Jos risteykseen tulee 4 suunnalta autot jotka ovat menossa suoraan, kenellekkaan ei ole kolmiota eika stop-merkkia eika liikenne valoja. Kuka vaistaa ja keta?
Kommentit (32)
vaan täytyy ottaa huomioon mitä toiset tekevät.
ja myös joutuvat väistämään oikealta tulijaa..
Eli tämä on se tilanne missä suomalainenkin joutuu joustamaan liikenteessä! yhden on vaan lähdettävä varovasti liikkeelle ja toivottava että annetaan mennä... siitäpä tilanne purkautuu
Ja ainahan voi itse näyttää sille autoilijalle joka joutuisi minua väistämään että " ole hyvä ja mene!"
Itse en yli kymmenen autoiluvuoden aikana ole ollut kertaakaan tuollaisessa tilanteessa. Tasa-arvoisia neljän tien risteyksiä ei ihan hirveästi ole.
No et ole tosissas, noitahan on paikat pullollaan. Ei teitä tarvita neljää, kaksi riittää...
Ja jos kaikki ovat yhtä röyhkeitä, niin sitten tulee peltiruttua =)
Kahden tien tapauksessahan on jompikumpi tulossa vasemmalta. Ei ole kovin vaikeaa sitten.
Paljonhan noita on sillä tavalla, että toinen risteävistä teistä on yksisuuntainen, mutta silloinhan ongelmaa ei ole.
Päästä oikeallasi oleva ensin!
Röyhkeys ei kuulu ajotaitoihin vaan se että osaa lukea liikennettä ja olla fiksu ja hyvä kuski. Etuilijat ei osaa ajaa.
Eli;
Jos 4 autokoululaista ajaa yhtä aikaa tasa-arvoiseen risteykseen neljästä eri suunnasta, niin kuka saa ylittää risteyksen ensimmäisen?
- se, joka saa ensimmäisenä autonsa takaisin käyntiin. XD
kun kaksi tietä menee ristiin, autoja tulee neljältä suunnalta!! Harvemmin sitten oikeasti neljä tietä menee ristiin.
Vierailija:
Eli;
Jos 4 autokoululaista ajaa yhtä aikaa tasa-arvoiseen risteykseen neljästä eri suunnasta, niin kuka saa ylittää risteyksen ensimmäisen?
- se, joka saa ensimmäisenä autonsa takaisin käyntiin. XD
Neljästä suunnasta siinäkin autoja vain tulee, mutta kun jokaisella risteyksestä lähtevällä tiellä on oma nimi, niin eri teitä ne ovat. Samanlainen risteys toki voi olla kahdellakin tiellä, jos molemmat tiet jatkuvat risteyksen jälkeen samannimisinä.
Vierailija:
kun kaksi tietä menee ristiin, autoja tulee neljältä suunnalta!! Harvemmin sitten oikeasti neljä tietä menee ristiin.
niin tuossa tilanteessa yleensä minä menen ensin.
Jos et päästä toista edellä tai sua ei päästetä ensin niin kuka korvaa kolarin jos toinen yhtä mulkku tulee risteykseen kanssasi? :D
15
ja kun valot eivät ole toiminnassa se olen yleensä aina minä, joka uskaltautuu ensimmäisenä liikkeelle ja muut seuraavat järjestyksessä perässä. :D
Ei kai siihen ole koko päiväksi tarkoitus jäädä seisomaan?
paitsi, jos jonkun auto jo ehti nytkähtää ensin. Se päätös tapahtuu nopeaan ja kun eka auto menee, purkautuu tilannekin nopaan.
Asun juuri tuollaisen risteyksen lähellä (kaupungin vilkkainta aluetta) ja noita tilanteita tulee päivittäin.
jos se ei liiku, niin minä menen sitten.
Ja jonkun on vain uskaltauduttava lähtemään liikkeelle ensimmäisenä :)