Milloin se laihtuminen oikein alkaa???
Olen nyt kahden kuukauden ajan ollut 16/8 pätkäpaastolla, olen harrastanut reipasta liikuntaa noin tunnin viisi kertaa viikossa. Olen syönyt kasviksia puoli kiloa päivässä. Sen lisäksi punnitsen ruuat ja lasken kalorit, joka päivä kalorivaje on voin 500-700kcal. Silti grammaakaan en ole laihtunut! Minulla on lääke jonka sanotaan aiheuttavan turvotusta mutta eikö silloin ole muka mahdollista laihtua YHTÄÄN? Alkaa ketutta tämä touhu mutta pakko jatkaa koska muuten varmaan lihoisin vaan kokoajan.
Kommentit (63)
Voi olla liika stressaaminenkin koko asiasta, liika laskeskelu yms odottelu.. Sen pitää antaa tulla sen flown mukana itestää, mä nään laihduttamisen ja kuntoon pääsemisen enemmän sellasena seurauksena jostain sellaisesta asiasta mitä sä teet mielelläsi ja tavallaan rutiinina omassa arjessa, mä en nää sitä sellasena pakkopusaamisena ja laskemisena ollenkaan.
Sen takii mä yleensä itse painotan aina just sitä ihmisille että älkää kiinnittäkö huomiota ollenkaan niihin asioihin ja kytätkö peiliin, vaan tehkää niin se tulee itestää.
Mä oon hyvässä kunnossa kans ja urheilen paljon ja treenaan, oon tehny tätä nyt about 7 vuotta, en oo koskaa laskenu mitää ja mä myös herkuttelen viikonloppusin.
Minulla oli vastaava ketju täällä 1-2 kk sitten. Painoni on noussut kilon !!! siitä, kun aloitin dieettini lokakuussa. Olen hieman vähentänyt syömisiä, mutta suurin muutos on se, että kaikki sokeri ja karkit on pois. Kalorilaskurin mukaan syön 1200-1600 kaloria vrk.
olen ollut epätoivoinen, kun paino nousee. Juuri eilen ajattelin, että heitän hanskat tiskiin. Söin suklaata pitkästä aikaa. Sitten mies tuli töistä kotiin ja sanoi, että hän huomasi viime yönä, kun nukuimme sylikkäin, että vatsani ei enää niin paljoa paina hänen (isoa) vatsaa vasten.
Eli kaipa se vaaka pitää heittää roskiin ja ottaa mittanauha käteen. Ja sitkeästi jatkaa yrittämistä.
Mitä jos pienennät kalorivajetta? Montako kertaa syöt tuossa kahdeksassa tunnissa ja miten nukut ja onko stressiä? Vaihdevuodet?
Onko sulle tullut lihasta? Sehän painaa? Onko vaatteet isontunut? Mittaile mittanauhalla niin näet muutokset. Ei puntari koko totuutta kerro.
Jos et laihdu, kalorivaje ei ole tuon verran. Olet laskenut kulutuksen yläkanttiin tai ruuan energian alakanttiin. Laihtumisella ei ole mitään pitkää käynnistysaikaa, olen kerran laihduttanut ja painoa putosi heti ensimmäisestä viikosta alkaen.
Liikuntakin pitää olla välillä sellaista että kun kunto kohoaa niin välillä teet haastavampaa, niin että syke nousee kunnolla ja polttaa rasvaa. Sama liikuntamuoto koko ajan ei toimi kun kunto nousee.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle tullut lihasta? Sehän painaa? Onko vaatteet isontunut? Mittaile mittanauhalla niin näet muutokset. Ei puntari koko totuutta kerro.
Kuukaudessa ei kenellekään tule merkittävää määrää lihasta, varsinkaan naiselle. VUODESSA voi tulla kilo-pari.
Täh?! Vuodessa?! En usko, menen googlaamaan.
Internetti sanoi että naisille lihasta voi tulla 0,5-0,8kg/kk
Nukkuminen,stressi, kehon matala-asteinen tulehdus,veren sokerit jne jos nuo ei ole kunnossa.... ja kierre on valmis laihtuminen on käytännössä mahdotonta.
Lisäksi kerran lihonnut lihoaa helposti takaisin ,rasvasoluilla on norsun muisti.
Lisäksi jokaisella on erilainen aineenvaihdunta eri variaatioineen, toiset laihtuu atkinsilla toiset kasvisruokavaliolla ja jotkut syö ns lautasmallin normaalia ruokaa ja paino ei nouse.
Uskoisin ongelman olevan liian suuri hiilihydraattien osuus. Mihin aikaan 8 tunnin syömisikkunasi alkaa? Monelta unohtuu että aamukahviin lisätty maito voi katkaista paaston.
Syön kolme kertaa päivässä ja lasken kalorit tarkkaan. En naposte enkä juo limuja tai mehuja. Nukun hyvin. Stressiä on välillä mutta ei mitenkään mahdottomasti. Vaihdevuodet ei pitäisi olla vielä (38v) syön e-pillereitä mitkä estää kuukautiset niin ei sen perusteella voi tietää onko vaihdevuodet.
Syön tosiaan srn puoli kiloa kasviksia. Tomaattia,parsaa,paprikaa,vihreitä papuja ym. Sen lisäksi syön perus kotiruokaa esim jauhelihakastiketta perunoilla tai makaronilla, kanaa ja riisiä, kinkkukiusausta.. En välttele hiilateita mutta en mätä niitä kaksin käsin. Saatan syödä kaksi viipaletta ruisleipää päivässä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin ongelman olevan liian suuri hiilihydraattien osuus. Mihin aikaan 8 tunnin syömisikkunasi alkaa? Monelta unohtuu että aamukahviin lisätty maito voi katkaista paaston.
Syön aikavälillä 10-18. Olen muistanut juoda kahvin mustana. Hiilihydraatteja syön yazio-sovelluksen mukaan vähemmän kuin on suositus. Mitään makeas En syö. Kaikki hiilarit tulee ruuasta. Ap
Kyllä minulla alkoi pätkäpaasto selvästi vaikuttaa jo viikon jälkeen. En tosin syö sillä periaatteella että otan kaiken takaisin, vaan se aamupala jää ja sitten normaalit muut syömiset, eli lounas ja päivällinen. Välipala jos on kova treeni edessä. 10 kg on tippunut puolessa vuodessa tosi vaivattomasti.
Itse tehnyt reilun vuoden elämäntapamuutosta, kilot rupesivat lähtemään kunnolla muutaman kuukauden päästä aloituksesta. Kai elimistöllä kestää hetki tottua.
Millaista liikuntaa harrastat? En tiedä miten tuo mainitsemasi lääke vaikuttaa kokonaisuuteen, mutta itse sain painon laskuun ja rasvan palamaan lisäämällä liikunnan määrää ja tehoa radikaalisti sekä lisäämällä kasvisten ja marjojen määrän kiloon päivässä, sekä vähentämällä rasvan määrää. Herkkuja en syö ollenkaan. Noudatin alussa 12/12 - paastoa ja syön 4-5 kertaa päivässä. Joku tunnin reipas sauvakävelylenkki on itselle nykyään lepopäivän palauttavaa liikuntaa. Treenipäivinä 4 kertaa viikossa treenaan salilla niin isoilla painoilla kuin jaksan 1,5 tuntia kerrallaan. Nukkuminen pitää myös olla kohdallaan, stressiä pitäisi välttää. Näillä keinoilla olen vuodessa laihtunut lähes 25 kiloa ja samaan aikaan tietty lihasmassa on kasvanut. Olen ihan parin kilon päässä bmi:n normaalipainosta.
no onko sinulla turvotusta, kyllähän sen peilistä näkee? Jos on, niin varmaan siksi paino ei laske. Relaa ja jatka samalla linjalla, kyllä se lopulta alkaa.
en muista kuinka pitkään itse olin 16:8 paastolla ennenkuin alkoi näkyvä laihtuminen, mutta meni siihen vähän aikaa. Elimistö kun kuitenkin sietää jonkun aikaa kalorivajetta ennenkuin alkaa polttaa rasvaa. kai se on yksilöllistä.
ja voihan olla, että liikuntaharrastuksesi on kasvattanut lihasmassaa.
koita tarkkailla laihtumist amittanauhan avulla: paljon parempi systeemi.
Oliko kysymys siis: mikä on mielipiteemme siitä voiko tuntemattoman lääkkeen vaikutuksesta olla vaikeaa laihtua?