Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki vanhat naiset kateellisia nuorille naisille?

Vierailija
09.11.2025 |

Kommentit (282)

Vierailija
121/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua on kiusannut nuorempana myös nuoremmat. Olen ollut kaunis hiljainen tyttö, sellainen johon miehet ihastuu helposti. Ilmeisesti tuo nähtii "uhkana" vaikka itse olen sellainen "yhden miehen nainen", ja olen nykyään ollut parisuhteessa 8 vuotta. Harmi että naiset toimii noin, mut kai se on joku ihmislauman juttu

Oletko puhunut kenellekään naiselle ihan heart to heart vai miten ihmeessä tiedät mitä he ajattelevat? Jos et niin vaikuttaa että kuvittelet syyn ja oikeasti heitä inhottaa tuo omahyväinen asenteesi.

Ei sellaisella ihmiselle voi selittää kiusaamista, jota ei ole kiusattu.

Vierailija
122/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pitäisi olla kade?? Elämä on hyvää näin ja näytän silti kauniilta mieheni silmissä. En kadehdi tämän päivän nuoria naisia, ulkonäkö paineet on ihan jäätävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun nainen menettää seksuaalisen vetovoimansa, hän katkeroituu, vihansa kohteeksi joutuvat naiset jotka ovat kauniita sekä kaikki miehet.

Kauneus ei ole yksin ikäkysymys vaan myös ulkonäkökysymys, tosin jotkin naisen ulkoiset piirteet korreloivat vahvasti iän kanssa, kuten ryppyisyys, maksaläikkäisyys, mieskarvoitus, viikset, harmaahiuksisuus, menopaussiläskit. Mutta toiset, kuten rumapainoisuus tai ihon tatuointituhot, eivät juuri lainkaan.

Vierailija
124/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kaikkien käytöksestä se näy niin kuin toisten.

Vierailija
125/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta "asiantuntevaa" miesselittäjää täällä kuvittelemassa että tietävät mitä on olla nainen, ja mitä varsinkin tuntea tietyssä ikävaiheessa

Vierailija
126/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun nainen menettää seksuaalisen vetovoimansa, hän katkeroituu, vihansa kohteeksi joutuvat naiset jotka ovat kauniita sekä kaikki miehet.

Kauneus ei ole yksin ikäkysymys vaan myös ulkonäkökysymys, tosin jotkin naisen ulkoiset piirteet korreloivat vahvasti iän kanssa, kuten ryppyisyys, maksaläikkäisyys, mieskarvoitus, viikset, harmaahiuksisuus, menopaussiläskit. Mutta toiset, kuten rumapainoisuus tai ihon tatuointituhot, eivät juuri lainkaan.

Ei pidä paikkaansa. jotkut mummot ovat tosi herttaisia <3

Vierailija
127/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua on kiusannut nuorempana myös nuoremmat. Olen ollut kaunis hiljainen tyttö, sellainen johon miehet ihastuu helposti. Ilmeisesti tuo nähtii "uhkana" vaikka itse olen sellainen "yhden miehen nainen", ja olen nykyään ollut parisuhteessa 8 vuotta. Harmi että naiset toimii noin, mut kai se on joku ihmislauman juttu

Oletko puhunut kenellekään naiselle ihan heart to heart vai miten ihmeessä tiedät mitä he ajattelevat? Jos et niin vaikuttaa että kuvittelet syyn ja oikeasti heitä inhottaa tuo omahyväinen asenteesi.

Ei sellaisella ihmiselle voi selittää kiusaamista, jota ei ole kiusattu.

Olen eri ja mua on kiusattu. Sen takia tiedän että mulla on taipumus tulkita pienetkin asiat niin että muut eivät pidä minusta. Tuota automaattista ajatuskulkua voi kuitenkin tietoisesti lähteä muuttamaan. Jos näen joidenkin kuiskuttelevan, eka reaktioni on toki että he puhuvat pahaa minusta. Sen jälkeen kuitenkin sanon itselleni että minä en tiedä mistä he puhuvat ja se saattavat puhua ihan minuun liittymättömästä asiasta. Jos joku katsoo minua "pahasti", ajattelen että ehkä hänellä on sellainen perusilme tai sitten hän koitti vaikka pidättää pierua. On miljoonia tapoja tulkita toisten käytöstä ja se kiusatulle tyypillinen eli negatiivinen tulkinta ei ole läheskään aina oikea. 

Paras juttu on vielä se, että alettuani muuttaa ajatteluani ja ennakko-oletuksiani muista, olen alkanut saada positiivisia kokemuksia jotka taas omalta osalta vähentävät negatiivisia tulkintoja. Kun ennen oletin, että minusta puhutaan pahaa, en tietenkään itsekään ollut ystävällinen noita ihmisiä kohtaan. Se aiheutti kierteen, jossa käyttäydyin negatiivisesti ja he vastasivat siihen taas negatiivisesti. Nykyään lähestyn ihmisiä ilman ennakko-oletuksia ja yllätyn usein iloisesti.

Sori vuodatus, mut liippasi niin läheltä että oli pakko avautua.

Vierailija
128/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron aina itselleni ja heille millä tavoin olen heidän yläpuolellaan, mutta paha olo ei poistu. Nyt on töihin alettu ottaa uusiksi työntekijöiksi nuoria naisia kun ne ennen olivat nuoria miehiä, pinna on kireällä ja napsahdan heille kaikesta. Menen kuin sumuun enkä huomaa muuta kuin raivotarpeen siinä tilanteessa, tajuan vasta jälkeenpäin.

Vierailija
129/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vanhemmat naiset osaavat arvostaa kypsyyttään ja viisauttaan. He ovat osaavia ja nuoremmat miehet kuolaavat heidän peräänsä. 

Vierailija
130/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen ajatus? En ole kateellinen. Miksi olisin? Olen tyytyväinen siihen, että en ole enää parikymppinen tai edes kolmekymppinen ym. . Olen paljon vahvempi, viisaampi ja kokeneempi nyt ja elämä on paljon helpompaa kuin nuorempana. Olin nuorena kaunis ja sain kokemuksen kauniin naisen elämästä. En tarvitse tätä enää enkä sitä aikaa kaipaa. Nyt on nuorempien vuoro elää tuo elämänvaihe.

Nainen, 54- vuotias

Vierailija
131/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tietenkään kaikki ole. Mutta jos ihminen valmiiksi ajattelee, että kaikki negatiiviseksi kokemansa kohtelu johtuu siitä että on vaan niin uskomattoman kaunis että muut menettävät järkensä ja käytöstapansa vain sen takia että ovat niin kateellisia, niin se usein voi kyllä kertoa väärästä asenteesta ja omahyväisyydestä.

Eräs kaverini on ihan todella kaunis enkä ole ikinä kuullut hänen syyttävän muita kateellisiksi kauneudestaan vaan yleensä jos on jotain negaa tullut niin miettii ensin onko siihen aihetta ja jos ei niin toteaa että sillä oli sitten varmaan huono päivä tai huono kausi. Eli asenne ei ole se, että olen niin mielettömän kaunis että se toinen nyt vaan tuli kateelliseksi. Enkä usko että kaverini kokeekaan negaa sen enempää kuin rumemmatkaan."

Aivan turha selittää kiusaamista omahyväisyysjankkaajalle. 

Ylipäätään se, että sinun täytyy keksimällä keksiä kauniista jotain negatiivista "sen täytyy olla omahyväinen" kertoo sinun kateudestasi.

Ehkä kaverisi on sinun mielestäsi kaunis, mutta ei herätä muissa kateutta ja kiusaamisenhalua, koska ei ole muiden naisten mielestä ärsyttävän kaunis? 

Ehkä hänellä on tapana selitellä selvää kateellista kiusaamista noilla huono päivä jutuilla sen sijaan että myöntäisi mistä on kyse? Se ei kuitenkaan poista muiden kateutta ja kiusaamista mihinkään.

Vierailija
132/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteetikkona ihailen

hartaasti

naisten ja miesten kauneutta

muodon; harmonian tasolla.

Katson. Kuitenkin 

jätän kukan kedolle.

En ahnehdi

omistamaan. En poimi 

maljakkoon lakastumaan.

Vierailija
133/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N33 onko se "vanha" vai "nuori"

Vierailija
134/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Vanhemmat naiset osaavat arvostaa kypsyyttään ja viisauttaan. He ovat osaavia ja nuoremmat miehet kuolaavat heidän peräänsä. 

Tämä. Selviän kateudesta vertailemalla, omakehulla ja haukkumisella.

Vierailija
135/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tietenkään kaikki ole. Mutta jos ihminen valmiiksi ajattelee, että kaikki negatiiviseksi kokemansa kohtelu johtuu siitä että on vaan niin uskomattoman kaunis että muut menettävät järkensä ja käytöstapansa vain sen takia että ovat niin kateellisia, niin se usein voi kyllä kertoa väärästä asenteesta ja omahyväisyydestä.

Eräs kaverini on ihan todella kaunis enkä ole ikinä kuullut hänen syyttävän muita kateellisiksi kauneudestaan vaan yleensä jos on jotain negaa tullut niin miettii ensin onko siihen aihetta ja jos ei niin toteaa että sillä oli sitten varmaan huono päivä tai huono kausi. Eli asenne ei ole se, että olen niin mielettömän kaunis että se toinen nyt vaan tuli kateelliseksi. Enkä usko että kaverini kokeekaan negaa sen enempää kuin rumemmatkaan."

Aivan turha selittää kiusaamista omahyväisyysjankkaajalle. 

Ylipäätään se, että sinun täytyy keksimällä keksiä

En minä ole keksinyt kauniista ihmisistä mitään negatiivista! Olen sanonut omahyväisiksi ihmisiä, jotka ajattelevat kaiken negatiivisen johtuvan heidän kauneudestaan. En edes tiedä ovatko he loppujen lopuksi kauniita vai eivät, ja kuten itsekin sanoit niin eri ihmiset ovat kauniita eri ihmisten mielestä.

Rumakin voi olla omahyväinen. Tiedän yrittäjäpariskunnan jotka ovat ihan kamalia työnantajia ja aivan häikäilemättömiä ihmisiä. Heitä kritisoidaan paljon, ja he kuittaavat kritiikin aina sillä, että muut nyt vaan ovat kateellisia kun he ovat menestyneitä. Eivät siis suostu katsomaan tilannetta rehellisesti, vaan kaikki on helppoa kuitata muiden kateudella.

Huomaatko pointin? Minulla ei ole kauniita ihmisiä vastaan mitään ja olen itsekin ihan kaunis omasta mielestäni. Tunnen paljon kauniita ihmisiä jotka eivät ole omahyväisiä eivätkä oleta muiden heti kadehtivan heidän ulkonäköään. Jos minä kritisoin jotakuta kaunista ihmistä, ja hän kuittaa asian oman kauneutensa aiheuttamalla kateudella näkemättä mitään muita mahdollisia syitä, niin pidän häntä omahyväisenä. 

Vierailija
136/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10+ == kuumanainen

20+ == kaunotarnainen

30+ == ylijäämänainen

40+ ==ikänainen

50-999 = wanhusnainen

Vierailija
137/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä olisi, jos olisi nuoren naisen ulkonäkö ja keski-ikäisen naisen elämänkokemus. Koska ei voi olla molempia, niin valitsisin mieluummin elämänkokemuksen. Toisaalta en kaipaa enää miehiltä ihailua, enemmänkin aitoa kumppanuutta. Onneksi olen elämänkumppanin löytänyt. Keski-ikä on ollut elämän parhainta ja vakainta aikaa. Mutta koska muistan millaista nuoren naisen elämä joskus oli, niin toivon voimaa ja rohkeutta nuorille naisille. Jos yhden neuvon nuoremmalle itsellenikin voisin antaa, niin se olisi, että pidä puolesi.

Vierailija
138/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä olisi, jos olisi nuoren naisen ulkonäkö ja keski-ikäisen naisen elämänkokemus. Koska ei voi olla molempia, niin valitsisin mieluummin elämänkokemuksen. Toisaalta en kaipaa enää miehiltä ihailua, enemmänkin aitoa kumppanuutta. Onneksi olen elämänkumppanin löytänyt. Keski-ikä on ollut elämän parhainta ja vakainta aikaa. Mutta koska muistan millaista nuoren naisen elämä joskus oli, niin toivon voimaa ja rohkeutta nuorille naisille. Jos yhden neuvon nuoremmalle itsellenikin voisin antaa, niin se olisi, että pidä puolesi.

Tää on hyvä. Itse opin vasta päälle 30 vuotiaana sanomaan ei. Olin kiltti hiljanen tyttö ja sitä käytettiin hyväksi

Vierailija
139/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10+ == kuumanainen

20+ == kaunotarnainen

30+ == ylijäämänainen

40+ ==ikänainen

50-999 = wanhusnainen

Mä pääsin 30v ylijäämänaisena suhteeseen ihanan miehen kanssa.

Vierailija
140/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas oikein perinteinen setäselittäjä suoraan manosfääristä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan