Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka Helsinki on asua?

Vierailija
09.11.2025 |

Nykyisellä paikkakunnalla (pohjoisessa) on huonosti töitä tarjolla, ainoastaan keikkatöitä.

Helsingissä näyttäisi olevan jopa vakituisia paikkoja tarjolla omalla alalla. Mietin että hakisin noita paikkoja. 

Minkälaista Helsingissä on asua? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat paikat Helsingissä, joissa minua on oikeasti vähän hermostuttanut, ovat viikonloppuyönä Kannelmäen juna-asema sekä Kontulan ostari. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, mutta vähän epämääräistä porukkaa oli liikkeellä. Ja jos sinulla on teinejä, niiden ei ehkä kannata liikkua yksin sikakalliit merkkivaatteet päällä.

Muuten täällä on ihan tavallista. Julkiset kulkee hyvin, koko ajan on jotain keikkaa ja tapahtumaa. 

Vierailija
62/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat paikat Helsingissä, joissa minua on oikeasti vähän hermostuttanut, ovat viikonloppuyönä Kannelmäen juna-asema sekä Kontulan ostari. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, mutta vähän epämääräistä porukkaa oli liikkeellä. Ja jos sinulla on teinejä, niiden ei ehkä kannata liikkua yksin sikakalliit merkkivaatteet päällä.

Muuten täällä on ihan tavallista. Julkiset kulkee hyvin, koko ajan on jotain keikkaa ja tapahtumaa. 

Stadissa teinitkin kulkevat turvallisesti merkkivaatteissa, jos eivät ole sotkeentuneet huumekauppaan. Huumerahoja kyllä peritään väkivaltaisesti täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunginosasta riippuu. Syntyperäisenä Munkkiniemeläisenä en parempaa paikkaa tiedä.

Myös Meilahti on kiva. Jos ei olisi varaa asua mukavalla alueella, niin muuttaisin pienempään kaupunkiin.

Vierailija
64/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pilaa elämääsi muuttamalla Helsinkiin!

Koko pk-seutu ihan pilalla. Täällä jo enemmistö kylttyyrinrikastuttajia.

Ei ole 

Vierailija
65/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskustassa.  Maamerkkinä olkoon, että Johanneksen kirkko on lähin kirkko. Olen tykännyt, reilut 20 vuotta keskustaelämää takana.

Vierailija
66/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereella, Oulussa ja Helsingissä. Helsingissä viihdyn parhaiten. Talvi on lyhyempi ja aivan aina on jotain kivaa tekemistä. Museokortti on aivan ehdoton hankinta! Paljon mielenkiintoisia vaihtuvia näyttelyitä, ja ravintolatarjonta tietysti Suomen paras.

Helsinki on todella vihreä kaupunki, paljon ulkoilureittejä ja kauniita maisemia. 

Asuinalue kannattaa valita hyvin, siirtymät paikasta toiseen voivat viedä aikaa. Itse asun Munkkiniemessä ja rakastan aluetta. Kaunis ja vihreä, rauhallinen. Ja yhdeydet loistavat.