakemusta ja olemme nyt valinneet näistä ne joiden kanssa edetään seuraavaan vaiheeseen. Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun."
Helsinki on siinä mielessä hyvä paikka, että jokaiselle on jotain asumisen suhteen. Kaikkea löytyy. MUTTA Helsinki näyttäytyy ihmiselle hyvin erilaisena riippuen missä asuu, asuuko omakotitalo, rivari, kerrostalo sekä tärkeintä missä päin Helsinkiä. Itse olen kokeilliut lukemattomia eri vaihtoehtoja ja aina on vähän erilainen Helsinki kyseessä.
Parhaillaan asun Helsingin pohjois puolella iso omakotitalo, todella iso oma piha jossa 7 omenapuuta, paljon marjapensaita, paljon kasvimaata, lapsille trampat leikkimökit keinut you name it. HARVA muualla suomessa asuva vois edes kuvitella, että mä todella asun Helsingissä enkä jossain maalla kaukana helsingistä.
Kokemusta on asumisesta ihan keskustan ytimessä kerrostalossa, se oli aikanaan ihan huippua sekin asua ihan ytimessä kun kaikki oli ihan lähellä ja sitä kuvitteli olevansa todella kaupunkilainen.
Vertailupohjana on myös itähelsingin lähiöt, pariisi, jyväskylä.
VAikka asuminen maksaa helsingissä niin silti se on sen arvoista. kaupunki tarjoaa lukemattomia (ilmais) tapahtumia, näkemistä, kokemista, harrastusta ja kun täällä asuu niin voi lomailla kotikaupungissa eikä tarvi maksaa majoituksesta :) aina löytyy jotain uutta minne mennä ja mitä tehdä.
töitä löytyy!!!
"Helsinki on siinä mielessä hyvä paikka, että jokaiselle on jotain asumisen suhteen."
Olen asunut Helsingissä kahdessakin eri kaupunginosassa mutta en ole vielä löytänyt sieltä yhtään kohtuuhintaista omarantaista omakotitaloa rauhalliselta paikalta.
Itse asiassa en ole löytänyt koko pk-seudulta yhtään kohtuuhintaista omakotitaloa rauhalliselta alueelta edes sisämaasta.
Helsingissä on tarjolla vain pieniä sementtikoppeja joihin autottomia sossun elättejä hillotaan muuttovoittoa kasvattamaan tai 6M€ harkkopalatseja rikkaimmalle promillelle.
Kannattaa lukea rikostilastoja kaupungionsa-alueittain. Näihin ketjuihin tulee aina pian alueella vuokra-asuntoja tm. omistavia kertomaan miten ihana paikka on, sattumalta juuri se jossa omat rahat ovat kiinni.
Kyllä ainakin minua syntyperäisenä helsnkiläisenä häiritsee metrossa/junassa/bussissa peukkupäissään sekoileva nisti, tai jos alueen ostoskeskus muistuttaa enemmän kehitysmaan slummeista kuin pohjoismaista. Tietysti on myös paljon hyviä ja rauhallisia alueita, sellaisessa asun itsekin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea rikostilastoja kaupungionsa-alueittain. Näihin ketjuihin tulee aina pian alueella vuokra-asuntoja tm. omistavia kertomaan miten ihana paikka on, sattumalta juuri se jossa omat rahat ovat kiinni.
Kyllä ainakin minua syntyperäisenä helsnkiläisenä häiritsee metrossa/junassa/bussissa peukkupäissään sekoileva nisti, tai jos alueen ostoskeskus muistuttaa enemmän kehitysmaan slummeista kuin pohjoismaista. Tietysti on myös paljon hyviä ja rauhallisia alueita, sellaisessa asun itsekin nyt.
Tältä sivulta voi nähdä mitkä on parhaat alueet pääkaupunkiseudulla: https://www.lähiöluvut.fi/
Toki se on vain suuntaa antava. Esimerkiksi Pakila on muka vain 3,5% pilattu, ja vieressä oleva Paloheinä on 3,8% pilattu, mutta kun kävin noissa kummassakin, Paloheinä oli selvästi parempi. En nähnyt siellä yhtään tummaihoisia. Pakilassa tuli melkein heti vastaan tummaihoisia. Voi olla, että tummaihoiset leviää Pakilaan lähiseuduilta, kuten Kannelmäestä, joka on jopa 31% kakan värinen.
Tosihyvät palkat. Ruotsinkieltä kuulee turhan usein.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon siitä, missä päin Helsinkiä asut.
Riippuu aika paljon siitä montako miljoonaa sinulla on käyttää asumiseen ja elämiseen.
Jos mennään kaksinumeroiselle tasolle niin Helsinkihän on suorastaan miellyttävä, puhdas ja turvallinen.
Syntyperäisenä helsinkiläisenä vakavissani harkinnut muuttoa täältä. Toki plussia on, kuten ravintola- museo- ja baaritarjonta, jos sellaisissa usein käy. Mutta miinuksia kaiken aikaa yhä enemmän: tosi kallis asuminen, nykyään monin paikoin todella paljon päihdeongelmaisia, maa han muuttajia yms lieveilmiöineen, erityisesti moni lähiö ja liikenteen solmukohdassa yleinen pahoinvointi ja levottomuus näkyy aika paljon, kaupunki kasvanut liikaa eli ruuhkat ja ihmispaljous kasvaneet ja liikarakentaminen pilannut monia aikaisemmin hyviä alueita, välimatkat matkallisesti ja varsinkin ajallisesti yllättävän pitkiä, lukuisat kaupungit typerät päätökset, jne jne. Muutenkin tunnelma muuttunut jotenkin kolkommaksi ja kireämmäksi, ei tämä ole enää se kotoisa Helsinki mitä oli vielä 2010 luvun ekoina vuosina.
Suomen paras paikka asua kulttuurin ja palvelujen suhteen.
Olen asunut Helsingin kantakaupungissa viimeiset kolmekymmentä vuotta. Täällä on hyvä olla. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä, hiljaista ja rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
"Helsinki on siinä mielessä hyvä paikka, että jokaiselle on jotain asumisen suhteen."
Olen asunut Helsingissä kahdessakin eri kaupunginosassa mutta en ole vielä löytänyt sieltä yhtään kohtuuhintaista omarantaista omakotitaloa rauhalliselta paikalta.
Itse asiassa en ole löytänyt koko pk-seudulta yhtään kohtuuhintaista omakotitaloa rauhalliselta alueelta edes sisämaasta.
Helsingissä on tarjolla vain pieniä sementtikoppeja joihin autottomia sossun elättejä hillotaan muuttovoittoa kasvattamaan tai 6M€ harkkopalatseja rikkaimmalle promillelle.
Haista sinä paska.
Myös Meilahti on kiva. Jos ei olisi varaa asua mukavalla alueella, niin muuttaisin pienempään kaupunkiin.