Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mies ei koskaan anna mitään lahjaa syntymäpäivänä?

Vierailija
30.10.2025 |

Olemme naimisissa ja meillä on pienet lapset. Olen moneen kertaan kertonut, kuinka paljon pidän kukista ja olisi ihanaa kun niitä olisi kotona useammin. Silti saan ostaa kukkapuskat itse. No, tänään on syntymäpäiväni ja mies kyllä onnitteli aamulla, mukava juttu sekin. Mitään lahjaa, edes niitä kukkasia ei ollut, eikä lapsille oltu kerrottu äidin syntymäpäivästä, eli eivät olleet askarrelleet korttia tai muuta.

Miehen syntymäpäivänä suunnittelemme jonkun pienen lahjan yhdessä lasten kanssa ja teemme kortin. Se on sellainen yhteinen kiva juttu, johon lapset pääsevät mukaan ja heistä on todella jännää ja ihanaa antaa isille lahja.

Että joo, kyllä se harmittaa kun ei itse saa koskaan mitään muuta kuin sanalliset onnittelut. En kehtaa lapsillekaan sanoa että noniin, äidillä on huomenna synttärit, tehkääpäs kortti. 

Onko muilla samanlaista?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee tässä kalliissa maailmass tuijottaa vain ruutua kuin viettää mitään 5min yhteishetkiä kakun parissa. Jokainen on omissa huoneissaan omilla ruuduilla ja chattailee sitten toisille perheenjäsenille jos on jotain juttua.

Kakkukin on tosi epäterveellistä moskaa verisuonistolle pelkästään kerran vuodessa aiheuttaa vakavia vaurioita mikrotasolla. Mies on lääkäri joten tietää.

Että hän ostaa vihanneksia ja terveellisiä hedelmiä toisinaan ja kerran toi jouluna (ei vietetä) korin hedelmiä mulle ja lapsille. Syötiin niitä takkatulen ääressä älypuhelimet kourassa. 

Mies on tollanen romantikko. Hän tuo pussillisen porkkanoita yllättäen ja sitten sekstaillaan niiden kanssa ja syödään koko pussi pois. 

Ei olla lihavia tai perinteiden kannattajia. Nuorina haaveiltiin joskus että olisi kiva viettää joulua, mutta ei ollut rahaa. Haaveiltiin myös saunasta ja saunavuorosta, tiukkaa oli rahan kanssa. 

Oikeastaan opiskeluvuodet ja niukkuus teki sen että tajuttiin juhlapyhät ja juhlat turhina. Siksi ei vietetä lastenkaan kanssa niitä ja selitetään että ihan turhaa rahan menoa ovat. Lapsetkin menee kohta opiskelemaan yliopistoon, niin ei tule heille edes kiusausta viettää kristillisiä juhlapyhiä. Rahan haaskausta. 

Nykyään meidän asunnossa olisi sauna, mutta ei saunota lainkaan. Se juna meni jo ajat sitten. Pari kertaa kokeiltiin miehen kanssa ja lapset ei edes haluneet kokeilla sitä. Miksi ihmisen pitäis mennä uunin lämpöön, esikoinenkin mietti???

Ainoa perinne mitä vietämme on hiihtoloma. Se on meille suuri juttu ja nautimme hiihtämisestä Suomen paljaassa lumessa. Miehen kanssa olimme yli 16 vuotta säästösyistä hiihtämättä, ku ei etelässä oikein lunta ollut useinkaan, niin kokeilimme lomaa pohjoisemmassa ja rakastuimme uudestaan hiihtoon, joka oli lapsuutemme harrastus.

Aika paljosta nykyään ihmisen pitää luopua ihan taloudellisestikin. Sitten osa ei luovu ja elää kädetä suuhun ihmetellen miksi ei rahat riitä. Lapsille opetettiin ihan itsepuolustukseksi minimalistinen liberaali elämäntyyli. 

Pyhät ja rahaa vievät perinteet pois ja pankkitili on tärkein. Puskurissa on oltava aina rahaa ja lainaa ei oteta.

Vierailija
162/165 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä jo seurusteluvaiheessa että mitä mieltä mies on lahjojen vastaanottamisesta. Jos se käy, mutta niiden antaminen ei, niin jätä se. Tai muuten saat hoitaa sen lapsen, kouluttaa sen kouluttamattoman koiran ja ostaa kaikille näille vielä lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ja uhrithan on vain jumalia varten. Ihmisen lahja ja kirous on elämä.

Vierailija
164/165 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös, miksi miestä ei kiinnosta juhlistaa yhtään mitään koskaan? Ei omia syntymäpäiviä, ei lasten synttäreitä mistään hääpäivästä puhumattakaan. Joulupöytään ilmaantuu nyrpistellen, koska muuten oma äitinsä pahoittaisi mielensä. Se, että vaimo ja lapset pahoittavat mielensä ei häiritse. Parasta on, kun saa rauhassa istua koneella luurit päässä. Viime vuoden olen järkännyt lasten juhlat ym yksin ottamatta häntä mitenkään huomioon ja herra on välillä niidenkin aikana istunut koneella. Tuntuu olevan oikein tyytyväinen, kun ei mihinkään tule osallistuttua. Jotenkin suhteen alkuvuoden jaksoi tsempata, mutta nykyään kaikki arjesta poikkeava on ihan kauhistus. Ero tulee hänelle varmaan ihan puskista, kunhan lapset kasvavat.

Vierailija
165/165 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivien huomioiminen pohjaa paljon lapsuudenkodin käytäntöihin asiassa. Sinänsä päivänsankarin juhliminen on ajatusharha, eihän lapsi itse ole syntymäänsä vaikuttanut vaan vanhempansa, joita oikeastaan pitäisi juhlia kerran vuodessa sen lapsen toimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme