Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki vanhat naiset kateellisia nuorille naisille?

Vierailija
09.11.2025 |

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniille naiselle ainakin ovat sekä nuoret ja vanhat aivan helvetin kateellisia.

No eivät ole. Joskus sinullekin vielä valkenee, että hyvä ulkonäkö ei todellakaan ole elämän tärkein asia.

Vierailija
62/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Oletko Sinä, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä?

Vierailija
64/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena, kaikkien niiden epävarmuuksien ja paineiden kanssa. Kaikki isot stressaavat valinnat edessä, huoli, rahattomuus, mitätöinti, vähättely yms yms. Jos näin olisi, en tiedä haluaisinko enää elää.

Elämässä parasta on se, kun on pikkuhiljaa selättänyt noita vaikeuksia ja aikuistunut. Miksi kukaan haluaisi siitä palata taaksepäin? 

"Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena"

En kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tuota. Jos minulle annettaisiin mahdollisuus palata takaisin nuoreksi, käyttäisin sen heti, sekuntiakaan epäröimättä. Itse nimittäin olin ikävuodet 25-35 aivan mittaamattoman paljon onnellisempi, kuin mitä olen nyt, kohta viisikymppisenä. 

Vierailija
65/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Eivät vaan myönnä sitä.

En ole. Miksi olisin? Nuoremman ulkonäön vuoksiko? Tunnen suurta sympatiaa, elämän kovat vuodet vasta edessä. En haluaisi kokea enää uudelleen samoja suruja. 

Ihan leppoisaa elämä on. Kovaa siitä tekee vain itse jos on niin valinnut. Tietty jos eteen sitten satuu joka ihan kamala juttu mikä tuhoaa elämäsi ,mille nyt ei voi mitään. T. Nuori

Kaikkiin asioihin ja tragedoihin ei voi itse elämässä vaikuttaa. Tätä kommentillani tarkoitin. Monelle näitä ei osu omalle kohdalle. Omaan suhtautumiseen toki voi vaikuttaa, mutta siinä kaikki. 

Vierailija
66/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena, kaikkien niiden epävarmuuksien ja paineiden kanssa. Kaikki isot stressaavat valinnat edessä, huoli, rahattomuus, mitätöinti, vähättely yms yms. Jos näin olisi, en tiedä haluaisinko enää elää.

Elämässä parasta on se, kun on pikkuhiljaa selättänyt noita vaikeuksia ja aikuistunut. Miksi kukaan haluaisi siitä palata taaksepäin? 

Näin keski-ikäisenä miehenä olisi hauskaa herätä 20 vuotiaana rahoineni ja elämänkokemukseni kanssa. Harmi kun ei ole edes jälkeläisiä joita neuvoa.

Vierailija
67/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniille naiselle ainakin ovat sekä nuoret ja vanhat aivan helvetin kateellisia.

No eivät ole. Joskus sinullekin vielä valkenee, että hyvä ulkonäkö ei todellakaan ole elämän tärkein asia.

Joskus sinullekin vielä valkenee, miten rumasti kaunista naista kiusataan muiden kateellisten naisten toimesta, vaikkei hänelle itselleen ulkonäkö olisikaan elämän tärkein asia. 

Vierailija
68/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika paljon ei kateellisia, mutta live elämässä niitä on enemmän mun kokemuksen mukaan.

T. Vanhempien ja myös nuorempien naisten kateuden kohteeksi usein joutunut.

Positiivinen kateus, siinä ei oo mitään pahaa. Mutta tuhoava kateus on Paha. 

Vierailija
69/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Eivät vaan myönnä sitä.

En ole. Miksi olisin? Nuoremman ulkonäön vuoksiko? Tunnen suurta sympatiaa, elämän kovat vuodet vasta edessä. En haluaisi kokea enää uudelleen samoja suruja. 

Ja mikä määrä työtä! Opiskelut, asuntolaina, ura, kumppanin etsintä, lapset ja niiden kasvatus. Tosi vähän se ulkonäkö painaa elämässä, jos nyt ei ole ihan 20.

Ihan itse keksittyjä huolia. Lainaa ei kannata ottaa koskaa. T.nuori

:D palataanko asiaan vaikka 10 vuoden päästä. Ensisynnyttäjien keski-ikä täällä Tampereella oli viime vuonna 29,9 vuotta, voi tietysti olla, ettei se ole sinusta nuori. Minä kun katselen perheitä äiti-lapsiykskikössä, niin olen kiitollinen siitä, etten ole enää siinäkään iässä. Aikansa kutakin.

Vierailija
70/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä. 

Sitä vaan ihmettelen kun ei omassa nuoruudessani nuoret naiset kytänneet vanhempia naisia ja kuvitelleet näiden kadehtivan itseään. Silloin keskityttiin omaan elämään. 

Muistan esimerkiksi kerran kun vanhempi nainen selitti meille nuorille uimapaikalla jotain selluliiteistaan ja olimme kaikki vain "ok" ja jatkoimme omia tekemisiämme. Emme jääneet edes puhumaan asiasta. Tajusimme kaikki itsekin vanhenevamme. 

Vierailija
71/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisi ihan hirveää herätä taas nuorena"

En kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tuota. Jos minulle annettaisiin mahdollisuus palata takaisin nuoreksi, käyttäisin sen heti, sekuntiakaan epäröimättä. Itse nimittäin olin ikävuodet 25-35 aivan mittaamattoman paljon onnellisempi, kuin mitä olen nyt, kohta viisikymppisenä. 

Niin ihmisten elämät menevät eri tavalla. Minäkin olen kohta 50 ja minulle olisi aivan kohtuutonta joutua taistelemaan uudestaan ne taistelut mitkä piti käydä päästäkseni tähän tilanteeseen jossa elämä on hyvää. Olen mittaamattoman paljon onnellisempi kuin ikävuosina 25-35 tai sitä ennen. Jossain 35 jälkeen alkoi kaikki helpottua. Toivottavasti sinullakin vielä tulisi onnellinen vaihe elämään. 

Vierailija
72/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajatus että noin olisi. Onko tämä jonkun palstapertin 50+ kuvittelema tilanne?

Vierailija
73/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä, miksi olisin, ellei terveyttä oteta lukuun. Ja sairastaahan ne nuoremmatkin. 

Vierailija
74/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia löytyy aina, mutta niitä on myös nuorissa ihmisissä, miehissä ja naisissa. turha alkaa niputtamaan että vain vanhemmat naiset ovat niitä kateellisia, kun tiuskivia ihmisiä näkee joka ikäluokassa ja sukupuolessa. Ja tämä nuoren aspaihmisen mielipide.

Vierailija
75/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyä haikeutta on asiasta

Mistä asiasta?

Vierailija
76/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki nuoret naiset kateellisia vanhoille naisille?

Niin. Yhtä absurdi kysymys se on toisinpäinkin.

Vierailija
77/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kateus. ehkä jos toinen on terve, tekee kaikkea sitä mitä itsekin terveenä, nuorena -likunta,lajit, jaksavuus kaikessa. Ei kadekaan,mutta tuntuu kait pahalle -oi kun sais vielä tehdä noin-

Se pahin kadeikä onkin niisä suht samoissa ikäryhmissä. Samalla viivalla ikäänkuin. Vanhemmilla tullut muuta tilalle ja ne asiat mistä kadehditaan eivät ole enää merkityksellisiä, vapautunut olo moisesta. Joskus jopa ihaillaan vaan ja se fraasi  -niin määkin tuossa iässä,oli se vaan kivaa- Ainahan on poikkeuksia

Vierailija
78/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sinullekin vielä valkenee, miten rumasti kaunista naista kiusataan muiden kateellisten naisten toimesta, vaikkei hänelle itselleen ulkonäkö olisikaan elämän tärkein asia. 

Olen eri, mutta tästä tuli mieleen kuinka nuorena aina ajattelin että vanhemmat naiset ovat kauneudestani kateellisia, jos sain ikävää kohtelua tai negatiivista palautetta esim työssä. Nyt kun kuulen nuorten ajattelevan samoin, oma menneisyyden omahyväisyys nolottaa, kun tietää miten vähän muiden ulkonäkö minua kiinnostaa nyt kun olen itse keski-ikäinen.

Kyllä mä monessakin asiassa ihan ansaitsin ne palautteet enkä enää usko että ulkonäölläni oli niiden kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
79/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lapsettomat vanhatpiiat ovat kateellisia nuorille naisille, ei muut.

Vierailija
80/236 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt sitä kun vanhemmat naiset yrittävät neuvoa ja opastaa nuorempia naisia ja välttelemään virheitä, jota he ovat tehneet omassa elämässään. Kun ei se toimi noin. Jokaisen pitää kokea ja oppia ne virheet itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi