En tekisi enää lapsia jos saisin palata ajassa 15v taaksepäin
Vika ei ole lapsissa, vaan tässä ajassa ja maailmassa. Siinä millaiseksi se on mennyt.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te historiattomat idiootit että tämä maailmanaika on jotenkin erikoinen? Muistatteko te millaisiin oloihin te olette syntyneet? Minä olen kylmän sodan lapsi. Vanhempani syntyivät ennen sotia. Heidän isänsä olivat vuosikausia rintamalla.
Tämä. Olen opiskellut historiaa ja mulla ei juurikaan ole huolta nykyisestä maailmantilasta. Ihmiset on aina olleet sekaisin, on sodittu ja maailmanloppua on pelätty lähivuosille ilmansaasteiden vuoksi jo yli 200 vuotta. Hyvillä mielin tein oman lapsen tänne pari vuotta sitten.
Ihmisiä irtisanotaan nyt tuhansittain ympäri maailmaa ja korvataan tekoälyllä. Uusia palkkatöitä ei tule. Tässä ei ole mitään toiveikkuutta jäljellä.
Ehkä sinulla ei, mutta itse en usko ihmiskunnan olevan missään umpikujassa. Harvempi on historian havinassa missään palkkatöissä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla ei, mutta itse en usko ihmiskunnan olevan missään umpikujassa. Harvempi on historian havinassa missään palkkatöissä ollut.
Niin, yleensä ollaan oltu orjina isännille ja siihen ollaan taas menossa. Palkkatyö on harvinainen poikkeus koko ihmiskunnan historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te historiattomat idiootit että tämä maailmanaika on jotenkin erikoinen? Muistatteko te millaisiin oloihin te olette syntyneet? Minä olen kylmän sodan lapsi. Vanhempani syntyivät ennen sotia. Heidän isänsä olivat vuosikausia rintamalla.
Ehkä kyse on enemmän suunnasta. Ei siis riitä, että asiat on nyt käytännössä paremmin kuin koskaan, sillä tulevaisuus pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti ottaa nyt ylivallan, kahmii kaiken varallisuuden ja korvaa rahvaan roboteilla ja tekoälyllä. Tavallinen ihminen kelpaa jatkossa vain elintenluovuttajaksi eliitille.
Joku raja nyt tuolla uhriutumisellakin! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen opiskellut historiaa ja mulla ei juurikaan ole huolta nykyisestä maailmantilasta. Ihmiset on aina olleet sekaisin, on sodittu ja maailmanloppua on pelätty lähivuosille ilmansaasteiden vuoksi jo yli 200 vuotta. Hyvillä mielin tein oman lapsen tänne pari vuotta sitten.
Olet siis sen eriskummallisen logiikan kannattaja, että kun tulevaisuuden pelot eivät aiemmin ole käyneet toteen, ne eivät voi käydä vastaisuudessakaan?
Maailma muuttuu koko ajan ja kaikki muutos ei ole luonteeltaan syklistä. Osa toimistamme todellakin vie meitä kohti katastrofia. Olisi eri asia jos hyviä planeettoja olisi lähiavaruudessa valloitettavaksi, mutta ikävä kyllä, niin ei taida asianlaita olla.
Ap
Ei ole tainnut kasvatus onnistua...
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuinka paljon toivoa tämän päivän lapsilla on? Heidän omaa ilmaisuaan käyttäen: kaikki arvokas on paskottu.
No se toivo on katsoa yhteiskunnan tarjoamien mahdollisuuksien ulkopuolelle ja etsiä itse oman onnensa lähteet. Sitähän se elämä on ollut pitkälti aikojen alusta asti. Sopivassa suhteessa sopeuttaa järjestäytyneitä toimintoja omiin kiinnostuksenkohteisiin.
Pieni lapsi on onnellinen keräillessään kiviä. Ei aikuisen elämä oikeasti ole sen kummallisempaa, jos ei adoptoi tätä psykoosia, että elämän pitäisi olla keskiluokkaista unelmaa. Maailma ei ole redusoitunut miksikään, ainoastaan ihmisten kapeakatseisuus on lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sen eriskummallisen logiikan kannattaja, että kun tulevaisuuden pelot eivät aiemmin ole käyneet toteen, ne eivät voi käydä vastaisuudessakaan?
Maailma muuttuu koko ajan ja kaikki muutos ei ole luonteeltaan syklistä. Osa toimistamme todellakin vie meitä kohti katastr
Miksi pitäisi valloittaa lähiplaneettoja? Suomessakin on metsälääniä vaikka kuinka paljon, joka on paljon ihmisystävällisempää, kuin naapuriplaneetat.
Kuulostaa siltä, että olet itse jossain negaatiopsykoosissa. Kannattaa pitää vaikka parin kuukauden tauko katastrofiajatuksista ja lueskella vaikka runoja. Suurin osa maailmaa ei elä minkäänlaisessa katastrofissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeita ei ole koskaan käytetty yhtä paljon, kuin nyt, eikä niiden saanti ole ollut näin helppoa. Lapset ei ole 200 vuoden ajan seikkailleet internetissä pervojen saalistettavana eikä ihmissuhteita ole etsitty Tinderistä. Työllisyystilanne on kaoottinen ja nuorten on vaikea löytää paikkaa edes ilmaiseen työharjoitteluun, työpaikasta nyt puhumattakaan. Koulusta valmistuu suoraan kortistoon. Terveydenhuolto on isoissa vaikeuksissa, eläkejärjestelmä kaatumassa jne. Ja tässä on vain osa haasteita. Ihan hyvillä mielin en lapsia tähän sekoiluun tekisi.
Eli mielummin kuolet yksin jossain laitoksessa unohdettuna.
Niinhän se tulee menemään, että lapsesi tulevat viemään pelkkiä tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti ottaa nyt ylivallan, kahmii kaiken varallisuuden ja korvaa rahvaan roboteilla ja tekoälyllä. Tavallinen ihminen kelpaa jatkossa vain elintenluovuttajaksi eliitille.
Lääketiede tosiaan tekee aika karmaisevia asioita ihmisille. Mutta kukaan ei pakota käyttämään lääketieteen palveluita tai esim. sallimaan elinluovutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeita ei ole koskaan käytetty yhtä paljon, kuin nyt, eikä niiden saanti ole ollut näin helppoa. Lapset ei ole 200 vuoden ajan seikkailleet internetissä pervojen saalistettavana eikä ihmissuhteita ole etsitty Tinderistä. Työllisyystilanne on kaoottinen ja nuorten on vaikea löytää
Ja silti elämme turvallisempaa aikaa kuin koskaan. Juuri ketään ei r aiskata ja hakata kodeissaan, ja ne pervotkin ovat siellä ruudun takana eivätkä omia setiä ja serkkuja jotka pedaroivat, kuten vaikkapa afrikassa nykypäivänä. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuorillamme on kuitenkin varaa nirsoilla esim ruokansa suhteen, käydään ostamassa pikaruokaa mieluummin kuin kouluruokaa.
Ei näyttäisi ainakaan tuossa suhteessa, että he olisivat suuresti huolissaan esim maapallon tilasta.
Saat asian kuulostamaan siltä, kuin nuorten huolettomuus (ja nirsoilu) olisi jotenkin positiivista ja sen tulisi herättää toiveikkuutta. En ole samaa mieltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuinka paljon toivoa tämän päivän lapsilla on? Heidän omaa ilmaisuaan käyttäen: kaikki arvokas on paskottu.
No se toivo on katsoa yhteiskunnan tarjoamien mahdollisuuksien ulkopuolelle ja etsiä itse oman onnensa lähteet. Sitähän se elämä on ollut pitkälti aikojen alusta asti. Sopivassa suhteessa sopeuttaa järjestäytyneitä toimintoja omiin kiinnostuksenkohteisiin.
Pieni lapsi on onnellinen keräillessään kiviä. Ei aikuisen elämä oikeasti ole sen kummallisempaa, jos ei adoptoi tätä psykoosia, että elämän pitäisi olla keskiluokkaista unelmaa. Maailma ei ole redusoitunut miksikään, ainoastaan ihmisten kapeakatseisuus on lisääntynyt.
No mistä vaikka pitkäaikaissaurauden kalliit lääkkeet ilmestyy tässä sinun mallissasi? Moni sairaus on todella invalidisoiva ilman jatkuvaa lääkitystä. Siinä ei paljon kiviä keräillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede tosiaan tekee aika karmaisevia asioita ihmisille. Mutta kukaan ei pakota käyttämään lääketieteen palveluita tai esim. sallimaan elinluovutusta.
EI ihmisiltä kysytä mitään suostumusta elinluovutuksiin sitten kun eliitti tekoälyineen ja robotteineen ottaa ylivallan ja korvaa palkkatyöt niillä. Tavallinen rahvas on sen jälkeen vain eliitin hyödyke.
Vierailija kirjoitti:
Lapsissa on tulevaisuus.
Onhan se niinkin. Mutta tulevaisuus toteutuu vähemmälläkin lapsimäärällä. Ihmeen hyvin tässä on pärjätty vaikka syntyvyys on vähentynyt 60-luvulta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet itse jossain negaatiopsykoosissa. Kannattaa pitää vaikka parin kuukauden tauko katastrofiajatuksista ja lueskella vaikka runoja. Suurin osa maailmaa ei elä minkäänlaisessa katastrofissa
Uutisvirran tarkkailussa on hyvätkin puolensa. Alkaa ymmärtää reaalimaailmaa ja sen trendejä.
Zp
Vierailija kirjoitti:
Voitko olla vähän tarkempi? Mikä ns. arvokas on muka paskottu?
Missä pahvilaatikossa sinäkin olet elänyt?