Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja
Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää. Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
sun mies on kuitenkin isä,se on hänen stautus. mieti, jos nyt olisikin äitienpäivä ja toi mies ajattelis- ei toi akka ooo mun äiteee. uskon,että kyllähän odottaisit kukkia ja jotain ihan mitä vaan muistamista.
ai pitää muistuttaa,pyytäää. no ei se enää tunnu samalle. ootsä joku tyhmä. ukkos saa pettyy suhun sata kertaa vielä. ku on kerran vauva- eihän se oo sen isi ku vauva ei mee ostoksille. no harvat 6v menee yksin ostoksille,kyllä lapset aikuisavusteisesti huomioi isiä, niin tuonkin juhlan voi mieltää koko perheen juhlaksi, jossa äitikin mukana- onhän hän mun lasten isi.
siksi lounaillakin näkee koko perheen,ei vain isi lasten kanssa.
levittele nyt tyhmyyttäs tännekin. miehelläkin on tunteet. korjaa nyt vielä jotenki-tee hänen herkkuruokaa, hoida vuoteessa miehisyyttään, paijaa ja sano sorry tyhmyyteni,ei toistu. pelasta
Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ensimmäinen isänpäivänsä. Uskomatonta.
Äiti valvonut vauvan kanssa ja nyt pitäisi lelliä miestä. Uskomatonta.
Tämäpä. Aloittaja kirjoitti, että onnittelivat vauvan kanssa isää. Mitä vielä pitäisi tehdä?
Kyllä täällä nyt uhriudutaan. Myös aloittajan mies.
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivänä, kun äiti valittaa siitä, kuinka oma miehensä ei heidän yhteisen lapsen isänä ollenkaan ole ottanut äitienpäivää huomioo, ja väsännyt mitää lapsen kanssa ilahduttaakseen äitiä äitienpäivänä, niin täällä vauva chatissa saa lukea paljon herjaavia kommentteja "et sinä ole miehesi äiti, niin miksi hänen pitäisi tehdä yhtään mitään? Mutta isänpäivänä kuitenkin vaimon pitäisi huomioda miestään?
Ne on samat vollottajat, jotka odottavat, että itseä muistetaan, vaikka ei kykene itse muistamaan/arvostamaan ketään muuta omassa perheessään. Siis ne "ei puolisoa tarvitse muistaa, kun ei se ole oma äitisi".
Arvaa kaks kertaa muistavatko he edes sitä omaa äitiään. Not.
Katson kristallipalloon. Näen siinä ap:n yksinhuoltajana lähettämässä whatapp-viestiä ex-miehelle missä onnittelee häntä isänpäivän johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
no se yllätyksellisyyskin, joku just ukon lempiruoka itse tehty. leipoo vaikka pulla, hieroo, vie syömään jonnekin. tilaa maksaa pitsat. hoitaa miestä hm eri tavoin, jos lastehhoitoa on, vie ukon jonnekin -leffa, näyttely, ihan mitä vaan tai käskee autotalliin putelin kanssa miesaikaa saa viettää kaverin kaa. onhan miehilläkin tunteet. ja sitä saa minkä taakseen jättää. sullekin ollaan kivoja sitten. ja ei se niin mene, jos et älyä mankua toiselta erikseen,sit ei tarvii huomioida, menaa maku-
sama ku akka sanoo, sää et tuo ikkää mulle kukkii, no saa...na... per...le mää haen sulle v...tu nyt ne kukat. menikö fiilis jos joutuu pyytämään, menee jos toinen kokee pakkopullaksi.
Unohtakaa neuvot. Ap on tollo eikä voi parantua. Ero on väistämätön.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.
miehet tykkää suolaisesta ruuasta, joku karjalanpaisti ja jalkahieronta jne siitä sitten muutakii. voi ukko parka ku on taukki akkaihminen siellä, kehuu tänne miten mokaa. mutta itse joo sitten äippäåäivä ens toukokuu odottaaaaaa, saakin odottaa,mokoma
Vierailija kirjoitti:
Katson kristallipalloon. Näen siinä ap:n yksinhuoltajana lähettämässä whatapp-viestiä ex-miehelle missä onnittelee häntä isänpäivän johdosta.
Miksi se mies hylkäisi lapsensa?
Vierailija kirjoitti:
sanos muuta. se eka on niin eka ja se tunne,olemme pahoillamme miehen puolesta. hän tuskin saa meidän pahoittelut, sitten hengessä mukana olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti valvonut vauvan kanssa ja nyt pitäisi lelliä miestä. Uskomatonta.
Tämäpä. Aloittaja kirjoitti, että onnittelivat vauvan kanssa isää. Mitä vielä pitäisi tehdä?
Kyllä täällä nyt uhriudutaan. Myös aloittajan mies.
Ei varmaan oo sitte niitä synttäri- ja joululahjojakaan tiedossa lähiaikoina, kun noin pahasti kadotaan kuun pimeälle puolen vauva-aikana, ettei voi pöytään lyödä kahvia ja leivosta sunnuntaipäivänä isänpäivän kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
no se yllätyksellisyyskin, joku just ukon lempiruoka itse tehty. leipoo vaikka pulla, hieroo, vie syömään jonnekin. tilaa maksaa pitsat. hoitaa miestä hm eri tavoin, jos lastehhoitoa on, vie ukon jonnekin -leffa, näyttely, ihan mitä vaan tai käskee autotalliin putelin kanssa miesaikaa saa viettää kaverin kaa. onhan miehilläkin tunteet. ja sitä saa minkä taakseen jättää. sullekin ollaan kivoja sitten. ja ei se niin mene, jos et älyä mankua toiselta erikseen,sit ei tarvii huomioida, menaa maku-
sama ku akka sanoo, sää et tuo ikkää mulle kukkii, no saa...na... per...le mää haen sulle v...tu nyt ne kukat. menikö fiilis jos joutuu pyytämään, menee jos toinen kokee pakkopul
Aika ristiriitaista. Miksi se mies ei pyytämättä toisi niitä kukkia?
Vierailija kirjoitti:
Sulla onkin kaksi vauvaa.
Vau, alle minuutissa joku sun asenteella oleva löytää paikalle, lukee tekstin ja kommentoi.
Siis melkein voisi epäillä että ap itse heittää löylyä....
Malttia veeti, malttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Tää muuten oli mun lapsuudenperheessä just noin että äiti teki kakun isänpäivänä mutta samoin myös äitienpäivänä. Mun mielestä se oli tosi outoa enkä itse todella ole lähtenyt samaan.
noi kaakut vielä tajuaa,mutta kun perhettä tulee kylään, tuovat öidille sitten kyllä lahjan,kukkia tai lädetään lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.
Hankkiko teillä isä oikeasti kakun aina itse vaan halusitko vain näpäyttääksesi väittää noin?
Kait oikeasti ymmärrät, että isä ei ole sen arvokkaampi ku äiti.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan ap ei tule saamaan mitään äitienpäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.
Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista.
Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.
Älä viitti.
Voi olla se edellinen viikko mennä valvoessa, kun vauva varmistaa tunnin välein tissin.
Se syö.
No toivotaan ettei enempää lapsia aloittajalle ilmesty, kun ei jaksa edes kahvia keittää ja muutamaa leipää tehdä. Miten sitten jaksaisi jos olisi pari vanhempaa lasta ja yksi vauva joka syö myös yöllä ja mies lähtisi aamulla kuudeksi töihin ? Jäisi vanhemmat lapset ilman aamupalaa kun ei jaksa ?????? Terveisin neljän äiti
Kiillottele sinä siellä upeaa perheenäitiyttäsi ja organisointikykyäsi. Neljän lapsen äidillä on vähän eri tason taidot kuin juuri ensimmäisen lapsen saaneella. Mutta lyö toki lyötyä, olethan niin erinomainen äiti ja se on tärkeintä päästä sanomaan.
Oma mieheni ei jotenkin tajunnut muistaa minua ensimmäisenä äitienpäivänäni ja tietysti tästä tuli paha mieli. Ihan vaikka suklaalevy olisi riittänyt muistamiseksi tai kortti. Koin itseni arvottomaksi ja olipa mukava kun kaverit kyselivät, että mitä teitte äitienpäivänä ja mitä sait lahjaksi. Moneen kertaan sitten hyvitteli asiaa ja oli oikeasti pahoillaan, hyvä mies kun on. Ap ehtii vielä tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi, tehdä vaikka miehen herkkuruokaa tai hakea jotain mistä puoliso erityisesti tykkää. Provohan tämä kyllä varmaan on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen isänpäivä on ensimmäinen. Ainutkertainen. Ei sitä voi seuraavina vuosina korvata. Ja mitä puhumista ja kommunikointia tuollaisessa olisi pitänyt olla. Sehän on itsestäänselvyys, että pienten lasten isää muistetaan isänpäivänä. Todellakin toivon, että noin ajattelemattomalle ihmiselle tämä kolahtaa omaan nilkkaan sitten ensimmäisenä äitienpäivänä, unohdetaan koko päivän olemassaolo, eihän sellainen alle 1 vuotias siitä mitään kumminkaan ymmärrä.
Kuka antaa ison halauksen ja suukon ensi vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä apn kannalla siinä mielessä että lapsi on niin pieni eikä tule muistamaan tätä joten sen kantilta ei ole väliä. Isä olisi voinut kertoa selvästi mitä odottaa. Koko perhe hyötyisi paremmasta kommunikaatiosta eli kuinka jatkossa järjestetään juhlapyhien vietto. Perheet kun ovat aika erilaisia näissä niin perhetaipaleen alussa on minusta ymmärrettävää vähän haparoida.
Äitienpäivä on äitiä varten ja isänpäivä isää varten, ei lasta varten.
Onhan se lasta varten. Lapsi tekee äidistä äidin ja isästä isän. Ja vuosi vuodelta lasten vastuu juhlimisen järjestelystä kasvaa. Toki tässäkin varmasti perhekohtaista eroa. Ajattelen että lapsia varten kaikkia perhejuhlia vietetään. Harvassa pelkkien aikuisten taloudessa noteerataan esim. Joulua. Ensi vuonna tuo aloituksen perheen lapsi on jo vilkas taapero ja sitten leikki-ikäinen ja valmisteluja alkaa olla jo mielekästä toteuttaa hänen kanssaan.
"Sanotko tuon saman niille lukuisille miehille, jotka eivät muista kumppaniaan äitienpäivänä, syntymäpäivänä, jouluna jne.? Ja täytyy erikseen vielä pyytää, koska "eihän mies mikään ajatustenlukija ole". Tätä on kyllä huomattavasti enemmän juuri noin päin, että miehet pääsee näissäKIN helpommalla! "
No tee siitä oma ketju.