Millainen paikka Helsinki on asua?
Nykyisellä paikkakunnalla (pohjoisessa) on huonosti töitä tarjolla, ainoastaan keikkatöitä.
Helsingissä näyttäisi olevan jopa vakituisia paikkoja tarjolla omalla alalla. Mietin että hakisin noita paikkoja.
Minkälaista Helsingissä on asua?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Turku , Tampere ja Lahti parempia vaihtoehtoja.
Lahti on aikalailla viikossa nähty. Turku ja Tampere kivoja kesäkaupunkeja, mutta muuten vähän tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa sipooseen tai Järvenpäähän, asuminen vähän halvempaa.
Vähän halvempaa, paljon juntimpaa. Jos etsii vain Suomen halvinta kämppää, niin ei kannata tulla Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama missä sitä asuu, kuollaan kaikki kuitenkin.
Totta, jos ei olisi syntynyt, ei tarvitsisi kärsiä ja odottaa kuolemaa, joka vapauttaa.
Riippuu ihan mitä hakee. Nuorena oli ihana asua Kalliossa ja kirmata ravintoloissa ja tapahtumissa. Keski-iän lähestyessä muutettiin kehyskuntaan geneeriselle keskiluokkaiselle omakotialueella, joka voisi olla ihan missä päin vain Suomea.
Hirveä ainakin keskustan alue...autoja, ihmisiä, liikennevaloja ja kiirettä liikaa.
Muutin Oulusta Helsinkiin. Oli kyllä hyvä päätös. Sain vakituisen työpaikan ja ihmiset olleet pääosin mukavia.
Lyhyempi talvi kuin Oulussa.
Asumisoikeusnumeron hakemisesta voi olla paljon iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Helsingissä nyt 35 vuotta ja kaupunki on parantunut monella tavalla vuosien varrella. Hyvä esimerkki on nämä uudet pyöräbaanat, joilla on hetkessä toisella puolella kaupunkia. Toki talvea vasten vähän huono esimerkki. Helsingissä on myös todella monimuotoista elämää ja luontoa. Suomen kauneimmat kävelylenkkimaisemat esm. Kaivarissa tai Munkkiniemessä. Asuminen maksaa kaikkialla, jos ajattelee ostavansa asunnon, nyt on hyvä aika. Helsingin asuntojen arvo kyllä säilyy ja kasvaa kun talous taas alkaa vetää. Työpaikkoja, huveja, harrastusmahdollisuuksia on hulvattomasti enemmän kuin muualla Suomessa. Stadi on ehdottomasti Suomen paras paikka asua.
Eikö sinua häiritse, että Helsinki on muuttunut kakan väriseksi 35:ssä vuodessa? Itse en kestäisi nähdä tuota muutosta. Ihan muutama vuosikymmen sitten Helsinki oli kauniin valkoinen, mutta nykyään siellä on vaikea e
Onko sulla todellakin ton tason ongelmia? Ei, kuule ei minua höiritse lainkaan. Olen valkoinen, koulutettu ja varakas, mutta ennemmin minä naapurikseni otan, jonkun tummatukkaisen kuin kaltaisesi nimbyn. Pysy siellä persläpikylässäsi, ehkä on vielä joku siskokin pantavaksi.
Miksi kaikki muuttaa tänne, jopa ulkomaita myöten?
Vuosaaressa on ihana merenranta ja uimaranta, jollaista ei ole Pohjois- Helsingissä! Ilman rantaa en halua asua!
Jakomäki on jo ihan toista kuin Kallio, jossa päihteet ympärivuorokautinen riesa. Jakomäessä on asukkaat jo vanhentuneet ja perheitä vähemmän kuin Herttoniemessä.
Siis kun muutat, muuta työpaikan läheisyyteen ettei työmatkaan tarvitse käyttää aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla todellakin ton tason ongelmia? Ei, kuule ei minua höiritse lainkaan. Olen valkoinen, koulutettu ja varakas, mutta ennemmin minä naapurikseni otan, jonkun tummatukkaisen kuin kaltaisesi nimbyn. Pysy siellä persläpikylässäsi, ehkä on vielä joku siskokin pantavaksi.
Miksi olet noin ilkeä? Me kaikki ihmisethän ollaan erilaisia. Sinun pitäisi oppia hyväksymään erilaisia ihmisiä. Jotkut ihmiset ovat köyhiä, jotkut rikkaita, jotkut eivät tykkää tummaihoisista, jotkut tykkää jne. Onko se niin vaikea hyväksyä, että ihmiset ovat erilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki muuttaa tänne, jopa ulkomaita myöten?
Hesa on niin hyvä paikka.
Kontula on mainettaan parempi. Asukkaat enimmäkseen ihan tavallisia ihmisiä. Asunnon voi saada edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itäkeskus on kuin astuisi lähi-itään ja Somaliaan.
En usko, että olet käynyt lähi-Idässä tai Somaliassakaan, joten miksi vertaat niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malmi, kontula, itäkeskus, Vuosaari ja jakomäki paikkoja joihin ei kannata muuttaa.
Mikä vika Jakomäessä on?
Paljon narkkeja
Vantaan Tammisto hyvä paikka asua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannataa muuttaa vaikka Ouluun, Kuopioon tai Jyväskylään jos töitä tarjolla. Jos pohjoisesta olet muuttamassa.
Ei ole töitä tarjolla näissä kaupungeissa omalla alalla.
Jotenkin Helsinki muutenkin kiinnostaa.
Ap
Jos Helsinki kiinnostaa, töitä tarjolla, niin sitten vaan muuttamaan. Millaiseksi tämän kokee, riippuu niin itsestään, mitä arvostaa, mikä on tärkeää. Asuminen on aika tyyristä, mutta jos rahaa on, ja lisää tulee, ei kai se ongelma ole sekään. Itse pidän jollain tapaa Helsingistä, mutta lähden täältä heti kun mahdollista, enkä usko enää vapaaehtoisesti palaavani.
Eri kaupunginosia haukkuu aina eniten ne, jotka eivät ole koskaan niissä asuneet. Mielikuvat ovat usein jostain 50v takaa ja täällä niitä jaetaan suurena totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin ilkeä? Me kaikki ihmisethän ollaan erilaisia. Sinun pitäisi oppia hyväksymään erilaisia ihmisiä. Jotkut ihmiset ovat köyhiä, jotkut rikkaita, jotkut eivät tykkää tummaihoisista, jotkut tykkää jne. Onko se niin vaikea hyväksyä, että ihmiset ovat erilaisia?
Sä et tykkää tummaihoisista ja minä en pidä idiooteista. Onko suvussasi pantu siskoja montakin sukupolvea, kun olet noin tyhmä?
Olen snadisti eri mieltä:
Turussa ihmiset ovat oikeasti ankeita ja sisäänpäin lämpiäviä. Huhut turkulaisten v-mäisyydestä valitettavasti pitävät paikkansa.
Lahdessa ihmiset ovat juntteja kuin vantaalaiset, mutta aggressiivisia kuin Pohjanmaalaiset.
Tampere on ok.
Helsinki on neutraali em verrattuna. Pääkaupungissa töitä on ja kaupunkibon Suomen rikkain.