Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et elä kristinuskon opetusten mukaan

Vierailija
08.11.2025 |

?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän elää,mutta en osaa täydellisesti. Osaatko sinä?

Mielestäni liian abstrakti käsite, että elää täydellisesti sen mukaan, en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Mutta siitä olen 100% varma, että elän kristinuskon pääpointtien mukaan. Kymmenen käskyä, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys. Ja sen takia abstrakti koska Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja tulkinnanalaisia tapauksia, ainakin minun mielestäni.

ap

Miksi kysyt muilta asiaa, jota et itsekään osaa määritellä tarkasti?

Vierailija
22/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin kokkareet ja persut surmaisivat vasemmistolaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se mielestäni tärkein sanoma "Älä tee toiselle mitään, mitä et haluaisi itsellesi" on sanottu jo ennen koko kristinuskoa. 

Vierailija
24/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty uhraamaan enkä edes löytäisi saati saisi kiinni kyyhkystä kaikkiin tilanteisiin, en yhteenkään. 

Vierailija
25/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty uskomaan luomiskertomukseen enkä myöskään usko, että mies on vaimon pää. En usko Nooan arkki -kertomukseen enkä pidä useista Vanhan Testamentin tarinoista, koska ne ovat niin väkivaltaisia. Loputon syntien anteeksipyytäminen on minusta myöskin kummallista, saati, että lapsia pelotellaan ikuisella kadotuksella. Toisaalta on outoa, että murhan tai pedofiliankin saa anteeksi,  jos on riittävän korkeassa asemassa,  siis vanhempi mies.

Tämä ei kuitenkaan eikä tietenkään estä minua yrittämästä käyttäytyä ihmisiksi muita ihmisiä ja luontoa kohtaan.

Vierailija
26/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan 100% pystyy siihen, mutta yritetään. Valtionahan Suomen laeissa pyritään siihen.

Vierailija
27/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni liian abstrakti käsite, että elää täydellisesti sen mukaan, en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Mutta siitä olen 100% varma, että elän kristinuskon pääpointtien mukaan. Kymmenen käskyä, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys. Ja sen takia abstrakti koska Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja tulkinnanalaisia tapauksia, ainakin minun mielestäni.

ap

Miksi kysyt muilta asiaa, jota et itsekään osaa määritellä tarkasti?

Ap kysyi (perus)oppien mukaan, ei, että mikset elä täydellistä elämää jokaisen raamatun tarinan mukaan.

Vierailija
28/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan 100% pystyy siihen, mutta yritetään. Valtionahan Suomen laeissa pyritään siihen.

Jestas. Edes kirkkolaki ei ole kristinuskon mukainen.

Vierailija
29/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap:n aloituksessa esiintyvä asenne ja esitetty lista ei kyllä kerro nöyryydestä.

Vierailija
30/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on liikaa ristiriitaa ollakseen ns. kiveen hakattu totuus elämästä, niitä on tässäkin ketjussa jo lueteltuna niin sieltä löytyy. Ja se mielestäni todistaa sen, että sitä kertakaikkisesti on olleet ihmiset kirjoittamassa, mikä automaattisesti vie koko Jumalallisuuden siitä pois.

Lisäksi uskon historiaan ja monia tarinoita on debunkattu, kuten ne miljoonat Mooseksen johdattamat Israelilaiset 40 vuoden ajan aavikolla, tästä ei tainnut kirjaimellisesti olla mitään todisteita missään muualla kuin Raamatussa ja onhan se logistisestikin todella haastavaa kun he ns. laumana kulkivat eteenpäin. Parille miljoonalle joka päivä vettä ja ruokaa. Aavikolla.

Tykkään kristinuskon moraaleista ja opeista, antaa myös monelle tarkoituksen elämälleen kun on jotain itseään suurempaa, mutta uskon, että nämä samat moraalit ja elämisen jollekin suuremmalle voi löytää esimerkiksi buddhalaisuudesta tai stoalaisuudesta jossa ei palvota Jumalia. Mutta ei myöskään suoranaisesti kiinnosta mihin jokainen uskoo, kunhan omaa terveet moraalit ihmiskunnan kannalta.

Vierailija
31/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet kysymyksen, joka oli väärin asetettu. Olisit voinut millä tavalla noudatat kristinopin ohjeitaelämässäsi.

Vierailija
32/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap:n aloituksessa esiintyvä asenne ja esitetty lista ei kyllä kerro nöyryydestä.

Miten sait tuosta minkäänlaisen "asenteen" tai nöyryyden selville. Sinulle suosittelen kristinuskoa.

Vierailija
33/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en usko että asiat katumalla paranee. Yritän elää niin ettei tarvitse katua ja että pystyy elämään tekojensa seurausten kanssa

Vierailija
34/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se mielestäni tärkein sanoma "Älä tee toiselle mitään, mitä et haluaisi itsellesi" on sanottu jo ennen koko kristinuskoa. 

Tuossa oletetaan, että se, mitä yksi toivoo itselleen tehtävän, on myös toisen toive. Tämä ei välttämättä pidä ollenkaan paikkaansa. Vanhempi saattaa ihan vakavissaan tehdä lapsensa puolesta oikeina pitämiään päätöksiä, jotka kuitenkin ovat hyvin rajoittuneita vaikkapa vanhemman uskonnollisen katsomuksen takia.

Vierailija
35/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Kehuessasi asennettasi muista Luukkaan evankeliumi 14:11.

"Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Vierailija
36/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten sait tuosta minkäänlaisen "asenteen" tai nöyryyden selville. Sinulle suosittelen kristinuskoa.

Sinulle Ap suosittelen, että ymmärtäisit mitä Raamatun mukaan eläminen on. Ei ole oman erinomaisuuden ylistämistä ja sen käyttämistä muiden alentamiseen.

Vierailija
37/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin elämän tarkoitusta tässä vähän aikaa sitten (uudestaan) ja ajattelin Jumalan sanaa ja Raamatun oppeja, enemmistö käy järkeen jos sitä tulkitsee symboolisesti. Sitten ajattelin, että maailmassa on pakko olla yksi absoluuttinen totuus, onko se se, että maailma luotiin vahingossa jollakin ihmeen kaupalla vai, että Jumala loi kaiken. Ja tätä ei ainakaan vielä pysty mikään todistamaan. Jumalan olemassaolosta ei ole todisteita kuten ei ole todisteita siitäkään mikä loi sen tarvittavan energian, että big bang tapahtui. Meillä ei ole vain tarpeellista teknologiaa tuohon big bangiin aivan kuten emme tienneet älypuhelinten olemassaolosta 100 vuoden ikkunalla.

Sen takia itse olen avoimin mielin miettimässä mihin elämää suuntaisi. Kaikki on ajatuksia ja uskoa, itse hyväksyn sen sellaisenaan. Ainakin tällä hetkellä.

Vierailija
38/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitekuidut ovat niin käteviä, villasukatkin kestää paremmin, kun seiskaveikassa on villan seassa tekokuitua. Siksi toisekseen on vähän kylmä lähteä eristyksiin johonkin majaan asumaan, kun kuukautiset tulee, edes ne villasukat jalassa.

Sivistä itseäsi hiukan. Nuo koskivat juutalaisia, eivät enää kristittyjä.

Vierailija
39/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinulle Ap suosittelen, että ymmärtäisit mitä Raamat

Tämä on jo tunnin vanha aloitus, oletatko useinkin juttelevasi aina samalle henkilölle täällä palstalla? Mulla on ikäviä uutisia sulle.

Vierailija
40/68 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi alkaa kivittelemään ketään kuoliaaksi. Siitä saa linnaa.

Nyt erehdyt uskonnosta. Kivitystä harrastetaan jossain muualla kuin kristittyjen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi