Miksi sinä et elä kristinuskon opetusten mukaan
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Yritän elää,mutta en osaa täydellisesti. Osaatko sinä?
Mielestäni liian abstrakti käsite, että elää täydellisesti sen mukaan, en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Mutta siitä olen 100% varma, että elän kristinuskon pääpointtien mukaan. Kymmenen käskyä, rakkaus, anteeksianto ja nöyryys. Ja sen takia abstrakti koska Raamattu on niin täynnä symboliikkaa ja tulkinnanalaisia tapauksia, ainakin minun mielestäni.
ap
Kristinusko, niinkuin muutkin uskonnot ovat vain ohjeistuksia siitä, miten tavan ihmisten tulisi elää ja olla niin, että kirkot ja seurakunnat voivat pulleasti.
En kuulu kirkkoon enkä ole uskovainen. Muilta osin elän käsittääkseni kristinuskon mukaisesti, eli ei se uskovaisuutta tarvitse taakseen.
Sekoitekuidut ovat niin käteviä, villasukatkin kestää paremmin, kun seiskaveikassa on villan seassa tekokuitua. Siksi toisekseen on vähän kylmä lähteä eristyksiin johonkin majaan asumaan, kun kuukautiset tulee, edes ne villasukat jalassa.
Koska en ole mikään lähi-idästä kotoisin oleva 2000 vuotta sitten syntynyt paimentolainen.
Miksi pitäisi tehdä elämästään vaikea ja elää jonkin satukirjan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Sekoitekuidut ovat niin käteviä, villasukatkin kestää paremmin, kun seiskaveikassa on villan seassa tekokuitua. Siksi toisekseen on vähän kylmä lähteä eristyksiin johonkin majaan asumaan, kun kuukautiset tulee, edes ne villasukat jalassa.
Ai että, kiitti:-D
Jumala on rakkaus ja käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähimmäisenrakkauden tulisi olla prioriteetti uskovan elämässä. Kuitenkin synti eli vääränlainen itsekyys tulee usein tielle. Siksi kristitty tarvitsee jokapäiväistä katumusta, synnintunnustusta ja Jumalan armoa Kristuksessa.
En viitsi alkaa kivittelemään ketään kuoliaaksi. Siitä saa linnaa.
Koska uskon ihmisten yhdenvertaisuuteen.
Koska olen (ainakin siinä mielessä) mieleltäni terve!!!
Koska silloin pitäisi valehdella, enkä halua valehdella.
Koska en halua vihata ketään, en edes homoja.
Koska se on juutalaisten keksimä uskonto, ja me ollaan suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koska uskon ihmisten yhdenvertaisuuteen.
Tämä. Ja jos tämä on itselle oikeasti totta, Raamatulla voi heittää vesilintua.
En ole omahyväinen rikollinen joka vie pökäleen sen pienimmän anuksesta hyötyäkseen.
Yritän elää,mutta en osaa täydellisesti. Osaatko sinä?