Miksi siitä puhutaan niin vähän kuinka paljon elintaso
on noussut 80- ja 90-luvuilta? Tuolloin oli vielä ihan normaalia, että vaatteita parsittiin, ruoka oli perunaa ja lihaa-tasoa ja voileipiä, ihmisillä oli paljon vähemmän materiaa ja asuintilaa ym. Silloin todellakin erottuivat ne, joilla oli rahaa ja ne, joilla ei ollut mutta kukaan ei ulissut aiheesta. Nykyään jokaisella on omasta mielestään oikeus samaan mitä muillakin, ja vaikka et maksa asumistasi itse niin lapsilla pitää olla omat makuuhuoneet, taloudessa suoratoistopalvelut, uudet pelit ja vehkeet. Woltatakin pitää voida välillä sillä pitäähän köyhänkin saada nauttia elämästä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja yksinhuoltajaäidit nukkuivat olkkarissa. Nykyään pitää näillekin olla omat makkarit, asumistuella tietysti.
Minä nukuin vielä vuosi sitten olkkarissa että lapsi sai oman huoneen. Ja se järjestely oli melkein kymmenen vuoden ajan meillä. Ei ollut rahaa maksaa suuremmasta asunnosta vuokraa, koska en ole saanut mitään tukia vaan maksoin vuokrani omista ansiotuloistani. Minua kyllä sapettaa nämä jutut, että joku asuu leveästi asumistuella.
Sama täällä sapettaa nämä oletukset, mitä kaikki muka tekee nykyään. Itse maksan myös palkallani yh perheen menot. Asuminen pk alueella vie ison osan tuloista, kun on useampi jo lähes täysi-ikäinen lapsi, vaikka nukun olohuoneessa. Eikä todellakaan käydä ulkomailla, syödä ravintolassa, woltata ym. Tylsästi syödään perunaa ja makaronia kotona. Ostetaan vaatteet pääosin kirppareilta, jos saadaan. Välillä joutuu kyllä hakemaan varsinkin pojalle myös kaupasta, kun ei käytettyä löydy. Puhelimet on kaikilla, mutta nekin on hankittu käytettynä. Maksullisia harrastuksia ei todellakaan ole varaa maksella. Toki ei paljon "ahdinko" näy, kun ei yleensä myöskään valiteta.