Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja

Vierailija
09.11.2025 |

Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää.  Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.

Kommentit (317)

Vierailija
141/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miehenä olisi "tosi väsynyt" lapsen hoitamisesta seuraavana äitienpäivänä. Tulisin lapsi sylissä onnittelemaan äitiä aamulla, siinä kaikki. Tai jos ap on toivonut kukat, kakut ja ruoat niin Temusta joku tökerö muovikukka ja muovikakku. Ruoka voisi olla muoviin pakattu pirkka-hampurilainen.

Ihan normisetti monelle äidille. Varmasti yleisempää, ettei mies osta lahjoja, saati edes saa sitä "onnea" sanaa suustaan kuin näin toimiva nainen. 

Ihan  yhtä mulkeroa se on niinkin päin

Vierailija
142/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon lopettanut miehen juhlistamisen nyt vihdoin, kun en minuakaan julisteta tai muisteta äitien päivänä,ei syntymäpäivänä, ei jouluna. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Runkkarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon lopettanut miehen juhlistamisen nyt vihdoin, kun en minuakaan julisteta tai muisteta äitien päivänä,ei syntymäpäivänä, ei jouluna. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Runkkarit. 

Tuosta tuskin on kyse kun yhtään äitienpäivää ei heillä ole vielä ollut

Vierailija
144/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen samaa mieltä että tämä on miehen vika. Hän valitsi huonon vaimon. Aasialainen vaimo ei olisi valitellut väsymystään.

Aasialainen vaimokaan ei ole ajatustenlukija jos peräkammarin äijä ei osaa kertoa toiveistaan.

Vierailija
145/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla onkin kaksi vauvaa.

Jos äitienpäivänä tapahtuisi sama, niin mökötys ja temppuilu onkin oikeutettua ja voimaannuttavaa

Vierailija
146/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on että aikuinen ihminen onnittelee isäänsä whatsuppissa? Isänpäivähän on ihan eri asia silloin kun lapset on pieniä TAI VIETETÄÄN AIVAN ENSIMMÄISTÄ ISÄNPÄIVÄÄ

On sillä lailla merkitystä, että miehen omasta mielestä isänpäivänä ei tarvita mitään erikoista järjestää isälle. Tällä mallilla menin kun muusta ei puhuttu, mitä muuta olisin osannut tehdä jos tuo riittää hänelle.

t. ap

Vierailija
147/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette menneet lounaalle johonkin vauvan kanssa? Ei vaadi mitään valmisteluja. Tai noutoruokaa kotiin on vielä helpompi idea.

Koska hän ei halua muistaa miestä vaikka se olisi miten helppoa ja itsekin hyötyisi siitä samalla.

Mitä hän siitä itse hyötyy?

No eikö ole kiva käydä itse syömässä tai tilata hyvää ruokaa erityisen päivän kunniaksi? Eiköhän siinä molemmat söisi eikä vain isä. Sekin olisi hyöty että oma kumppani ilahtuu muistamisesta ja parisuhde voi sen myötä paremmin.

Enpä olisi lähtenyt lounaalle noin pienen lapsen kanssa. Itsellä oli vauva, joka alkoi parkua herkästi aina, kun oltiin pois kotoa jossain, missä oli paljon ihmisiä.

Vierailija
148/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap teki postauksen saadakseen sympatiaa, vaikka itse perseili.

Perseili? No emmä nyt sanois perseili kun en osannut lukea miehen ajatuksia hänen unelmaisänpäivästä. Omaa isäänsä onnittelee whatsupilla ja se kuulema riittää.

t. ap

Miten sinä onnittelit isääsi? 

Vierailija
149/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette menneet lounaalle johonkin vauvan kanssa? Ei vaadi mitään valmisteluja. Tai noutoruokaa kotiin on vielä helpompi idea.

Koska hän ei halua muistaa miestä vaikka se olisi miten helppoa ja itsekin hyötyisi siitä samalla.

No eikö ole kiva käydä itse syömässä tai tilata hyvää ruokaa erityisen päivän kunniaksi? Eiköhän siinä molemmat söisi eikä vain isä. Sekin olisi hyöty että oma kumppani ilahtuu muistamisesta ja parisuhde voi sen myötä paremmin.

Enpä olisi lähtenyt lounaalle noin pienen lapsen kanssa. Itsellä oli vauva, joka alkoi parkua herkästi aina, kun oltiin pois kotoa jossain, missä oli p

Noutoruoka. Tilaa kotiin. Huoh.

Ja isänpäivänä tuskin ketään kiinnostaa vauvan itku.

Vierailija
150/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on että aikuinen ihminen onnittelee isäänsä whatsuppissa? Isänpäivähän on ihan eri asia silloin kun lapset on pieniä TAI VIETETÄÄN AIVAN ENSIMMÄISTÄ ISÄNPÄIVÄÄ

On sillä lailla merkitystä, että miehen omasta mielestä isänpäivänä ei tarvita mitään erikoista järjestää isälle. Tällä mallilla menin kun muusta ei puhuttu, mitä muuta olisin osannut tehdä jos tuo riittää hänelle.

t. ap

Tekosyy

Vierailija
151/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.

Tää muuten oli mun lapsuudenperheessä just noin että äiti teki kakun isänpäivänä mutta samoin myös äitienpäivänä. Mun mielestä se oli tosi outoa enkä itse todella ole lähtenyt samaan. 

Samoin täällä. En muista KOSKAAN isän ostaneen äidille mitään lahjoja. En muista kokanneen tai vieneen ravintolaan syömään. En muista puhuneen kauniisti tai sanovan kiitos. Kuitenkin äiti muisti aina häntä ja leipoi itse äitienpäiväkakut. Lisäksi hommasi muistamiset omille ja appivanhemmilleen :( surullista kyllä. Me lapset kyllä aloimme muistaa äitiä, kun tulimme siihen ikään. Onneksi minun mieheni on ihan toisenlainen isänä ja aviomiehenä.

Vierailija
152/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittää toisesta, häntä HALUAA huomioita. Ap:n "luulin että tuo riittää hänelle" kertoo kaiken.

Vierailija
153/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin suikkarin miehelleni. Ei mieheni mitään kakkua ja juhlallisuuksia odottanut edes. Meillä on 8 v lapsi.

Vierailija
154/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvitellyt mikä on minimi mihin mies tyytyy ja tekee sen. Nyt meni väärin ja häntä ärsyttää se että pitäisikin tehdä enemmän.

Vierailija
155/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä olisi lähtenyt lounaalle noin pienen lapsen kanssa. Itsellä oli vauva, joka alkoi parkua herkäs

- vauvan itku kyllä äitinä häiritsi minua todella paljon. Sitä on tutkittukin, että se on yksi häiritsevimmistä äänistä, ja ihan syystä.

Tuskinpa kukaan tuore isä oikeasti hermostuu, vaikka äiti ei muista häntä isänpäivänä.

Vierailija
156/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.

Tää muuten oli mun lapsuudenperheessä just noin että äiti teki kakun isänpäivänä mutta samoin myös äitienpäivänä. Mun mielestä se oli tosi outoa enkä itse todella ole lähtenyt samaan. 

Samoin täällä. En muista KOSKAAN isän ostaneen äidille mitään lahjoja. En muista kokanneen tai vieneen ravintolaan syömään. En muista puhuneen kauniisti tai sanovan kiitos. Kuitenkin äiti muisti aina häntä ja leipoi itse äitienpäiväkakut. Lisäksi hommasi muistamiset omille ja appivanhemmilleen :( surullista kyllä. Me lapset kyllä aloimme muistaa äitiä, kun tulimme siihen ikään. Onneksi minun mieheni on ihan toisenl

Meillä äidillä oli itsellääm ongelmia lahjojensa kanssa. Lahja saattoi olla hänen mielestään vääränlainen. Sain jopa takaisin ostamani lahjan. Ainaista munankuorilla kävelyä. 

Vierailija
157/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen samaa mieltä että tämä on miehen vika. Hän valitsi huonon vaimon. Aasialainen vaimo ei olisi valitellut väsymystään.

Aasialainen vaimokaan ei ole ajatustenlukija jos peräkammarin äijä ei osaa kertoa toiveistaan.

No katsotaanpa: AP kertoi, että ovat muistaneet toisiaan aina syntymäpäivinä. Miksi tämä on poikkeus, vaikka muutoin toista on muistettu aina? AP väittää, ettei olisi kertaakaan joutunut mieheltään kysymään mitä hän toivoo lahjaksi. Oikeasti? Oikeasti? En usko, en millään.

Vierailija
158/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.

Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin. 

Lapsi on niin pieni ettei vielä ostele eikä edes valitse niitä kakkuja tai kortteja !!! Eipä sitten tämän äidin tarvitse odotella äitienpäivänä mitään, kun lapsi on edelleen pieni eikä osaa hankkia mitään 

Vierailija
159/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä. En muista KOSKAAN isän ostaneen äidille mitään lahjoja. En muista kokanneen tai vieneen ravintolaan syömään. En muista puhuneen kauniisti tai sanovan kiitos. Kuitenkin äiti muisti aina häntä ja leipoi itse äitienpäiväkakut. Lisäksi hommasi muistamiset omille ja appivanhemmilleen :( surullista kyllä. Me lapset kyllä aloimme muistaa äitiä, kun tulimme siihen ikään. Onneksi minun mieheni on ihan toisenl

Onpa tylyä. Ei minunkaan isäni ollut ihmissuhdetaidoiltaan kovin hyvä, mutta kyllä hän osti ainakin joululahjan äidille ja toi syntymäpäiväksi äidille suklaata.

Vierailija
160/317 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä olisi lähtenyt lounaalle noin pienen lapsen k

- vauvan itku kyllä äitinä häiritsi minua todella paljon. Sitä on tutkittukin, että se on yksi häiritsevimmistä äänistä, ja ihan syystä.

Tuskinpa kukaan tuore isä oikeasti hermostuu, vaikka äiti ei muista häntä isänpäivänä.

Siis ravintolassa muita ihmisiä tuskin häiritsee että vauva on isänpäivänvietossa. Te varmaan kuulette itkua kotonakin.

Viimeinen lause on jo aika väsynyt