Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena ymmärrän, miksi monet miehet ovat turhautuneita naisiin. Tässä syitä:

Vierailija
01.11.2025 |

1. Naisilla on ollut oikeutettu syy vapautua mutta seuraukset eivät ole yksinkertaisia

Naiset ovat viime vuosikymmeninä saaneet valtavasti lisää vapauksia ja mahdollisuuksia (hyvä niin), mutta samalla moni on omaksunut ei tarvitse miestä mihinkään -mentaliteetin, tai sekoittanut tasa-arvon kilpailuun, jossa miehen kanssa ei olla tiimi, vaan vertailun kohde.

2. Osa naisista on omaksunut epärealistiset odotukset

Monet miehet kokevat, että moderni naisihanne kumppanista on menestyvä, kunnianhimoinen, sosiaalisesti taitava ja emotionaalisesti kypsä, samalla vahva mutta herkkä, ja tietenkin pidempi kuin minä, mutta ei liian dominoiva.

Toisin sanoen: fantasiamies, ei oikea mies.

Deittikulttuuri ja sosiaalinen media ruokkivat tätä. Instagram, TikTok ja dating-sovellukset luovat illuusion, että jossain on aina parempi vaihtoehto. Tämä tekee sitoutumisesta vaikeampaa ja ruokkii valinnan yltäkylläisyyden paradoksia: mitä enemmän valinnanvaraa, sitä vähemmän tyytyväisyyttä.

3. Naisetkin voivat pelata uhriasemalla

Feministinen keskustelu on tuonut esiin tärkeitä epätasa-arvon muotoja, mutta samalla se on joskus muuttunut retoriikaksi, jossa kaikki miesten ongelmat selitetään miesten syyksi, eikä tunnisteta, että myös miehet kärsivät yhteiskunnallisista paineista vain eri tavoin.

Tuloksena on tilanne, jossa nainen voi puhua vapaasti kokemastaan epäoikeudenmukaisuudesta, mutta miehen kokemus torjutuksi tulemisesta, yksinäisyydestä tai riittämättömyydestä leimataan valittamiseksi tai uhriutumiseksi.

4. Naisetkin hyötyvät miesten turhautumisesta

Yhteiskunta rakentuu nyt pitkälti tavalla, joka palkitsee naisia enemmän. Koulutuksessa tytöt menestyvät keskimäärin paremmin. Työelämässä monet alat suosivat pehmeitä arvoja, tunneälyä ja verkostoitumista. Miehille luontaisia vahvuuksia (kuten kurinalaisuus, suoruus, looginen ongelmanratkaisu) ei enää arvosteta yhtä paljon sosiaalisissa suhteissa. 

Tämä luo tilanteen, jossa naisten ääni kuuluu kaikkialla, mutta miesten kokemus jää varjoon.

Kommentit (731)

Vierailija
481/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia sinkkuina. Tai sit hakevat konservatiivisen naisen Koreasta, Kiinasta tai Japanista.

Moni nuori mies on laittanut vasemmistolaiset feministit jäihin. Ja sekös naisia suututtaa. Vuosia ovat naiset huutaneet ja polkeneet jalkaa kuinka naiset ovat onnellisia ja rikkaita ja korkeasti koulutettuja. Todellisuudessa ovat työttömiä amiksia ja onnettomia.

---

Harva mies haluaa naimisiin miesvihaajan kanssa, joka ei osaa laittaa ruokaa ja halua imuroida koska patriarkia ja woke.

Tämä

Vierailija
482/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä ininä kestää vain yhden sukupolven ajan ja sen jälkeen näiden äijien geenit on iäksi kadonneet.

Seuraavassa sukupolvessa naisilla on burkapakko eivätkä he saa liikkua julkisilla paikoilla ilman miespuolista saattajaa.

Incelit ne haaveilee burkhapakosta😅. Suomessa asuvista n.2% on muslimeja, eli ajattelitko itse alkaa ajamaan asiaa?

Tilannehan on muuttunut sukupolvessa kun sä laitoit jalkas ristiin.

Ei kauheasti vaikuta näin miehenä jalkojen ristiminen tilanteeseen, mutta jatka fantasiointia burkhista.

Palsta-Pirkko esittää taas kerran miestä

Jotenkin söpöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ei ollut kuvaamasi tilanne.

Mutta kerro itse, omin sanoin, mitä nainen sitten tuo parisuhteeseen?"

Sitä voit kysyä naisten kanssa pariutuneilta miehiltä/naisilta :) Kuka minä olen heidän puolestaan puhumaan?

Onko naisen kanssa pariutuneita linjoilla? Kertoisitteko, mitä nainen tuo parisuhteeseenne?

Sivusta: Nainen tuo pitkälti ihan samoja asioita suhteeseen kuin minä. Rakkautta, läheisyyttä ja asioiden jakamista/yhdessä tekemistä. En minä tuo sen "enempää". Molemmat maksavat ja tekevät oman osuutensa talouden eteen. Ei kai suhteessa sen takia olla että jotain pitäisi hyötyä vaan koska halutaan? Kai nyt aikuiset ihmiset itsestään saa huolta pidettyä?

Mutta eihän mies tuo tuollaisia asioita suhteeseen  :)

Etkö seuraa mitä naiset tällä palstalla kertovat?

Vierailija
484/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on jo paljon enemmän oikeuksia, ja lisäksi naiset haluavat säilyttää uhrin statuksensa jonka avulla he ovat pystyneet hankkimaan itselleen oikeuksia. Naisten maailma eli intersektionaalinen feminismi rakentuu uhrihierarkian varaan missä se jolla on korkein uhristatus on myös eniten oikeuksia.

Ahaa, taas tätä pashaa. Kerros nyt alkuun edes yksi oikeus, mikä naisilla on ja miehillä ei ole.

Vierailija
485/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää jankkaaja on se sama, joka tekee näitä alotuksia jatkuvasti tänne. On mies, joka ei saa tinderistä sexybeibejä. 

Vierailija
486/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia sinkkuina. Tai sit hakevat konservatiivisen naisen Koreasta, Kiinasta tai Japanista.

Moni nuori mies on laittanut vasemmistolaiset feministit jäihin. Ja sekös naisia suututtaa. Vuosia ovat naiset huutaneet ja polkeneet jalkaa kuinka naiset ovat onnellisia ja rikkaita ja korkeasti koulutettuja. Todellisuudessa ovat työttömiä amiksia ja onnettomia.

---

Harva mies haluaa naimisiin miesvihaajan kanssa, joka ei osaa laittaa ruokaa ja halua imuroida koska patriarkia ja woke.

Olipa projisointia. Isompi osa naisista kuin miehistä on korkeastikoulutettuja. Ne on ne miehet, jotka on työttömiä amiksia ja itkevät naisten perään. Keiden tahansa naisten. Robottikin kelpaa.

Naisten työllisyys on kuitenkin miehiä pienempi. Korkeakoulutus ei naisilla kanna kovinkaan pitkälle.

Toki, työtön maisteri on paljon parempi kuin työtön amis.

Vierailija
487/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voit kysyä naisten kanssa pariutuneilta miehiltä/naisilta :) Kuka minä olen heidän puolestaan puhumaan?

Onko naisen kanssa pariutuneita linjoilla? Kertoisitteko, mitä nainen tuo parisuhteeseenne?

Sivusta: Nainen tuo pitkälti ihan samoja asioita suhteeseen kuin minä. Rakkautta, läheisyyttä ja asioiden jakamista/yhdessä tekemistä. En minä tuo sen "enempää". Molemmat maksavat ja tekevät oman osuutensa talouden eteen. Ei kai suhteessa sen takia olla että jotain pitäisi hyötyä vaan koska halutaan? Kai nyt aikuiset ihmiset itsestään saa huolta pidettyä?

Mutta eihän mies tuo tuollaisia asioita suhteeseen  :)

Etkö seuraa mitä naiset tällä pals

Hyvä mies tuo, huono ei. Lisäksi on niitä välimuotoja. Vastaavasti hyvä nainen tuo noita suhteeseen ja huono ei.

Vierailija
488/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on jo paljon enemmän oikeuksia, ja lisäksi naiset haluavat säilyttää uhrin statuksensa jonka avulla he ovat pystyneet hankkimaan itselleen oikeuksia. Naisten maailma eli intersektionaalinen feminismi rakentuu uhrihierarkian varaan missä se jolla on korkein uhristatus on myös eniten oikeuksia.

Ahaa, taas tätä pashaa. Kerros nyt alkuun edes yksi oikeus, mikä naisilla on ja miehillä ei ole.

Naisia suositaan lasten huoltajuuskiistoissa

Nainen kun tappaa lapsensa, hän saa de facto vastuuvapautuksen (ei kirjata rikokseksi)

Vierailija
489/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kirjoittamaa potaskaa

Vierailija
490/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kun tappaa lapsensa, hän saa de facto vastuuvapautuksen (ei kirjata rikokseksi)

Taas paskaa. Noita ei tapahdu sukupuolen perusteella. Äidit yleensä hoitaa lapsiaan, kun isät vapaamatkustelee. Tottakai lapsi annetaan sille, joka siitä on pitänyt enemmän huolta ja osaa sen homman. Lisäksi lapsen tappaminen on aina rikos, oli tekijänä mies tai nainen.

Vierailija
491/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sinulle, voimmekin poistaa siis asumistuet (joita naiset nostavat miehiä enemmän)

Koska asuvat miehiä enemmän yksin.

Koska kun aviopari eroaa, nainen mene asumaan yksin ja miehellä jo toinen nainen, jonka kanssa menee asumaan.

So? Eikös kyse ollut siitä selvitäänkö omilla rahoilla vai ei.

Vastasin miksi naisille maksetaan enemmän asumistukea kuin miehille.

Vierailija
492/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry. Taas naiset väärässä. Nuorilla miehillä on koulutus, työ ja rahaa.

Nuoret naiset ovat työttömiä amiksia, jotka vaativat, että miljardöörit maksaisi enemmän veroja.

Vierailija
493/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOtkut näkevät suhteen nimenomaan tuollaisena hyötysuhteena. Toki he ovat yleensä kokemattomia eikä siis ole kokemusta seurustelusta tai muutenkaan elämästä.

Vierailija
494/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta vuotta tätä eipäs juupas -jankutusta ihmiset vielä jaksaa.

Vierailija
495/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naiset vastaan miehet -keskustelut alkaa käydä aika väsyneiksi. 

Mä jäin tahtomattani lapsettomaksi ja parisuhteettomaksi, ja niin karua kuin se onkin itselleni myöntää, niin kyllä minä itse olen se isoin syypää siihen, että pilasin elämäni. Nyt ei ole enää jäljellä kun yksinäinen vanhuus, jonka "saan" viettää kaikkien katumusteni kanssa. 

Vierailija
496/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas paskaa. Noita ei tapahdu sukupuolen perusteella. Äidit yleensä hoitaa lapsiaan, kun isät vapaamatkustelee. Tottakai lapsi annetaan sille, joka siitä on pitänyt enemmän huolta ja osaa s

Eri. Mutta johtuisikohan ihan siitä minkä isänä huomaan, mutta äidit eivät huomaa ja lopputuloksena syyllistävät miehiä. Nimittäin se karu epätasa-arvo jota ei huomata. Miksi erilaisten viranomaisten mielestä äiti on aina lähivanhempi? Kun lapsi syntyy, äiti saa valtavasti tietoa, lasten asioissa molempien yhteystiedot kyllä tarvitaan papereihin, mutta automaattisesti aina kaikki yhteydenotot otetaan äidin numeroon. Jos isänä haluaa päästä samaan, täytyy olla todella aktiivinen ja täysin yksin. Silti odotetaan kokoajan samaa, vaikka kohdellaan kuin pas...kaa. aika pitkä matka on siihen että puhutaan tasa-arvosta. Tänä vuonna on ensimmäinen kerta kun isiä palkitaan isäinpäivänä, mutta tottakai onhan äitejä palkittu jo vuosikausia. Ydinperheen iskäx4

Vierailija
497/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta vuotta tätä eipäs juupas -jankutusta ihmiset vielä jaksaa.

Maailmanloppuun asti. Jonkun pitäisi vain keksiä miten näiden ketjujen negatiivinen energia saataisiin valjastettua energiantuotantoon. Siinäpä olisi ilmastonmuutos ja energiakriisit ratkaistu kerralla.

Vierailija
498/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas paskaa. Noita ei tapahdu sukupuolen perusteella. Äidit yleensä hoitaa lapsiaan, kun isät vapaamatkustelee. Tottakai lapsi annetaan sille, joka siitä on pitänyt enemmän huolta ja osaa s

Kaikki tietää että naisia suositaan. Lapsi viedään äidiltään vain jos jotain erikoista on tapahtunut. Isältään se lähtee kun lastensuojelu saa äidiltä vihjeen mahdollisesta hyväksikäytöstä. Tutkimus kestää pari vuotta.

Näin minulle vinkattiin kun meillä oli huoltajuuskiista mieheni kanssa menossa. En tarttunut tilaisuuteen.

Vierailija
499/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sinulle, voimmekin poistaa siis asumistuet (joita naiset nostavat miehiä enemmän)

Koska asuvat miehiä enemmän yksin.

Koska kun aviopari eroaa, nainen mene asumaan yksin ja miehellä jo toinen nainen, jonka kanssa menee asumaan.

So? Eikös kyse ollut siitä selvitäänkö omilla rahoilla vai ei.

Vastasin miksi naisille maksetaan enemmän asumistukea kuin miehille.

Mutta eihän asumistukea tarvita, nainen elättää itse itsensä.

Vierailija
500/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry. Taas naiset väärässä. Nuorilla miehillä on koulutus, työ ja rahaa.

Nuoret naiset ovat työttömiä amiksia, jotka vaativat, että miljardöörit maksaisi enemmän veroja.

Niinkö?

Tutkimuksen mukaan ikäryhmässä 1829v Suomessa nuorten naisten työllisyysaste oli 61,7%, kun miesten työllisyysaste samassa ikäryhmässä oli 56,9%. Nuoria miehiä on siis enemmän työttöminä kuin naisia. Lisäksi tilastojen mukaan nuorilla naisilla on Suomessa keskimäärin parempi koulutustaso kuin nuorilla miehillä. Ja vaikka tarkkaa prosenttiosuutta ei ole esitetty, tilastoissa todetaan selvästi, että nuoret miehet ovat useammin kuin naiset käyneet pelkän peruskoulun eli kouluttamattomia.

Ja mitä hyötyä olisi miljardöörien lisäveroista, kun heitä on Suomessa tyyliin 6 kpl?

Ajatteletko sä koskaan mitään vai toisteletko vaan kuulemiasi juttuja? Kannattaisi lukea jotain joskus eikä uskoa sokeana henkilöitä, joita sä pidät ns cooleina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi