Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et elä kristinuskon opetusten mukaan

Vierailija
08.11.2025 |

?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän elää,mutta en osaa täydellisesti. Osaatko sinä?

Mielestäni liian abstrakti käsite, että elää täydellisesti sen mukaan, en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Mutta siitä olen 100% varma, että elän kristinuskon pääpointtien mukaan. Kymmenen käskyä, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys. Ja sen takia abstrakti koska Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja tulkinnanalaisia tapauksia, ainakin minun mielestäni.

ap

Ap:n aloituksessa esiintyvä asenne ja esitetty lista ei kyllä kerro nöyryydestä.

Miten sait tuosta minkäänlaisen "asenteen" tai nöyryyden selville. Sinulle suosittelen kristinuskoa.

Sinu

Sinulle kirjoittaja suosittelen paitsi nöyryyttä, myös hieman kärsivällisyyttä. Tunti on häviävän pieni aika ikuisuuden rinnalla.

Vierailija
42/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskonnot ei ole hengellisyyttä varten, vaan ihmisten alistamista varten. Olen hengellinen ihminen, en uskonnollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen eronnut kirkosta 48 vuotta sitten.

Vierailija
44/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykypäivän kristismi ei ole kristinuskoa. Se on lähempänä "farisealaisuutta" kuin Jeesuksen opetuksia.

Vierailija
45/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan 100% pystyy siihen, mutta yritetään. Valtionahan Suomen laeissa pyritään siihen.

Jestas. Edes kirkkolaki ei ole kristinuskon mukainen.

Meillä maksetaan veroja, auetaan köyhiä, on oikeuslatos, ei saa tappaa eikä varastaa jne jne

Vierailija
46/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan 100% pystyy siihen, mutta yritetään. Valtionahan Suomen laeissa pyritään siihen.

Jestas. Edes kirkkolaki ei ole kristinuskon mukainen.

Meillä maksetaan veroja, auetaan köyhiä, on oikeuslatos, ei saa tappaa eikä varastaa jne jne

Ja suuresa osassa maailmaa näin ei ole, yleensä nuo pätevät vain kristinuskoisissa maissa.

Vierailija
47/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni liian abstrakti käsite, että elää täydellisesti sen mukaan, en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Mutta siitä olen 100% varma, että elän kristinuskon pääpointtien mukaan. Kymmenen käskyä, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys. Ja sen takia abstrakti koska Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja tulkinnanalaisia tapauksia, ainakin minun mielestäni.

ap

Oletko lukenut 10 käskyä kokonaisuudessaan? Valtaosa ei edes lue 10 käskyn alaviitteitä. 

Siellä kielletään muun muassa kuvien tekeminen kaikesta Jumalan luomasta yms. 

Vierailija
48/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap:n aloituksessa esiintyvä asenne ja esitetty lista ei kyllä kerro nöyryydestä.

Miten sait tuosta minkäänlaisen "asenteen" tai nöyryyden selville. Sinulle suo

Sinulle kirjoittaja suosittelen paitsi nöyryyttä, myös hieman kärsivällisyyttä. Tunti on häviävän pieni aika ikuisuuden rinnalla.

Iankaikkisuus on kyllä ajattomuutta ja ajattomuus on häviävän lyhyt tunnin rinnalla.

Vierailija
49/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska uskonnot ei ole hengellisyyttä varten, vaan ihmisten alistamista varten. Olen hengellinen ihminen, en uskonnollinen.

Kristinusko ei ole uskonto, sanan varsinaisessa merkityksessä. Uskonnot ovat eri asia.

Vierailija
50/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko lukenut 10 käskyä kokonaisuudessaan? Valtaosa ei edes lue 10 käskyn alaviitteitä. 

Älä tee itsellesi Jumalankuvaa, on käskyn sisältö.

Vierailija
51/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elän Buddhan opetusten mukaan.

Vierailija
52/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole kristitty. Olen aika pitkälti stoalainen, kristinuskosta ainoastaan oppi jumalan armosta on hyödyllinen. Stoalaisuus oli Välimeren alueella vallitseva filosofinen suuntaus siihen aikaan, kun Uutta testamenttia kirjoitettiin, joten kristinuskoon on sekoittunut paljon samoja ajatuksia, mitkä alunperin kuuluivat stoalaisuuteen. Esim. oppi apokalypsista. 

Vierailija
53/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elänpäs vaikken siedä koko uskontoa. Olen raamattu-fani. Tai osittain. Osaan 10 käskyä.

Vierailija
54/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan muodostaa oman moraalini ja eettiset standardit, kiitos vain. En tarvitse siihen beduiinien sienihuuruissa raapustamia höpötarinoita. Tämä planeetta olisi paljon parempi paikka ilman abrahamistien harhaisia ideologioita.

Vierailija
55/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä tee itsellesi Jumalankuvaa, on käskyn sisältö.

Lue tarkemmin. 

Ei puhuta pelkistä Jumalkuvista tai niiden palvomisesta. Vaan kaikkien kuvien tekemisistä mikä on ylhäällä taivaassa, alhaalla maan päällä tai alhaalla vesissä. On tyypillistä venkulointia ja tahallista väärin ymmärtämistä jos yrittää vetää jumalkuvien tekemisen mukaan tuohon.

Vierailija
56/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä stoalaisella apokalypsilla ei mitään tekemistä kristillisen apokalypsin kanssa. Ennemmin se tarkoittaa maailmanajan vaihtumista toiseksi, uuden järjestyksen nousua ja vanhan tuhoa.

Vierailija
57/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskonnoton ja samoin on mun aikuinen lapsi.

Vierailija
58/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihkouskovaisetkin usein tulkitsevat käskyjä jos ne ovat sellaisia mistä haluavat itse laistaa. 

Mooseksen kirjassa kielletään Jumalkuvien tekeminen ja niiden palvominen. Heti perään seuraavassa lauseessa kielletään kuvien tekeminen, ei siis mainitse niiden palvomisesta, kaikesta mikä lentää tai ryömii tai ui maan päällä yms. 

Ymmärrän kyllä miksi kiihkouskovainenkin haluaa laistaa tuosta käskystä... eivät voisi ottaa edes lapsistaan kuvia yms. Tietenkin erittäin tekopyhää kiemurrella ulos tuosta käskystä edelliseen lauseeseen vedoten... esimerkki tahallisesta väärin ymmärttämisestä ja tulkitsemisesta itselleen sopivaksi. 

Talebaanien johtaja Mullah Omar käytännössä noudatti käskyä minkä vuoksi miehestä otetut kuvat oli yleensä salaa otetut. 

Vierailija
59/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tarkemmin. 

Ei puhuta pelkistä Jumalkuvista tai niiden palvomisesta. Vaan kaikkien kuvien tekemisistä mikä on ylhäällä taivaassa, alhaalla maan päällä tai alhaalla vesissä. On tyypillistä venkulointia ja tahallista väärin ymmärtämistä jos yrittää vetää jumalkuvien tekemisen mukaan tuohon.

Suora lainaus 5 Mooses 5 

8Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. 9Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, 

Vierailija
60/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitekuidut ovat niin käteviä, villasukatkin kestää paremmin, kun seiskaveikassa on villan seassa tekokuitua. Siksi toisekseen on vähän kylmä lähteä eristyksiin johonkin majaan asumaan, kun kuukautiset tulee, edes ne villasukat jalassa.

Sivistä itseäsi hiukan. Nuo koskivat juutalaisia, eivät enää kristittyjä.

Sama Jumala oli silloinkin. Miksi hän silloin käski ja kielsi kummallisia asioita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän