Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekonomistit; Suomalaisilla jättisäästöt, ei uskalleta kuluttaa?!

Vierailija
05.11.2025 |

Miksi uutisissa ekonomistit toitottaa, että muulla Euroopalla ei talousahdinkoa koska siellä uskalletaan kuluttaa mutta Suomessa on koska ihmisillä isot säästöt eikä uskalleta silti kuluttaa tai ostaa asuntoja? Mä en tunne yhtään keskiluokkaista lapsiperhettä jolla olisi jättisäästöjä, se että he ei ostele muuta kuin ihan pakolliset (ruokaa ja lastenvaatteet) johtuu siitä, että rahaa ei ole. Keskiluokka kurjistettu, edes asuntolainojen korkoja ei saa verovähentää enää niin eihän työssäkäyville lapsiperheen vanhemmille jää mitään käteen.

Kommentit (300)

Vierailija
141/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajat ovat saitoja.  Ihmiset opetettiin säästämään sijoituksiin ja kukaan ei halua menettää hyviä tuottojaan.  Jos luopuu pienestä osasta sijoituksia, niin tuotto pienenee ikuisiksi ajoiksi.

Pankit eivät halunneet ottaa mitään riskiä, niin rahalle ei saanut korkoa, vaikka pankit kyllä käyttävät ihmisten tallentamat rahat hyväkseen ja saavat hyvää tuottoa.  Rahasto on pankille hyvä asiakkaiden sijoitusmuoto, kaikki riski asiakkaalla ja varma tulo pankille.  Jos rahastoa myy, menee veroa.   Kukaan ei halua katkaista hyvää putkea, kun rahastotili kasvaa ja ei tarvitse maksaa veroa (jos ei ota rahoja ulos).

Sinne ne menee kokoomuksen järjestämät veroaletkin, sijoituksiin, jotka vituttavat valtiota, kun raha näkyy "tilillä", mutta siihen ei pääse käsiksi, hähääää!

Muutenkin, kaikilla on jo kaikkea, kukaan ei tarvitse enää mitään, kaikki alkavat ymmärtää minkälainen vedätys täällä Suomessa onkaan, kun kun joka paikassa vain nypitään rahaa pois, parempi ettei tee täällä mitään ja käy kuluttamassa rahat ulkomailla.

Vierailija
142/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittajat ovat saitoja.  Ihmiset opetettiin säästämään sijoituksiin ja kukaan ei halua menettää hyviä tuottojaan.  Jos luopuu pienestä osasta sijoituksia, niin tuotto pienenee ikuisiksi ajoiksi.

Pankit eivät halunneet ottaa mitään riskiä, niin rahalle ei saanut korkoa, vaikka pankit kyllä käyttävät ihmisten tallentamat rahat hyväkseen ja saavat hyvää tuottoa.  Rahasto on pankille hyvä asiakkaiden sijoitusmuoto, kaikki riski asiakkaalla ja varma tulo pankille.  Jos rahastoa myy, menee veroa.   Kukaan ei halua katkaista hyvää putkea, kun rahastotili kasvaa ja ei tarvitse maksaa veroa (jos ei ota rahoja ulos).

Sinne ne menee kokoomuksen järjestämät veroaletkin, sijoituksiin, jotka vituttavat valtiota, kun raha näkyy "tilillä", mutta siihen ei pääse käsiksi, hähääää!

Muutenkin, kaikilla on jo kaikkea, kukaan ei tarvitse enää mitään, kaikki alkavat ymmärtää minkälainen vedätys tää

Paitsi tietenkin työttömällä kela asiakkaalla joka asuu. Vuokralla..tälle ryhmälle kokoomus meni puuttumaan varallisuuteen kun lähti tulouttamaan tuloiksi tilillä seisovan varallisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin, kaikilla on jo kaikkea, kukaan ei tarvitse enää mitään, kaikki alkavat ymmärtää minkälainen vedätys tää

Kuka sijoittaa pankin rahastoon? 

Esimeriksi Nasdaq 100 ETF (pörssivaihdettu rahasto) on tuotannut omassa salkussa 109% kuluvan 3 vuoden aikana, eli tuplannut. Aika harva pankin rahasto pärjännyt tuossa. Tuo on ollut myös aika "no brainer" lappu jo pitkään, koska teknologia myy ja tuossa on hajautettu riskiä toimialan sisällä. Ns. ilmaista rahaa. 

Kohta tosin joutuu ehkä hetkeksi lunastamaan, koska pulssi sykkii korjausliikettä... Tässä päästään siihen epämiellyttävyyteen, että koska ulkomainen paperi (tai ETF ylipäätään), ei voi pelailla OST:n sisällä ja joutuisi maksamaan veroja. Siinä mielessä kestää kyllä aika isonkin laskuhitin realisointiin verraten, joten kiirettä ei ole. Tässäkin valtio tosin häviää lopulta, koska juuri tuon reaaligapin takia on kannattavampaa pitää se arvo-osuustilille kuin tulouttaa välissä valtiolle. Valtion kannalta olisi parempi tukea maksimituottoa, mistä se saa osansa sitten joskus lopulta. Mutta valtio pelaakin ilman horisonttia, aina. Sen takia sille ei kannata rahaa vapaaehtoisesti vipata. 

Vierailija
144/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytän kaikesta purraa, se leikkasi talouden hengiltä 

Riikka on tehnyt 150% oikein että leikkaa, tälläinen demarisyöpäinen "tukiais-talous" joka perustuu vain tuottavan työn tekijöiden kuppaukseen ja sosiaaliloisten hyysäämiseen niillä saalilla mitkä siitä kuppauksesta saadaan, pitääkin leikata ja kuristaa hengettömäksi että se vihdoinkin loppuu ja kelan elätit sekä muut tukipummit  MENEE T Ö I H I N!!!!!!

Vierailija
145/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on purra joka riekkuu iloissaan sakset kädessä ja persut jotka ajavat raippalakeja työelämään. Kukaan ei tunne oloaan turvatuksi, joten jos jollain on ylimääräistä, se laitetaan syrjään pahan päivän varalle. Ei tarvitse olla kummoinen ekonomisti tajutakseen tämän.

= hallituksella ei ole kansan luottamusta. 

Kansa ei ole yhtä kuin sosialistit.  Myös oikeisto kuuluu kansaan vaikka kuinka punikki heidät tuhota haluaisikin.

No oikeisto voi sitten kuluttaa punikkienkn puolesta. Eli lähde shoppailemaan säästösi, koska sinun valitsema hallitus näin toivoo. 

Näin olen tehnytkin.

Vierailija
146/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen jättisäästöt? Kenellä nykyään on muka rahaa säästössä kun kaikki on vain kalliimpaa ja kalliimpaa. Eikä minkään tuotteen tai palvelun hintoja lasketa. Tietysti jos raharikkaat vähän jakeluksi rahaa köyhemmille osalle kansasta niin rahaa voisi olla kulutettavaksi asti. 

Vierailija
147/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen jättisäästöt? Kenellä nykyään on muka rahaa säästössä kun kaikki on vain kalliimpaa ja kalliimpaa. Eikä minkään tuotteen tai palvelun hintoja lasketa. Tietysti jos raharikkaat vähän jakeluksi rahaa köyhemmille osalle kansasta niin rahaa voisi olla kulutettavaksi asti. 

Tottakai rikkaat jakelevat mielellään rahaa köyhemmille, työtä vastaan.  Eikun tekemään, hop hop.

Vierailija
148/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on purra joka riekkuu iloissaan sakset kädessä ja persut jotka ajavat raippalakeja työelämään. Kukaan ei tunne oloaan turvatuksi, joten jos jollain on ylimääräistä, se laitetaan syrjään pahan päivän varalle. Ei tarvitse olla kummoinen ekonomisti tajutakseen tämän.

= hallituksella ei ole kansan luottamusta. 

Kansa ei ole yhtä kuin sosialistit.  Myös oikeisto kuuluu kansaan vaikka kuinka punikki heidät tuhota haluaisikin.

Hauskaa, kun kansa alkaa käyttäytyä samalla tavalla kuin oikeisto. Kaikki kahmivat rahaa vain itselleen, eikä kukaan anna siitä siivuakaan muille, tulee yllätyksenä että talous pysähtyy. 

Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omistani siivu sinulle? Minä käyn töissä ja sinä makaat.

Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdallani ekonomistit voivat olla huoletta. Aivan varmasti tulen kuluttamaan ja isoja summia. Nimittäin erilaisiin hoivapalveluihin. Mutta en vielä, todennäköisesti en edes seuraavan 10 vuoden aikana. Mutta jonain päivänä kyllä, mikäli en kupsahda sitä ennen. Ja jos kupsahdankin, mun lapseni perivät säästöni ja sijoitukseni. Ei ne rahat siinäkään tapauksessa minnekään mustaan aukkoon katoa.

Vierailija
150/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on pelkästään pankkitileillä 114,7 miljardia euroa - 114.700.000.000,00

Ja tuo on tileillä makaamassa olevaa rahaa, lisäksi on rahastot, osakkeet ja kiinteä omaisuus plus vakuutuskuoret.

Vierailija
151/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ikäihmisillä on pankkitileillä rahaa, mutta eivät käytä niitä eivätkä anna ylimääräisiä rahojaan eläessään myöskään eteen päin muille käytettäväksi; heille on tärkeää olla varoissaan kuolinhetkellä koska pitävät vähissä rahoissa kuolemista häpeänä. Ruokahalu kasvaa syödessä ja piheys säästäessä. 

Ihan oikein. Miksi ihmeessä antaisivat?

Miksi ihmeessä eivät antaisi jo eläessään nuoremmalle sukupolvelle ainakin osan rahoistaan jos sitä on yli oman tarpeen. Raha on tarkoitettu kierrätettäväksi ja antanisesta voi koitua iloa itsellekin.

Vierailija
152/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omistani siivu sinulle? Minä käyn töissä ja sinä makaat."

Koska se monella tavalla hyödyttää sinuakin että ne työttömät tosiaan vain makaavat eivätkä tunkeudu taloosi aikeenaan hilata sinut kaulastasi lipputankoon.

Vierailija
153/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai rikkaat jakelevat mielellään rahaa köyhemmille, työtä vastaan.  Eikun tekemään, hop hop.

Sehän se iso ongelma onkin kuin juuri noin he eivät nyt tee koska niitä työpaikkoja ei ole.

Vierailija
154/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kulutan, mutta tähän maahan mahdollisimman vähän. Mulla ei ole mitään tarvetta maksaa tähän sossumaahan senttiäkään, kiitos 2020-2022. 

Saman opetan lapsilleni, jotka kärsivät noina vuosina. Me eletään nyt hyvin ja nautitaan elämästä, meitä kiinnostaa teidän kurjuutenne yhtä paljon kuin teitä meidän. Eli ei yhtään. 

Toivon että mahdollisimman moni ravintola menee konkurssiin ja vanhukset maksavat itse hoitonsa, te ette tarvitse minun eurojani mihinkään. Toivon ettei yhdenkään köyhän harrastuksia makseta ja toivon teille työttömyyttä ja rahattomuutta jotta saatte tietää miltä se tuntuu. Toivottavasti teiltäkin lähtee koti alta. Maksakaa itse elämänne, teidän elämänne on yhtä arvokas kuin kerroitte meidän elämämme olevan. Kiitos! 

Vierailija
155/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omistani siivu sinulle? Minä käyn töissä ja sinä makaat."

Koska se monella tavalla hyödyttää sinuakin että ne työttömät tosiaan vain makaavat eivätkä tunkeudu taloosi aikeenaan hilata sinut kaulastasi lipputankoon.

Väkivaltaiset sosialistit voidaan myös ampua kun yrittävät tunkeutua sosialisoimaan.

Vierailija
156/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytän kaikesta purraa, se leikkasi talouden hengiltä 

Purra ITSE opettanut SÄÄSTÄMÄÄN ja LEIKKAAMAAN.

KYLLÄ ME OPIMME!

Vierailija
157/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kuulostaa jo laittomalta uhkaukselta, haluatko vastata poliisille?

Uutisväläys, ketään ei kiinnosta jonkun arvottoman uhkaukset. Älä makaa vaan nouse sieltä. Niin me muutkin on tehty. 

Vierailija
158/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmeniätuhansia. Mut mihin mun pitäs ne kuluttaa? En tarvi mitään.

Vierailija
159/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaiset sosialistit voidaan myös ampua kun yrittävät tunkeutua sosialisoimaan.

Kylläpä tänään ollaan kovin aggressiivisia. Kyllä mä mieluummin maksan veroni kuin ammun kenetkään.

Vierailija
160/300 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntema työssäkäyvät keskiluokan ihmiset eivät törsää. Ei ostella uusia autoja ja asuntoja. Jos perheessä on kaksi työssäkäyvää ja kertynyt vähän säästöjä, viikon ulkomaanmatka Rodokselle tai Italiaan on mahdollinen. Tähän on päädytty!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi