Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena ymmärrän, miksi monet miehet ovat turhautuneita naisiin. Tässä syitä:

Vierailija
01.11.2025 |

1. Naisilla on ollut oikeutettu syy vapautua mutta seuraukset eivät ole yksinkertaisia

Naiset ovat viime vuosikymmeninä saaneet valtavasti lisää vapauksia ja mahdollisuuksia (hyvä niin), mutta samalla moni on omaksunut ei tarvitse miestä mihinkään -mentaliteetin, tai sekoittanut tasa-arvon kilpailuun, jossa miehen kanssa ei olla tiimi, vaan vertailun kohde.

2. Osa naisista on omaksunut epärealistiset odotukset

Monet miehet kokevat, että moderni naisihanne kumppanista on menestyvä, kunnianhimoinen, sosiaalisesti taitava ja emotionaalisesti kypsä, samalla vahva mutta herkkä, ja tietenkin pidempi kuin minä, mutta ei liian dominoiva.

Toisin sanoen: fantasiamies, ei oikea mies.

Deittikulttuuri ja sosiaalinen media ruokkivat tätä. Instagram, TikTok ja dating-sovellukset luovat illuusion, että jossain on aina parempi vaihtoehto. Tämä tekee sitoutumisesta vaikeampaa ja ruokkii valinnan yltäkylläisyyden paradoksia: mitä enemmän valinnanvaraa, sitä vähemmän tyytyväisyyttä.

3. Naisetkin voivat pelata uhriasemalla

Feministinen keskustelu on tuonut esiin tärkeitä epätasa-arvon muotoja, mutta samalla se on joskus muuttunut retoriikaksi, jossa kaikki miesten ongelmat selitetään miesten syyksi, eikä tunnisteta, että myös miehet kärsivät yhteiskunnallisista paineista vain eri tavoin.

Tuloksena on tilanne, jossa nainen voi puhua vapaasti kokemastaan epäoikeudenmukaisuudesta, mutta miehen kokemus torjutuksi tulemisesta, yksinäisyydestä tai riittämättömyydestä leimataan valittamiseksi tai uhriutumiseksi.

4. Naisetkin hyötyvät miesten turhautumisesta

Yhteiskunta rakentuu nyt pitkälti tavalla, joka palkitsee naisia enemmän. Koulutuksessa tytöt menestyvät keskimäärin paremmin. Työelämässä monet alat suosivat pehmeitä arvoja, tunneälyä ja verkostoitumista. Miehille luontaisia vahvuuksia (kuten kurinalaisuus, suoruus, looginen ongelmanratkaisu) ei enää arvosteta yhtä paljon sosiaalisissa suhteissa. 

Tämä luo tilanteen, jossa naisten ääni kuuluu kaikkialla, mutta miesten kokemus jää varjoon.

Kommentit (731)

Vierailija
461/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku mies "naisena" 😄

Ei kenelläkään naisella tulisi mieleenkään ajatella asioita tuolla tavalla.

Onhan naisiakin erilaisia.

Vierailija
462/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ei ollut kuvaamasi tilanne.

Mutta kerro itse, omin sanoin, mitä nainen sitten tuo parisuhteeseen?"

Sitä voit kysyä naisten kanssa pariutuneilta miehiltä/naisilta :) Kuka minä olen heidän puolestaan puhumaan?

Onko naisen kanssa pariutuneita linjoilla? Kertoisitteko, mitä nainen tuo parisuhteeseenne?

Sivusta: Nainen tuo pitkälti ihan samoja asioita suhteeseen kuin minä. Rakkautta, läheisyyttä ja asioiden jakamista/yhdessä tekemistä. En minä tuo sen "enempää". Molemmat maksavat ja tekevät oman osuutensa talouden eteen. Ei kai suhteessa sen takia olla että jotain pitäisi hyötyä vaan koska halutaan? Kai nyt aikuiset ihmiset itsestään saa huolta pidettyä?

No niin, siinä yksi selkeä vastaus :) Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Naiset eivät ole mitään velkaa miehille. Asia on päinvastoin. Miehet ovat sortaneet naisia vuosituhansia. Takaisinmaksun aika. Itse en uskalla edes ajatella miehen tapailua. Olen jo lähes 30 vuotias ja neitsyt. Minulla on myös autisminkirjon syndrooma ja en pidä siitä että käsketään minkälainen pitäisi olla tai mitä pitäisi tehdä

Naiset ovat aloittaneet tämän nykyisin käytävän sukupuolten välisen sodan. Ei pitäisi ihmetellä sitä että miehet puolustautuvat.

En usko, että naiset tulevat voittamaan tätä sotaa. Jo yksistään siitä syystä, että naisten mm. Lähi-idästä maahan kutsumat äärikonservatiiviset ainekset eivät todellakaan hyväksy matriarkaalista yhteiskuntaa.

Kyllä tämä on miesten aloittamaa, naiset ovat vaan alkaneet puolustautumaan sodassa. Ennen eivät puolustautuneet, vaan antoivat asioiden tapahtua.

Vierailija
464/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen elämäntyyli on sellainen ettei miehen panosta tarvita mihinkään tai käytännössä miehet eivät osaa panostaa siihen yhteiselämään. Kaupunkiasunnossa ei ole konservatiivisesti ajateltuna "miesten töitä", on vain "naisten työt". Naiset turhautuvat kun huomaavat että mies on vapaamatkustaja. Ehkä parisuhteet onnistuisivat paremmin jos ei edes yritettäisi asua yhdessä? 

Mielenkiintoinen ajatus.

Mies siis toimisi vain naisen tarpeiden täyttäjänä ja rahoitusliikkeenä. Saamatta mitään takaisin.

Kuulostaa hyvältä diililtä.

Juurihan tuo kirjoitti, ettei miestä tarvita mihinkään. Ja sinä annat ymmärtää, ettei mies saa mitään, mutta antaa kaiken. Jos siis joutuu huolehtimaan omasta huushollistaan ja elämästään ja vain tapailee näistä. ???

Vierailija
465/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin naiset muuttivat lapsuudenperheestä suoraan yhteen miehen kanssa, heillä ei ollut kokemusta itsenäisestä elämästä. Sellainen varmaan pelottikin. 

Nykyään taas suurin osa naisista on elänyt vuosia itsenäisesti ennen yhdessä asumista, on siis vertailukohta. Moni nainen huomaa että elämä onkin raskaampaa, työlämpää yhdessä miehen kanssa. 

Niinpä. Naisille tulee yllätyksenä että nykyään parisuhde tosiaan vaatii myös heiltä työtä. 

Ei se tule naisille yllätyksenä, vasn teille miehille. Nainen tekee parisuhteessa kaiken tunnetaan ja metatyön, ja se kuormittaa naista. Se on yksi syy,miksi nainen sitten hakee lopulta sen eron. Tässäkin asiassa miehet ovat parisuhteessa vapaamatkustaja.

Naiset kaipaavat miehiltä nykyään ennen kaikkea tunnetason ja arkisia juttuja: empatiaa, keskusteluja, asioiden järjestämistä jne. Sitä skannataan deittailussa heti alusta alkaen. Onko tämä sellainen mies, joka osaa ja haluaa ottaa tarpeeni huomioon? 

Vierailija
466/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne miehet sitten voi tehdä mitään omille ongelmilleen? Ei naiset ole mitään ilmaisia terapiakeskuksia. 

Jos miehet lopettaisivat asioiden tarjoamisen naisille niin äkkiä tulisi voimaantuneelta feministiltä itku.

No voi. Lopettakaa toki, niin voidaan katsoa miten kävisi. Ettei naiset pärjäisi? Maailma muuttuisi, mutta silti pärjättäisiin.

Vierailija
467/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on jo paljon enemmän oikeuksia, ja lisäksi naiset haluavat säilyttää uhrin statuksensa jonka avulla he ovat pystyneet hankkimaan itselleen oikeuksia. Naisten maailma eli intersektionaalinen feminismi rakentuu uhrihierarkian varaan missä se jolla on korkein uhristatus on myös eniten oikeuksia.

Naisten ja miesten välillä vallitsee nykyisin erittäin raju vastakkainasettelu.

Jos naisen maailma on mielestäsi intersektionaalinen feminismi, ajatteletko myös, että miesten maailma on sovinistinen ajattelutapa?

Vierailija
468/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa kuin naiset olisivat jotain velkaa miehille. Mitä pahaa siinä on jos naiset haluavat elää itsenäisesti? Jos kokee että on onnellisempi niin? 

Ei ollut minulle osoitettu, mutta tähän on helppo vastata. Elämä on helpompaa, kun sitä ei tarvitse elää yksin. Kyllä se yksinkin onnistuu, mutta helpompaa se olisi, jos olisi rinnalla "me olemme tiimi" -tavalla ajatteleva puoliso.

Valitettavan usein tuntuu nykyisin siltä, että joko nainen ei halua muuta kuin olla itsenäisenä ilman, tai sitten halutaan vain muuttaa toisen nurkkiin odottaen, että mies hoitaa kaiken. Sellainen yhdessä rakentamisen asenne on valitettavan harvinainen. Halutaan tulla niin sanotusti valmiiseen pöytään, jossa kaikki on jo valmiina.

Minä etsin tätä "olemme tiimi"-tavalla ajattelevaa miestä itselleni. Mutta olen hiljalleen tullut todellisuuteen ja tajunnut, että etsin satuolentoa.

Todellisuudessa mies hyvin usein ajattelee: "Olen tiimi ja muijan homma huolehtia, että minä pelaan."

Vierailija
469/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yleensä aika huonoja kirjoittamaan muiden kuin kehysryhmänsä näkökulmasta. Olet aika hyvä esimerkki siitä, ap.

On normaalia odottaa, että aikuinen kumppani on emotionaalisesti kypsä, menestyy jotenkin elämässään ja huolehtii hygienia/sosiaalisista piireistä ilman, että se tekee jotenkin yli-ihmiseksi tai, että odotukset kumppania kohtaan olisivat jotain valtavia.

Ja kun katsoo perheitä tai parisuhteita, voi nähdä, ettei tosi monesta miehestä ole tiimipelaajaksi esimerkiksi joukkueeseen nimeltä perhe. Sen näkee aika hyvin yh-äitien määrästä, pettämisistä, pahoinpitelyistä ja pienemmistä jutuista, kuten ihan vaan siitä, että mies nukkuu yönsä tyytyväisenä, kun äiti joutuu heräilemään vauvan hoitoon (vaikka tutkitusti nainen tarvitsee keskiverrosti enemmän unta kuin mies). Joo, ei kaikki miehet, mutta niin moni, että nainen mieluummin valitsee satavarman seesteisen elämän kuin todennäköisesti stressaavan kolmivuorotyön työ/lapsi/miehen tarpeet.

Ja mitä miesten uhriasemaan tulee, poikien koulutulosten parantamiseen käytetään kolminkertainen määrä aikaa ja rahaa tyttöihin verrattuna. Sitten taas, jos mies/poika kertoo tulleensa ahdistelluksi, yleensä naiset ymmärtävät ja tuomitsevat ahdostelijan. Miehetkin saattavat tehdä näin. Toisaalta aina kommentit "kunpa olisin ollut minä", "slurp, slups, pääsi poika maistaa naista" ja "mikä inisijä, itte olisin nauttinut" tyyliset kommentit tulevat muilta miehiltä.

Miehet oletteko kokeilleet muuttaa asioita ryhmänne sisällä sen sijaan, että aina valitatte naisista ja vaaditte heitä muuttumaan? 

Vierailija
470/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja olen sinkku. En ole onnellinen näin eläen: olen usein yksinäinen, ja kosketuksen kaipuu on välillä niin kova, että se tuntuu ihan fyysisenä kipuna. 

Mutta samaan aikaan tiedän, että en pysty asumaan parisuhteessa kumppanin kanssa saman katon alla. Olen yrittänyt, eikä vaan toimi.

Tiedostan että vika on minussa. 

Vierailija
471/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et mikään nainen ole.

Vierailija
472/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne miehet sitten voi tehdä mitään omille ongelmilleen? Ei naiset ole mitään ilmaisia terapiakeskuksia. 

Jos miehet lopettaisivat asioiden tarjoamisen naisille niin äkkiä tulisi voimaantuneelta feministiltä itku.

No voi. Lopettakaa toki, niin voidaan katsoa miten kävisi. Ettei naiset pärjäisi? Maailma muuttuisi, mutta silti pärjättäisiin.

valitettavasti veronmaksun lopettaminen ei noin vain onnistu.

Vierailija
473/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa kuin naiset olisivat jotain velkaa miehille. Mitä pahaa siinä on jos naiset haluavat elää itsenäisesti? Jos kokee että on onnellisempi niin? 

Ei ollut minulle osoitettu, mutta tähän on helppo vastata. Elämä on helpompaa, kun sitä ei tarvitse elää yksin. Kyllä se yksinkin onnistuu, mutta helpompaa se olisi, jos olisi rinnalla "me olemme tiimi" -tavalla ajatteleva puoliso.

Valitettavan usein tuntuu nykyisin siltä, että joko nainen ei halua muuta kuin olla itsenäisenä ilman, tai sitten halutaan vain muuttaa toisen nurkkiin odottaen, että mies hoitaa kaiken. Sellainen yhdessä rakentamisen asenne on valitettavan harvinainen. Halutaan tulla niin sanotusti valmiiseen pöytään, jossa kaikki on jo valmiina.

Minä etsin tätä "olemme tiimi"-tavalla ajattelevaa miestä itselleni. Mutta olen

Olet itse nainen joka ajattelee "olen tiimi ja ukon homma on huolehtia että mulla on rahaa pelata"

Vierailija
474/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ei ollut kuvaamasi tilanne.

Mutta kerro itse, omin sanoin, mitä nainen sitten tuo parisuhteeseen?"

Sitä voit kysyä naisten kanssa pariutuneilta miehiltä/naisilta :) Kuka minä olen heidän puolestaan puhumaan?

Onko naisen kanssa pariutuneita linjoilla? Kertoisitteko, mitä nainen tuo parisuhteeseenne?

Eikö naist osaa sanoittaa tuota?

Naiset  on "sanoittaneet" tuon jo ties kuin monessa ketjussa. Pitäisikö mun pitää tallella jotain copy-paste-vastauksia sulle, kun et muista lukemaasi?

Vierailija
475/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin naiset muuttivat lapsuudenperheestä suoraan yhteen miehen kanssa, heillä ei ollut kokemusta itsenäisestä elämästä. Sellainen varmaan pelottikin. 

Nykyään taas suurin osa naisista on elänyt vuosia itsenäisesti ennen yhdessä asumista, on siis vertailukohta. Moni nainen huomaa että elämä onkin raskaampaa, työlämpää yhdessä miehen kanssa. 

Niinpä. Naisille tulee yllätyksenä että nykyään parisuhde tosiaan vaatii myös heiltä työtä. 

Ei se tule naisille yllätyksenä, vasn teille miehille. Nainen tekee parisuhteessa kaiken tunnetaan ja metatyön, ja se kuormittaa naista. Se on yksi syy,miksi nainen sitten hakee lopulta sen eron. Tässäkin asiassa miehet ovat parisuhteessa vapaamatkustaja.

Naiset kaipaavat miehiltä nykyään ennen kaikkea tunnetason ja arkisia juttuja: empatiaa, keskusteluja, asioiden järjestämistä jne. Sitä skannataan deittailussa heti alusta alkaen. Onko tämä sellainen mies, joka osaa ja haluaa ottaa tarpeeni huomioon? 

Jännä, koska naiset itse kertovat etteivät he ainakaan ala mitään miesvauvaa paapoman. Mutta naiset siis haluavat sen palvelun miehiltä?

Vierailija
476/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat yleensä aika huonoja kirjoittamaan muiden kuin kehysryhmänsä näkökulmasta. Olet aika hyvä esimerkki siitä, ap.

On normaalia odottaa, että aikuinen kumppani on emotionaalisesti kypsä, menestyy jotenkin elämässään ja huolehtii hygienia/sosiaalisista piireistä ilman, että se tekee jotenkin yli-ihmiseksi tai, että odotukset kumppania kohtaan olisivat jotain valtavia.

Ja kun katsoo perheitä tai parisuhteita, voi nähdä, ettei tosi monesta miehestä ole tiimipelaajaksi esimerkiksi joukkueeseen nimeltä perhe. Sen näkee aika hyvin yh-äitien määrästä, pettämisistä, pahoinpitelyistä ja pienemmistä jutuista, kuten ihan vaan siitä, että mies nukkuu yönsä tyytyväisenä, kun äiti joutuu heräilemään vauvan hoitoon (vaikka tutkitusti nainen tarvitsee keskiverrosti enemmän unta kuin mies). Joo, ei kaikki miehet, mutta niin moni, että nainen mieluummin valitsee satavarman seesteisen elämän kuin todennäköisesti stressaavan kol

Sellainen kasa valheita ettei oikeastaan kannata edes alkaa vastaamaan tämän enempää. 

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
477/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on turhautunut siihen, että en muuta yhteen hänen kanssaan. No, sitä on kerran kokeiltu ja tässäkin suhteessa kaikki merkit viittaavat siihen, ettö minusta tulisi se huolehtija ja äitihahmo, ei kiitos. Suhde säilyy paljon raikkaampana, kun molemmat huolehtivat omat asiansa. Ainoa syy olla miehen kanssa on minulle seksi. 

Vierailija
478/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi haluaisin mainita, että nimenomaan  feministit ei edes halua miehiltä mitään materiaa vaan tasa-arvoa. Olisi kiva, jos ihmiset käyttäisi vaan sellaisia sanoja, joiden merkityksen tietävät.

Vierailija
479/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia sinkkuina. Tai sit hakevat konservatiivisen naisen Koreasta, Kiinasta tai Japanista.

Moni nuori mies on laittanut vasemmistolaiset feministit jäihin. Ja sekös naisia suututtaa. Vuosia ovat naiset huutaneet ja polkeneet jalkaa kuinka naiset ovat onnellisia ja rikkaita ja korkeasti koulutettuja. Todellisuudessa ovat työttömiä amiksia ja onnettomia.

---

Harva mies haluaa naimisiin miesvihaajan kanssa, joka ei osaa laittaa ruokaa ja halua imuroida koska patriarkia ja woke.

Vierailija
480/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tule naisille yllätyksenä, vasn teille miehille. Nainen tekee parisuhteessa kaiken tunnetaan ja metatyön, ja se kuormittaa naista. Se on yksi syy,miksi nainen sitten hakee lopulta sen eron. Tässäkin asiassa miehet ovat parisuhteessa v

Jännä, koska naiset itse kertovat etteivät he ainakaan ala mitään miesvauvaa paapoman. Mutta naiset siis haluavat sen palvelun miehiltä?

Ai susta empatia ja keskustelut on paapomista?

Ei. Paapomista on se, kun mies taantuu lapseksi. Ei saa enää kalsareitaan lattialta pyykkikoriin tai osaa tehdä voikkariaan tai muista äitinsä synttäreitä, jolloin toisen pitää tehdä ne hänen puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä