Olenko ainoa, jonka mies ei koskaan anna mitään lahjaa syntymäpäivänä?
Olemme naimisissa ja meillä on pienet lapset. Olen moneen kertaan kertonut, kuinka paljon pidän kukista ja olisi ihanaa kun niitä olisi kotona useammin. Silti saan ostaa kukkapuskat itse. No, tänään on syntymäpäiväni ja mies kyllä onnitteli aamulla, mukava juttu sekin. Mitään lahjaa, edes niitä kukkasia ei ollut, eikä lapsille oltu kerrottu äidin syntymäpäivästä, eli eivät olleet askarrelleet korttia tai muuta.
Miehen syntymäpäivänä suunnittelemme jonkun pienen lahjan yhdessä lasten kanssa ja teemme kortin. Se on sellainen yhteinen kiva juttu, johon lapset pääsevät mukaan ja heistä on todella jännää ja ihanaa antaa isille lahja.
Että joo, kyllä se harmittaa kun ei itse saa koskaan mitään muuta kuin sanalliset onnittelut. En kehtaa lapsillekaan sanoa että noniin, äidillä on huomenna synttärit, tehkääpäs kortti.
Onko muilla samanlaista?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon naiset muka ostaa lahjoja miehilleen tai edes muistaa näiden olevan olemassa?
Minä. Eksälle ostin kivoja yllätyksiä välillä muutenkin ilman mitään merkkipäiviä. Ihan vain ilahduttaakseni häntä. Tykkäsi lahjoista kovasti! Oli täysin yksipuolista tämä.
Tai kyllä hän kerran toi lahjaksi "kukan", traakkipuun. Kävi ilmi, että oli pettänyt minua. Vanha sanonta: "Jos mies tuo lahjan ilman mitään syytä, siihen on joku syy." Tämä pätee siis vain suomalaisiin miehiin. Ulkomaalaiset ovat kyllä romanttisia ja osoittavat rakkauttaan naiselleen myös lahjoin.
Eksä muisti aina ennen omia synttäreitään tehdä asiasta numeroa ja kertoa, mitä haluaisi lahjaksi. Minun synttäreitäni ei koskaan muistanut. Ei antanut joululahjojakaan. Omat rahat meni vain päihteisiin. Enää en tuollaista roskasakin edustajaa katselisi yhtään!
Yleensä v
Vanha sanonta: "Jos nainen tuo lahjan ilman mitään syytä, siihen on joku syy." Tämä pätee siis vain suomalaisiin naisiin.
Montako kertaa petit exääsi kun kehuit vieneesi paljon lahjoja "ilman syytä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno.. mulle syntymäpäivä on vaan tavallinen päivä muiden joukossa. 🙄
Mun puolesta seuraavat sais peruuttaa..
N33
Jatkan vielä, että minusta on vaan hölmöä ostella tavaraa tai olla palveluksia velkaa ees taas.
Sellaiset yhteiset juhlapyhät ymmärrän, missä tehdään vaikka yhdessä ruokaa ja sellaista. Ei mitään, että "mä ostin sulle ni sulla on velvollisuus ostaa mulle!".
Joinakin vuosina on miehen kanssa sovittu yhteisestä lahjasta. Eli ostetaan jokin yhteinen asia yhdessä, jonka molemmat haluavat. Se on sitten meidän molempien lahja, ei muuta.
Kyse onkin toisen huomioimisesta. En minä mitään "pakottaisi" tai "velvoittaisi" minua huomioimaan.
Mutta en myöskään haluaisi olla yhdessä ihmisen kanssa, joka kokisi ilahduttamiseni edes k
Et vissiin. Täälläkin on jo useampi nainen sanonut "minä kyllä tuon lahjoja miehelle mutta en saa yhtään takaisin".
Eli nainen tuo lahjoja joita mies ei edes kaipaa odottaen että mies toisi hänelle sitten jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Aina se on sellaista, kuin joku heittäisi märän rätin naamaan.
Ollaan ratkaistu asia näin:
Muistutan miestä hyvissä ajoin asiasta, ja annan rahaa. Sitten lapulle, että mitä haluan, ja mistä. Lopuksi sanon että akka lähtee, jos ei tule lahjaa. Nykyään on aina tullut.
Eli mies ei edes itse maksa tätä lahjaa?
järkkyä. no olihan 90 luvulla jätkä tahtooo niin naimisiin, osti itelleen halvimman ohuen kultajousi-sormuksen. toivotulle vaimolleen ei mitään sormusta- niin totta,oli sanonna- ku ei oo rahaa kahteen ja ku sulla on toi äitis antama sormus, niin laita se vasempaan sormeen,se näyttää ihan vihkisormukselle.
noi meni naimisiin. joitain pyysi kirkonpenkkiin ja ei kahvii edes kuppilassa. ukon sisko pyysi ns nuortaparia- tulkaa meille kahville, sulho otti wienerin,no morsian pelkän kahvin. muut män kotteihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Et, mun mies ei yleensä edes muista/huomaa että on mun synttäripäivä. En saa yleensä myöskään mitään joululahjaa.
Miehen logiikka on se, että antakoot muut niitä lahjoja, meidän ei tarvitse toisillemme ostaa, koska se on vaan meiltä pois.
Ja olen naisena ihan samaa mieltä, muille ostamme joskus jotain, mutta itse emme tarvitse. Toki joskus mies tuo yllätyskimpun synttärinä, mutta nekin on mahdollisimman halpoja, josta olen mielissäni.
Molemmat inhoamme tuhlailua, sitte ne tuhlarit on meille kateellisia, kun meillä on rahaa käytettävissä paljon enemmän kuin heillä, jotka elävät kädestä suuhun.
Emme kuitenkaan säilö niitä rahoja, vaan äskenkin ostimme uuden auton huippuominaisuuksilla.
Ja joulun vietämme huippukylpylässä - emme ole rikkaita, mutta säästeliäitä turhassa tavarassa.
"Emme kuitenkaan säilö niitä rahoja, vaan äskenkin ostimme uuden auton huippuominaisuuksilla.
Ja joulun vietämme huippukylpylässä - emme ole rikkaita, mutta säästeliäitä turhassa tavarassa."
Jollekin muulle nuo ovat tuhlausta. Ihmiset pitävät eri asioista ja siksi käyttävät rahansa eri kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon naiset muka ostaa lahjoja miehilleen tai edes muistaa näiden olevan olemassa?
Minä. Eksälle ostin kivoja yllätyksiä välillä muutenkin ilman mitään merkkipäiviä. Ihan vain ilahduttaakseni häntä. Tykkäsi lahjoista kovasti! Oli täysin yksipuolista tämä.
Tai kyllä hän kerran toi lahjaksi "kukan", traakkipuun. Kävi ilmi, että oli pettänyt minua. Vanha sanonta: "Jos mies tuo lahjan ilman mitään syytä, siihen on joku syy." Tämä pätee siis vain suomalaisiin miehiin. Ulkomaalaiset ovat kyllä romanttisia ja osoittavat rakkauttaan naiselleen myös lahjoin.
Eksä muisti aina ennen omia synttäreitään tehdä asiasta numeroa ja kertoa, mitä haluaisi lahjaksi. Minun synttäreitäni ei koskaan muistanut. Ei antanut joululahjojakaan. Omat rahat meni vain päihteisiin. Enää en tuollaista roskasaki
En kertaakaan, incel.
Kyllä mun mies vaan antaa lahjoja synttäreinä ja jouluna! Ja kivoja lahjoja ollutkin. Oon saanut vuosien aikana mm. Lahjakortin hierojalle, hajuveden, kultakoruja, kirjoja, uudet pitsirintsikat, pyjaman, liput balettin ja oopperaan, viikonlopun kylpylässä. Mies tuo säännöllisen epäsäännöllisesti ruusukimpun ihan vain ilahduttaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikunen viettää syntymäpäiväänsä ellei se ole joku isompi tasaluku kuten 70
Ikinä en ole halunnut enkä kaivannut mitään lahjoja keneltäkään ja olenkin naisystävilleni sanonut etten anna lahjoja enkö pidä että minulle niitä annetaan koska se merkitsisi että jäisin "velkaa".
Kun täytin 40 vuotta en juhlinut lainkaan, en edes lasteni kanssa vaan olin koko päivän omissa oloissani ja puhelinkin oli pois päältä.
Täytän keväällä 70 enkä tosiaankaan aio viettää sitä mitenkään. Enpä juuri muutoinkaan ole viettänyt synttäreitäni. Edesmennyttä puolisoani muistin pari kertaa pikku lahjalla mutta ei hänenkään synttäreitä vietetty sen kummemmin. Meillä kävi muutoin kyllä ystäviä illanistujaisissa ja se oli hauskaa. N. 69v.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa katkeroitunut.
Muistan mieheni joka päivä ja joka hetki. Hän saa joka päivä hyvää huomenta pusun ja hyvää yötä pusun ja kymmeniä suukkoja siinä välissä. Noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mt-ongelmainen autisti viettää synttäreitään enää yli 20 vuotiaana?
Nainen varmaankin
Onneksi kaikkien ei tarvitse elää niin pienessä ja katkerassa maailmassa kuin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Osaako yksikään nainen sanoa, mistä teidän narsisminne ja materialisminne oikein kumpuaa?
Onpa erikoista kuulla tällainen kysymys joltain, joka ilmeisesti ei ole koskaan miettinyt omia heikkouksiaan. Ehkä kannattaisi ensin katsoa peiliin ennen kuin syytät koko sukupuolta omista epäonnistumisistasi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen moneen kertaan kertonut, kuinka paljon pidän kukista ja olisi ihanaa kun niitä olisi kotona useammin"
Mites olisi: Rakas mieskulta, minulla on kohta syntymäpäivä, olisi ihanaa jos saisin lahjaksi kukkasia sekä kortin?
Ilahduttamiselta lähtee vähän pohja pois, jos se pitää tilata.
Tasa-arvoisessa liitossa muistetaan molempia syntymäpäivänä ym tai sitten molemmat jää ilman lahjaa ja juhlia. Jos olisin ap niin leipoisin tai ostaisin ison kakun kynttilöineen ja ostaisin ison kimpun kukkia johon kortti: hyvää syntymäpäivää rakas 💖 ja ostaisin itselle kalliin lahjan ja ihana paketti ja kaikki pöydälle kun mies tulee kotiin. Huomaako mies mitään? Sanooko mitään?
Ei osteta toisillemme kalliita lahjoja. Mutta todellakin muistamme syntymäpäivät ja jouluna parit paketit tai yhteislahja/matka. Leivomme ja tehdään hyvät ruuat yhdessä jos on joku juhlapäivä. Mies ostaa kukkia monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Et, mun mies ei yleensä edes muista/huomaa että on mun synttäripäivä. En saa yleensä myöskään mitään joululahjaa.
Miten kukaan tyytyy tällaiseen parisuhteeseen, jossa toista ei arvosteta yhtään.
On. Emme vietä synttäreitä tai jouluja säästösyystä. Säästämme kaikessa.
Niin toista voi muistaa ilman sitä lahjaakin. Voi vaikka siivota koko kodin, tehdä hyvää ruokaa ja kattaa kauniisti. Syödään kynttilän valossa ja vaikka lasit viiniä ja sauna, hieronta ja ihanaa seksiä. Hyvää syntymäpäivää oma rakas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa katkeroitunut.
Muistan mieheni joka päivä ja joka hetki. Hän saa joka päivä hyvää huomenta pusun ja hyvää yötä pusun ja kymmeniä suukkoja siinä välissä. Noin esimerkiksi.
No minähä en ukolle anna edes pusua sen merkkipäivänä.
Meillä ei anna koska on ihan täys persaukinen. Kerran annoin itse hänelle 50 euroa että osta näillä mulle syntymäpäivälahja kun halusin niin kovasti 😄 Osti sitten kukkakimpun
Meillä muistetaan molemmin puolin ja onneksi lapset ovat tottuneet tähän huomaavaisuuteen myös, niin eivät ketä tahansa kumppaniksi huoli.