Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emmerdalessa 2025

Vierailija
07.11.2025 |

Edellinen

Miksi Emmerdale keskusteluketju on liki 10 vuotta vanha ja hidastelee ja pätkii. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2196429/miksi-emmerdalessa

Jatketaan keskustelua tässä. Pidetään keskustelu hyvänä ja asiallisena!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5215)

Vierailija
5181/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku kirjoitti että melk 30 v sarjan seuraamisen jälkeen taitaa lopettaa katselun. Sama täällä. Eilen suljin television kun Gabby ilmoitti muuttavansa pois Kartanosta heti kun tuli joku konflikti lapsenhoidon kanssa.

Tervemenoa Dinglelään vaan.

On niin heppoista kässäriä. Voin lukea juonipaljastuksista mitä kellekin kuuluu mutta ei jaksa puolta tuntia uhrata katseluun enää.

Kiitos 29, 5 vuodesta.

Se olin minä. 

 

Katsoin vielä tän päivän jakson mutta tylsää oli.

 

Gabby ja Vinny ei ole uskottava pari. Vinny olisi uskottavampi Thomasin lastenhoitaja kuin Gabbyn avomiehenä. Muuttaisivat omaan kotiin aikuiset ihmiset.

Moi vaan.

Kyllä minäkin sarjaa katson silloin tällöin varmaan vielä. Se kun on ollut arkipäivään kuuluvaa melkein 30 vuotta. Harmittaa vaan minuakin kun juonet on menneet niin tylsiksi. Siis siihen entiseen verrattuna. Ei se nimittäin ennen ollut pelkkää heinäpeltojen ja lampaiden näyttämistä  vaan kässärikäänteet olivat mukavan uskottavia vaikka hauskoja ja jännittäviä. Semmoinen hyvänmielen sarja.

Olen samaa mieltä. Emmerdale on mielestäni muuttunut saippuamaisemmaksi ja epäuskottavammaksi juoniltaan. Näyttelijät on ihan hyviä.

Mun mielestäni on nykään niin "likainen", että on väärin puhua saippuasarjasta.

Vierailija
5182/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Johnia on kehitelty aika hyvin. Outous ja pelottavuus on alkanut selvitä hiipimällä. Toisin kuin esim. Aprilin juonikuvio, jossa April vaan yhtäkkiä muuttui kuin toiseksi persoonaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei tiedä, onko mies lintu vai kala. 

Vierailija
5184/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Johnia on kehitelty aika hyvin. Outous ja pelottavuus on alkanut selvitä hiipimällä. Toisin kuin esim. Aprilin juonikuvio, jossa April vaan yhtäkkiä muuttui kuin toiseksi persoonaksi. 

Kyllä. Johnin hahmo herättää uteliaisuutta, että mikä se nyt lopulta oikein on miehiään? April muuttui suunnilleen yhdessä yössä lähes entisen itsensä vastakohdaksi.

Vierailija
5185/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hyvä että Lydian papukaija pääsi välillä häkistä lentoon. Hyvä tämä pikku poika tässä Thomasin roolissa. Pilke silmäkulmassa. Selvästi näyttelijäainesta. Luonnollisen oloinen ollut noissa kohtauksissa. 

Miten pikkupoika edes yletti ottamaan linnun orrelta? Toisaalta lapsi pitää opettaa olemaan koskematta muiden tavaroihin. 

Vierailija
5186/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Kuten Jaacob tai Noah?

Kai nyt uusiakin tyyppejä voisi tulla sarjaan

Justhan tuli Kammy joka toki on iskenyt silmänsä Sarahin ja vähän muuhunkin (laittomuksiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5187/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne se Tracyn lapsen isä katosi? Näin jonkun pätkän ( jota John muisteli) että olisi heittänyt miehen jokeen. Mikä tää John juttu nyt on? Onko hän  sittenki pahis? Sääli koska vaikutti hyvältä tyypiltä.

Mikä motivaatio murhata?

Se selviää parin kuukauden päästä kun sitä järveä aletaan tyhjentää-

Vierailija
5188/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Kuten Jaacob tai Noah?

Kai nyt uusiakin tyyppejä voisi tulla sarjaan

Justhan tuli Kammy joka toki on iskenyt silmänsä Sarahin ja vähän muuhunkin (laittomuksiin).

Eipähän taaskaan löytynyt ketään rehellistä hahmoa. Mahtaako sellaisia briteissä ollakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5189/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Kuten Jaacob tai Noah?

Kai nyt uusiakin tyyppejä voisi tulla sarjaan

Justhan tuli Kammy joka toki on iskenyt silmänsä Sarahin ja vähän muuhunkin (laittomuksiin).

Eipähän taaskaan löytynyt ketään rehellistä hahmoa. Mahtaako sellaisia briteissä ollakaan?

Ei kait täysin rehellisiä ihmisiä ole olemassakaan?

Vierailija
5190/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Kuten Jaacob tai Noah?

Kai nyt uusiakin tyyppejä voisi tulla sarjaan

Justhan tuli Kammy joka toki on iskenyt silmänsä Sarahin ja vähän muuhunkin (laittomuksiin).

Eipähän taaskaan löytynyt ketään rehellistä hahmoa. Mahtaako sellaisia briteissä ollakaan?

Ei kait täysin rehellisiä ihmisiä ole olemassakaan?

Anteeksi huono sanavalintani. Olisi pitänyt kirjoittaa rikollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5191/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Järki lentää ikkunasta pihalle kun rakastuu. Parempi Vinny on kuin joku kiero Joe. 

No mutta kai nyt olisi joku muukin. Vinny on ihan heppeli.

Mikä on heppeli? 

yksinkertainen tollo

...heppeli ei ole mikään homppeli vaan juurikin yksinkertanen vähän hassu tyyppi. On kai jokin murresana. Isäni käytti sitä.

Keskustelupalstoilla kannattaisi käyttää normaalia yleiskieltä eikä jotain itsekeksittyjä landepaukujen epäsanoja.

Ei tuo vaikuta edes oikealta murresanalta. Murteet on ok. 

Tuo ilmeisesti yritti vihjailla homoilusta mutta keksi jonkun sievistelyilmaisun. Nyt sitten itse komppaa itseään?

Minä kirjoitin Vinnyä kuvaavan sanan "heppeli". Olen pahoillani. Yritin selittää sittemmin sanaani synonyymillä TOLLO. Tajuatteko sen? Vai onko sekin "landepaukujen epäsana" ?

Vierailija
5192/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!Huomioikaa emmentaalin alkamisaika, poikkeaa normaalista!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5193/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!!!Huomioikaa emmentaalin alkamisaika, poikkeaa normaalista!!!

Ota ihan iisisti😂

Vierailija
5194/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Aprillin näyttelijä on todella huono yhden ilmeen nyrpistelijä!

Ulkonäkö on jäänyt pienen koulutytön tasolle. Hiukset aina kiinni ja "uskovaisen" habitus. Ulkonäköä ei ole yhtään muutettu uuden kapinallisen l orttoilijan mukaiseksi.

Jopa Marlonin näyttelijällä on enemmän ilmeitä.

Muutenkin ärsyttävä juonikuvio.

Onko Emmerdalessa yhtään normaalia nuorta? 

Sarah on aika normaali. Heat oli normaali ja siskonsakin on. Arthur on myös. April on nyt tällä hetkellä ainoa ongelmatapaus. Ei olisi uskonut vuosi sitten että hänelle tulee näin vaikeaa, mutta elämä aina välillä yllättää.

Siis sun mielestä, pahus unohdin nimen, Heatin sisko on normaali?

Tämä hormnihuuruinen kiukkupussi, jolla on aina naama nurinpäin. Eikös hän ajanut autoa ja aiheutti veljensä kuoleman. Opiskelut ei suju ja olemus on veltto.

Ja sinä sanot normaaliksi?!

Onneksi hän pääsi nyt risteilylle. Brenda-parka sen seurassa.

 

Lähtevätkö molemmat nyt sarjasta kokonaan?

Joo ei Cathy ihan normaali ole ollut kun varasti jonkun luottokortin että pääsisi johonkin leikkaukseen että oireet mahdollisesti loppuisivat (taas 1 unohdettu juoni), varasti alkoholia, ajoi varastettua autoa josta seurasi onnettomuus ja veljen kuolema.

Näillä näkymin olivat jäähyväiset molemmille.

Eikös sillä Cathyllä ollu jokin kiusaamiskuvio Aprilia kohtaan jossain vaiheessa (ennen sairatumistaan)?

Niinpä olikin. Plus aiemmin kerrotut töllöilyt.

Ton yhden mielestä Cathy on normaali 

Teinit tötöilee ja se on ihan normaalia. Ei tietenkään palstamammojen teinit. Ne lukee raamattua kotona itsevirkattu sukkapuku päällään.

Minä olen satavarma,että jos otetaan samankokoinen verrokkikylä oikeasta maailmasta niin taatusti löytyy paljon enemmän fiksusti käyttäytyviä teinejä kuin Emmestä.

Kylä jossa on noin neljä teiniä, heille tietenkin tulee kerroksellisuutta ja enemmän ongelmia. 

Oikeassa maailmassa (suomessa) on normaalia mököttää puhelimen kanssa kotona ja olla ahdistunut. Ja puolet pyrkii myymään persettään ulkkareille tupakkaa ja viinaa vastaan.

Alkaa Emmerdalen nuorisokin näyttämään tavalliselta.

Missähän maailmassa (suomessa) sinä oikein elät?

Tässä omassa kuplassani, jossa luen mediasta mitä kotimainen nuoriso tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5195/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa John pelottava, kun se Liamin kanssa kävi keskustelua. Liamkin niin vakavissaan lääkärinä. Siinä on kyllä näyttelijä maneereineen. Tykkään hupsusta Liamista eniten, silloin näyttelijä on luontaisimmillaan. Asiasta tietty sano.

SPEKULAATIOTA!!!

Onko John joskus ollutkin lääkäri ja sitten mogannut ja "alentunut" ensihoitajaksi.. Kun Liamille vinkkas, että kummalla meistä on kokemusta enemmän.. Liam sitten joutui muistuttamaan, että HÄN on lääkäri. 

Vierailija
5196/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin että olisiko Johnilla ns pelasta syndrooma. Haluaa olla sankari ja saavuttaakseen niitä tilanteita saattaa ihmisiä vaaraan. 

Vierailija
5197/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabbyn ja Thomaksen seikkailut Hyvän toivon tuvassa. Olisi voinut olla hieman hauskemmin tehty, mutta ihan ok... Steve otti lentoa. Tämä muistoesine on kyllä ollut aina liian keskeisellä paikalla siihen nähden, ettei Lydia ollut vielä Dingle tai emäntä tms. 

Toivottavasti Lydia osaa ajatella järjellä lintuaan ja päästäisi sen "vapaaksi". ;D

Vierailija
5198/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabbyn ja Thomaksen seikkailut Hyvän toivon tuvassa. Olisi voinut olla hieman hauskemmin tehty, mutta ihan ok... Steve otti lentoa. Tämä muistoesine on kyllä ollut aina liian keskeisellä paikalla siihen nähden, ettei Lydia ollut vielä Dingle tai emäntä tms. 

Toivottavasti Lydia osaa ajatella järjellä lintuaan ja päästäisi sen "vapaaksi". ;D

Missähän Lydia on tällä hetkellä? Onko annettu mitään selitystä? Ei ole rouvaa vähään aikaan näkynyt. 

 

Dingleillä on muutenkin ahtaat tilat niin ei voi ymmärtää tuota tavarapaljoutta. Ihan, kuin joku himohamstraajien koti.

Vierailija
5199/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina 30.6. ja keskiviikona 1.7 Emmerdale taas 17.30.

Vierailija
5200/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gabbyn ja Thomaksen seikkailut Hyvän toivon tuvassa. Olisi voinut olla hieman hauskemmin tehty, mutta ihan ok... Steve otti lentoa. Tämä muistoesine on kyllä ollut aina liian keskeisellä paikalla siihen nähden, ettei Lydia ollut vielä Dingle tai emäntä tms. 

Toivottavasti Lydia osaa ajatella järjellä lintuaan ja päästäisi sen "vapaaksi". ;D

Missähän Lydia on tällä hetkellä? Onko annettu mitään selitystä? Ei ole rouvaa vähään aikaan näkynyt. 

 

Dingleillä on muutenkin ahtaat tilat niin ei voi ymmärtää tuota tavarapaljoutta. Ihan, kuin joku himohamstraajien koti.

Ei ole kerottu muuta kuin eilen että oli sairasta äitiään katsomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi