Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki vanhat naiset kateellisia nuorille naisille?

Vierailija
09.11.2025 |

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en ole kyllä elämässäni kokenut mitään vanhempien naisten kateutta. Yleensä vanhemmat naiset on olleet mulle joko tosi ihania, perusmukavia tai aivan neutraaleja. Vain pari ikävämpää tapausta osunut elämässä kohdalle, ja hekin vaikuttivat sellaisilta yleiskatkerilta ja ylimielisiltä ihmisiltä, eli tuskin heidän ikävä käytös oli mikään statement ja kateutta juuri minua kohtaan :D 

Mutta noin yleisesti, niin totta kai on olemassa varmasti joitain ikääntyviä ihmisiä, jotka ovat kateellisia nuoremmilleen - niin naisissa kuin miehissäkin. Siitä ei vaan samalla tavalla puhuta, draamailla eikä lietsota, jos vanhempi mies on tyly ja kyykyttävä nuoremmalle miehelle.. 

Toinen noista yleiskatkerista naisista oli yksi julkisuudesta tuttu ihminen, ja toinen taas joku ihan random.. 

Mutta tosiaan vain kaksi tuollaista tullut vastaan, kun taas mukavia, avuliaita, empaattisia, ihania, kadullakin ohimennen kehuvia aivan tuntemattomia vanhoja naisia tullut kohdattua paljon enemmän. Ja tietty niitä neutraaleja. 

Vierailija
222/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee niin nuoret kadehtii oman ikäluokkansa naisia. Ja vanhemmat oman ikäluokkansa naisia, jos ylipäänsä kadehditaan. 

Näin se tuntuu menevän. Nuorena minullekin ulkonäkö oli tärkeää ja kyllä, kadehdin itseäni kauniimpia naisia. En sitä näyttänyt mutta mielessäni tosi paljon vertailin ja joskus olen sortunut myös puhumaan pahaa jostain itseäni kauniimmasta. Olin silloin monin tavoin tosi keskenkasvuinen.

Nykyään ulkonäkö ei merkitse paljon mitään. Saatan katsoa ihaillen ikäisiäni kauniita naisia, mutta en mä kadehdi sillä tavalla, että haluaisin heidän ulkonäkönsä itselleni. Tiedän että jokainen vanhenee kuitenkin, ja tiedän myös ettei ulkonäöllä saa oikeasti mitään kestävää tai tärkeää. Nuoria tuntuisi aivan absurdilta kadehtia ulkonäön takia. En halua olla samannäköinen kuin parikymppiset. Se olisi tosi outoa, jos muut asiat elämässä pysyisivät samoina kuin nyt mutta ulkonäöltä näyttäisi siltä kuin takana olisi pelkkä lapsuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kadehtisi? Jokainen vanhempi nainen tietää, että elämä on nyt paljon parempaa. Ei ahdistelijoita, ei pienten lasten hoitoa, ihmiset puhuu ihmiselle, ei rinnoille, on vapaus, on rahaa, on mahdollisuus mihin haluaa. Ja esim isovanhemmuus on naisen elämän suurimpia iloja. 

Vierailija
224/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ajatus ap:llä. Oletko ap itse kateellinen nuoremmille miehille (jos olet mies) tai naisille (jos olet nainen)?

Vierailija
225/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee niin nuoret kadehtii oman ikäluokkansa naisia. Ja vanhemmat oman ikäluokkansa naisia, jos ylipäänsä kadehditaan. 

Näin se tuntuu menevän. Nuorena minullekin ulkonäkö oli tärkeää ja kyllä, kadehdin itseäni kauniimpia naisia. En sitä näyttänyt mutta mielessäni tosi paljon vertailin ja joskus olen sortunut myös puhumaan pahaa jostain itseäni kauniimmasta. Olin silloin monin tavoin tosi keskenkasvuinen.

Nykyään ulkonäkö ei merkitse paljon mitään. Saatan katsoa ihaillen ikäisiäni kauniita naisia, mutta en mä kadehdi sillä tavalla, että haluaisin heidän ulkonäkönsä itselleni. Tiedän että jokainen vanhenee kuitenkin, ja tiedän myös ettei ulkonäöllä saa oikeasti mitään kestävää tai tärkeää. Nuoria tuntuisi aivan absurdilta kadehtia ulkonäön takia. En halua olla samannäköinen kuin parikymppiset. Se olisi tosi outoa, jos muut asiat el

Mielesi muuttuisi, jos miehesi kuolaisi sinua nuorempia ja kauniimpia naisia nenäsi edessä.

Vierailija
226/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa tunnen nuorempia kohtaan. N60

Vierailija
227/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret taitaa näin ainakin kuvitella. Päin vastoin ajattelen usein että pistäkää nyt paremmaksi ettei tämä lähes 50 täti näytä edelleenkin paremmalta. 

Oliko sarkasmia? Aika noloa jos tuossa iässä haluaa kilpailla ulkonäöstä jonkun kanssa...

Meinaa sitä että ulkonäkö on kokonaisuus, muutakin kuin nuori naama. Tyyli, kunto, itsestään huolehtiminen kaikin tavoin. Miksei saisi tsempata nuorempiaan. Missä tahansa iässä on paremmin säilyneitä ja paremman näköisiä kuin jotkut toiset, ei katso ikää.  

Vierailija
228/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on porttiehto kauneudelle, joka on porttiehto seksikkyydelle.

Vanhat (rumat, ei seksikkäät) naiset ovat kateellisia seksikkäille naisille.

Vierailija
229/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itsekin, että kateellisin itse olen ollut juurikin nuorena. Iän myötä sitten vaihtunut siihen, että ajattelen kateuden tunteen kertovan haluavani jotain muutosta itsessäni. Ja sitä sitten tarkastelemaan lähemmin.

Vierailija
230/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisivat? Vanhat naiset tietävät, että elämä on parempaa, kun ei ole sinun kaltaistesi mielestä kaunis. Ei nainen halua olla ensisijaisesti seksikäs. 

Vierailija
231/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ne vanhemmat naiset, jotka luulevat olevansa ikuisesti 25, ovat kateellisia, mutta heitä on vähän.

Vierailija
232/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ulkonäkö ei merkitse paljon mitään. Saatan katsoa ihaillen ikäisiäni kauniita naisia, mutta en mä kadehdi sillä tavalla, että haluaisin heidän ulkonäkönsä itselleni. Tiedän että jokainen vanhenee kuitenkin, ja tiedän myös ettei ulkonäöllä saa oikeasti mitään kestävää tai tärkeää. Nuoria tuntuisi aivan absurdilta kadehtia ulkonäön takia. En halua olla samannäköinen kuin p

Mielesi muuttuisi, jos miehesi kuolaisi sinua nuorempia ja kauniimpia naisia nenäsi edessä.

En ole tuo jota lainasit, mutta tuohon olisi ihan yksi kertainen ratkaisu, eli ero ja hei hei 👋👋

Sekin on tässä iän kertyessä ollut mukava havaita, ettei ole samanlaista tarvetta saada ylläpidettyä parisuhdetta, vaan elämä yksinkin on mukavaa. Ja paljon mukavampaa olla yksin, kuin epäkunnioittavassa suhteessa.

Vierailija
233/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nainen tajuaa, ettei elämäänsä kannata pilata huonon miehen takia. Jos mies on huono eikä rakasta ja kunnioita puolisoaan, mies saa vapaasti mennä. Ei naisen kannata haluta muuttaa itseään ollakseen viehättävä sellaisen silmissä, joka ei pysty käyttäytymään hyvin rakkaan ihmisen läsnäollessa. 

Vierailija
234/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mulle niin kateellisia kun mä on nuori ja söpö. Alan tehdä somee. N17

Vierailija
235/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ollaan sitten jos se sinut tekee onnelliseksi :D

Vierailija
236/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle kävisi noin, niin toteaisin, että mies onkin moukka ja rupeaisin järjestelemään tulevaisuutta ilman miestä. Sehän tarkoittaisi sitä, että miehen rakkaus minuun on loppunut eikä parisuhteella ole enää mitään toivoa. 

Ainoa asia, mistä olen muita naisia kadehtinut, on liittynyt töihin. Kyllä se on kirvellyt, kun haluamaani työhön on valittu joku, jonka tunnen.

Vierailija
237/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksikkäänä oleminen ei ole ikinä ollut minulle tärkeää, joten miksi minä kadehtisin siitä ketään?

Vierailija
238/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisivat? Vanhat naiset tietävät, että elämä on parempaa, kun ei ole sinun kaltaistesi mielestä kaunis. Ei nainen halua olla ensisijaisesti seksikäs. 

Nimenomaan. Epätoivottu limainen huomio on niin rasittavaa, että nuorena tein itsestäni usein epäseksikkään sen takia. Eri asia sitten jos lähti juhlimaan ja varta vasten iskemään miehiä, mutta silloin se huomion saaminen tapahtui omilla ehdoilla. 

Vierailija
239/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus ap:llä. Oletko ap itse kateellinen nuoremmille miehille (jos olet mies) tai naisille (jos olet nainen)?

Varmaan hän on. Olen huomannut, että joillekin palstamiehille, jotka ITSE palvovat nuoruutta, ei tule edes mieleen etteivät muut ja naiset koe asiaa kuten he.

Esimerkkinä: palstamiehet trollaa ja yrittää provosoida muka nuorina naisina esiintyen jotain typeriä juttujaan, ja signeeraavat viestinsä tyyliin N21 tai muuta vastaavaa. 

Siitä huomaa aina, että tekstin kirjoittaja on nimenomaan joku vanhempi mies, jolle nuori nainen on ultimaattinen goal, sillä tuo mies ei tajua, ettei nuori ikä anna NAISTEN silmissä mitään lisäarvoa 😂 Oikeastaan se on jopa päinvastoin, eli usein parikymppiset nuoret naiset vähän piilottelevat nuorta ikäänsä, jos seurueessa on vanhempia naisia. Kokevat olevansa nolon nuoria vielä tms. Itse tein tuota nuorena, ja joskus 25+ ei nolottanut enää olla niin nuori :D 

Mut aina naurattaa, miten typeriä nettimiehet osaakin olla, kun luulevat heidän omien pakkomielteidensä koskevan a) naisia tai b) yleisesti kaikkia muitakin miehiä. 

Vierailija
240/282 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sellanen käsitys sulle on tullut, että vanhemmat naiset olisi kateellisia nuorille?

Kyseessä on paremminkin katkeruus elämää (biologiaa) kohtaan, kuin kateus kauniimpia naisia kohtaan. Tämä katkeruus sitten kohdistuu vihana kauniita naisia kohtaan sekä kaikkia miehiä kohtaan.

Siinä vaiheessa kun nainen menettää seksuaalisen viehätysvoimansa alkaa hervoton meikkaaminen (feikkaaminen) ja ehostelu. He, joilla on varakkaammat miehet, menevät toistuvat kirurgin veitsen alle erilaisiin rumuusleikkauksiin ja ottavat täytepaakkuja. Sitten, kun miehet eivät kuitenkaan ihaile heitä, kuka ei katkeroituisi.

Juuh. Täällä tosiaan sivutolkulla ihmiset kertoneet elämästään ja siitä, mikseivät itse enää palaisi nuoruuteen. 

Mutta sinusta heidän nyt vaan on pakko oikeasti olla kateellisia, koska ulkonäkö, ulkonäkö ja ulkonäkö. 

Keksitkö mitään muuta syytä tähän pakottavaan kateusajatukseesi, kuin sen ulkonäön? Ja mietitkö itse niin paljon ulkonäköäsi, että se peittää alleen sen tosiasian, että ulkonäkö on lopulta vain yksi asia elämässä muiden joukossa?

Ja tuo, että elämän onnellisuus tulisi siitä, että mahdollisimman moni tuikituntematon ihminen ihailisi vain ulkonäön takia. Toivotko tosiasiassa itse sellaista kovasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi