Ovatko kaikki vanhat naiset kateellisia nuorille naisille?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vanha nainen?
Kuumannainen == 10+
Kaunotarnainen == 20+
Ylijäämänainen == 30+
Ikänainen == 40+
Wanhusnainen == 50-999
En tätä 60v elämänkokemusta vaihtaisi nuoruuteen. Nuoruus oli rankkaa ja ne ulkonköpaineet 😩
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Olen oikein tyytyväinen, että minulla tuo aika on jo takana. Elämä on paljon seesteisempää ja miellyttävämpää näin vanhempana. Toivotan kuitenkin kaikille nuorille naisille tsemppiä ja onnea elämän valintoihin.
T. mummo65v.
Samaa mieltä.
t. N53v
Vierailija kirjoitti:
Vain lapsettomat vanhatpiiat ovat kateellisia nuorille naisille, ei muut.
Ei tuollaisia ole olemassakaan. On vain lapsivapaita sinkkuja, ja he eivät ole kateellisia sen enempää nuorille naisille kuin lapsellisille tantoillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koet että vanhemmat ja muutkin naiset kohtelee sinua AINA huonosti, oliko syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstä?
No tuohon riittää vain että sulla on kauniit kasvot
En muuten usko...
Et taida olla kaunis, jos ei ole tuosta kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Joku onneton inceli taitaa täällä söpösti kuvitella että naisten elämä pyörii ikuisesti pelkästään miesten ympärillä 😅🤭
Juu, ihan omaksi ilokseen naiset käyvät kaiken maailman kauneusleikkauksissa, ostavat ryppyvoiteita ja muuta huuhaata ja pistävät pakkelia naamatauluun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena, kaikkien niiden epävarmuuksien ja paineiden kanssa. Kaikki isot stressaavat valinnat edessä, huoli, rahattomuus, mitätöinti, vähättely yms yms. Jos näin olisi, en tiedä haluaisinko enää elää.
Elämässä parasta on se, kun on pikkuhiljaa selättänyt noita vaikeuksia ja aikuistunut. Miksi kukaan haluaisi siitä palata taaksepäin?
Näin keski-ikäisenä miehenä olisi hauskaa herätä 20 vuotiaana rahoineni ja elämänkokemukseni kanssa. Harmi kun ei ole edes jälkeläisiä joita neuvoa.
Jos tämä mahdollisuus olisi, niin saattaisin olla kateellinen.
Toisaalta nuoruuteen kuuluu myös lähes rajaton usko omiin kykyihin, mikä saa tekemään rohkeita päätöksiä ja valintoja, joista taas tulee sitä elämää, jota muistella.
Jos palaisin rahoineni ja kokemuksineni, niin saattaisin tehdä hyviä, mutta aika vähäriskisiä ratkaisuja ja kuolla sitten vain entistä rikkaampana.
Kyllä minusta on hieno juttu, että olen hankkinut lapsia, joille voin jotain jättää.
Vierailija kirjoitti:
En. Nuorena sai vielä paljon enemmän epätoivottua huomiota miehiltä, vieläkin saan. En jaksaisi enää sellaista.
Totta. En kaipaa sitä enää yhtään. Nyt yli 50v on mukavaa kun voi olla vain ihminen, ei konkun kuolaamisen ja iskuyritysten kohde.
Vierailija kirjoitti:
No mua on kiusannut nuorempana myös nuoremmat. Olen ollut kaunis hiljainen tyttö, sellainen johon miehet ihastuu helposti. Ilmeisesti tuo nähtii "uhkana" vaikka itse olen sellainen "yhden miehen nainen", ja olen nykyään ollut parisuhteessa 8 vuotta. Harmi että naiset toimii noin, mut kai se on joku ihmislauman juttu
Oletko puhunut kenellekään naiselle ihan heart to heart vai miten ihmeessä tiedät mitä he ajattelevat? Jos et niin vaikuttaa että kuvittelet syyn ja oikeasti heitä inhottaa tuo omahyväinen asenteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Nuorena sai vielä paljon enemmän epätoivottua huomiota miehiltä, vieläkin saan. En jaksaisi enää sellaista.
Totta. En kaipaa sitä enää yhtään. Nyt yli 50v on mukavaa kun voi olla vain ihminen, ei konkun kuolaamisen ja iskuyritysten kohde.
Ja sinäkö et ole? Moni nainen on (muutkin kuin nuoret)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista täällä ei ole ollut nuorenakaan kauniita. Ette tiedä lainkaan sitä kokemusta, että jos olisitte oikeasti olleet todella kauniita, että millaisia hirviöitä monet vanhemmat naiset voi olla. Joskus myös nuoremmat. Täällä tietenkään kukaan ei koskaan ole kadehtinut ketään, eikä tehnyt mitään pahaa kellekään vaikka tilastot näyttää muuta.
No kivastipa puhut :D
Eli jos et ole saanut ilkeilyä, niin et ole ikinä ollut kaunis? :D
Itse muistan, kun joskus nuorena lähdin pahalla mielellä yksistä kotibileistä, ja pysäkillä odottaessa itkin. Muutama keski-ikäinen nainen siinä ohikulkiessaan olivat itsekin olleet ilmeisesti juhlimassa, ja minut äkätessään tulivat juttelemaan kanssani ja lohduttamaan. Kotiin lähdin sitten huomattavasti paremmalla mielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koet että vanhemmat ja muutkin naiset kohtelee sinua AINA huonosti, oliko syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstä?
Peiliin katsomisella ei tarkoiteta sitä että arvioi kasvojensa kauneutta vaan sitä että pitää miettiä rehellisesti omaa käytöstään ja ennen kaikkea asennettaan muita kohtaan, sillä asenne näkyy vaikka ei tietoisesti sitä näyttäisi. Jo se, että pitää itseään niin kauniina että muut ympärillä tukehtuvat kateuteen, voi näkyä ulospäin ja vaikuttaa muiden suhtautumiseen. Ihmiset eivät yleensä pidä omahyväisistä ihmisistä, edes silloin vaikka omahyväisyyden syy olisi totta.
Tuo on ihmeellistä, että kuvitellaan kauniiden olevan jotenkin omahyväisia ja asenneongelmaisia. Moni ei ole lainkaan, vaan on huonoitsetuntoinen, ystävällinen ja ujo, mutta saa jatkuvasti kuulla tuota. Ja sitten tuon luulon perusteella oikeutetaan kiusaaminen.
Kauniit ihmiset kohtaavat lapsesta saakka paljon enemmän positiivista palautetta ja vuorovaikutusta muilta ihmisiltä. Tämän ansiosta kauniilla ihmisillä on yleensä positiivisempi elämänasenne ja positiivisempi suhtautuminen muihin ihmisiin, verrattuna rumiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista täällä ei ole ollut nuorenakaan kauniita. Ette tiedä lainkaan sitä kokemusta, että jos olisitte oikeasti olleet todella kauniita, että millaisia hirviöitä monet vanhemmat naiset voi olla. Joskus myös nuoremmat. Täällä tietenkään kukaan ei koskaan ole kadehtinut ketään, eikä tehnyt mitään pahaa kellekään vaikka tilastot näyttää muuta.
Puhu itsestäsi vaan. Et tunne muita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lapsettomat vanhatpiiat ovat kateellisia nuorille naisille, ei muut.
Minä olen "lapseton vanhapiika", ja olen kateellinen nuorille. En heidän kauneutensa takia, vaan sen takia että heidän maailma on mahdollisuuksia täynnä, kun taas minulla on vain katumukseni ja suruni seuranani.
Ymmärrän. Minä olen aikoinani käyttänyt mahdollisuuteni toisin kuin sinä, eikä kaikki kuitenkaan mennyt ihan putkeen. On minulla lapsia, mutta eivät he minulle seuraa pidä. Heillä on omat elämänsä. En silti kadu.
Kateellinen mistä? Mun elämää ainakin vanheneminen on ainoastaan helpottanut. Sairastuin jo nuorena ja sen lisäksi elämä oli muutenkin hankalaa ja yhtä kaaosta. Nykyään sairaus on sekä hyväksytty osa elämää että hoitotasapainossa ja muiltakin osin olen huomattavasti enemmmän tasapainossa, seesteisempi ja kaikin puolin onnellisempi. En ikinä haluaisi palata aikaan jolloin olin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Jotkut ikäiseni naisetkin käyttäytyvät toisinaan ikävästi. Huomasin eilen, kun kävin pitkästä aikaa ulkona. Olen pitkä nainen ja hyvännäköinen edelleen ikäisekseni. Pari naista tuijotti pahasti ja alkoi kuiskutella niin, että varmasti huomasin. Rasittavaa.
Mistä tiedät, ettei kuiskannut "vitsi tolla on ihana mekko, kehtaisikohan mennä kysyy mistä ostanut?".
Joskus sitä voi itse ylianalysoida toisten eleitä. Itse katson kaikkia pahasti, koska perusilmeeni on aina vihanen, ihan sama vaikka oikeasti miettisin tyyliin valmiiksi viikon ruokakauppalistaa.
Samoin jos itse suhtaudut muihin niin, että varmasti ovat kateellisia ja ilkeitä, niin se saattaa näkyä niin, että he pitävät sinua tylynä. Ja kuiskuttelevat siitä, ei ulkonäöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katsomisella ei tarkoiteta sitä että arvioi kasvojensa kauneutta vaan sitä että pitää miettiä rehellisesti omaa käytöstään ja ennen kaikkea asennettaan muita kohtaan, sillä asenne näkyy vaikka ei tietoisesti sitä näyttäisi. Jo se, että pitää itseään niin kauniina että muut ympärillä tukehtuvat kateuteen, voi näkyä ulospäin ja vaikuttaa muiden suhtautumiseen. Ihmiset eivät yleensä pidä omahyväisistä ihmisistä, edes silloin vaikka omahyväisyyden syy olisi totta.
Tuo on ihmeellistä, että kuvitellaan kauniiden olevan jotenkin omahyväisia ja asenneongelmaisia. Moni ei ole lainkaan, vaan on huonoitsetuntoinen, ystävällinen ja ujo, mutta saa jatkuvasti kuulla tuota. Ja sitten tuon luulon perusteella oikeutetaan kiusaaminen.
Ei tietenkään kaikki ole. Mutta jos ihminen valmiiksi ajattelee, että kaikki negatiiviseksi kokemansa kohtelu johtuu siitä että on vaan niin uskomattoman kaunis että muut menettävät järkensä ja käytöstapansa vain sen takia että ovat niin kateellisia, niin se usein voi kyllä kertoa väärästä asenteesta ja omahyväisyydestä.
Eräs kaverini on ihan todella kaunis enkä ole ikinä kuullut hänen syyttävän muita kateellisiksi kauneudestaan vaan yleensä jos on jotain negaa tullut niin miettii ensin onko siihen aihetta ja jos ei niin toteaa että sillä oli sitten varmaan huono päivä tai huono kausi. Eli asenne ei ole se, että olen niin mielettömän kaunis että se toinen nyt vaan tuli kateelliseksi. Enkä usko että kaverini kokeekaan negaa sen enempää kuin rumemmatkaan.
Itsestään hyvä ihminen asian tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena, kaikkien niiden epävarmuuksien ja paineiden kanssa. Kaikki isot stressaavat valinnat edessä, huoli, rahattomuus, mitätöinti, vähättely yms yms. Jos näin olisi, en tiedä haluaisinko enää elää.
Elämässä parasta on se, kun on pikkuhiljaa selättänyt noita vaikeuksia ja aikuistunut. Miksi kukaan haluaisi siitä palata taaksepäin?
"Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena"
En kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tuota. Jos minulle annettaisiin mahdollisuus palata takaisin nuoreksi, käyttäisin sen heti, sekuntiakaan epäröimättä. Itse nimittäin olin ikävuodet 25-35 aivan mittaamattoman paljon onnellisempi, kuin mitä olen nyt, kohta viisikymppisenä.
Niin ihmisten elämät menevät eri tavalla. Minäkin olen kohta 50 ja minulle oli olisi aivan kohtuutonta joutua taistelemaan uudestaan ne taistelut mitkä piti käydä päästäkseni tähän tilanteeseen jossa elämä on hyvää. Olen mittaamattoman paljon onnellisempi kuin ikävuosina 25-35 tai sitä ennen. Jossain 35 jälkeen alkoi kaikki helpottua. Toivottavasti sinullakin vielä tulisi onnellinen vaihe elämään.
Mun elämässä ikävuodet 30-39 oli ihan ehdottomasti parhaat ja onnellisimmat. Silloin tunsin itseni energiseksi ja optimistiseksi, olin terve, olin rakastavassa parisuhteessa, odotin innolla äidiksi tuloa, molemmat vanhempani olivat elossa, ja minulla oli laaja ystäväpiiri.
Nyt 20 vuotta myöhemmin, olen menettänyt kaikki nuo asiat. Olen enää pelkkä ihmisen kuori. Se kaunis ja onnellisesti hymyilevä 32 vuotias minä, jota katson vanhasta kuvasta, tuntuu kuin vieraalta ihmiseltä.