Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emmerdalessa 2025

Vierailija
07.11.2025 |

Edellinen

Miksi Emmerdale keskusteluketju on liki 10 vuotta vanha ja hidastelee ja pätkii. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2196429/miksi-emmerdalessa

Jatketaan keskustelua tässä. Pidetään keskustelu hyvänä ja asiallisena!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5215)

Vierailija
5161/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää Charity, kun alkaa nyt Jakobin kanssa juonitella Kammylle jotain kurjaa temppua.   Ei Gabby kauaa Dinglen huushollissa asusta, onko siellä kunnon kylppäriäkään?

Vierailija
5162/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lydian kakadu! Olipa epäaito juonenkäänne!

Jo alkujaan sen Steven selvästi heitti joku aikuinen huoneen poikki. Muutenkin kipeetä pitää jotain entistä lemmikkiään täytettynä himassaan. Vaikka onkin ollut papukaija eikä sentään mikään kissa tai koira.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5163/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinny pussaa Kammya kesäjaksossa. Kammy hetero on vakituinen hahmo. 

Vierailija
5164/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Kuten Jaacob tai Noah?

Kai nyt uusiakin tyyppejä voisi tulla sarjaan

Vierailija
5165/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku kirjoitti että melk 30 v sarjan seuraamisen jälkeen taitaa lopettaa katselun. Sama täällä. Eilen suljin television kun Gabby ilmoitti muuttavansa pois Kartanosta heti kun tuli joku konflikti lapsenhoidon kanssa.

Tervemenoa Dinglelään vaan.

On niin heppoista kässäriä. Voin lukea juonipaljastuksista mitä kellekin kuuluu mutta ei jaksa puolta tuntia uhrata katseluun enää.

Kiitos 29, 5 vuodesta.

Se olin minä. 

 

Katsoin vielä tän päivän jakson mutta tylsää oli.

 

Gabby ja Vinny ei ole uskottava pari. Vinny olisi uskottavampi Thomasin lastenhoitaja kuin Gabbyn avomiehenä. Muuttaisivat omaan kotiin aikuiset ihmiset.

Moi vaan.

Kyllä minäkin sarjaa katson silloin tällöin varmaan vielä. Se kun on ollut arkipäivään kuuluvaa melkein 30 vuotta. Harmittaa vaan minuakin kun juonet on menneet niin tylsiksi. Siis siihen entiseen verrattuna. Ei se nimittäin ennen ollut pelkkää heinäpeltojen ja lampaiden näyttämistä  vaan kässärikäänteet olivat mukavan uskottavia vaikka hauskoja ja jännittäviä. Semmoinen hyvänmielen sarja.

Vierailija
5166/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Aprillin näyttelijä on todella huono yhden ilmeen nyrpistelijä!

Ulkonäkö on jäänyt pienen koulutytön tasolle. Hiukset aina kiinni ja "uskovaisen" habitus. Ulkonäköä ei ole yhtään muutettu uuden kapinallisen l orttoilijan mukaiseksi.

Jopa Marlonin näyttelijällä on enemmän ilmeitä.

Muutenkin ärsyttävä juonikuvio.

Onko Emmerdalessa yhtään normaalia nuorta? 

Sarah on aika normaali. Heat oli normaali ja siskonsakin on. Arthur on myös. April on nyt tällä hetkellä ainoa ongelmatapaus. Ei olisi uskonut vuosi sitten että hänelle tulee näin vaikeaa, mutta elämä aina välillä yllättää.

Siis sun mielestä, pahus unohdin nimen, Heatin sisko on normaali?

Tämä hormnihuuruinen kiukkupussi, jolla on aina naama nurinpäin. Eikös hän ajanut autoa ja aiheutti veljensä kuoleman. Opiskelut ei suju ja olemus on veltto.

Ja sinä sanot normaaliksi?!

Onneksi hän pääsi nyt risteilylle. Brenda-parka sen seurassa.

 

Lähtevätkö molemmat nyt sarjasta kokonaan?

Joo ei Cathy ihan normaali ole ollut kun varasti jonkun luottokortin että pääsisi johonkin leikkaukseen että oireet mahdollisesti loppuisivat (taas 1 unohdettu juoni), varasti alkoholia, ajoi varastettua autoa josta seurasi onnettomuus ja veljen kuolema.

Näillä näkymin olivat jäähyväiset molemmille.

Eikös sillä Cathyllä ollu jokin kiusaamiskuvio Aprilia kohtaan jossain vaiheessa (ennen sairatumistaan)?

Niinpä olikin. Plus aiemmin kerrotut töllöilyt.

Ton yhden mielestä Cathy on normaali 

Teinit tötöilee ja se on ihan normaalia. Ei tietenkään palstamammojen teinit. Ne lukee raamattua kotona itsevirkattu sukkapuku päällään.

Minä olen satavarma,että jos otetaan samankokoinen verrokkikylä oikeasta maailmasta niin taatusti löytyy paljon enemmän fiksusti käyttäytyviä teinejä kuin Emmestä.

Kylä jossa on noin neljä teiniä, heille tietenkin tulee kerroksellisuutta ja enemmän ongelmia. 

Oikeassa maailmassa (suomessa) on normaalia mököttää puhelimen kanssa kotona ja olla ahdistunut. Ja puolet pyrkii myymään persettään ulkkareille tupakkaa ja viinaa vastaan.

Alkaa Emmerdalen nuorisokin näyttämään tavalliselta.

Missähän maailmassa (suomessa) sinä oikein elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5167/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Järki lentää ikkunasta pihalle kun rakastuu. Parempi Vinny on kuin joku kiero Joe. 

No mutta kai nyt olisi joku muukin. Vinny on ihan heppeli.

Mikä on heppeli? 

yksinkertainen tollo

Vierailija
5168/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Järki lentää ikkunasta pihalle kun rakastuu. Parempi Vinny on kuin joku kiero Joe. 

No mutta kai nyt olisi joku muukin. Vinny on ihan heppeli.

Mikä on heppeli? 

yksinkertainen tollo

...heppeli ei ole mikään homppeli vaan juurikin yksinkertanen vähän hassu tyyppi. On kai jokin murresana. Isäni käytti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5169/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hyvä että Lydian papukaija pääsi välillä häkistä lentoon. Hyvä tämä pikku poika tässä Thomasin roolissa. Pilke silmäkulmassa. Selvästi näyttelijäainesta. Luonnollisen oloinen ollut noissa kohtauksissa. 

Vierailija
5170/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toi Sarah on laitettu noin sekoilemaan?  Ja Kammya tietysti epäillään ja rangaistaan!

Täysi-ikäisen rimpuilua isovamhempiaan vastaan. Kammy ja Sarah ovat yhdessä tehneet varkauksia ja tulevat tekemään lisää.

Niin. Ton yhden mielestä myös Sarah on aika normaali. 

Olis kiva nähdä sen lähipiiri.

Unohtu äsken. Kumpa säkin relaisit, etkä olis noin mustavalkoinen. Mutta sehän tätä ketjua vaivaakin.

Kaikki otetaan niin v*tun tosissaan. En haluais nähdä sun elinympyröitä, kun hyvin kuivakalta, totiselta ja tylsältä vaikuttaa.

Joo. Mun elämä olisi varmaan ratkiriemukasta - suorastaan naurettavaa - jos ottaisin Emmerdalen totena. Ja jos luulisin, että varkaudet, väkivalta ja huijaaminen on normaalia nuoren käytöstä.

Ehkä viihdyn paremmin kuivakassa, totisessa ja tylsässä elämässäni.

Ymmärrän, että tv-sarjat ovat käsikirjoitettua viihdettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5171/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Järki lentää ikkunasta pihalle kun rakastuu. Parempi Vinny on kuin joku kiero Joe. 

No mutta kai nyt olisi joku muukin. Vinny on ihan heppeli.

Mikä on heppeli? 

Se kirjoittaja uskoo YHÄ että Vinny on homo.

Aaa! Eli yritti sanoa homppeli tmv? 

Kiitos vastauksesta 

Vierailija
5172/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinny pussaa Kammya kesäjaksossa. Kammy hetero on vakituinen hahmo. 

Mitä yrität sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5173/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hyvä että Lydian papukaija pääsi välillä häkistä lentoon. Hyvä tämä pikku poika tässä Thomasin roolissa. Pilke silmäkulmassa. Selvästi näyttelijäainesta. Luonnollisen oloinen ollut noissa kohtauksissa. 

Se poika on niin pieni, ettei se edes tajua mistään kuvaamista mitään. Kuin Tukku aikoinaan Salkkareissa.

Ja mitä siihen lintuun tulee niin onhan se karmiva ja tilaa vievä "muisto" häkkeineen.

Vierailija
5174/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinnyn ja Gabbyn romanssi on ihan absurdi. Ei ollenkaan järkeenkäypä. Kai posh-Gabbylle nyt olisi joku tasokkaaampi voitu kirjoittaa.

Järki lentää ikkunasta pihalle kun rakastuu. Parempi Vinny on kuin joku kiero Joe. 

No mutta kai nyt olisi joku muukin. Vinny on ihan heppeli.

Mikä on heppeli? 

yksinkertainen tollo

...heppeli ei ole mikään homppeli vaan juurikin yksinkertanen vähän hassu tyyppi. On kai jokin murresana. Isäni käytti sitä.

Keskustelupalstoilla kannattaisi käyttää normaalia yleiskieltä eikä jotain itsekeksittyjä landepaukujen epäsanoja.

Ei tuo vaikuta edes oikealta murresanalta. Murteet on ok. 

Tuo ilmeisesti yritti vihjailla homoilusta mutta keksi jonkun sievistelyilmaisun. Nyt sitten itse komppaa itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5175/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt pridekuukauden innoittamana joku fomofoobikko hölisemässä homo- ja heterojuttuja?

Vierailija
5176/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt pridekuukauden innoittamana joku fomofoobikko hölisemässä homo- ja heterojuttuja?

Aina se on täällä, ympäri vuoden. 

Vierailija
5177/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hyvä että Lydian papukaija pääsi välillä häkistä lentoon. Hyvä tämä pikku poika tässä Thomasin roolissa. Pilke silmäkulmassa. Selvästi näyttelijäainesta. Luonnollisen oloinen ollut noissa kohtauksissa. 

Se poika on niin pieni, ettei se edes tajua mistään kuvaamista mitään. Kuin Tukku aikoinaan Salkkareissa.

Ja mitä siihen lintuun tulee niin onhan se karmiva ja tilaa vievä "muisto" häkkeineen.

Bertie joka Thomasia näyttelee on syntynyt samana vuonna kuin roolihahmonsa Thomas eli 2021. Kyllä hän jo ymmärtää mistä kun kyse. Hän on drama school and agencyn listoilla. Ammattimaista touhua jo lapsesta. 

Vierailija
5178/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää Charity, kun alkaa nyt Jakobin kanssa juonitella Kammylle jotain kurjaa temppua.   Ei Gabby kauaa Dinglen huushollissa asusta, onko siellä kunnon kylppäriäkään?

On yläkerrassa. Näytettiin kun Lydia  piilotti sinne vaatteitaan jouduttuaan sen entisen heilansa hyväksikäyttämäksi. Näytti talon viihtyisimmälle huoneelle. 

Vierailija
5179/5215 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne se Tracyn lapsen isä katosi? Näin jonkun pätkän ( jota John muisteli) että olisi heittänyt miehen jokeen. Mikä tää John juttu nyt on? Onko hän  sittenki pahis? Sääli koska vaikutti hyvältä tyypiltä.

Mikä motivaatio murhata?

Vierailija
5180/5215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku kirjoitti että melk 30 v sarjan seuraamisen jälkeen taitaa lopettaa katselun. Sama täällä. Eilen suljin television kun Gabby ilmoitti muuttavansa pois Kartanosta heti kun tuli joku konflikti lapsenhoidon kanssa.

Tervemenoa Dinglelään vaan.

On niin heppoista kässäriä. Voin lukea juonipaljastuksista mitä kellekin kuuluu mutta ei jaksa puolta tuntia uhrata katseluun enää.

Kiitos 29, 5 vuodesta.

Se olin minä. 

 

Katsoin vielä tän päivän jakson mutta tylsää oli.

 

Gabby ja Vinny ei ole uskottava pari. Vinny olisi uskottavampi Thomasin lastenhoitaja kuin Gabbyn avomiehenä. Muuttaisivat omaan kotiin aikuiset ihmiset.

Moi vaan.

Kyllä minäkin sarjaa katson silloin tällöin varmaan vielä. Se kun on ollut arkipäivään kuuluvaa melkein 30 vuotta. Harmittaa vaan minuakin kun juonet on menneet niin tylsiksi. Siis siihen entiseen verrattuna. Ei se nimittäin ennen ollut pelkkää heinäpeltojen ja lampaiden näyttämistä  vaan kässärikäänteet olivat mukavan uskottavia vaikka hauskoja ja jännittäviä. Semmoinen hyvänmielen sarja.

Olen samaa mieltä. Emmerdale on mielestäni muuttunut saippuamaisemmaksi ja epäuskottavammaksi juoniltaan. Näyttelijät on ihan hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi